Results 1 to 12 of 12

Thread: Er det noe Challenge interesse i Norge

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Default Er det noe Challenge interesse i Norge

Flere av oss er fasinert av denne konkurranse grenen..
    vi er veldig ivrige eter å lage et Challenge regelverk, da kanskje helst med modell etter den svenske Rindab cupen...
    er det noe interesse for noe slikt..
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Rett til himmels Kaare's Avatar

Selvfølgelig er det det!

Anskaffet bil for dette nå rett før jul, så prosjektet er igang her :)

Name:  u stripe h side.jpg
Views: 317
Size:  87.1 KB

Sitter egentlig litt på gjerdet i påvente av et norsk regelverk mht oppbygging. At bilene må være godkjent for offentlig vei er vel foreløbig det eneste som er sikkert. Resten mangler enda så vidt jeg forstår.

Lightfoot Arne's Avatar

Foreløpig tar vi utgangspunkt i det danske reglementet, det synes som om de sitter med mest erfaring.
    Vi har ventet på klarhet rundt forsikringer, men får nå svar at vi først må presentere et klart regelverk før selskapet tar stilling til dette.
    Som tidligere nevnt vil vi førsøke å få ting på plass i løpet av første kvartal.
    Arne, Lightfoot Racing
    www.lightfoot.no

Modified

Syns det virker artig med Challenge ja, håper det blir noe i 08??

Shop builder sivrt's Avatar

E e med vettu..
    Chevy Silverado 6,6 Duramax `02
    Jeep XJ 2 door 4.0 HO `98:7" og 35" X-Terrain.

Garasjens kongle

Var fantastisk artig med "Trophy" på Rena og Challenge er ikke så veldig langt unna.

Ville vært veldig artig å vært med på det, så kommer muligheten skal man ikke se bort fra at man blir med !

Men - biler er generelt dyrt i Norge, så for meg er det viktig at kostnader ikke går til himmels. Det bør være mulig å delta med forskjellig ambisjonsnivå og uten å ødelegge bilene fullstendig. Ser endel bilder med skikkelig dypdykking av biler og det går hardt utover det elektriske ombord og skal man bytte starter og dynamo etter hvert løp, så kan det fort bli dyrt
    Last edited by Blom; 01-06-2008 at 23:23.
    Fullstendig uautorisert Terrengbilbygger !

Rett til himmels Kaare's Avatar

På det punktet er den svenske Rindab offroad challenge cupen noe å legge det opp etter.

Jeg sikter da til følgende:
    2 klasser: Sport og Ekstrem. I sport er det ikke nødvendig med dyr utrustning som vinsj og store hjul. I hovedsak skal man kunne komme med en standard 4x4 + hjelm. De som deltar bestemmer selv hvilken klasse de vil stille i så fremt man ikke har kommet på 1., 2., eller 3. plass året før - da rykker man automatisk opp i Ekstrem klassen som er = "alt er lov". Uansett klasse skal bilene være godkjente dvs gateregistrerte.

Ikke dumt utgangspunkt dette? Da burde vi kunne få med mange og ikke bare det/de råeste = "folkesport"

Garasjens kongle

Et moment jeg ser i det danske regelverket er at bilene skal være godkjent. Dersom det betyr at bilene skal ha store dekk innskrevet i vognkortet vil det nok eksludere mange.

Med de folkene på biltilsyn som er rundt om, tviler jeg på at særlig mange da har allting i vognkortet.

Men på den annen side er det kanskje behov å ha ting på stell for å drive seriøst og på en skikkelig måte ?
    Fullstendig uautorisert Terrengbilbygger !

Lightfoot Arne's Avatar

Vi jobber med oversettelse og tilpasning av reglene. Det er ikke alt som kan tas inn direkte. Men, dersom vi ønsker å drive med bilsport på offentlig vei må vi nødvendigvis holde oss til Veitrafikkloven. Dessverre er det da igjen "trynetillegg" hos din lokale Trafikkstasjon som avgjør hvor store hjul du kan ha.

Kjører vi konkurranser på lukket området står vi mye friere med regelverket.

Uansett, skal vi ha noen glede av et regelverk må det finnes arrangører.......................
    Arne, Lightfoot Racing
    www.lightfoot.no

Fotograf knixen's Avatar

Jeg er intr i alt jeg kan ta med bilen min på!

Men regelverk og geografi setter begrensninger...
    used to have a runner...

"I used to go missing quite a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss World." —British soccer bad boy George Best

Intresert jeg men mye står på regelverket. Lykke till med bra tilltak.

Mvh Jonas

Hørtes kjekt ut det der ja.. Kankje noe å ta med en av bilene på.. Den ene er jo nesten original..:)
    Inn med 4lav å bånn gass.

Bookmarks