PDA

View Full Version : Ny bil:-)

Johansen
02-04-2008, 17:26
Zuki Vitara cab:cool::cool:

Holten
02-04-2008, 17:29
Bildene?! :p

Johansen
02-04-2008, 17:35
:cool::cool::cool:

linda marie
02-04-2008, 18:31
Bilen har potensiale til å bli kul jo! Thefinger

GRATTIS med ny bil:)

cath
02-04-2008, 20:03
Grattis :)
Å mange lapper kosta denne da.... :rolleyes::rolleyes:

Johansen
02-04-2008, 20:50
Takker.
Den kosta meg en pajero:p:p
pluss litt imellom:p

Bergum
02-04-2008, 21:34
Grattulerer :-)

Johansen
02-05-2008, 07:03
takker:)

ShuDuck
02-05-2008, 14:21
Den kosta meg en pajero

det vil jeg kalle en virkelig god deal Thefinger

hva er planene for den? 31"/33" ?

Geared
02-05-2008, 15:03
Grattis med skikkelig zuki.

Nå er det jo bare en ting å gjøre, full fart til biltema for å kjøpe fjærer og dempere, innom en jernforhandler og kjøpe firkantrør. Da har du både hevesett og bodyliftsett. Med litt kos med vinklekutteren så får du plass til 33" hjul. Koster du på deg en locker i bakakslen også så får du en super bil i terrenget.

Alt dette er gjort på min pluss litt til. Den har rulla på veg og i terreng i over 3 år nå uten store problemer. Innrømmer gjerne at den har blitt meget godt brukt i terrenget og enda så er den like fin.

Johansen
02-05-2008, 16:31
det vil jeg kalle en virkelig god deal Thefinger

hva er planene for den? 31"/33" ?

Hehe:p
Ja det er helt sikkert.
Er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre. Tar det med tiden:p:p

Johansen
02-05-2008, 16:36
Grattis med skikkelig zuki.

Nå er det jo bare en ting å gjøre, full fart til biltema for å kjøpe fjærer og dempere, innom en jernforhandler og kjøpe firkantrør. Da har du både hevesett og bodyliftsett. Med litt kos med vinklekutteren så får du plass til 33" hjul. Koster du på deg en locker i bakakslen også så får du en super bil i terrenget.

Alt dette er gjort på min pluss litt til. Den har rulla på veg og i terreng i over 3 år nå uten store problemer. Innrømmer gjerne at den har blitt meget godt brukt i terrenget og enda så er den like fin.

hehe.. takker å bukker:cool:
Er det virkelig ikke mer en det som skal til?? Hvor langt fra bakken
får jeg den da? Tror nok jeg trenger en del veiledning vist jeg skal prøve meg på et sånt prosjekt:p hehe..

status
02-05-2008, 17:40
får jeg den da? Tror nok jeg trenger en del veiledning vist jeg skal prøve meg på et sånt prosjekt:p hehe..

Hva er dette for noe tull!!!!!! det er jo pajero som er tingen. er det dama som har presset deg eller?

Geared
02-05-2008, 18:45

Man bruker fjærer fra Mercedes fremme, Audi bak. Støtdempere til Nissan Sunny bak. Firkantrøret (jeg har brukt 80 mm rør) kappes i passende biter, bores hull i og monteres mellom ramme og kaross.

Med denne hevingen og 33" hjul blir bilen over 30 cm høyere... Min er 37 cm høyere enn en orginal bil.

Er litt tilpassing som skal til, fjærene må kappes litt for å passe på, skjermbuer foran og bak må justeres litt og torpedovegg må justeres litt. Med 31" behøver du ikke å justere skjermbuer og torpedovegg. Og 31" passer bedre til motoren også, den blir ikke så dau langs veien.

31" er også snillere mot drivverk og slikt, er jo ikke så lett å få tak i Vitara deler ennå så det er kanskje greiest. Kan ha det mye morro med 31" på også, jeg kjørte i over ett år med 31".

Skulle du få noen planer om veldig brede hjul så har jeg skjermbreddere liggende som bygger 11 cm utover.

Johansen
02-08-2008, 16:42
Hva er dette for noe tull!!!!!! det er jo pajero som er tingen. er det dama som har presset deg eller?

Nei selvfølgelig er det ikke ho som har presset meg. Hadde bare lyst til å prøve no nytt.

Johansen
02-08-2008, 16:46
Man bruker fjærer fra Mercedes fremme, Audi bak. Støtdempere til Nissan Sunny bak. Firkantrøret (jeg har brukt 80 mm rør) kappes i passende biter, bores hull i og monteres mellom ramme og kaross.

Med denne hevingen og 33" hjul blir bilen over 30 cm høyere... Min er 37 cm høyere enn en orginal bil.

Er litt tilpassing som skal til, fjærene må kappes litt for å passe på, skjermbuer foran og bak må justeres litt og torpedovegg må justeres litt. Med 31" behøver du ikke å justere skjermbuer og torpedovegg. Og 31" passer bedre til motoren også, den blir ikke så dau langs veien.

31" er også snillere mot drivverk og slikt, er jo ikke så lett å få tak i Vitara deler ennå så det er kanskje greiest. Kan ha det mye morro med 31" på også, jeg kjørte i over ett år med 31".

Skulle du få noen planer om veldig brede hjul så har jeg skjermbreddere liggende som bygger 11 cm utover.

kult:cool::cool::cool:
Hvor store hjul kan jeg ha på uten å heve den?

Hauge
02-10-2008, 14:29
Tror ikke det nytter å prøve med noe større en 235/75-15. Men heving på fjærene er en relativt smal sak, så det vil jeg anbefale. Vitaraen ligger jo ikke så veldig høyt i terrenget orginalt.

Johansen
02-12-2008, 10:54
Tror ikke det nytter å prøve med noe større en 235/75-15. Men heving på fjærene er en relativt smal sak, så det vil jeg anbefale. Vitaraen ligger jo ikke så veldig høyt i terrenget orginalt.

Ja det er akkurat det den gjør.
Regner med at det er det første som kommer til å skje med den, kan ikke ha den så lav.

norwegian redneck
02-12-2008, 11:09
Vitara fikk foresten NULL stjerner når det gjelder sikkerhet til fotgjengere, så ikke kjør på noen!! Da er de fucked!

Bergum
02-12-2008, 11:11
Bøtteseter, veltebur og 4punkts seler kan jo hjelpe en god del da... :-)

norwegian redneck
02-12-2008, 11:32
det hjelper ikke for personen du kjører over

Bergum
02-12-2008, 12:08
Kjører over? Bilen er jo laget for akkurat slikt. Det er en OFFROAD bil. Da må du jo kunne kjøre der det ikke er alsfalt, for ex andre biler, fotgjengere, mopeder... Det er jo bare å kjøre det Thefinger