PDA

View Full Version : Endnu en GD i Pirate4x4(DK)

Palle
02-12-2008, 00:00
Så er jeg også blevet ejer af en 300GD, UDEN turboThefinger, men den har en fejl på Transferkassen!
Den tidligere ejer kom kørende med 80-90kmt, så blokerede alle 4hjul pludseligt:eek:Den snurrede lige rundt, så han kunne se, ind i øjnene, på de bagvedkørende:eek:
Den sidder aldeles fast på både for og bag kardan?
Man kan frit flytte med gearvælgeren(transfer selvfølgelig), den opfører sig nærmest som om, den er i både høj og lav 4X4, på een gang?

Jeg har ikke skilt den ad endnu, men er der nogen derude, der har hørt om noget lignende, eller har en idé om, hvad der kan være sket, vil jeg da blive glad for lidt input.

Een ting mere, hvordan er boltmønsteret på den? Det ligner umiddelbart Jeep, suzuki, osv, men jeg syntes, ved lidt nærmere kig, at det ser lidt mindre ud?

På forhånd tak.

mercemann
02-12-2008, 07:02
Så er jeg også blevet ejer af en 300GD, UDEN turboThefinger, men den har en fejl på Transferkassen!
Den tidligere ejer kom kørende med 80-90kmt, så blokerede alle 4hjul pludseligt:eek:Den snurrede lige rundt, så han kunne se, ind i øjnene, på de bagvedkørende:eek:
Man kan frit flytte med gearvælgeren(transfer selvfølgelig), den opfører sig nærmest som om, den er i både høj og lav 4X4, på een gang?

Jeg har ikke skilt den ad endnu, men er der nogen derude, der har hørt om noget lignende, eller har en idé om, hvad der kan være sket, vil jeg da blive glad for lidt input.

Een ting mere, hvordan er boltmønsteret på den? Det ligner umiddelbart Jeep, suzuki, osv, men jeg syntes, ved lidt nærmere kig, at det ser lidt mindre ud?

På forhånd tak.

Hei og velkommen til oss.

Jeg har aldri vært borti det problemet som du nevner her. Transferkassen har frigear mellom høy og lav så det skal ikke være mulig med begge deler samtidig. Men man vet jo aldrig. Tansferkassen er en relativt enkel mekanisk konstruksjon så et er bare å plukke ned å se hva du finner inn der.

Boltmønsteret er ikke likt jeep, suzuki osv. Derimot passer felgene fra noen porshe, audi rs2, vw tuareg, mercedes sprinter og sikkert noen andre.

Håper du finner feilen på bilen din og snart befinner deg der den hører hjemme. Ute i skogencrossboned

Rossi
02-12-2008, 08:27
QUOTE=Palle;57857]Så er jeg også blevet ejer af en 300GD, UDEN turboThefinger, men den har en fejl på Transferkassen!

På forhånd tak.[/QUOTE]

Hei og velkommen!

Flott med flere G-eiere på forumet:)

Hörtes ut som en litt mer spennende opplevelse en nödvendig:eek:
Det virker rart det som har skjedd........... Höres nesten ut som om du har fått ett skikkelig havari inne i kassen ett sted:rolleyes:
Her har du ett par bilder av hvordan transferkassen ser ut inni

Överste bildet er etter att jeg tok av det store dekslet, har ikke rört noe enda, feilen på min kasse lå under drevene til höyre i bildet
15236[

Her har jeg nesten kommet ned til feilkilden, skiftegaffeln d v s den lille bueformede delen som ligger rundt akslingen i bildet var knekt
15238

Siste bildet viser den skadde delen
15237

Stemmer som Mercemann sier: Transferkassen er igrunn en relativt enkel konstruksjon, tror det er en del jobb å reparere men regner med att det kan väre problem å få tak i brukte deler i Dk??

Geländewagen har forresten 5x130..........

Lykke til! Kom gjerne med bilder av opperasjonen:)

Palle
02-12-2008, 14:41
Mange tak for inputs og velkomster, især tak for billeder Rossi!

Jeg kan godt se på billederne, at der ikke er meget, ud over det sædvanlige, i en transferkasse.

