PDA

View Full Version : Problem

SilverFox
01-14-2008, 12:55
Jepp.. vogna er litt syk.. Har vært en stund og trodde det var luft i bremsesystemet men det var det altså ikke. Bruker ikke bilen så veldig mye. Står for det meste i garasjen og har det godt å varmt da:p

Problemet er når bilen kommer opp i fart. I det det bikker 60kmt og rundt 2000 omdr låser gassen seg på 2000 omdr uavhengig om jeg har den i gir eller fri. dette vedvarer i noen sekunder før det gir seg
Og når jeg bremser trekker den til høyre. Virker som om det er luft i bremsene da, for pedalen er skikkelig hard.
Bilen har vært både hos BT og lokale Mitsuverksted og tatt bremsetester, men får ingen utslag der..

Skal nevnes at dette kom etter at bilen hadde en liten ulykke i sommer, som kanskje noen av dere så bilder av.. innspill folkens.. eller kom med ideer..
Har en mistanke at det kan være noe med abs på høyre side

Maylinn
01-15-2008, 16:18
Regner med det er en pajero vi snakker om her....
Gen2??? Automat???

SilverFox
01-15-2008, 18:19
jepp er nok pajero. ingen over, og ingen ved siden av:) gen 2 ja

Maylinn
01-15-2008, 19:12
Er det automat??
hvis det er automat,har du sjekket bunnpannen/olja på kassa....
Høres ut som lamellene i kassa kan ha brent seg,opplevde noe liknende med en automakasse, dog ikke en pajerokasse..

SilverFox
01-15-2008, 19:59
nei ikke noe automat her i gården nei.. her er det nok manuell som gjelder

Maylinn
01-15-2008, 22:00
nei ikke noe automat her i gården nei.. her er det nok manuell som gjelder

godt å høre:)....Merkelig problem du har da,håper du posten ett innlegg så
fort du finner ut hva det er...

SilverFox
01-23-2008, 00:26
Jepp skal nok gjøre det. Kjører hjem til Alta i helga, så da skal den opp på løftebukk å sjekkes. skal samtidig prøve nye dekk *speeent*

biff
01-23-2008, 17:48
Problemet er når bilen kommer opp i fart. I det det bikker 60kmt og rundt 2000 omdr låser gassen seg på 2000 omdr uavhengig om jeg har den i gir eller fri. dette vedvarer i noen sekunder før det gir seg
Og når jeg bremser trekker den til høyre. Virker som om det er luft i bremsene da, for pedalen er skikkelig hard.
Bilen har vært både hos BT og lokale Mitsuverksted og tatt bremsetester, men får ingen utslag der..

Må den kjøre i 60 for at gassen låser seg? bremseproblemet kan vere at gliderne til caliptern eller stemplet står fast. men det har du kansje sjekket ?

SilverFox
01-23-2008, 21:39
Ja sjekke t det i sommer, men skal sjekke dette til helga nå.. så får vi se... skal gi rapport