PDA

View Full Version : Vil Kjøpe hilux. men vet for lite

Monster Teddy
02-08-2008, 12:19
Hei.
jeg litt nysjerig på kjøpe meg en Hilux. Er så møkka lei av å kjøre vanlig liten chrysler stratus, vil ha en god bil igjen :)
Men jeg lurer på hvordan det er å kjøre hilux på veien.
Hører mye at det er ikke all verdens du gjøre med dem, som td 33# dekk, heving, kufanger, veltebøyle Kan bli litt vansklig å få godkjent. Kunne tenkt meg diesel og en som er litt rund i formen ikke så 4kantet, 4seter vist det er mulig. Jeg kommer nok til å legge mye penger i bilen for jeg vil ha en bil som kan vare lenge. Og fungere som trekk bil når jeg farter rundt i Norge med bilhenger + bil ca 900kg
kommer til å bestille deler fra 4x4butikken prøver å få alt på papiret.
Jeg har kun holdt på med suzuki sj bygger en modified nå.
så jeg er helt ny når det gjelder toyota hilux, men har vert en drøm lenge å kjøre en hilux.
Så hvor mye må jeg rekne med å punge ut på en ok bil som ikke trengs så mye fiksing før den er eu godkjent.
Fant noen fine bilder av hva jeg kunne tenkt meg.

vist derre har noen tips og triks om hva jeg bør passe på ved kjøp av bil eller lignende, jeg har ikke lyst å bli lurt av en bil selger igjen.

http://i20.photobucket.com/albums/b205/vampira20/untitled.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b205/vampira20/toyota-hilux-2-4-d-1.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b205/vampira20/monster1.jpg

knixen
02-08-2008, 12:27
Rust er jo greit å følge med... Du bør nok også ha turbo-diesel og selv da blir du nok ingen racer med henger på.

En teknisk gjennomgang av bilen må nok til.

Hvis du satser på godkjenning med store hjul så må du nok kjøpe en som er ferdig godkjent, som f.eks en Arctic Trucks utgave.

Hevesett med tuv-papirer er ingen problem å få godkjent, der finnes det flere 2" sett men det finnes bare ett 4" hevesett som har papirer.

Tja, mye her er spurt om før... seek and you should find! ;)

Du burde også vurdere 4-runner, da får du både baksete og bagasjerom... nesten samme bil ellers. Spiraler i stedenfor bladfjærer bak og større tromler bak samt at turbo er std.

Du kan lese litt i tråden min på hva som kan gjøres med de, har vel testet det meste snart... :eek:

AMan
02-08-2008, 12:48
Æ vil også foreslå 4runner, dersom du har løst på hilux, men ska trekk henger.

3liter TD e mye beire en 2lt evt 2l i værste fall.

Monster Teddy
02-08-2008, 16:49
takker for informasjonen :)

Vet derre hva disse heitter?og sån ca år? TD MK og alt det der
hvordan er dei å kjøre på veien sommer,vinter og langkjøring? kommer seg fint terreng vil jeg trucrossboned

Jan
02-08-2008, 17:04
Kjøp med 3,0TD hvis du skal dra mye henger.

Offie
02-10-2008, 13:28
4 Runner, det er sku en dejlig bil, stor motor meget mere kraft end hiluxen.
har selv ejet en hilux ln65 og ln 110 og er købte for en måned siden 4 runner.

Var utrolig ked af at gå af med min 110 da jeg havde bygget den op fra standard, men dens eneste minus er motoren, fatter ikke hvorfor det er landcruiserene der får de store motorer og hiluxen får bare en snollet 2.4D.

Men jeg er bestemt ikke ked af at havde købt en 4 runner :D.

Monster Teddy
02-13-2008, 11:01
Har kikket en stund på nett og ute. jeg kommer til å gå for Hilux. rundt 94modell. takker alle for svara sine :D