Jeg vil lige sige, at i mit første indlæg, skrev jeg:
Man kan frit flytte med gearvælgeren(transfer selvfølgelig)
Med det mener jeg altså, at den føles helt normal, faktisk føles det som om der er helt normal kontakt med skiftegafler og gear?

Tjaa der er jo ikke andet for end, at få den skilt ad, og se hvad der kan være sket? Den skulle da gerne med på strandtur.

Og selvfølgelig tage billeder af det hele, selvom jeg har det med, at glemme det, når først musikken spiller:o

Rossi
02-12-2008, 17:48
Mange tak for inputs og velkomster, især tak for billeder Rossi!

Jeg kan godt se på billederne, at der ikke er meget, ud over det sædvanlige, i en transferkasse.

Jeg vil lige sige, at i mit første indlæg, skrev jeg:
Med det mener jeg altså, at den føles helt normal, faktisk føles det som om der er helt normal kontakt med skiftegafler og gear?

Tjaa der er jo ikke andet for end, at få den skilt ad, og se hvad der kan være sket? Den skulle da gerne med på strandtur.

Og selvfølgelig tage billeder af det hele, selvom jeg har det med, at glemme det, når først musikken spiller:o

Det samme gjorde min, föltes akkurat som vanlig men det viste seg att det ikke skjedde noe inne i kassen når jeg flyttet spaken. Kan nesten höres ut som om noe er knekt inne i kassen og har lagt seg inne blandt drevene dine og låst hele systemet:confused:
Min kasse låste seg i Neutral mellom 4H og 4L så jeg ble bare stående mitt på veien når det skjedde:mad:.......

Bilder liker vi:)

Lykke til!

jan terje
02-12-2008, 20:00
Sett inn en Nissan king cab kasse OG vent med å teste 4X4 til lørdag på strandturen. Det vil jeg nemlig se hvordan virker....

Rossi
02-12-2008, 21:37
Sett inn en Nissan king cab kasse OG vent med å teste 4X4 til lørdag på strandturen. Det vil jeg nemlig se hvordan virker....

Passer King Cab-kasser i Geländewagen mener du?? Eller vil du bare se hva som skjer når mellomakslingenes rotasjonsrettning får hjulene til og rotere motsatt vei.............

jan terje
02-13-2008, 06:19
Passer King Cab-kasser i Geländewagen mener du?? Eller vil du bare se hva som skjer når mellomakslingenes rotasjonsrettning får hjulene til og rotere motsatt vei.............

1.Nei
2. ja

Rossi
02-13-2008, 06:30
1.Nei
2. ja

1. Tenkte nesten det ja.......
2. Du har litt skadet humorcrossboned

Palle
02-13-2008, 10:45
Hehe. Der går nogle gamle rygter i DK, om en der har monteret en GDtransferkasse på en "almindelig" terrænbil, det skulle have givet lidt forundring:rolleyes:

Rossi: jeg har selv tænkt på, om det er en knækket gaffel, eller lignende, der er gået i klemme?

Det kunne faktisk godt lyde lidt, som samme problem som dit, bare med et lidt andet udfald:eek:
Hvis det "bare" er en skiftegaffel, kunne jeg forestille mig, at Mercedes kan skaffe en?

Men ellers ved jeg faktisk ikke, hvordan det er, at skaffe GD dele i DK, men vi ligger jo meget tæt på Tyskland;)

JT: Jeg har desværre ikke en Nissan fordelerkasse, men vi ved jo egentlig heller ikke med sikkerhed, om den så skal bakke hele vejen til LøkkenThefinger

Rossi
02-13-2008, 11:47
Hvis det "bare" er en skiftegaffel, kunne jeg forestille mig, at Mercedes kan skaffe en?

Men ellers ved jeg faktisk ikke, hvordan det er, at skaffe GD dele i DK, men vi ligger jo meget tæt på Tyskland;)

Mercedes skaffer sikkert ja, tror den skulle kostet ca 1200Nkr når jeg sjekket pris her i Norge....

www.orc.de ligger i Tyskland, kunne godt tenkt meg en tur dit med en stor mengde Euro i lommene:)

Palle
02-20-2008, 17:37
Så har jeg endelig fået min "nye" GD hjem!

Det ser meget ud til, at være kron/spidshjul, i forakselen der er gået, der er utrolig meget slør/slak i Pinionen/spidshjulet.

