Page 1 of 7 123 ... LastLast
Results 1 to 25 of 165

Thread: Capt. ZukiJack's Cabin!

  1. #1
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default Capt. ZukiJack's Cabin!

    Ja, da har jeg også strandet på denne skandinaviske sjørøverøy.

    Får vel presentere mitt prosjekt her jeg også da...
    De fleste av dere norske pirater har sikkert fått med seg garasjen min på den "andre øya", og jeg vet ikke om jeg orker å seile alt jeg har liggende der over hit...

    Legger heller en link her til garasjen min på den andre øya, så kan de som har lyst heller finne frem sjørøverkikkerten sin og kikke over dit for å se hva som har skjedd i garasjen min frem til nå.

    "Kikkert" over til den andre øya!


    OK... Then I also have stranded on this scandinavian pirate island.
    Most of you norwegian pirates have probably seen my garage on the "other island", and I'm not sure if I bother to sail all the stuff I have there, over here.

    Instead of I put a link here to the garage on the other island, so the one of you who want can take your pirate telescope and peep over there to see what has been going on in my garage until now.


    "Telescope" over to the other island!


    Last edited by ZukiJack; 02-23-2007 at 20:25.

  2. #2
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default

    Jeg legger ut noen av bildene mine hit for å gi et lite basic av prosjektet mitt.

    I put some of my pictures in here to show the basic of my project.

    Name:  3050.jpg
Views: 1444
Size:  44.9 KB

    Name:  3049.jpg
Views: 1429
Size:  49.1 KB









    Name:  zj-kaross_.jpg
Views: 1453
Size:  202.1 KB

    Name:  zj-siste_ 010.jpg
Views: 1437
Size:  275.7 KB

    Name:  zukisprett2.jpg
Views: 4577
Size:  141.3 KB

    Name:  zj-dirty_018.jpg
Views: 1422
Size:  187.1 KB
    Last edited by ZukiJack; 05-06-2007 at 23:29.

  3. #3
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default

    Et par filmklipp som ligger ute fra vårt Suzuki 4x4 Klubb Norge-treff 2006, og fra litt Zuki-kjøring på en lokal plass her i nærheten...

    A couple of film clips from our Suzuki 4x4 Club Norway-meeting 2006, and from some local Zuki driving.

    Suzuki 4x4 Club Norway-meeting 2006



    Suzuki Driving august 2006
    Last edited by ZukiJack; 02-26-2007 at 23:32.

  4. #4
    Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    9,868

    Default

    Utrolig kult prosjekt dette ZukiJack....
    Kult at du tar deg tid til å skrive litt engelsk også...

    Blir spennende å følge med..
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

  5. #5
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default

    Neste skritt i prosjektet blir å få på 6-punkts veltebur, bytte til K-link, øke hjulavstanden, bytte til orbitrolstyring og bytte til Ijection-motor.

    Next step on my project is to set safty pipes, shange to K-link, increase the weel base, shange to Orbitrol steering, and shange to injection engine.

  6. #6
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default

    Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Utrolig kult prosjekt dette ZukiJack....
    Kult at du tar deg tid til å skrive litt engelsk også...

    Blir spennende å følge med..
    Takker Tommy!!!
    Ser veldig positivt på deres forsøk på å spre det norske offroadmiljøet ut over landegrensene, og vil selv også begynne å kikke litt mer ut i offroad-verdenen... så da er det kanskje like greit å gjøre cabinen litt "internationalt tilgjengelig".

  7. #7
    Standard
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Harstad
    Posts
    216

    Default

    Dude, du setter virkelig standaren her!



    Dude, You rally sit on the stender hear

  8. #8
    Prototype
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Surnadal
    Posts
    2,240

    Default

    Bilen din ble virkelig rå Terje!!
    Blir enda råere med 2.9 liter Injection
    Gleder meg til å se den live en gang :)
    Jim Erlend Holten
    +47 40044799
    Surnadal

  9. #9
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default

    Quote Originally Posted by Espen View Post
    Dude, du setter virkelig standaren her!



    Dude, You rally sit on the stender hear
    Yes...and when I give full trottle You can feal it suck in the vacuum snake...

  10. #10
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default

    Quote Originally Posted by Holten View Post
    Bilen din ble virkelig rå Terje!!
    Blir enda råere med 2.9 liter Injection
    Gleder meg til å se den live en gang :)
    Ja... Skal purre opp han med motoren nå i helgen. Han er litt treg av seg...
    Du får komme deg til Zuki-klubbtreffet til sommern, så får vi glanet litt begge to.

  11. #11
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default

    Ble også bare surr med han som skulle selge meg den 2.9i-motoren, så nå bestemte jeg meg for å bare finne en hel bil og ta motoren fra.
    Var i Tønsberg i dag og hentet meg en '90 Scorpio 2.9i GL aut. 5dørs cupè.
    Den har gått 186.000km så det bør være mye motor igjen der.

