Results 1 to 9 of 9

Thread: Willys Jeep Garasjen

Default Willys Jeep Garasjen

For 9 år siden jeg solgte CJ7èrn min å savnet var stort, så når jeg fikk muligheten til å kjøpe den tilbake så slo jeg til med en gang Forrige eier fikk den ikke til å gå som den skulle den var tung startet og gikk som ei bøtte med møkk. Etter en runde med feilsøking så fant jeg ut at MAP sensoren og Cranksensoren jukset, så da startet den greit men fjusket fortsatt. så da ble det en ny runde med feilsøking og jeg fant ut at den ene bensin dysa hadde takket for seg. Så da ble det skiftet dyse og problemet ble løst Så nå maler motoren som en katt men ved noen av de tidligere testrundene så fant jeg ut at den ene stikkakselen bak hadde takket for seg. Så det ble en runde på E bay for å handle inn One Piece stikkaksler valget falt på Moser Enginering sine. Med godt mot så ble jeepen satt på bukker for å få nye stikkaksler så jeg skulle ha den klar til mellomjula for noe kjøring. plukket ut de gamle stikkakslingene og begynte og montere de nye. Overraskelsen var stor da jeg ikke fikk de helt sammens manglet ca 2,5cm før de var på plass Gikk til anskaffelse av et endoscope for å se inne i diffen hvorfor de ikke gikk helt inn, der fant jeg et avstands stykke. Det ble fjernet og da fikk jeg de sammen Imens jeg driver og styrer med dette så fikk jeg et tilbud om å kjøpe en 1944 modell Willys MB nysjerrigheten ble for stor jeg måtte ivei for å se på bilen før jeg bestemte meg. Da jeg så bilen så tok det ca 5 sekunder før jeg bestemte meg der og da at denne skulle jeg kjøpe Jeg ble enig med eieren av bilen om pris så da var det bare og hente inn kassene med deler han hadde, bilen står fortsatt på låven der den har stått de siste 10 årene. Jeg har noen kompiser som har verksted på denne låven så Torbjørn varslet om at jeg fikk ikke med meg bilen før den var lakkert Så nå skal jeg slipe den ned sånn at den får et strøk lakk før den blir med hjem til Tanem. Etter handelen så har det blitt handlet inn deler til prosjekt Willys, så i dag så kjører jeg og Espen til Kragerø for å hente en Volvo Valp som skal donere motor og drivverk til Willysen. E Bay har blitt flittig besøkt så det kommer noen deler der ifra også
    Så det blir noen hektiske garasje timer fremover hvis jeg skal få Willysen på veien til sommeren Jeg brygger jo en del øl i garasjen også så øl å bilskruing er ikke feil
    Attached Images Attached Images                          

Promodified

Bare og svinge innom her på en liten garasjevisitt om dere har lyst�� bor rett oppafor kragerø og blir og finne i garasjen utover dagen��
    Jens Erik Klausen
    Tlf: 40013703
    Klausen Racing

Super Moparerator HardKåre's Avatar

Flotte biler...
    RC______ọ_ọ_
    /__/│__ \____\,____
    │ _ │- ´│ _ [o][][][o]
    ‾(o)_)‾‾‾(o)_)--o-)_)

Det ble ikke tid til et besøk i denne runden

Driver og gjør sjuern klar til vintertreff i Ålen til helgen 😎
    Det skal bli godt å ut å leike sæ litt i snøen igjen👍
    Selvfølgelig så begynte kompressoren til ARB sperrene å jukse, heldigvis så fant jeg en kompressor i ei kasse oppe på loftet i garasjen. Man skal ikke kaste noe vettu😆😆 den snurrer jo rundt så det må vel gå ant å få til en hel en av to😆
    Jeg er forøvrig i markedet for å kjøpe felger til den 10x15 gjerne alu men stål funker det å.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

jeg har lest en byggetråd om en kar som bygget en willys på pirate4x4.com der var det mye inspirasjon og hente gitt. legger ved noen bilder av buret det tror jeg jeg må kopiere gitt
    Attached Images Attached Images           

Super Moderator Brynjar's Avatar

Det burdesignet blir ikke godkjent om du skulle finne på å kjøre konkurranse med bilen. Hovedbøyla må være heldragen her på berget.
    Sveisebend er heller ikke akkurat "innafor"
    ---Insanity is contagious---

buret vil bli innenfor kravene men i utgangspunktet så er det en gatebil

Da har jobben med ramma begynt fjerner de originale fjærene og festene Jeg vil bruke volvo valp fjærer foran og cj7 fremfjærer bak. Det har med fjærlengden å gjøre at det bli sånn😊 hadde tenkt å bruke bakfjærene fra valpen også, men de er lengre enn de frem så det passet liksom ikke helt.
    Jeg har fått hjem motoren jeg skal bruke også det blir en trimmet B 20😨😨 jeg må åpne den og se over den, da den ikke har vært startet siden den ble satt sammens på slutten av 90 tallet😆 Han som hadde motoren husket ikke helt hva som er gjort med den så det blir spennende å se.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Bookmarks