Jeg kunne bakke den fri, af sin fastkørsel, men hvergang, man bare tænker på, at køre fremad, låser den forhjul/alle 4.

Nu skal dert understreges, at jeg er helt ny indenfor GD verdenen, så jeg troede bare, at den kørte med H2-H4-N-L4, men den kører jo så åbenbart med konstant 4wd:o

Er der nogen der kan sige hvad bogstaverne på transfer gearstangen betyder?

Palle
02-20-2008, 17:39
Her er et par billeder taget med telefonen.

Rossi
02-20-2008, 18:19
Så har jeg endelig fået min "nye" GD hjem!

Det ser meget ud til, at være kron/spidshjul, i forakselen der er gået, der er utrolig meget slør/slak i Pinionen/spidshjulet.

Jeg kunne bakke den fri, af sin fastkørsel, men hvergang, man bare tænker på, at køre fremad, låser den forhjul/alle 4.

Nu skal dert understreges, at jeg er helt ny indenfor GD verdenen, så jeg troede bare, at den kørte med H2-H4-N-L4, men den kører jo så åbenbart med konstant 4wd:o

Er der nogen der kan sige hvad bogstaverne på transfer gearstangen betyder?

Skal IKKE väre konstant 4x4 i din bil hvis ikke hele drivverket er byttet mot ett fra en bil etter 90/91, den modellen kalles 463, den du har er en 460....

S betyr Strasse=2H, SA betyr Strasse Allrad=4H, det er to sånne på girspaken, GA betyr Gelände Allrad= 4L..

OBS! INGEN av 4x4 får brukes på asfalt da det sliter extremt mye på drivverket!!

Rossi
02-20-2008, 18:22
Her er et par billeder taget med telefonen.

Pen liten Geländewagen du har kjöpt:)

Palle
02-20-2008, 19:27
Skal IKKE väre konstant 4x4 i din bil hvis ikke hele drivverket er byttet mot ett fra en bil etter 90/91, den modellen kalles 463, den du har er en 460....

S betyr Strasse=2H, SA betyr Strasse Allrad=4H, det er to sånne på girspaken, GA betyr Gelände Allrad= 4L..

OBS! INGEN av 4x4 får brukes på asfalt da det sliter extremt mye på drivverket!!

Tak for opklaringen- endnu engang:)

Ved nærmere eftertanke, kan jeg godt se at du har ret, da den forreste Kardan selvfølgelig løber med konstant, når den ikke har Friløbsnav.
Vi kørte bare lidt frem og tilbage med den for, at se hvordan den opførte sig.

Mht. 4x4 på tør vej, så er det jo ret generelt, at man slider hårdt på drivlinen, hvis den ikke har centerdif.

Men jeg er nu ikke løbet tør for spørgsmål endnu:o Hvordan er gearingerne på Diffen? militær/civil/benzin/Diesel osv.?

Palle
02-20-2008, 19:36
Pen liten Geländewagen du har kjöpt:)

Tak for det, den er jo snart 24år gammel;), og har nogle pletter hist og pist, men generelt set, er den nu ganske fin.
Jeg er faktisk imponeret over så frisk den er i samlinger og kanter(er vant til japsere:rolleyes:)
Nåja så er der jo lige den lille detalje, at forakselen låser:( men er jo til at løse.

Men den savner nogle større hjulcrossboned

Palle
02-20-2008, 21:53
Nu har jeg fået den ind på værkstedet, og fundet problemet.
Det er pinionlejerne, der er fuldstændig knuste, så pinionen kan kile sig fast, i kronhjulet.(billeder kommer selvfølgelig)

Er der nogen derude, der kender lejenummeret, ikke mercedesnummeret men iso nummeret(hvis der findes et)?
Alternativt målene på det?

Gearingen er iøvrigt 4,88:1, ikke at det betyder det store i denne sammenhæng.

Nu har jeg haft glæden:rolleyes: af at skrue i mercedes(ca halvdelen af den tid, jeg har haft den;))
og jeg må nok sige at de tyskere, har taget sig sammen.
Det hele virker meget solidt og gennemtænkt.

Nu må vi se, det kan jo være man bliver hooked.
Er ihvertfald lidt imponeret indtil videre.

Rossi
02-20-2008, 22:08
Nu har jeg fået den ind på værkstedet, og fundet problemet.
Det er pinionlejerne, der er fuldstændig knuste, så pinionen kan kile sig fast, i kronhjulet.(billeder kommer selvfølgelig)

Er der nogen derude, der kender lejenummeret, ikke mercedesnummeret men iso nummeret(hvis der findes et)?
Alternativt målene på det?

Gearingen er iøvrigt 4,88:1, ikke at det betyder det store i denne sammenhæng.

Nu har jeg haft glæden:rolleyes: af at skrue i mercedes(ca halvdelen af den tid, jeg har haft den;))
og jeg må nok sige at de tyskere, har taget sig sammen.
Det hele virker meget solidt og gennemtænkt.

Nu må vi se, det kan jo være man bliver hooked.
Er ihvertfald lidt imponeret indtil videre.
Dette er meget interesant! Venter spent på bilder og videre fremgang....
Masse bilder og utfyllende info så kan vi alle läre noe av dette!

Lykke til!

Geländewagen er en fantastisk bil som jeg tror du kommer til å få mye glede av og med i fremtidencrossboned

Lurer litt på hvilke og hvor store hjul du ser på?

Palle
02-20-2008, 22:36
1. Jeg tror jeg laver en særskilt tråd med reparationen.

2. Tak

3. Det er også mit indtryk, jeg har haft unimog før, og en MB814 fejebladl, man kan roligt sige, at det ikke kommer ufortjent, det ry mercedes har.

4. Jeg regner ikke med noget vildt, 33 eller 35", jeg har dog et sæt 37"liggende, men bilen er mest beregnet på vejkørsel, med mulighed for svingærinder:)(har hørt nogen tale om, at jeg har nok terrænbiler til race:rolleyes:)
Mangler dog 15"fælge, hvis nogen lige har et sæt til overs.

Lundblad
02-21-2008, 07:41

2. Tak

3. Det er også mit indtryk, jeg har haft unimog før, og en MB814 fejebladl, man kan roligt sige, at det ikke kommer ufortjent, det ry mercedes har.

4. Jeg regner ikke med noget vildt, 33 eller 35", jeg har dog et sæt 37"liggende, men bilen er mest beregnet på vejkørsel, med mulighed for svingærinder:)(har hørt nogen tale om, at jeg har nok terrænbiler til race:rolleyes:)

37" dekk på OM617 med 88 elleville ponnier og 4,88 utveksling hørtes utrolig gøy ut!
Går kanskje siden Danmark er helt flatt ;)
Jeg kjørte en stund med 35" på sugedieselen.. Det går, men laaaangt fra fort!
Ellers var det en utrolig stilig bil du har hentet deg! Velkommen og gratulerer med ny bil :D

krüger
02-21-2008, 08:03
. (har hørt nogen tale om, at jeg har nok terrænbiler til race:rolleyes:)
.

nææ Palle, vi lever jo efter mantraet: løb og kjøbThefinger

og du ved nok at den der dør med mest legetøj har vundetcrossboned

hmmm...det er sørme godt at man ikke har de tendenser til impulskøb af 4x4/gl. jern;)

men fin GD'er, bliver spændende at se den køre fremad...

Rossi
02-21-2008, 08:45

2. Tak

1. Bra idé! Legg den på teknisk/how to så ska mercemann få sortert alt i kategorier etter hvert

2. Värsågod

3. Fikk og intrykk av att det er ganske godt dimensjonerte deler i akslingene når jeg skrudde i dem sist:)

4. Er enig med Lundblad, tror 88hk og 37" blir en ganske trött bil men fy f_n det ville värt kult med en kort G på 37"crossboned...... Det må heves/kappes en god del for og kunne bruke så store hjul på G.

Ska fölge med på felgfronten her i Norge og gi deg beskjed hvis det dukker opp noe:) Går det bra med original 7" bredde eller "må" du ha bredere?

mercemann
02-21-2008, 08:54
1. Bra idé! Legg den på teknisk/how to så ska mercemann få sortert alt i kategorier etter hvert

2. Värsågod

3. Fikk og intrykk av att det er ganske godt dimensjonerte deler i akslingene når jeg skrudde i dem sist:)

4. Er enig med Lundblad, tror 88hk og 37" blir en ganske trött bil men fy f_n det ville värt kult med en kort G på 37"crossboned...... Det må heves/kappes en god del for og kunne bruke så store hjul på G.

