Results 1 to 4 of 4

Thread: 1993 Chevrolet Suburban 2500 5,7L 4x4 startproblem

Default 1993 Chevrolet Suburban 2500 5,7L 4x4 startproblem

Hei,

Skulle starte bilen i dag men ikke noe liv i starteren. Dette har skjedd 2 ganger tidligere også. Bare at tidligere så har ikke speedometeret hoppet opp og ned mellom 0km/t og 200km/t. Speedometeret lever m.a.o sitt eget liv når jeg skrur på tenninga. Er tredje gangen nå som bilen er stein dau, men første gang instrumentpanelet oppfører seg sånn. Starteren lager ikke en eneste lyd. De 2 forrige gangene har jeg måtte skru ut starteren, koblet til startkabler på den rett til batteriet for å se om den fungerer. Har da skrudd starteren på plass og bilen har startet på første forsøk.

Ut i fra det jeg kan forstå nå som speedometeret også hopper opp og ned når jeg skrur på tenninga, er dårlig jordingspunkt(?) Kan syndebukken være så enkelt som at det hjelper å bytte starteren? I og med at starteren jorder seg selv, og det tidligere har hjulpet å skru den av, teste med startkabler og montere den igjen. Ikke til å bli klok på dette her..

Noen som har vært borte i lignende? Tar gjerne imot tegning eller forklaring hvor jeg finner alle jordingspunkter hvis dere ikke mistenker starteren.

https://www.facebook.com/HybeR/video...3792933906273/

Takk for alle svar

Håkon

Last edited by HHA88; 03-10-2016 at 20:49.

Wild Logger with Bogger Chevy-Sheriff's Avatar

Default 1993 Chevrolet Suburban 2500 5,7L 4x4 startproblem

Mulig dårlig jording mellom batteri chassis og ramme?
    Prøv å jorde extra med startkabler :)
    Sheriffen

Nordmarka Wild Truck Logging

Det skal jeg gjøre. Takk for tips :)

Til info; Det var starteren som var DELVIS defekt. Byttet starter og bilen har aldri startet så bra som den gjør nå, hehe.

Tags for this Thread

Bookmarks