PDA

View Full Version : Server

Tommy
01-29-2007, 23:39
Hva mener du med "Hva slags server"

Holten
01-30-2007, 21:40
Kanskje han mener hvilket forum det er på en måte..:p

Dette er jo vBulletin...Skjønner? :o

status
01-31-2007, 02:33
Hva mener du med "Hva slags server"

Synes bare ting går litt seint her. kunne nesten tro at forumet ble kjørt på en isdn linje og en 386 pc. men ikke vet jeg.

tigger
01-31-2007, 04:27
Kanke si meg uenig i den der opp til 3-4 min for å laste en side kan bli drøyt, men vakke så treg tidligere i natt så mulig det går en backup nå

Tommy
01-31-2007, 06:48
Åssen server kjøres dette forumet på ?

mvh
Helge Andersen
Kristiansand Offroad Klubb

Hmm merkelig tregt ja.. sånn skal vi da ikke ha det.. jeg sjekker...:rolleyes:

driving
01-31-2007, 08:32
Burde sjekkes ja, har vært inn her noen ganger sjøl og av og til er det sirup eller full heng.

Jeg ser at det er netbox.no som hoster verdt å sjekke om det er noen garantier på båndbredde, er det dedikert eller delt serverløsning osv osv...

Men det har dere vel kontroll på..

Pompel
01-31-2007, 11:16
Sinnsykt tregt dette forumet er enkelte ganger. Jeg har 6mb linje så det har ikke noe med det å gjøre. Enkelte ganger så låser det seg bare helt:mad:

Tommy
01-31-2007, 13:08
Problemet er funnet...

Det ligger desverre i USA, men løses forhåpentligvis i løpet av et par timer...
mye av grafikken ligger å pirate4x4.com sin server... og som nå når de har problemer med sin server så overføres problemene hit...
lbeklager dette..

driving
01-31-2007, 13:42
Da bør du/dere jobbe med å få mest mulig av grafikken over på egen server i Norge da det uansett tilstand i USA vil være lengre pingtid og jobb med å hente grafikk igjennom atlanterhavsfibern i forhold til å ha den lokalt. Dere har sikkert noen restriksjoner osv å jobbe med, og noe grafikk må kanskje være på servere i US. Men mesteparten av standardgrafikken osv bør jo ligge lokalt.

Håper det ordner seg, slik som det er nå... er det ikke operativt... :(

Knut G
01-31-2007, 13:59
Var helt uuuuuutrolig tregt her oxo.
Duplexlinje her på jobb, 6mbit begge veier, og ingen andre pålogget på bygget.
Ser ut som om det er fixet nuh...

Tommy
01-31-2007, 14:57
Da bør du/dere jobbe med å få mest mulig av grafikken over på egen server i Norge da det uansett tilstand i USA vil være lengre pingtid og jobb med å hente grafikk igjennom atlanterhavsfibern i forhold til å ha den lokalt. Dere har sikkert noen restriksjoner osv å jobbe med, og noe grafikk må kanskje være på servere i US. Men mesteparten av standardgrafikken osv bør jo ligge lokalt.

Håper det ordner seg, slik som det er nå... er det ikke operativt... :(

Heisann så er vi oppe igjen heldigvis, vær trygg all grafikk skal over på denne serveren permanent... vi lærer da noe på veien.... Takker for tålmodigheten

Oddimann
01-31-2007, 16:00
Det var veldig tregt i starten,trodde det var dataen min som hadde fått virus (host hark) ol. scannet dataen med virusprogram,og akuratt likt.Men nå går det rimelig bra,iiihaaaaa!:) :)