Ska fölge med på felgfronten her i Norge og gi deg beskjed hvis det dukker opp noe:) Går det bra med original 7" bredde eller "må" du ha bredere?

4. 37 er da ikke noe for en voksen G. 10" felger fikser du enklest selv av felger til 5 bolt chevy. Så borer du nye hull mellom de som er fra før. Det erslike felger jeg har på gelenda. Senteret er likt for både G og chevy.

Mattis

Palle
02-21-2008, 22:45
Hehe. jeg vil nu ikke sætte 37"erne på, tror jeg ikke ihvertfald:cool:

Mercemann. når du skriver, at man kan bore nye huller i en fælg.
Får jeg lige en idé, jeg har nogle helt nye 5huls STARCO fælge liggende, men centerpladen skal flyttes.
Så tænkte jeg egentlig på, at lave dem om til splitfælge, med indvendig Beadlock alá Hummer, men det tager jo tid(som jeg ikke har) så nu skal den lige ud og køre først, så må vi se.

Med hensyn til forakselen, er danmark jo som bekendt, ikke ligefrem oversvømmet med brugte GD stumper, med mindre det er fra Militærbiler(240gdcrossbonedcrossboned).
Så jeg havde ikke store forhåbninger, om at finde noget særligt, derfor ville jeg til at trylle lidt, med nogle nye lejer, ring/pinion osv.
Men så snakkede jeg lige med, en vældig flink mand, der også kører GD, han havde sørme lige en hel foraksel liggende, med 4,88gearing, spær og hele molevitten, til fornuftig pris.*
Nu ligger den herude, foran GD'eren.
Så i første omgang, bliver det altså bare til et simpelt akselskift.

Jeg åbner selvfølgelig den gamle for, at tage et par billleder, og undersøge det nærmere.

Men uanset, vil jeg sige mange tak for alle de gode svar, jeg har fået!

*) Ærgeligt jeg ikke fik taget et billede af hans GE, den var fin! Stod på 36" Simex Extreme trekkercrossbonedcrossboned

Rossi
02-22-2008, 08:18
Hehe. jeg vil nu ikke sætte 37"erne på, tror jeg ikke ihvertfald:cool:

Med hensyn til forakselen, er danmark jo som bekendt, ikke ligefrem oversvømmet med brugte GD stumper, med mindre det er fra Militærbiler(240gdcrossbonedcrossboned).
*) Ærgeligt jeg ikke fik taget et billede af hans GE, den var fin! Stod på 36" Simex Extreme trekkercrossbonedcrossboned

Militärbilene har jo akslinger med 5:33 giring( i Norge, usikker på Danmark?) så hvis du har tenkt og bruke store hjul vil det jo faktisk väre bedre med militärakslinger.....;)
Mercemann kjörer med 5:33 akslinger på Gelenda og det fungerer veldig bracrossboned

Hvor ble det av bilen med 36" da?

Palle
02-28-2008, 07:04
Jeg fik monteret en anden foraksel, med 4.88 gearing, men det blev gjort sideløbende, med et stort jordflytningsprojekt, vi har gang her på gårdspladsen(bliver ca 800m2 større:cool:), så det er lidt småt med billeder( men det var jo også "bare" et simpelt akselskift).

Den med 36" findes stadig, men jeg skulle jo have taget nogle fotos af den, da jeg stod ved siden af den, det er jo en challengebil, så den kan jo let få skrammer, inden næste gang jeg ser denThefinger

Et par off topic billeder af vores gårdsplads.

Palle
02-28-2008, 07:19
Nu hvor bilen er kørende igen, og jeg har prøvet den i lidt forskellige situationer, kan jeg allerede nu afsløre, at der kommer, som minimum Turbo på, i nærmeste fremtidcrossboned
Jeg vil tro, der skal ændres på, virkemåden på regulatoren i pumpen, det fungerer ikke!
Bilen kører for så vidt ganske godt, men den er jo håbløs langsom:eek:
Man kan mærke, at den har trækkraft nok, det bliver bare begrænset af regulatoren, det må laves om! SNART!!

Ellers er det en rigtig dejlig bil, som jeg er sikker på, jeg bliver glad for.

Et bevis på, at selv om, der er spær på begge aksler, kan den godt sidde fast, men den holder nu godt ud, selv på skæreskiver, med alt for meget luftcrossboned

Rossi
02-28-2008, 09:38
Det finnes dem som sier att den storste forskjellen er att med sperrer kan man kjöre seg enda bedre fast en uten sperrer:rolleyes:

Fint du har fått bilen til å fungere igjen, gratulerer:)

Ser ut som om du har en del plass å leke deg på hjemme, önsker jeg og hadde det:rolleyes:
Ta bilder av 36" Challenge-G:en ved neste anledningcrossboned

Palle
04-03-2008, 19:58
Hej Igen

Nu er der sket lidt igen med GD'eren.

Det ene støddæmperfæste var knækket af, og det i den anden side, var godt på vej til at gøre det samme.

Så ville jeg skifte dæmpere ved samme lejlighed, men kunne ikke lige finde nogen med stud i top og æje i bunden, men jeg havde nogle meget lange Emu dæmpere liggende, bare med øje/øje.

Så da der alligevel skulle laves nye befæstigelser, kunne jeg bare lave til øje/øje.
Som sagt så gjort, de emu dæmpere der kom på istedet, var ca samme længde i sammentrykket tilstand, og ca 100mm længere i yderstilling. Så jeg fik en hel del mere udflex:D
Og betragtelig mere dæmpning:smile:

Her er lidt telefonbilleder af hvordan jeg har lavet befæstigelserne.

Palle
04-03-2008, 20:08
Flere billeder

Palle
04-03-2008, 20:15
flere

Palle
04-03-2008, 20:31
Ja. så er vi ved at være ved vejs ende(i den ene side)
Det gav 38cm fra skærmkant ned til hjulet ved max udflex:bounce2:, det var 25cm førThefinger

Kørehøjden er der ikke ændret på, da det er samme fjedre som før, jeg har dog tænk på, at lave en 4cm spacer over fjedrene, så der bliver plads til lidt større hjul(ikke større end 33-35").

Næste projekt TURBO(før montering af store hjul:wink:

Rossi
04-04-2008, 21:24
Wow!! Må si jeg er meget imponert over arbeidet ditt Palle:smile:

Denne jobben burde du nesten legge på HowTo sånn att vi andre kan kopiere dine lösninger..............
Jeg kjörer 35" på min bil og synes igrunnen det fungerer veldig ok men jeg har jo turbo på min så det kanskje hjelper en del:smile:

Når regner du med att du får montert turbokit på G-wogna? Husk på å ta masse bilder av den jobben og legge dem ut som en "howtotråd" her på forumet!

Palle
04-05-2008, 18:22
Wow!! Må si jeg er meget imponert over arbeidet ditt Palle:smile:

Denne jobben burde du nesten legge på HowTo sånn att vi andre kan kopiere dine lösninger..............
Jeg kjörer 35" på min bil og synes igrunnen det fungerer veldig ok men jeg har jo turbo på min så det kanskje hjelper en del:smile:

Når regner du med att du får montert turbokit på G-wogna? Husk på å ta masse bilder av den jobben og legge dem ut som en "howtotråd" her på forumet!

Tak for det Rossi, meningen er, at når den skal synes/bestigtiges, skal det jo helst ikke springe i øjnene på synsmanden, at jeg har lavet det lidt om.

Jeg tænkte godt nok på, at lægge den i How to, men var ikke sikker på, om andre ville bruge den løsning, frem for at skaffe den rigtige type dæmpere:question:
Grunden til at jeg gjorde det på denne måde, var jo at det var nogle dæmpere, jeg lige havde liggende.

Men hvis det er muligt, og nyttigt, kan en af moderatorene vel kopiere det over i how to tråden?

Vedr. turbo, ligger jeg i "forhandling" med en nordmand om et turbosæt, men det gik desværre galt med logistikken, mht. afhentningen, skal snart til norge igen, så jeg håber vi får det til der.

Hvis alt går galt, har jeg en "nødløsning" liggende på hylden, der består af en Eaton M62, fra en SLK230kompressor:D
Jeg ved ikke hvordan en gammel dieselkværn vil køre med kompressor:grinpimp:
Men det var måske en god grund, til bare at gøre det:idea::question:Hehe.

Rossi
04-07-2008, 12:37
Hvis alt går galt, har jeg en "nødløsning" liggende på hylden, der består af en Eaton M62, fra en SLK230kompressor:D
Jeg ved ikke hvordan en gammel dieselkværn vil køre med kompressor:grinpimp:
Men det var måske en god grund, til bare at gøre det:idea::question:Hehe.

Go for it!!!!!

Er selv litt intressert av kompressorlösning da jeg synes kraften kommer litt höyt oppe i registret på min bil sånn som den er nå:(

Rossi
07-26-2008, 19:14
Hvordan går det på den Danske G-fronten da?? Lenge siden det trillet inn noen oppdateringer her nå....................:(

Palle
07-27-2008, 20:16
Hvordan går det på den Danske G-fronten da?? Lenge siden det trillet inn noen oppdateringer her nå....................:(

Der ramte du et ømt punkt:emb:

Bilen kører fortrinligt hver dag(uden tryk), men tiden har været 111% ikke eksisterende til, at lave andet end nødvendige reparationer(og nogle vil måske sige: ikke engang det) på GD'en.

Tiden går med arbejde, i mange forskellige afskygninger, og al min meget sparsomme fritid går i øjebliket på Spirillen, da jeg er ved at skifte til V8:redface:

Og i morgen tidlig rejser jeg til Ærø( en meget lille ø i syd Danmark) og skal arbejde der hele ugen, ikke lige det jeg havde tid til:(

jeg håber på snart, at kunne vise lidt mere på G fronten.

NB: Tak for omsorgen:smile:

Lundblad
07-28-2008, 14:34
V8 sier du?
Fra hvilken bil har du tenkt å hente fra?
Bensin eller diesel? Har selv lekt litt på tanken med v8!

Geir
07-28-2008, 17:11
det er en Lexus/Toyota V8 som skal inn i Spirillen.

Rossi
07-28-2008, 20:21
Der ramte du et ømt punkt:emb:

Bilen kører fortrinligt hver dag(uden tryk), men tiden har været 111% ikke eksisterende til, at lave andet end nødvendige reparationer(og nogle vil måske sige: ikke engang det) på GD'en.

Tiden går med arbejde, i mange forskellige afskygninger, og al min meget sparsomme fritid går i øjebliket på Spirillen, da jeg er ved at skifte til V8:redface:

Og i morgen tidlig rejser jeg til Ærø( en meget lille ø i syd Danmark) og skal arbejde der hele ugen, ikke lige det jeg havde tid til:(

jeg håber på snart, at kunne vise lidt mere på G fronten.

NB: Tak for omsorgen:smile:

Var ikke meningen å være vanskelig nei:smile: Er bare litt nysgjerrig på bilen din og hva du finner på med den, du hadde jo litt annerledes planer for den og det er alltid gøy:smokin:

Spirillen så jo ut til å være ett MEGET underhållende prosjekt må jeg si!! Skjønner att du velger å prioritere den........:smile:

Du får ha det bra på den lille øya sør i Danmark så ser jeg frem mot litt oppdateringer etter hvert:beer:

Palle
09-16-2008, 22:55
Hej igen

Jeg har været uden pc i en måneds tid, og er først lige kommet igang igen.

Gd'eren har kørt fint(stadig uden tryk:shaking:) men vandpumpen er stået af, så den må jeg lige have skiftet.

Jeg har ikke været så privillgeret at jeg har kunnet få lavet noget som helst, på diverse 4x4 projekter pga. tidsmangel:(, men det ser lidt lysere ud nu:smile:

Rossi
09-19-2008, 20:02
Hej igen

Jeg har været uden pc i en måneds tid, og er først lige kommet igang igen.

Gd'eren har kørt fint(stadig uden tryk:shaking:) men vandpumpen er stået af, så den må jeg lige have skiftet.

Jeg har ikke været så privillgeret at jeg har kunnet få lavet noget som helst, på diverse 4x4 projekter pga. tidsmangel:(, men det ser lidt lysere ud nu:smile:

Godt å høre att der er liv i Danmark:smile:

Bra att det ser ut som att du får mere tid til GD:en!