PDA

View Full Version : 84 Blazer, trenger hjelp m pris

Blom
03-05-2007, 00:34
Heisann !

Er for tiden i Florida (jada, er varmt & godt ! :cool: ) og har blitt tilbudt en -84 Blazer 4x4 med 6.2D til en meget rimelig penge. Rust er rimelig lite av, har ikke sett bilen i dagslys ennaa, men hva soeren er prisen paa noe saant her i Norge ???

Altsaa hva ligger disse paa her, i saan noenlunde ok stand ? Maa jo vite om det er noen vits aa tenke paa aa ta den hjem.

Raymond_K5
03-05-2007, 07:14
Litt vanskelig å si selvfølgelig, men jeg vil si at rundt 30' er en bra pris. Ser at mange prøver å få det dobbelte eller mer, men så mye synes jeg ikke de er verdt...
Det ligger en tilsvarende bil på Motorbørsen nå for 45'.

Chevy-Sheriff
03-05-2007, 07:34
Jeg tror ikke det lønner seg.

Prøv heller å finne en som er over 30 år, så slipper du hvertfall avgiftene!
Du kan jo vente med å regg'e den opp til den blir 30. Bare betale moms nå.

69-72 Helcab'er eller 73-75 helcab'er er noe å satse på......;)

Mad Max
03-05-2007, 07:58
69-72 Helcab'er eller 73-75 helcab'er er noe å satse på......;)

Tror nok ikke det lønner seg heller vis da ikke Blom har tenkt til å eie den selv en god stund, som et rent salgs prosjekt så vill du tape penger på dette også, disse bilene er blitt skikkelig dyre i USA...
Men det kan tenkes at du er heldig...

Chevy-Sheriff
03-05-2007, 08:03
Det er sant MM.

Du må nesten satse på ett prosjekt, eller en i orginal bruksstand, disse er rimelige.

Oppjåla og restaurerte biler er svindyre der borte....

Red_Baron
03-05-2007, 08:40
Regna på det her selv en gang når jeg så etter Blazer. Etter det jeg jeg cirka visste om bilen gikk jeg ut i fra en pris på ca 10.000 NOK på selve bilen.

Etter innførsel kosta det rundt 75.000 å få skilter på bilen inkl alt. Dvs frakt, moms og import avgifter.

Husk at det er mange regler ved inntak av veteraner. Det er tilnærmet HÅPLØST å få godkjent ombygginger! En kompis av meg kjøpte for en stund siden en 74' Ford F250. Da de skulle nedregge den, ble det ikke godkjent pga antikvariske greier! Så han måtte selge den igjen siden han kun har førerkort Klasse B... Var så vidt de fikk lov å sette på litt større hjul enn vanlig under visning. Og det var innenfor +/- 5%.

Edit: Bedre å kjøpe en grei en i statene, et vrak i norge, og bruke den fra statene som delebil og bygge opp den norske da.... Det er hvertfall lovlig. Og du trenger ikke betale annet enn moms!

Noclass
03-05-2007, 08:59
Et lite tips som du sikkert har finni ut, men i inngangs partiet på de fleste Wall Mart sjapper så setter dem ut tror det er 1 gang i uka gratis biler til salgs blader..

Det er utrolig hva du finner i de bladene...

Hvor i Florida er det du befinner deg?

Blom
03-05-2007, 13:04
Takker for svar !

Er i Pompano Beach, rett nord for Ft. Lauderdale... Vi skal over aa se paa den idag, men foerst er det vannscooter kjoering !

Er sikkert ikke loennsomt som personbil, men aa bygge pickup av den med aapent plan ved registrering, blir jo avgiftene mindre, paa samme maate som Morgan har gjort med den 4Runneren han har. Vise den uten toppen paa...

Broderen, som bor her, forteller at 2wd utgavene naa er mye dyrere enn 4wd, da det er populaert aa raasenke dem og sette paa 22-24' felger og lavprofildekk naa. Vil ikke jeg ha den, saa kjoepre han den og bygger om til 2wd.... !!!!! :eek:

Reiser hjem i morgen, 4 fulle bagger med "ting" med hjem igjen...

Noclass
03-10-2007, 13:37
Ja blei det noen bil på deg da Blom???

ARH
03-10-2007, 17:05
Fire bager, med deler? Du vet at det er vektbegrensinger på hvor mye bagasje som tillates medbrakt?

Du burde tatt turen innom noen ordentlige butikker på vestkysten når du først er i gang med storinnkjøp! ;)