    Skal plukke ut det jeg trenger til motoren...og så selger jeg resten som delebil, hel eller i deler.
    Den har masse gode deler og er pr. i dag fullt kjørbar. Kjørte den for egen maskin hjem fra Tønsberg.



    Today I got the donor car who shall give the new engine to my Zuki.
    It is a '90 Ford Scorpio 2.9i GL aut. 5-door cupè. It has runned 186.000km.
    I'll take the engine and all I need to make it run, and then I'll sell the rest of the car whole or in pieces.
    Attached Images Attached Images  

  12. #12
    Prototype
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Surnadal
    Posts
    2,240

    Default

    Der har'n kommet i hus ja!
    Blir vel en del bedre med Innsprøytning, i motsetning til forgasser
    Får håpe problemet ditt løser seg.
    Jim Erlend Holten
    +47 40044799
    Surnadal

  13. #13
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default

    Nå er jeg i gang med å sortere ledningsnett i Scorpio'n som skal til for EFI-motorstyringen.
    Fader i meg ikke lett da... Denne bilen har så mye elektrisk ekstrautstyr, så det er en evindlig jungel inni der.

    Now I have started to sort out the wiring in the Scorpio for the EFI-motor control system.
    It's not easy to find out.. This car having so much extra electrial appliances.
    It's like a jungel in there...



  14. #14
    Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    9,868

    Default

    Quote Originally Posted by ZukiJack View Post
    Nå er jeg i gang med å sortere ledningsnett i Scorpio'n som skal til for EFI-motorstyringen.
    Fader i meg ikke lett da... Denne bilen har så mye elektrisk ekstrautstyr, så det er en evindlig jungel inni der.

    Now I have started to sort out the wiring in the Scorpio for the EFI-motor control system.
    It's not easy to find out.. This car having so much extra electrial appliances.
    It's like a jungel in there...


    Det der er jaggu ikke lett...få ut hele ledningsnettet, ofte lettere bår man får lagt det flatt
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

  15. #15
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default

    Ja Tommy...kan nok hende det...
    Jeg har valgt å gjøre det slik for bilen er fortsatt startbar slik det er der.
    Slik kan jeg måle meg frem til ting...og prøve meg frem om det jeg måler meg frem til faktisk stemmer... Nappe ut en her og en der...og se om det fortsatt virker...hehe

  16. #16
    Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Froland
    Posts
    9,868

    Default

    Kjellis metoden... nappe ut en ledning... starte... nappe en til... starte...

    Funker det..
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

  17. #17
    Prototype
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    1,800

    Default

    den d ha skrevet "lurer fælt på. går til startsperre på girboks, og til tenningslåsen.

  18. #18
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default

    Quote Originally Posted by extremetoy View Post
    den d ha skrevet "lurer fælt på. går til startsperre på girboks, og til tenningslåsen.
    Du glemte et par utrolig viktig ord der gitt...

    "den d ha skrevet "lurer fælt på. TROR JEG går til startsperre på girboks, og til tenningslåsen"

    For det du sier der er heeeeeeeeeeeeeelt feil....
    Seks av ledningene har ikke noe med motorstyring, tenning eller noe annet som får motoren til å gå eller stoppe...og de trenger jeg ingen av til mitt bruk.

    De to siste ledningene som da er igjen...og som jeg trenger er....

    Den ene er strøm inn til relèene til bensinpumpa og til HEGO-føleren (Lambdasonden) i forbindelse med katalysatoren.

    Den andre er strøm tilbake ut igjen fra relèet og ut til bensinpumpa....



    Ja Tommy... Kjellismetoden har også fungert veldig bra for min del...hehe

  19. #19
    Standard
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Harstad
    Posts
    216

    Default

    Huff... Har lagt ut på noe av det samme selv Plukket ut motoren og hele ledningsnettet fra en 91 Vitara med 1.6 8V F.I...I går kveld i mørket og regnet. Har en utrolig flink kompis som mener det går greit å få det til og funke i 413'n men satan for en spagetti ! Du har vel ikke noen tips til plasser hvor man kan laste ned koblingsskjema ?

  20. #20
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default

    Quote Originally Posted by Espen View Post
    Huff... Har lagt ut på noe av det samme selv Plukket ut motoren og hele ledningsnettet fra en 91 Vitara med 1.6 8V F.I...I går kveld i mørket og regnet. Har en utrolig flink kompis som mener det går greit å få det til og funke i 413'n men satan for en spagetti ! Du har vel ikke noen tips til plasser hvor man kan laste ned koblingsskjema ?
    Snakk med Tåffår her på forumet. Han har nettopp satt inn Vitara 1.6i i sin SJ...

  21. #21
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default

    Da har jeg gjort klart det meste av ledningsnett for uttaging av motor.

