PDA

View Full Version : Hurtigfeste på Hilux.

Powertoy
01-25-2008, 13:50
Har fått krubbe til vinsjen med hurtigfeste i posten i dag, og da lurer jeg på hvordan den skal festes. Det er en 83 mod. Hilux. Kan jeg sveise på en stålplate på de to bjelkene som er i fronten med et firkantrør ut like under støtfangeren? Vil dette holde, eller må det i tillegg festes andre steder. Hvor tykk plate anbefales? Forslag, bilder og tegninger mottas med takk.

knixen
01-25-2008, 13:57
Burde være 4 mm stål på bjelken, men jeg vil kanskje anbefale at du setter den foran tverrbjelken som du har slik at du ikke reduserer angrepsvinkelen for mye.

Du må nok bruke 60/60 rør, siden de fleste krybber har 2" rør. Husk at delen som skal være utover ikke kan være mer enn 3mm i godset, mens resten burde være 4mm.

Når deg gjelder hvor du skal sveise, så synes jeg at slike ting burde boltes fast og ikke sveises. Så jeg ville heller forsterket tverrbjelken på ramme med flatstål og laget hull til bolter.

Muzaki
05-26-2008, 08:23
Har skruet fast ei plate med 4 skruer i fronten. Holder som bare f det.. :smile:

Moejoe
06-01-2008, 17:37
Hjemmelaget feste (multimont) til hilux. Ekstra høyt for god angrepsvinkel. Skrudd fast i ramma. Har tilsvarend bak, slik at vinsj og slepekrok kan brukes både forran og bak