PDA

View Full Version : Justere opp diesel pumpe?

Finken
01-25-2008, 20:17
Hvor stiller jeg egentlig opp diesel pumpa? Er vel bare en skru og hvor mye skal jeg justere opp? Motoren er en 2lt, driver og bytter motor i landcruisern nå, måtte ha en som var i no bedre stand og lager nå ny 2,5 eksos fra turbo og har montert intercooler, og justert opp turbotrykket, men må ha mer diesel for at det skal skje no mer..

knixen
01-25-2008, 20:26
det er to skruer, den ene til å justere tomgangen. På innsiden av den er det en skru med en låsemutter. Denne må du løsne før du skrur inn mengdeskruen med et flat-jern.

Ove
01-25-2008, 22:23
Og ikke for mye !

Husker jeg ikke helt feil , justerte vi inn min 1/4 - 1/2 turn .....

krekar
01-26-2008, 07:55
tenker du på en urskive så skrur du fra klokken tolv til halv et,maks kvart på et sier de. jeg holder på og monterer turbo nå og det er de svarene jeg har fått.1/2 til 3/4 omdreinig

hiluxturbo
01-26-2008, 15:09
en hel runde går fint uten problem.
æ justerte opp 2 runda på min da æ hadde dn.

Finken
01-26-2008, 19:54
Da har jeg nok funnet den allerede, en lang skru med en litt rar lang kontramutter på.
Hmm, prøver meg litt fram jeg, så ser vi hvordan det går.

Finken
01-30-2008, 21:50
Endelig ferdig med og bytte motor, ferdig med 2,5 eksos helt ifra turboen og har så smått begynt litt justeringer.

La imellom muttere på braketten til wastegate klokka, de bygger vel kansje rundt en cm, veit ikke om det kansje er litt mye, har ikke no turbotrykksmåler enda, men har kjørt uten slangen på wastegaten før og det gikk jo. he he

Lurer litt på detta med diesel pumpa da, skal jeg justere etter gufsen som kommer når jeg trår gassen i bånn eller? Så når jeg ikke ser bilen bak meg så må jeg skru en kvart omdreining tilbake. he he.

Trur det er justert litt på denne pumpa fra før av, så er ikke helt sikker på hvordan den er stilt, har liksom ikke det originale utgangspunktet og gå ut ifra.