    Har bare noen spørsmål om hva enkelte ting er.
    Tror jeg har svar på det meste, men vil forsikre meg litt.

    Dette er en vacuum-slange som går inn i inntaksrista til varmeapparatet.
    Har funnet ut at det er styring av varmeventilen til varmeapparatet.
    ...og kan vel bare fjernes/tettes?



    Denne boksen er jeg veldig usikker på.
    Det går en vacuum-slange inn på den og noen ledninger.
    Hva er det?
    Da har jeg funnet ut hva dette er... Det er MAP-sensoren (Luftmasse-sensoren...(i følge Ford-folk)...



    Dette er vel en magnetventil til vacuum for automatgiret vel? RIKTIG?
    (FEIL...dette er kullfilter-manøvermagneten, til kullfilteret som tar seg av bensindamp fra tanken...og som føres inn i innsuget.)



    Her ligger det meste klart.
    Det eneste nå som jeg er litt usikker på er noen ledninger som kommer ut av ledningsklasen som gikk inn gjennom torpedoen til motorstyringen. De ledningene jeg lurer på går derfra og bortover torpedoveggen og over i mot hovedsikringsboksen. Det er vel for hovedstrøm fra batteri og div. for innslag av starter og for ladestrøm fra dynamo.
    Må se nærmere på det.



    Alt som er trukket ut fra cupèen til motorstyringen.
    Kan lage litt tekst til de forskjellige der om noen har interesse.



    Dette er det som kommer fra siden ved coilen.
    Fra venstre mot høyre:
    --Tilkoblingen til coilen på punktet markert 1 på coilen.
    (Den andre sitter fast i en kableklase som ligger igjen på rammevangen.)
    --Neste er vel en motstand av noe slag..!!??
    --Neste er en blokert kontakt som ikke er i bruk.
    --Neste er ledningen til oljetrykksføleren.
    --Siste er kobling til Lambda-sonden på eksosrøret på førersiden.




    Engelsk tekst kommer i morgen...

    For english, PRESS 9
    Last edited by ZukiJack; 03-15-2007 at 20:59.

  22. #22
    skrukæll sven's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Den røde by'n
    Posts
    2,100

    Default

    kjenner jeg ford injection rett er det kun noen få kabler du faktisk trenger å koble....

    hovedstrøm, tenningsstrøm, jord, bensinpumpe pluss at du skal ha en helgrønn kabel du kan ta ut turteller på....


    var den boksen til luftmengdemåleren.... er det ikke to luftmengdemålere av klafftype på motoren din? eller blander jeg med nyere 2.8i nå???

  23. #23
    Standard
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Harstad
    Posts
    216

    Default

    imponerende!

  24. #24
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default

    Quote Originally Posted by sven View Post
    kjenner jeg ford injection rett er det kun noen få kabler du faktisk trenger å koble....

    hovedstrøm, tenningsstrøm, jord, bensinpumpe pluss at du skal ha en helgrønn kabel du kan ta ut turteller på....


    var den boksen til luftmengdemåleren.... er det ikke to luftmengdemålere av klafftype på motoren din? eller blander jeg med nyere 2.8i nå???
    Det er ikke luftmengdemåler i luftfilterboksen på disse motorene om det er katalysator på de.
    Det er en luftgjenomstrømnings-sensor (MAP-sensor). Ikke spør meg hvordan dette fungerer...men det er vist en nødvendighet.:o
    Den helgrønne ledningen til turteller'n...er den enkle ledningen lengst til venstre...som jeg har skrevet at skal inn på coilen...

    Det er en god del ekstra surremikkedutter på disse bilene så fort det kommer katalysator på de....for da er det en Lambda-sonde (HEGO-føler) som den er kalt i Heynes-boka...
    Last edited by ZukiJack; 03-16-2007 at 23:21.

  25. #25
    Promodified
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Ullensaker
    Posts
    798

    Default

    Endelig fått tilbake førerkortet og kunnet komme meg ut på kjøring på egenhånd igjen.

    Har satt på elektrisk bensinpumpe og ordnet litt forvarming på innsugsluften, og håpet det skulle få motoren til å gå bedre.
    Tok en tur på Herstua på lørdagen og prøvde litt, og det viste seg at dette hjalp.
    Nå går motoren rimelig bra igjen til tross for at den ene sylinderen er død fortsatt.

    Sønnen min filmet litt som jeg har sakset sammen her...
    LINK: Kjøring på Herstua 17/3-07



    Skal bli moro å få inn 2.9i-motoren nå. forhåpentligvis bli kvitt alle problemer med motoren og få inn 40hk til.. Da skal den være oppe i 170hk.
    Har nå bestemt meg for at veltebur er neste på lista etter motoren, også får hjuloppheng og orbitrol bli neste der.
    Last edited by ZukiJack; 03-18-2007 at 11:00.

Page 1 of 7 123 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •