PDA

View Full Version : Redneck's Merce, under stadig ombygging.

norwegian redneck
02-08-2008, 00:50
Ja nå har jeg byttet ut Hilux med GW.
Håper det blir en positiv ting

http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/DSC01123.jpg
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMG_7509.JPG

Rossi
02-08-2008, 08:52
Velkommen!

Kan kun bli bedre hvis du er vant til å ratte Hiluxcrossboned

Lundblad
02-08-2008, 08:55
Utrolig stilig bil :)

norwegian redneck
02-08-2008, 09:30
takk takk ja tror dette blir fint

Lundblad
02-08-2008, 09:32
Sleng gjerne ut fler bilder av bilen!

norwegian redneck
02-08-2008, 20:54
skal se om jeg kan få tatt noen i morgen når det er lyst. så skal jeg ta nye om en måned når den er modda ;):)

Rossi
02-09-2008, 18:38
skal se om jeg kan få tatt noen i morgen når det er lyst. så skal jeg ta nye om en måned når den er modda ;):)

Hvordan blir det med bilder:confused:

norwegian redneck
02-10-2008, 01:27
har ikke vert i form i dag. kommer så fort som mulig

mercemann
02-10-2008, 20:12
Det er en utrolig stilig bil du har kjøpt deg der.. Vi oppe i Tromsø har siklet på den hver eneste dag siden den ble lagt ut for salg.... Håper den får et godt hjem hos deg.

norwegian redneck
02-10-2008, 20:33
her skal den få kos og pleie. og straff i helgene. Den skal på Beach treff i DK nå ved månedskiftet :):)

mercemann
02-10-2008, 22:11
her skal den få kos og pleie. og straff i helgene. Den skal på Beach treff i DK nå ved månedskiftet :):)

Bae sørg for at framakselen din er i god stand før du begyner å bruke den hardt. Ellers komemr den til å ryke. (jepp jeg har GOOOD erfaring)

norwegian redneck
02-11-2008, 10:37
ja det blir nok en kikk inni der og et oljeskift.

Rossi
02-17-2008, 21:48
har ikke vert i form i dag. kommer så fort som mulig

Begynner du og finne frem godformen snart eller:)

Vil se bilder av denne doningen......:rolleyes:

norwegian redneck
02-18-2008, 00:59
har tatt bilder. driver å leiter etter riktige kabelen så jeg kan få de inn på maskinen hehe skal ikke være lett

Rossi
02-21-2008, 20:48
Har den gjömt seg så bra den der kabeln;)

norwegian redneck
02-21-2008, 23:23
har funnet den men bildene var dårlige. var på eu i dag med den. tar jevnt på bremsene fremme og lysene var justert for lave. annet en det så var det ingen feil på den. Skal ha på 35" dekkene i måra. og kanskje kjøre litt i heia med den på lørdag. da kommer det bilder til dere.

vet jeg har skuffet dere med å ikke få inn noen enda. men den er jo fortsatt identisk til slik den er på alle bildene i salgs annonsen som ligger her på forumet som dere alle hadde sett.

Rossi
02-22-2008, 09:12
har funnet den men bildene var dårlige. var på eu i dag med den. tar jevnt på bremsene fremme og lysene var justert for lave. annet en det så var det ingen feil på den. Skal ha på 35" dekkene i måra. og kanskje kjøre litt i heia med den på lørdag. da kommer det bilder til dere.

vet jeg har skuffet dere med å ikke få inn noen enda. men den er jo fortsatt identisk til slik den er på alle bildene i salgs annonsen som ligger her på forumet som dere alle hadde sett.

Gratulerer med EU-ok bil:)
Offroad-bilder er alltid bra:cool: Kos deg i naturen med den, er det den er til for...........

norwegian redneck
02-23-2008, 18:57
Dagens kose arbeid:

Før jeg begynte:
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMG_7500.JPG
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMG_7501.JPG

Dekkene står klare:
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMG_7502.JPG

Fangeren tatt av, breddere og innerskjermer kappet, dekk på vei på:
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMG_7506.JPG

Ble litt skakk med kun godekk på ene siden:
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMG_7507.JPG

Resultatet med 35x12,5x17 montert:
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMG_7509.JPG
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/IMG_7510.JPG

Som dere kanskje ser så blei det mørkere menst en holdt på, fikk tatt en test tur og subber med full inflex og går inni rammen ved full sving.

Håper jeg rekker å få satt på boddy liften før jeg skal på treffet i DK neste helg.

cath
02-23-2008, 19:00
Så god jobb du har gjort Redneck :)

norwegian redneck
02-23-2008, 19:00
ja jeg prøver jo.

mercemann
02-23-2008, 19:50
Æsj

Æ vil å ha cab :(

norwegian redneck
02-23-2008, 19:54
cab er gøy

Rossi
02-24-2008, 00:04
Cab er kuuultcrossboned

Regner med att det er i bärearmene det subber når du svinger? Du må sikkert skru ut svingstoppene litt på hver side...

norwegian redneck
02-25-2008, 12:44
Planen for uka: Mandag: sjekke oljer i aksler og diverse og se at alt ser fint ut, fylle alle smørenipler med fett. Selv om er ikke sikker på hvor alle er enda.
Tirsdag heve bilen håper jeg. Onsdag bygge høytaler kasser i nye demobilen til Alpine. Torsdag montere anlegg i G wagen min. Fredag dra til Løkken i DK for å være med på årets event!!!! mmmmm hundrevis av offroadbiler, carlsbergflasker, koselig kjøring og god mat!!grnpirate

Rossi
02-25-2008, 19:29
Planen for uka: Mandag: sjekke oljer i aksler og diverse og se at alt ser fint ut, fylle alle smørenipler med fett. Selv om er ikke sikker på hvor alle er enda.
Tirsdag heve bilen håper jeg. Onsdag bygge høytaler kasser i nye demobilen til Alpine. Torsdag montere anlegg i G wagen min. Fredag dra til Løkken i DK for å være med på årets event!!!! mmmmm hundrevis av offroadbiler, carlsbergflasker, koselig kjøring og god mat!!grnpirate
Hehe, höres t som om du har en del trivelig kosejobb forran deg:)
Sitter tre smörenipler på hver av mellomakslingene. Fyll grease i knokkelhusene i tillegg så tror jeg det verste skal väre unnagjort ang smöring

Du har peiling på bilstereo da antar jeg? Höres göy ut og bygge skikkelig anleggcrossboned
Ser frem imot anleggbyggetråd etter hvert:cool:

Lökken höres fantastisk göy ut:) Synd det er så langt dit for oss i her nord:(

Kos deg i Danmark, jeg venter meg en aldrig så liten reportasje ved hjemkomst:)

cath
02-25-2008, 19:39
Når skal merca di lakkeres???

crossbonedcrossbonedcrossboned

(syns du snakka om å forandre litt på fargen,,,)

norwegian redneck
02-25-2008, 20:34
tror det bare blir kilstermerker, skal bruke altfor mye penger i lakking av volvoen nå så koster ikke på merca annet en 4x4 deler

cath
02-25-2008, 21:34
tror det bare blir kilstermerker, skal bruke altfor mye penger i lakking av volvoen nå så koster ikke på merca annet en 4x4 deler

Oki.. Tror bilen blir fed uansett....
Fikk logoene i dag, så skal sette dem på te onsdag...
og kylling bokstavane, hehe..:eek:

Rossi
02-26-2008, 16:04

Hvem bruker penger på og lakke en V---o når G-wogna trenger forbedringer:eek:

norwegian redneck
02-26-2008, 17:06
Det gjør jeg

Min Volvo:
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/Volvo_1.jpg
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/Volvo_2.jpg
http://blink.dagbladet.no/user/files/s/sc/sculls/Volvo_3.jpg

Rossi
02-26-2008, 17:18
[QUOTE=norwegian redneck;60699]Det gjør jeg

Min Volvo:
QUOTE]

Er jo farge på 240:n.............;)

norwegian redneck
02-26-2008, 17:45
Den skal få ny farge. :)

Den skal utstilles på Våler banen 23 Mai i år. Da kan den ikke være like standard som den er nå.

Rossi
02-26-2008, 17:59
Den skal få ny farge. :)

Den skal utstilles på Våler banen 23 Mai i år. Da kan den ikke være like standard som den er nå.

