Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 51 to 65 of 65

Thread: Krüger's J4 serie Landcruisertråd BJ42, 40 klon/HJ45 pickup's

Mr. J4 landcruiser DK krüger's Avatar

Det er lidt en klon af flere biler, da rammen er en 1979'er HJ45 12v, med en 84'er BJ hytte 24v, HJ motor og gear er skænket af Jan Terje (offroadguru'en) og ladet/planet er et gammelt alulad / plan kendt i dansk Toyota kredse fra 90'erne (bilderne kommer til slut) og med mekanisk spil / winch fra gammel dansk offroad bil (Aage's Moggen)
    Last edited by krüger; 11-04-2016 at 10:19.

lidt billeder fra en helt almindelig shopping tur til en dansk biltema....
    Attached Images Attached Images    

Super Moderator Brynjar's Avatar

Må ha en tur på dansk Biltema snart ser jeg

De støtfangerornamentene hadde tatt seg bra ut på trialbilen
    ---Insanity is contagious---

Quote Originally Posted by Brynjar View Post
    Må ha en tur på dansk Biltema snart ser jeg
    ... som en anden nordmand skrev til mig "Handler selv litt hos Biltema, men tror jeg besøker feil avdeling"

-

ELVISIMITATOR/SKUESPILLER Offroadguru Solli's Avatar

Quote Originally Posted by krüger View Post
    ... som en anden nordmand skrev til mig "Handler selv litt hos Biltema, men tror jeg besøker feil avdeling"

-
    Jeg foretrekker Biltema i Ålborg. Da kan man kjøpe pølser på restaurang "Den Fodkolde" ved inngangsdøren.
    Dette har kansje noe med alderen å gjøre.
    Sent from my WC Backfire using Tapettalk

Super Moderator Brynjar's Avatar

Gratulerer med dagen Krüger

Tillykke
    ---Insanity is contagious---

...update på død garage

H motoren måtte desværre afgå ved døden i vinteren 2012, og en 1500,- kr's 1982' 2H blev monteret i efteråret 2013, denne fik t3t4 turbo og custom trykrør fra 12h-T motor og da fik vi liv igen

bilder må ses i omvendt rækkefølge

da har bilen eller fungeret okay med 2h-T motor, og i 2015 byggede jeg camping setup på til bushtaxi træf i Tyskland

samme billede problem, omvendt

måtte bygge nye aksel beslag på bagakselen, de var total defekte

Name:  111.jpg
Views: 149
Size:  136.6 KBName:  222.jpg
Views: 148
Size:  125.3 KBName:  333.jpg
Views: 151
Size:  105.3 KBName:  444.jpg
Views: 147
Size:  102.2 KBName:  555.jpg
Views: 151
Size:  129.8 KBName:  666.jpg
Views: 150
Size:  112.0 KBName:  777.jpg
Views: 156
Size:  101.6 KBName:  888.jpg
Views: 142
Size:  148.5 KBName:  999.jpg
Size:  160.0 KBName:  20160228_082941.jpg
Size:  165.2 KBName:  20160228_082948.jpg
Size:  129.7 KBName:  20160228_090008.jpg
Size:  114.7 KBName:  20160228_090803.jpg
Size:  138.9 KBName:  20160228_130122.jpg
Views: 143
Size:  139.0 KBName:  20160228_130131.jpg
Size:  153.7 KB

i sommeren 2016 har jeg fået opdateret lidt på mit værksted, har i 17 år ligget og skruet bil på donkrafte og med gaffeltruck som hejseværk, men nu fandt jeg en billig 3 tons, 4 søjlet lift jeg har sat op

første bil på liften blev Samurai raceren, der nu er solgt, denne fik lige renoveret airlockeren i foraksel inden salg.

mere sommeren 2016....

nu der er blevet lidt bedre plads i værkstedet, da har jeg test monteret bagsæder i Bj42...

jeg har haft sådan et sæt LX "rear fold down" sæder liggende i en del år efterhånden, disse skulle gerne ende i bj42'eren på et tidspunkt

nye fra Toyota, aldrig pakket ud af plastikken endnu :shock:

...og derfor..... "the end of an era" :|

tog hardtoppen af Bj42'eren for næsten præcis 10 år siden, nu må det blive tid for nye 10 år med den monteret på bilen igen :mrgreen:

har nu monteret den for at tilpasse, og den skal senere lakeres i grøn som resten af bilen, og med hvidt tag igen. :?:

Bj42 fik en lang pause i hardtop projektet, da jeg fik lyst at få en alu hardtop i 1960' stil, der ville passe til alu ladet på hj45 pickuppen, så jeg slipper for at få alt grej på ladet sort af diesel os fra skorstenene fik bøjet et stativ i 20x20x2 firkant rør og beklædt med 1 mm alu plade

fik monteret gas dæmpere på bagluge, det endte med 2 stk. Nissan Sunny N14 dæmpere :oops: men det fungere super godt, havde haft lidt problemer med at finde vinduer til siden af "kassen" de var så voldsom dyre i DK hvis der stod camping/båd på dem, det endte så med at jeg fik 2 stk. hjem fra noget der hedder Reimo i Tyskland, de har den slags til autocampere osv. og så er skidtet også tæt og iorden, så det blev ½ pris af DK men dog 3400,- dk for 2 vinduer inkl. fragt. :roll:

de er ikke skruet i, men blot limet med rudelim, og derefter trukket en fuge udvendigt :)

