PDA

View Full Version : Hvorfor ha antenna på fangeren fremme?

Bergum
03-05-2007, 13:25
Ser det er en del 4x4 som har HF antenna fremme på fangeren.
Hvorfor har dem det der?

Chevysub
03-07-2007, 19:39
Veldig populært i Australia veit jeg. Hvorfor, må ha noe med at de bruker lange antenner å gjøre, og ikke alltid dem har tak på bilene.

Lange antenner butter fort i trær.

Zuki
03-07-2007, 20:33
Jeg vil tro at dersom man har en lang antenne, er det en fordel å ha den fremme på bilen, for at den skal kunne legges bakover langs bilen dersom det er behov for å redusere høyden. Står den bak og legges fremover, er det vel større sjanse for at den kan hekte i noe når du kjører?

Chevysub
03-07-2007, 21:08
Jo du har et poeng der. Men går fint å legge den ned hvis den står på taket også.

Men dem har sikkert en grunn. Kunne vært moro å finni ut den egentlig grunnen ihvertfall

kermith
03-08-2007, 23:34
jeg har sat min i front grillen så slipper jeg for at lave hul i taget den er ikke så udsat når jeg køre i skoven og den har en god stel føring.

Tom K
08-13-2007, 20:46
Jeg vil tro at dersom man har en lang antenne, er det en fordel å ha den fremme på bilen, for at den skal kunne legges bakover langs bilen dersom det er behov for å redusere høyden. Står den bak og legges fremover, er det vel større sjanse for at den kan hekte i noe når du kjører?

Stemmer nok det ja, hadde slike antenner på bilene våre i Kosovo, fordelen med å ha den på fangeren er at den er lettere å komme til, blir liksom ikke så mye klatring som hvis den står på taket ;)

kermith
08-14-2007, 17:05
det kunne også være fordi at de fleste køre med arb front og de er lavet til at montere antennen i