PDA

View Full Version : zuki 413 Vindusvisker kobling

Monster Teddy
02-01-2008, 20:47
Heisan.
Jeg holder på å lage til nytt dashbord. Så jeg nå kommet til å koble til vindusviskern. Men jeg har ingen annelse hvordan jeg kan sette opp en ny kobling for vindus visker kobling. vist jeg husker rett så kan den stilles på 4 hastigheter + spyling. jeg prøver å koble til slik at jeg kan bare trykke inn en knapp for hver enkelt hastiget + 1 for spyling. den hvite duppediten som ledningene går gjennom har jeg + en hvit liten boks, hvor det stod whindwiper regulator eller noe slikt. men har derre noe tips om hvordan dette kan gjøres?
http://i20.photobucket.com/albums/b205/vampira20/Bilen/vindusviskermotor.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b205/vampira20/Bilen/sikringboks.jpg

sven
02-01-2008, 21:37
tror jeg har et kretsskjema på hele bilen, hjelper det?

ellers så har jeg bare koblet en bryter med to posisjoner rett på motoren.

men da vil den stoppe med en gang du skrur av bryteren, og ikke gåtilbaketl utgangspunktet hver gang du slår de av.

Monster Teddy
02-01-2008, 22:12
hei sven ja det hadde vert kjempe flott :D

vil du sende på mail eller noe?

ps har sendt deg en PM på offroad.no om dekk og felg

Bergum
02-01-2008, 23:18
Wiper

Monster Teddy
02-02-2008, 19:38
jeg ble litt usikker hvor jeg skal plassere bryterene etter å ha sett skjemaet.

sven:
Er det slik du mener?

Bryter 1: viskerene går frem og tilbake i vanlig fart. når knappen/viperen. vipes/trykkes av så stopper viskerene i den posisjonen dem er når du slår av

Bryter 2: viskerene går frem og tilbake i høy fart. når knappen/viperen. vipes/trykkes av så stopper viskerene i den posisjonen dem er når du slår av

eller har du en knapp for visk til høyre og en til venstre? :s

du har vell ikke bilder av hvordan du har koblet dette opp?

sven
02-02-2008, 22:29
er slik du beskriver der...

bryterenjeg bruker er en vippebryter med av i midten....

så bryteren vippet oppover er sakte, og nedover er høy fart, og de stopper der man slår av bryteren...

denne bryteren, og en for spyler, samt tenning og start er montert på ei aluplate der kontrollen til varmeapparatet pleier å være

har ikke noenbilder av dette desverre...

koblingen er enkel.... pluss fra batteri, via sikring til bryter... videre fra bryteren til sine respektive kabler på motoren. pluss da jord til motoren...

kan se til onsdag om jeg skalen tur nedom verkstedet,kan kanskje ta et bilde da..

Monster Teddy
02-03-2008, 00:03
Kjempe flott Sven!!! :D akkurat det jeg ser etter..
nå skal jeg bare se hvilken av disse 4 ledningene jeg skal koble til brytern:)