Stilig med utstilling:) Har du bygget brukbart anlegg i den eller? Hva er gjort med den? Senket, lakket og andre felger ser jeg jo att der er........

exe
02-26-2008, 18:12
Regner med at det neppe er en standard 230 motor:)
Small block i den der....Det hadde vert noe!
Flott bil!

norwegian redneck
02-26-2008, 18:29
Den er egentlig temmelig standard nå. Nå skal den få full oppysing utveindig med et helt nytt fargevalg og motivlakkering. Alle vinduene og listene skal byttees ut. Ny styling er på vei så den som er der i dag skal selges.

I sommer skal det bygges/lages nytt inntreør som skal inn.

Motoren som skal inn er en 2,3 turbo med alle Gruppe-A rally delene, den har jeg stående klar i Danmark. Den blir satt inn over neste vinter når bilen står i garasje. Målet er å slå kammeraten min som har chevy smal block med 450 gampere i sin på kvart mila.

Så jeg skal bruke dette året på å gjøre den ferdig. Men koster penger så må dele det opp i 3. Og jeg er i styret i Kr.sand offroad klubb og i Team Black Shadow så går jo endel tid der og.

norwegian redneck
02-26-2008, 18:30
Anlegget er foresten komplett Pioneer. Med melomserie høytalere og konkuranse subber.

Rossi
02-26-2008, 18:36
Höres ut som om du har nok å kose deg med ja:)

Pen bil(Spesiellt til Volvo og väre)......
Kan gjöres en del göy med disse gamle bilene og heldigviscrossboned

norwegian redneck
02-26-2008, 18:48
Ja det kan det, ja jeg har litt å henge fingrene i men er jo gøy også da.

Nå for tiden så går all tiden min på å lære meg Mercedes. Fikk kjørt den en god tur på søndag med 35" hjulene på. Sinnsykt god krabbefart i forhold til Hiluxen jeg hadde. Kjørte halveis opp et fjell før jeg måtte røre speeden. Og på vei opp dit kjørte jeg i gjørme, krysset bekker, flexet over store steiner å var sikker på den skulle daue flere ganger. Men den trakk seg fint oppover.

norwegian redneck
02-26-2008, 23:18
oh no!!! PROBLEMER!!!! Oljen i diffen forran er hvit og skummet. Den blir byttet i morgen. Oljen bak får jeg ikke sjekket siden mutteren der en fyller på olje igjen er gåen. Noen som har et deksel med en sånn mutter som er fint??

Jeg betaler dere sender???

Rossi
02-27-2008, 07:25
Tror mercemann har sånt deksel. Ska ut og skru på Gelenda idag, nevner det for han da. Du vil vel gjerne ha det för helgen regner jeg med;)
Er luftingen på fremakslingen skadet? Höres ut som om du har en vann/oljeblanding i diffen:confused:

norwegian redneck
02-27-2008, 08:15
etter hva jeg kunne se så var den ikke skadet, men kommer nok til å lage nye lufteslanger til den så vannet må opp i panserhøyde før det sniker seg inn i akslinger.

Skulle helst ha bytta det før dk ja, men for å rekke det må det sendes med ekspress over natt i dag.

Rossi
03-07-2008, 17:11
Hvordan var Danmark da? Fungerte bilen eller ble du plaget med noe?

Bergum
03-07-2008, 17:18
Han var sterkt plaget av pirater...

norwegian redneck
03-07-2008, 17:36
starteren tok kvelden :( ellers gikk det fint

Rossi
03-07-2008, 18:27
Han var sterkt plaget av pirater...

Stiiiiilig bildecrossboned

Var det noe göy da? Starter ja, jeg må bytte i min bil en dag jeg får tid...

Hvordan var G:n i forhold til andre 4x4 du har kjört??

norwegian redneck
03-07-2008, 18:46
den trekker jo ekstremt mye bedre, men vet ikke helt om den tåler julinga som jeg ga luxen min enda. føler det kommer noen rare lyder iblandt. men får se når jeg får boddyliften på og får tilbake flexen min.

Til nå er jeg veldig positiv til egenskapene i den. Trenger ikke røre speeden eigang, den bare krabber seg frem og gjennom gjørme og over steiner og det som er.

Noen svakheter jeg burde vite om??

Rossi
03-07-2008, 19:18
den trekker jo ekstremt mye bedre, men vet ikke helt om den tåler julinga som jeg ga luxen min enda. føler det kommer noen rare lyder iblandt. men får se når jeg får boddyliften på og får tilbake flexen min.

Til nå er jeg veldig positiv til egenskapene i den. Trenger ikke røre speeden eigang, den bare krabber seg frem og gjennom gjørme og over steiner og det som er.

Noen svakheter jeg burde vite om??

Svakheter og svakheter..........

1. Hjullager må byttes litt oftere en gjennomsnittsbilen

2. Forsiktig når du girer til eller fra 4L, ha bilen i fri når du gjör det. Har kostet meg en transferkasse da jeg ikke satte den i fri når jeg skulle gire fra 4L til 4H.
Skiftegaffelen knakk.:rolleyes:

3. CV-ledd/drivknuter kan bli ödelagt under hard belastning. Mercemann har nettop begynt å importere CV-ledd med livstidsgaranti p g a att han har hatt litt problemer med dette. Disse selger han til en gunstig pris hvis det er noe du er interresert i!?

4. Jeg knuste eksosen på min bil förste gangen jeg var utenfor asfaltkanten med bilennewburn

Tror ikke det ellers er noen svakheter når det gjelder offroadkjöring. Så lenge du vedlikeholder mellomakslinger og diverse andre småting tror jeg Geländewagen er en av di absolutt röffeste 4x4 du får tak i:)

norwegian redneck
03-11-2008, 09:45
noen som hadde lokket til bak akselen på lur?? Jeg trenger et nytt et for å kunne sjekke diffen og bytte olje i blandt. Skruen til påfyllinga er et rustet runna makkverk i den jeg har nå.

Og hvor er det greiest/billigst å kjøpe bremseklosser og skiver og slikt??
Lige greit å gå rett til mercedes??

Rossi
03-11-2008, 13:15
noen som hadde lokket til bak akselen på lur?? Jeg trenger et nytt et for å kunne sjekke diffen og bytte olje i blandt. Skruen til påfyllinga er et rustet runna makkverk i den jeg har nå.

Ring og ta en prat med Simen Malerbakken på www.stjerneservice.no! Han har meget bra priser på det meste:) Kanskje er mulig å kjöpe skruen lös der.........:confused:

norwegian redneck
03-11-2008, 14:36
må ha hele dekselet desverre skruen og det har blitt en del :(

Rossi
03-11-2008, 15:10

Da ska jeg snakke med Mercemann igjen. Tror han har det liggende men dessverre sitter det på en aksling som vi må grave frem fra snöen. Derfor du ikke fikk beskjed sist vi snakket om dette:rolleyes:

Lundblad
03-11-2008, 15:22

Du kan ikke skru av dekselet og skru ut bolten fra innsiden med en wisegriptang eller ei vannpumpetang?

Evt borr/bruk grisepikk?

MB 300 GD swb
03-11-2008, 20:31

Sjekk hos mekonomen. De har skiver fra Brembo. Til meget bra priser. Tror det var 700;- rundt der hvertfall.

Rossi
03-11-2008, 20:34
Mercemann har ett par stykker liggende men er på ferie akkurat nå........:rolleyes:
Han kontakter deg når han kommer hjem så kan dere diskutere pris og sånne spennende ting;)

norwegian redneck
03-14-2008, 13:43
da hører jeg fra han, konge.

Rossi
03-14-2008, 14:05
Det må du nok regne med ja:)

Skjer det noe ellers på Caben da eller kaster du bort tid og penger på volvon nå;)

norwegian redneck
03-14-2008, 15:51
Skjer ikke mye med noen av de for tiden skjer så mye på jobb. tenker jeg bestiller bremser til merca etter helja så jeg får den eu ok!!

Så når merca er eu ok og ferdig hevet så blir det nok Volvoen som blir skrudd på og merca det blir lekt med.

Om ikke jeg finner noe jeg bare må ha til Merca da. Så prioriterer jeg det for er jo Offroad jeg driver med.

Rossi
03-16-2008, 16:29
Skjer ikke mye med noen av de for tiden skjer så mye på jobb. tenker jeg bestiller bremser til merca etter helja så jeg får den eu ok!!

Så når merca er eu ok og ferdig hevet så blir det nok Volvoen som blir skrudd på og merca det blir lekt med.

Om ikke jeg finner noe jeg bare må ha til Merca da. Så prioriterer jeg det for er jo Offroad jeg driver med.

