PDA

View Full Version : T-max 8500 ble for tungt :-(

Bergum
03-06-2007, 07:44
Kommer til å lage meg et hurtigfeste.
Nå merker jeg at det ble litt tungt, og bilen ble vinglete på veien.

Festet:
http://home.no.net/bergum/Vinsjfeste_iso.pdf

Resultat før demontering

http://home.no.net/bergum/148.jpg

Likte monteringen veldig godt, måtte bare flytte fangeren frem 100mm.
Men, nå blir det firkantfeste i stedet for.
Nye tegninger kommer :-)

Espen
03-06-2007, 07:54
Hmmmm, jeg har en Warn9000 jeg skal ha på samme bil..med Ome fjærer da, men allikevel....

Så en løsning hvor fairleeden var skrudd i baklemmen og vinsj wiren kom ut gjennom døra. Kanskje ett forsterka multimount feste i dørken bak + firkantrør i fangeren foran hadde vært noe.....Hadde tenkt og kjøpe optima batteri allikevel.:rolleyes:

Bergum
03-06-2007, 08:08
Har en vinsj bak og, men vil virkelig ha den forran når jeg skal klatre.
Ser og at i DK så hadde mange byttet ut wire med tau.....

Geared
03-06-2007, 08:31
Sparer mye vekt på å bytte fra wire til tau vil jeg tro.
Og fordelen med multimount er jo at man kan flytte vinsjen fra foran til bak på ett blunk. Når den ikke er i bruk kan den ligge inne i bilen eller hjemme. Da blir den jo mindre utsatt for tyveri også. Og en zuki bil eier jo ikke altfor mye krefter fra før av, så kan man slippe å drasse på vekta fra vinsjen langs veien så må jo det være helt topp.

Skulle jeg noengang få somlet meg til å kjøpe en vinsj blir det helt klart multimount feste. Det er jo brukendes til så mye annet rart også.

Harald
03-11-2007, 14:52
Har samme winsj, skal etterhvært få multimount framme og bak. winsjen veier 38kg.
La winsjen på støtfangern framme og den sank ca 4 cm.
Skal montere EMU men winsjen er nok for tung.
Har en 1000kg winsj fra samme prod. som veier ca. 12kg.
Mulig den blir fastmontert framme.(dersom ikke zuki har henta den til da)

kermith
03-11-2007, 21:41
hvis man skal have noget ud af sit spil skal de kunne trække 2x bilens vægt og jeg vil mene en emu undervogn vil hjælpe på det med vægten af spillet

Bergum
03-12-2007, 11:20
Enig i det du skriver, men en fast finsj er nok det beste. Mindre som skal til før du tar den i bruk.....

Bergum
03-12-2007, 13:55
Så en løsning hvor fairleeden var skrudd i baklemmen og vinsj wiren kom ut gjennom døra.

Sånn som denne: