Results 1 to 12 of 12

Thread: En anderledes Single-Seater fra Danmark

  1. #1

    Default En anderledes Single-Seater fra Danmark

    Et lille teaser billede for at se om der er interesse for jeg laver en tråd?
    Name:  WP_20160402_14_32_28_Pro.jpg
Views: 736
Size:  34.9 KB

  2. #2
    Super Moderator Brynjar's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    KRS
    Posts
    2,999

    Default

    Spennende. Fortell mer
    ---Insanity is contagious---

  3. #3

    Default

    Alltid gøy med noe nytt
    Gauda..
    NMK Kristiansand offroad
    2013 Ford Ranger
    1989 Toyota Hilux
    Sj modified prosjekt

  4. #4
    Mr. J4 landcruiser DK krüger's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Horsens, Danmark
    Posts
    505

    Default

    ja da, vil da gerne se en byggetråd på den Søren

    -
    J4 serie landcruiser garage: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=5569
    1965 Ford Mustang på 44" bogger: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=5983
    Kvikksand Trophy/Challenge/Ultra4 bygge:http://pirate4x4.no/forum/showthread...d=1#post302544

  5. #5

    Default

    Okay, jamen så lad os da begynde :)
    Først lidt om mig: Jeg er inkarneret Land Rover fan og generelt lidt Anglofil. Bevis? Her er min "hverdagsbil":
    Name:  WP_20140531_007.jpg
Views: 304
Size:  79.7 KB
    Mine forældre har kørt Land Rover siden 1983 og jeg er født i 1985, så I kan nok se hvor det kommer fra ;)
    Meen det betyder ikke at der ikke bliver rodet med andre bilmærker til tider :) Især Unimog har haft min interesse. I 2009 byggede jeg denne:
    Name:  mogster.jpg
Views: 284
Size:  65.9 KB
    Sidste efterår tog jeg mig endelig sammen til at bygge en ræser helt fra bunden, noget jeg har drømt om i flere år, den skulle dog ikke være som nogen anden, da jeg havde mine helt egne ideer jeg gerne ville føre ud i livet. Først og fremmest skulle den køre på Unimog aksler, fordi de er billigst, har portaler, spær og er stærke. Ligeledes ville jeg meget gerne beholde Torquetube da det simpelthen er en genial måde at lave et 1-link på som tilmed beskytter kardan akslen. Ræseren måtte ikke være særlig stor, elsker teknisk kørsel, så en lang 411 blev valget, 88" som en rigtig 4x4 og rent faktisk viser det sig at den også har nøjagtig samme sporvidde som en 88" Land Rover, go figure?
    Her er kandidaten:
    Name:  WP_20151031_10_03_25_Pro.jpg
Views: 284
Size:  45.5 KB
    Så gik jeg igang med at hugge gearkassen over så jeg kun havde "transferre" tilbage, planen at bruge en motor og gearkasse fra en forhjulstrukken bil, stort udvalg, let og så giver det mig en lav gearing så den kan kravle. Har dog ikke noget højt gear så topfart er ca. 40km/t
    Name:  WP_20151101_13_56_36_Pro.jpg
Views: 284
Size:  52.0 KB
    Så gik jeg igang med at lave input flange i transferren:
    Name:  WP_20151102_19_47_35_Pro.jpg
Views: 286
Size:  36.0 KBName:  WP_20151106_20_23_33_Pro.jpg
Views: 285
Size:  40.4 KBName:  WP_20151106_21_02_33_Pro.jpg
Views: 288
Size:  36.7 KBName:  WP_20151109_18_03_26_Pro.jpg
Views: 285
Size:  40.4 KBName:  WP_20151110_17_46_35_Pro.jpg
Views: 302
Size:  33.7 KBName:  WP_20151114_09_50_10_Pro.jpg
Views: 289
Size:  37.2 KBName:  WP_20151114_17_09_04_Pro.jpg
Views: 286
Size:  46.6 KB Som i nok kan se forberedte jeg den på at man kunne koble transferren fra hvis jeg engang vil lave mekanisk spil på den anden kardan flange af bil gearkassen.

  6. #6

    Default

    Mit første valg af motor var Golf II GTD da den var billig og let at få til at køre med den gode Bosch VE pumpe. Så ramme blev bygget og motor placeret:
    Name:  WP_20151115_17_30_40_Pro.jpg
Views: 287
Size:  36.2 KBName:  WP_20151115_19_11_50_Pro.jpg
Views: 283
Size:  34.9 KBName:  WP_20151115_19_22_36_Pro.jpg
Views: 286
Size:  45.9 KBName:  WP_20151116_17_31_11_Pro.jpg
Views: 287
Size:  37.3 KBName:  WP_20151116_18_12_03_Pro.jpg
Views: 287
Size:  41.9 KBName:  WP_20151119_19_58_48_Pro.jpg
Views: 286
Size:  33.8 KBName:  WP_20151119_20_25_52_Pro.jpg
Views: 286
Size:  46.7 KBName:  WP_20151120_16_16_06_Pro.jpg
Views: 283
Size:  40.1 KBName:  WP_20151122_16_05_11_Pro.jpg
Views: 284
Size:  42.7 KB
    Motor:
    Name:  WP_20151121_10_43_24_Pro.jpg
Views: 285
Size:  39.0 KBName:  WP_20151121_16_27_28_Pro.jpg
Views: 283
Size:  41.8 KBName:  WP_20151121_16_27_58_Pro.jpg
Views: 281
Size:  44.3 KBName:  WP_20151121_18_14_04_Pro.jpg
Views: 279
Size:  48.5 KBName:  udstødning.jpg
Views: 284
Size:  43.7 KB
    Ude på første prøvetur:
    Name:  WP_20151213_10_56_03_Pro.jpg
Views: 283
Size:  55.4 KBName:  WP_20151213_10_56_19_Pro.jpg
Views: 281
Size:  49.8 KBName:  WP_20151213_10_56_39_Pro.jpg
Views: 277
Size:  37.5 KB
    Og så var det bare om at komme igang med at lave bur, startede med lave "rocksliders" i fuld bredde da jeg ikke bryder mig om at have hjulene siddende langt ude de bliver fanget af træer, trial pinde osv. Og så er man bedre beskyttet så man sidder et stykke inde i bilen ala Formula Offroad biler.
    Name:  WP_20151213_17_22_18_Pro.jpg
Views: 280
Size:  46.5 KBName:  WP_20151213_19_24_07_Pro.jpg
Views: 278
Size:  41.9 KBName:  WP_20151213_19_24_20_Pro.jpg
Views: 282
Size:  36.9 KBName:  WP_20151230_19_29_46_Pro.jpg
Views: 273
Size:  43.9 KB
    har lavet plads til 37" men indtil videre kører jeg på 35".
    Bur:
    Name:  WP_20151220_18_44_43_Pro.jpg
Views: 279
Size:  38.9 KBName:  WP_20151220_18_45_21_Pro.jpg
Views: 278
Size:  38.3 KBName:  WP_20151220_19_10_38_Pro.jpg
Views: 278
Size:  33.3 KBName:  WP_20151221_19_31_33_Pro.jpg
Views: 277
Size:  33.9 KBName:  WP_20151221_19_31_48_Pro.jpg
Views: 279
Size:  40.2 KBName:  WP_20151221_19_53_17_Pro.jpg
Views: 281
Size:  47.6 KBName:  WP_20151225_17_13_54_Pro.jpg
Views: 277
Size:  39.8 KBName:  WP_20151231_15_46_51_Pro.jpg
Views: 274
Size:  34.8 KBName:  WP_20160108_20_22_31_Pro.jpg
Views: 275
Size:  41.1 KBName:  WP_20160108_20_22_47_Pro.jpg
Views: 275
Size:  33.9 KBName:  WP_20160108_20_23_04_Pro.jpg
Views: 273
Size:  47.9 KBName:  WP_20160110_18_09_34_Pro.jpg
Views: 272
Size:  40.7 KBName:  WP_20160110_18_09_51_Pro.jpg
Views: 271
Size:  35.7 KBName:  WP_20160110_18_10_19_Pro.jpg
Views: 270
Size:  44.1 KBName:  WP_20160110_18_11_13_Pro.jpg
Views: 274
Size:  41.2 KBName:  WP_20160110_18_11_46_Pro.jpg
Views: 271
Size:  43.2 KBName:  WP_20160123_19_41_40_Pro.jpg
Views: 273
Size:  34.5 KBName:  WP_20160123_19_42_08_Pro.jpg
Views: 274
Size:  49.5 KBName:  WP_20160123_19_55_58_Pro.jpg
Views: 276
Size:  42.2 KBName:  WP_20160125_20_07_29_Pro.jpg
Views: 274
Size:  43.2 KBName:  WP_20160126_19_16_11_Pro.jpg
Views: 273
Size:  36.9 KBName:  WP_20160128_19_42_47_Pro.jpg
Views: 272
Size:  34.9 KBName:  WP_20160128_19_43_06_Pro.jpg
Views: 275
Size:  36.5 KBName:  WP_20160129_18_55_42_Pro.jpg
Views: 279
Size:  30.3 KBName:  WP_20160129_19_26_09_Pro.jpg
Views: 272
Size:  35.9 KBName:  WP_20160208_19_35_39_Pro.jpg
Views: 271
Size:  39.9 KBName:  WP_20160210_18_22_43_Pro.jpg
Views: 270
Size:  31.8 KBName:  WP_20160210_18_22_59_Pro.jpg
Views: 272
Size:  28.3 KBName:  WP_20160210_18_23_07_Pro.jpg
Views: 269
Size:  33.0 KB
    Mere senere