Verden er full av stasj man bare MÅ ha til geländewagen.....:D
Bare synd att prislappen ser så mye större og farligere ut på Mercedes-zubehör en Land Rover-Gadgets..............:eek:

sandviper
03-28-2008, 13:47
Ble liggende bak en artig sak her om dagen, hadde ikke du planer om pickup bygging av bilen Redneck?

http://www.offroadbilder.no/out.php/t675_DSC00180.JPG (http://www.offroadbilder.no/out.php/i675_DSC00180.JPG) http://www.offroadbilder.no/out.php/t676_DSC00178.JPG (http://www.offroadbilder.no/out.php/i676_DSC00178.JPG)

Rossi
04-05-2008, 12:56
Ble liggende bak en artig sak her om dagen, hadde ikke du planer om pickup bygging av bilen Redneck?

]

Ser ut som en gammel flyplassbil, töffe biler di der Pick-Up G:ene:roxy:

Hörte Mercemann av seg Redneck eller sliter du fortsatt med diffdekslet??

norwegian redneck
04-08-2008, 11:00
Ja har hatt det i bakhodet vertfall. Pickup er fortsatt det jeg liker best. hmmmmm

Nei hørte aldri noe mere. Så sliter med difflokket bak enda. Får ikke åpnet det for å sjekke eller bytte olje. Kan skru hele dekselet av. Men får jo da ikke fylt olje igjen.

Rossi
04-08-2008, 11:07
Hva syns du om denne??

18436

Personlig så DIGGER jeg den:D

Ska snakke med Mercemann igjen! Er rart for han bruker normalt sett väre rask med å ta kontakt:shaking:

knixen
04-08-2008, 11:39
Hva syns du om denne??

18436

Personig så DIGGER jeg den:D

den var FEEET!!!:beer:

Lundblad
04-08-2008, 13:14
Åsså så jææævla nice den var!

Rossi
04-09-2008, 12:04
den var FEEET!!!:beer:
Enig igjen, begynner å bli en stygg uvane syns jeg:smile:

Åsså så jææævla nice den var!
Du hadde t o m byttet bort bussen mot den der ikke sant:wink_animate:
Er forresten litt lik den vi var på Holt og så på........... Den som hadde tatt forlengs salto du vet:D

Lundblad
04-09-2008, 14:07
Bussen hadde glatt gått for noe som den der!

norwegian redneck
04-09-2008, 22:45
Jeg ble nesten forelsket i den der :)

Rossi
04-10-2008, 17:38
Jeg ble nesten forelsket i den der :)

BRA! Det viser på god smak............:D

norwegian redneck
06-05-2008, 09:45
Noen som vet om noen i kr.sand området som har god peiling på disse bilene jeg får ikke til min.

Problemer med det elektriske og jeg har null peiling på G, og lite på elektrisk.

SKulle hatt noen til å komme å kikke på den.

Lundblad
06-05-2008, 14:51
Hva slags el. problemer har du?
Mye galt kan komme av dårlig jording. Og jordingspunkene på disse bilene har en lei tendens til og eires..

norwegian redneck
06-05-2008, 15:31
Noen ganger når jeg vrir på tenninga skjer det noe og noen ganger ikke, noen ganger gløder den og noen ganger ikke, noen ganger kinner den og de fleste ganger ikke, noenganger virker tute blinklys og bremselys og noen ganger virker det ikke.

Lundblad
06-05-2008, 18:10
Start med det letteste.
Sjekk jordinga på batteriet, sjekk jordingsledninga ned til ramme/girkasse, sjekk strømledninga til starteren (denne har jeg hatt problemer med) og sikringer og at de har god nok kontakt med sikringsboksen.

Elektriske problem er noe dritt.

sandviper
06-06-2008, 01:51
Innslaget på starteren ble overhalt på denne, hvis den ikke virker nå må den mest sannsylig byttes.

Bytt lysbryteren så tror jeg du er kvitt lys problemer. Var noe dårlig kontakt her.

evt bytt tenningslåsen hvis det ikke er liv i noe når du vrir om nøkkelen.

ang gløding, legg opp til manuell gløding sikker releet som har tatt kvelden.

Rossi
07-26-2008, 20:17
Så??
Hva skjer`a??

Får du til starteren o s v??

norwegian redneck
09-04-2008, 12:02
SOLGT TIL GUTTA I NARVIK!!

Rossi
09-04-2008, 14:18
Tromsö..............:wink_animate: