PDA

View Full Version : Hilux D-Cab 95 2.4D

redneck
02-08-2008, 11:57
Hei sann offroadere..

Da har jeg endelig fått meg en Lux og vil så klart gjøre den litt tøffere.
Bilen kommer jo mest til å bli brukt langs landeveien, men det blir jo alltids en og annen tur i terrenget.

Det jeg har tenkt meg er å sette på noen 33" jeg fikk av en god kamerat som
han hadde på sin LC 73.

1. Det jeg lurer på er om det holder med ett 2" BL og skru den opp på torsjoen og sjakler med 1"?
Og vet noen hvor jeg kan kjøpe BL med TUV papirer?
Bør jeg kjøpe andre fjører og dempere, eller holder det org?

2. Må jo da ha noen breddere til bilen, noen som kan si meg hvor jeg kan få noen greie breddere helst i hardplat?

3. Etter det så er det fangere som står for tur. Kunne da tenke meg noen tøffe rørfangere(erstaningsfanger). Noen som veit hvor jeg kan få kjøpt slike?

4. Burde jeg gjøre noe med motor/giring? Lurer på om det kan bli litt daut med de dekka.
Hvor kan jeg evt kjøpe det jeg trenger?

Hvis dere har noen tips/råd/ideer så er jeg int i å høre.

På forhånd takk

Offroad Rookie

knixen
02-08-2008, 13:12
Hei sann offroadere..

Da har jeg endelig fått meg en Lux og vil så klart gjøre den litt tøffere.
Bilen kommer jo mest til å bli brukt langs landeveien, men det blir jo alltids en og annen tur i terrenget.

Det jeg har tenkt meg er å sette på noen 33" jeg fikk av en god kamerat som
han hadde på sin LC 73.

1. Det jeg lurer på er om det holder med ett 2" BL og skru den opp på torsjoen og sjakler med 1"?
Og vet noen hvor jeg kan kjøpe BL med TUV papirer?
Bør jeg kjøpe andre fjører og dempere, eller holder det org?

2. Må jo da ha noen breddere til bilen, noen som kan si meg hvor jeg kan få noen greie breddere helst i hardplat?

3. Etter det så er det fangere som står for tur. Kunne da tenke meg noen tøffe rørfangere(erstaningsfanger). Noen som veit hvor jeg kan få kjøpt slike?

4. Burde jeg gjøre noe med motor/giring? Lurer på om det kan bli litt daut med de dekka.
Hvor kan jeg evt kjøpe det jeg trenger?

Hvis dere har noen tips/råd/ideer så er jeg int i å høre.

På forhånd takk

Offroad Rookie

1. Du får kun samsvarserklæring på Bodylift kit, noen kontrollstasjoner godtar dette, andre ikke. BL-kit kjøper du hos BGnor 22905770

2. BGnor, 4x4supply, toyota... Det finnes mange varianter... Se på bilder og finn noen du liker. Bredde på felg avgjør bredde på skjermbreddene.

3. BGnor har fangere, det finnes ikke mange varianter som er mulig å godkjenne så du bør nok ta vare på den gamle i tilfelle kontroll.

4. med kun 33" så går det nok greit, det koster mer enn det smaker på å gire om diffene. Først fra 35-38" dekk anser jeg det som nødvendig og verdt pengene. Sats heller pengene på turbo, intercooler og større eksos. Da får du en bil som går bedre og bruker mindre diesel.

Ps, du trenger ikke heve noe for å få plass til dekk opp til 38" det har bare med hvor mye du vil kappe i karosseriet. Jeg hadde 35" dekk uten heving på min runner, 37" med 2" bl... Så her har du mye å velge imellom;)

Et godt tips vil være å se litt i forskjellige tråder og på bilder for å bestemme deg for hvordan den skal bli. Det er mange veier å gå, og ikke alle er like gode. Bedre å spørre en gang for mye... :)

Jeg ville forresten heller kjøpt fjærhevesett enn bodylift kit... Da får du bedre flex og sannsynligvis bedre kjøreegenskaper såfremt du holder deg til 2" heving. Hva det koster til lux hvet jeg ikke. Trailmaster og Ome leverer gode sett med papirer, de koster ca det samme tror jeg.