  7. #7

    Default

    Så blev der igen tid til at ligge lidt billeder op, havde nær glemt billederne af det der næsten tog længst tid på chassis'et, at lave plads til fødderne så de er bekyttet hvis driv akslen fejler. Mens det samtidig skal kunne skilles ad når forreste torquetube skal serviceres:
    Name:  WP_20151124_20_57_29_Pro.jpg
Views: 233
Size:  44.1 KBName:  WP_20151128_17_59_20_Pro.jpg
Views: 232
Size:  39.0 KBName:  WP_20151128_20_41_09_Pro.jpg
Views: 235
Size:  43.5 KBName:  WP_20151205_16_35_09_Pro.jpg
Views: 236
Size:  48.7 KBName:  WP_20151205_16_35_22_Pro.jpg
Views: 232
Size:  47.6 KBName:  WP_20151206_10_51_00_Pro.jpg
Views: 232
Size:  38.5 KBName:  WP_20151206_19_36_29_Pro.jpg
Views: 238
Size:  46.5 KBName:  WP_20151206_19_44_52_Pro.jpg
Views: 234
Size:  41.2 KBName:  WP_20151213_17_00_41_Pro.jpg
Views: 234
Size:  39.3 KBName:  WP_20151213_17_00_59_Pro.jpg
Views: 232
Size:  38.4 KBName:  WP_20160124_13_37_58_Pro.jpg
Views: 239
Size:  40.8 KBName:  WP_20160124_13_38_52_Pro.jpg
Views: 234
Size:  38.6 KB

  8. #8

    Default

    Så blev det tid til at rykke det hele fra hinanden og få den malet. Og da den kom tilbage fra maler blev det til mange sene aftener med samling:
    Name:  WP_20160314_18_00_22_Pro.jpg
Views: 231
Size:  34.0 KBName:  WP_20160315_20_10_07_Pro.jpg
Views: 232
Size:  40.1 KBName:  WP_20160315_20_10_24_Pro.jpg
Views: 288
Size:  50.6 KBName:  WP_20160315_20_11_01_Pro.jpg
Views: 232
Size:  47.2 KBName:  WP_20160315_20_38_05_Pro.jpg
Views: 229
Size:  36.6 KBName:  WP_20160316_18_33_23_Pro.jpg
Views: 231
Size:  47.0 KBName:  WP_20160318_20_40_25_Pro.jpg
Views: 229
Size:  30.3 KBName:  WP_20160318_20_40_33_Pro.jpg
Views: 229
Size:  37.3 KBName:  WP_20160319_17_04_08_Pro.jpg
Views: 228
Size:  38.9 KBName:  WP_20160319_19_55_06_Pro.jpg
Views: 222
Size:  40.6 KBName:  WP_20160319_19_55_21_Pro.jpg
Views: 223
Size:  41.5 KBName:  WP_20160319_19_55_42_Pro.jpg
Views: 223
Size:  39.1 KBName:  WP_20160319_20_09_41_Pro.jpg
Views: 222
Size:  50.6 KBName:  WP_20160319_20_09_58_Pro.jpg
Views: 220
Size:  42.5 KBName:  WP_20160319_20_10_09_Pro.jpg
Views: 217
Size:  37.5 KBName:  WP_20160320_14_25_25_Pro.jpg
Views: 220
Size:  41.6 KBName:  WP_20160320_17_25_47_Pro.jpg
Views: 216
Size:  44.3 KBName:  WP_20160320_17_37_41_Pro.jpg
Views: 215
Size:  53.4 KBName:  WP_20160322_19_26_19_Pro.jpg
Views: 219
Size:  44.9 KBName:  WP_20160322_19_27_11_Pro.jpg
Views: 217
Size:  35.7 KBName:  WP_20160417_11_11_35_Pro.jpg
Views: 218
Size:  35.8 KBName:  WP_20160417_11_11_51_Pro.jpg
Views: 219
Size:  42.4 KBName:  WP_20160417_15_49_07_Pro.jpg
Views: 219
Size:  35.3 KBName:  WP_20160417_15_56_44_Pro.jpg
Views: 217
Size:  57.6 KBName:  WP_20160417_18_36_36_Pro.jpg
Views: 218
Size:  29.3 KBName:  WP_20160417_18_40_46_Pro.jpg
Views: 217
Size:  30.9 KBName:  WP_20160417_18_40_59_Pro.jpg
Views: 217
Size:  30.4 KBName:  WP_20160417_18_41_19_Pro.jpg
Views: 218
Size:  42.9 KBName:  WP_20160501_12_16_26_Pro.jpg
Views: 217
Size:  51.3 KBName:  WP_20160501_12_17_56_Pro.jpg
Views: 219
Size:  45.8 KBName:  WP_20160501_14_38_37_Pro.jpg
Views: 220
Size:  45.0 KBName:  WP_20160602_20_30_53_Pro.jpg
Views: 218
Size:  40.6 KBName:  WP_20160605_17_33_03_Pro.jpg
Views: 218
Size:  35.4 KBName:  WP_20160618_13_09_24_Pro.jpg
Views: 216
Size:  31.5 KB

  9. #9

    Default

    Det var så første udgave, som jeg kørte i den i sommers. Men var træt af den larmende Diesel, og er i virkeligheden mest til Benzin motorer :) Desuden kunne jeg ikke få den lille Golf manuelle gearbox til at holde i differentiale.
    Så jeg købte en hel Golf 3 1.8 Automatic og stjal motor og gearbox fra, meget størrer Diff og meget nemmere at komme til når det skal svejses:
    Name:  WP_20160819_18_36_38_Pro.jpg
Views: 144
Size:  69.0 KBName:  WP_20160821_14_54_58_Pro.jpg
Views: 145
Size:  59.0 KBName:  WP_20160821_16_39_29_Pro.jpg
Views: 145
Size:  55.0 KBName:  WP_20160822_18_12_38_Pro.jpg
Views: 142
Size:  59.1 KBName:  WP_20160823_20_26_39_Pro.jpg
Views: 145
Size:  56.7 KBFør brugte jeg Patrol 260 Servo pumpe, men var så heldig at alle slanger passede på Golf pumpenName:  WP_20160825_20_41_42_Pro.jpg
Views: 140
Size:  63.2 KBName:  WP_20160825_21_19_47_Pro.jpg
Views: 140
Size:  61.0 KB

  10. #10

    Default

    ....
    Men så stoppede heldet også, på et tidspunkt var der åbenbart faldet en 6mm bolt i indsugning, så da jeg kørte meget skåt under testkørsel spiste motoren bolten:
    Name:  WP_20160903_20_21_43_Pro.jpg
Views: 141
Size:  72.2 KBName:  WP_20160903_20_22_01_Pro.jpg
Views: 143
Size:  57.4 KBName:  WP_20160904_18_56_34_Pro.jpg
Views: 140
Size:  24.4 KBName:  WP_20160908_18_26_35_Pro.jpg
Views: 142
Size:  66.4 KB Så der måtte et nyt stempel til, heldigvis ingen skade på ventilerName:  WP_20160912_17_34_48_Pro.jpg
Views: 142
Size:  67.8 KB

  11. #11

    Default

    ....
    Jeg fjernede Monopoint og monterede helt ny Land Rover karburator til 350dkr
    Name:  WP_20160908_20_28_22_Pro.jpg
Views: 142
Size:  56.4 KBName:  WP_20160908_20_29_37_Pro.jpg
Views: 142
Size:  56.3 KBName:  WP_20160908_20_29_46_Pro.jpg
Views: 142
Size:  52.9 KBName:  WP_20160922_19_58_49_Pro.jpg
Views: 142
Size:  56.3 KB
    Og gearbox var også styret af TCU som jeg fjernede og styrer soleonoid i gearbox med microswitches på gearstang:
    Name:  1.jpg
Views: 140
Size:  44.8 KBName:  2.jpg
Views: 142
Size:  47.4 KBName:  3.jpg
Views: 142
Size:  45.7 KBName:  4.jpg
Views: 142
Size:  44.3 KBName:  WP_20160901_20_33_27_Pro.jpg
Views: 142
Size:  59.5 KB

  12. #12

    Default

    Og her lidt video fra Efterårsferie med 7 dages offroad som god test af bilen:
    https://www.youtube.com/watch?v=7qRNbaD_ioY

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •