PDA

View Full Version : Helganes Motorsportsenter

Vier
03-07-2007, 11:56
Når det gjelder kjøring på Helganes er vi foreløpig henvist til å kjøre med LandRover-klubben. Dvs at hvis du vil kjøre må du/dere avtale dette med Danny 908 94 938. Det er litt uregelmessig kjøring fordi de er ikke så mange aktive de heller, så de er glad for selskap.
Dette gjelder KUN registrerte biler. Vi uten skilt kan foreløpig ikke kjøre her.

Når det gjelder oss andre så kan det ta litt tid, men det kommer.

På neste møte i Banestyret skal LR-klubben foreslå at vi får en egen representant der, slik at vi kan tale vår sak selv.
Det som blir aktuelt er å arrangere Terrengtouring og trening for Biltrial. Dette kan vi gjøre når vi får kurs som Løpsleder og Teknisk Kontrollant. Og får klarhet i banen/forsikring/klubbtilhørighet(?).

Ellers ønsker LR-klubben å gjøre litt dugnad en lørdag eller no. Det skal bygges en tømmerbro/matte og fjernes litt skog og greier. Dette blir selvsagt vi med på. Sosialt og morro.
Vi kommer tilbake til dato.

Når det gjelder nevnte kurs, så minker det svært fort på vinteren så dette er litt i det blå. Men jeg har snakket med Tommy Olsen om dette, og det kommer til å bli kjørt kurs på Pirate4x4Jamboree 5-8 Juli http://www.pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=243 . Jeg håper at flest mulig stiller her. Alt står og faller på at vi kan arrangere godkjent trening/terrengtouring så dette er viktig for alle.

Berge-Olsen
03-07-2007, 15:26
Dette var gode nyheter!
Etter hva jeg forstår er det hverken KNA eller NMK som "eier" anlegget på Helganes på samme måte som at NMK Vikedal styrer banen i Vikedal. Er det noen andre som vet hvordan dette henger sammen? Jeg kikket litt på http://www.helganes.com men ble ikke så mye klokere og fant ikke noen kontaktperson. Er det noen som vet hvem som er kontaktperson?

Når det gjelder klubbtilhørighet er det vel KNA Haugaland eller NMK Haugaland som aktuelle klubber for oss. Ut fra det jeg vet er det vel KNA som er størst på bilsport og derfor det mest naturlige valget. Tenkte jeg kunne ta en telefon til Kjell Johansen (KNA) i kveld for å høre om han ønsker oss inn i varmen. Er det forresten noen som har snakket med han tidligere ang. dette?

Berge-Olsen
03-07-2007, 19:06
Jeg har nå snakket med Kjell Johansen og han var veldig positiv med tanke på å få oss inn i KNA Haugaland. Som jeg forstod på Johansen var det KNA som frontet det nye anlegget på Helganes og han ville invitere oss på neste årsmøte.

Tommy
03-07-2007, 19:07
The way to go........ stå på guttercrossboned crossboned

Berge-Olsen
03-07-2007, 19:29
Håper bare vi klarer å lokke deg til å holde kurs for oss nå ;)
Uansett blir det vel kurs på festivalen, har du/dere en plan for hvilke dager kursene arrangeres?

Berge-Olsen
03-08-2007, 08:55
Jeg har nå sendt mail til Kjell Johansen med kontakt info og håper han kommer tilbake til med litt praktisk info om veien videre.

Berge-Olsen
03-13-2007, 08:57
Jeg var nettopp i kontakt med Karmøy kommune for å sjekke hvem som er leder for banestyret på Helganes. Damen i servicetorget visste ikke hvem som var leder, men visste at Lars Birger Hansen var veldig aktiv.

Så visst noen har lyst å kontakte Hansen for invitere seg selv :rolleyes: på møtet som skal være denne uken (15. mars tror jeg) kan de få nummert hans. Jeg for min del er desverre i Hammerfest, så det er sikkert like lurt at den/de som evt. kan stille tar kontakt.

Uansett bør vi informere Danny (LR) visst vi skal delta, men kan umulig tenke meg at dette er noe problem siden vi brenner for samme sak.

Vier
03-13-2007, 11:19
Jeg er litt tilbakeholden nå, for jeg synes vi skal la de som har påtatt seg å fremme oss i styret gjøre det. Dvs LandRoverklubben.
Det er viktig at vi som nykomlinger ikke brøyter oss frem når vi har fått andre til å snakke vår sak. Mulig jeg er litt for forsiktig?
Vi kommer uansett til å få tilgang når vi blir med i for eks KNA så litt tolmodighet er på sin plass. Vi må jo få godkjent kurs først uansett.

Berge-Olsen
03-13-2007, 11:36
Ja du er for forsiktig, husk at det kanskje er 1,5 år til neste møte:p
Men visst du mener at LR klubben fremmer sporten er det greit for meg. (Jeg hadde ikke helt samme oppfatning på møtet vi hadde, men forstod det slik at de hadde skiftet litt kurs når du & Øyvind var på søndagstur på Helganes)

Fra mitt ståsted er det ikke snakk om å være utolmodig eller brøyte seg frem, men å smi mens jernet er varmt.

Berge-Olsen
03-29-2007, 09:53
Jeg har fått svar fra Johansen / KNA og legger det like greit ut her på forumet:

Vi skal ha årsmøte i løpet av et par uker og vil invitere dere til dette møtet.

KNA har aktive førere innen bilcross og rallycross , men pr. i dag ikke innen offroad. Det vil være et riktig skritt i riktig retning dersom dere organiserer dere i KNA og vi vil være behjelplige med å finne område for deres ønske for trase innen deres gren.

Jeg sender dere tidpunkt for møtet.

Da håper jeg alle stille på møtet!

pajero 35
04-04-2007, 16:45
me må jo nesten stille man sterke hehe:p

Vier
04-14-2007, 11:05
Du må purre på KNA Øystein, for den 10 Mai skal vi presenteres for Fjord Motorsportsenters styre. Det hadde vært greit å hatt litt kjøtt på beina da.

Ukene går fort...

Berge-Olsen
04-14-2007, 11:33
Helt enig Vier, vi burde vært innrullert i KNA så snart som mulig. Jeg skal ringe til Johansen på søndag, visst ikke det bærer noen frukter får vi evt. snakke med NMK.