Indvendigt har jeg lagt 20mm isoleringsbats fra Biltema på siderne, og beklædt til underkant af vinduer med 6mm krydsfiner, for at man ikke beskadiger isoleringen, gavlen i front er lukket med 1mm aluplade af samme grund.

i siden har jeg udtag til køleboks/telefon lader og lign. og en led lampe i taget.

vi har netop testet komforten :lol:

Har dog måtte opdatere senge delen lidt, jeg har problemer med min ryg når jeg ligger på hårdt underlag, så ud med tag-telt madras og ind med 2 gæstesenge der blev smallet ind til 74cm i bredden da ladet er 150cm bredt, nu sover man helt perfekt, (da de har træ meder som affjedring) og de et enkle at folde sammen i front, da er der god plads til alu kasser og køleboks bag. :)

...og så fik jeg lavet en enkel alu stige, monterede 2 gummi fødder, så kan den blot hvile mod bilen, den passer ret under bilen mellem rammen og ladet, så den fylder intet at medbringe

Har også haft lyst på et bord der kunne slås op og ned på en enkel måde, nu blev det en 400kr's sand stige der blev løsningen, slås ned og op på 20 sek. 8)

lidt Oktober 2016 nyheder her i Horsens

hentede denne gamle danske challenge bil hjem for en uges tid siden, 85' model BJ73, denne er med 12h-T motor renoveret i 2013...
    udstyret med 2 x ARB airlocker, longfield stikaksler i front, OMP væltebøjle, OME undervogn + 35" boggere

utroligt nok er ramme og karosseri rustfrit på den, men bulet af 10 års offroad..

planen er at motoren går i 45'er pickup, og da skal resten af 73'er sælges (med alt offroad grej) så om nogen mangler 73' da sælges den som den står uden motor, inkl. frisk frontrude ramme.

stor vask måtte der til

out with the old - in with the new :mrgreen:

så har 2h-T'en kørt sin sidste tur ind på værkstedet... ! 8)

den gik helt fantastisk godt, trækker som et lokomitiv

nu da 45'eren var kørende med god motor, da tænkte jeg at det måtte være tiden til at bygge ny offroadbil, havde søgt efter et chassis at bygge på i nogen tid, da jeg vurderede at jeg hellere ville bygge noget eksisterende om end starte "from scratch"

turen gik derfor til Norge, og handlede chassiset fra Klausens formulabil Kvikksand, da får vi se om det kan blive til succes

MEN!

fik en trist afslutning på 2016 med hj45'er :!:

efter at jeg byggede 12h-T motoren i bilen, da kørte jeg ca 1 måned med den, alt virkede faktisk ok, den trak som et lokomotiv 8) men i November 2016 på vej hjem fra Norge med anhænger på, endte turen 100km syd for Hirtshals, da 12h-T motoren tog et plejlstangsleje, jeg fik arrangeret afhentning af en kammarat, da han boede nær hvor vi havarerede, han kom og kørte os hjem til Horsens, med 45 pickup på trailer :cry:

efterfølgende har det så endt med at 12h-T motoren jeg havde lagt i bilen, er blevet total adskilt og sendt til cylinderservice, første melding var defekt krumtap, derefter defekt knastaksel, da de så fik udmålt blokken var denne 1/10 konisk i cylindrene og der skulle 6 stk cylinderforinger sættes i, motoren er totalt havareret og efter cylinderservice mening har denne været meget dårligt vedligeholdt, jeg har så valgt at ta' en anden gammel 12h_t motor jeg havde på lager og sende den op til cylinderservice i stedet, da denne blot skal bores og ej have foring monteret. eneste brugbare dele fra den "nye" motor bliver topstykket, oliepumpe samt brændstofpumpen :!: :evil:

status 16/1 2017 er at indenfor 1 uges tid skulle der være ny motor klar til at jeg kan afhente og samle, og 25000,- fattigere :roll:

-

jeg har jo så manglet et køretøj i tiden hvor 45'er er ude af drift, jeg ville ikke til at bygge retur til 2H motoren igen, så jeg har købt en ældre hvid Hdj80 vx model fra 5' 1991 denne er netop færdig med tilkøringsfasen 533000km på klokken men går fint, og skifter godt i automaten, har fået monteret nye plejlstanglejer hos Jøkers.dk, da disse er kendt problem på 1hdt når de har rundet 300000km og nu mangler jeg lige en pakke fra Milner offroad med nye skivebremser til front...

stod på 2" OME sæt og 33" all terrain, til 27000,- d.Kr med 1,5 år til næste eu kontrol, så det går lige

så om nogle måneder skal denne sælges igen...

Page 3 of 3 FirstFirst 123

Bookmarks