PDA

View Full Version : Dugnad / Frikjøring

supersvein
03-09-2007, 08:02
Det er satt opp dugnader på Røedsåsen på følgende datoer:
Søndag 18.mars kl.1200
Søndag 25.mars kl.1200

For å kunne avvikle Klubbmesterskap og SC #1 som planlagt er vi helt avhengige av å ruste opp kjørefeltet på Røedsåsen.
Det er en del som må gjøres, men det er forholdsvis enkelt arbeid som er fort gjort om vi møter opp mannsterke.

Hva skal gjøres:
- Veien opp til feltet må ryddes for trær og kvist for å bli fremkommelig med trekkbiler, busser og ikke minst maskiner som også skal gjøre arbeid for oss på kjørefeltet.
- Seksjoner må også ryddes for trær og annet rask.
- Det skal settes opp et gjerde ved "innfarten" til feltet slik at veien ikke "gnages" bort på frikjøringer.
- Vi satser på å rydde plass til nye kjøreområder for potensielle seksjoner.
- Der må klargjøres seksjoner for årets første konkurranser (14.april).

Ta med biler - der vil være anledning for kjøring også naturligvis (vi er jo en offroadklubb), men vi ber om at ingen kommer med hensikt å kun kjøre.
Jo flere som stiller opp, jo mer anledning får vi til kjøring også :)
Vi kommer ikke i mål for å kunne avvikle konkurranser dersom det kun er styret som stiller til dette.

De som har anledning må gjerne ta meg seg nyttige redskaper:
- motorsag, øks, spader, grafser, spett, hammer o.l.
Er der noen som har tilgang til traktor eller annen maskin, så vil det kunne være til stor hjelp.

PS. Bruk gjerne dette emnet for tilbakemeldinger, forslag og diskusjon generelt om disse treffene/dugnadene.

Tore Hansen
03-15-2007, 22:48
team steyr har lakking av biler på programmet denne helgen,men håper vi er ferdige på lørdagskvelden,så vi kan ta i et tak på søndagen.. - kan kanskje se om jeg får med meg kranbilen,hvis det trengs noen løft - hvis vi rekker å lakke biler,som sagt...

supersvein
03-16-2007, 07:34
Kranbil kan sikkert bli nyttig om det lar seg gjøre Tore.
Hvor skal dere gjøre lakkjobben?

Andre som kommer, må gjerne gi uttrykk for det her.
Jeg kommer ihvertfall, og tar med diverse verktøy/utstyr som kan komme godt med. Der kommer også flere fra styret...

Håper vi får utrettet en del denne dagen slik at vi ligger godt an i forhold til konkurransene om kun 29 dager !!

Tommy
03-16-2007, 07:43
Vi lakker i Arendal....
Som sagt så kommer vi om vi blir ferdig... om ikke kommer vi uansett neste helg..

Ove
03-16-2007, 09:01
Klarer dessverre ikke å komme noen av dagene :(
Førstkommende skal en liten familiefest (tok du den Supern?Thefinger ) gjennomføres , og neste helg familietur til Gautefall .

Jørgen
03-16-2007, 23:21
hei folks. skal prøve å rekke opp en tur på søndag e au. det som i hovedsak må gjøres først er å kviste langs veien opp. å også rydde inne på feltet. dette er pga at jeg å pål skal opp der til uka sammen med han som skal gjøre det maskinelle arbeidet for oss. er da litt greit at det går ann å komme inn der med maskinene som skal brukes.

Tommy
03-17-2007, 21:45
Jeg, Maylinn og Tore kommer....

supersvein
03-24-2007, 10:50
Ja folkens - det blir ny runde med dugnad i morgen (søndag 25.mars kl 1200).
Vi håper oppmøte, humøret og arbeidsmoralen blir like bra som sist gang :)

Vi kom et godt stykke sist gang. Nå fortsetter vi blandt annet med å rydde seksjoner mtp. klubbmesterskap og SC #1.
Ta for all del med trailbiler folkens - det gjør seg med litt trening også nå ;)

Tommy
03-24-2007, 10:59
Ble det gjort noe med maskiner nå sist uke??crossboned crossboned

Blesvik
03-24-2007, 11:08
Bjørn Taraldsen er på saken, vi vurderer muligheten om å senke veien over toppen slik at innkjøringen blir rett fram og ned bakken.
Han stiller også med maskiner i morgen.
Det blir knallvær så vi håper mange tar turen!
Husk ett vedtre og grillpølser:)

Blesvik
04-04-2007, 19:36
Dugnaden vi hadde ble en suksess!
Mange møtte opp og gjorde en kjempe jobb med å rydde seksjoner osv.
Mest imponerende var det at Kenneth Madsen fra Olav Ager-Wick AS dukket opp med lastebil og gravemaskin!:) Han gravde hele dagen, fikset opp veien der den hadde blitt for smal og satte opp kantstein slik at ingen kan fristes til å kjøre opp skråningen til veien igjen..
Han gravde også masse i seksjonene slik at nye utfordringer har dukket opp:)
Klubben har også leid inn Bjørn Taraldsen med maskiner for å grave opp bekken og legge rør under veien.
Dette senket vannstanden med 50cm.
Det skal også planeres på parkeringen.

Tore Hansen
04-09-2007, 21:12
- ble det laget noen bra baner i dag eller? - fikk ikke vært med i dag,dessverre,men min bedre halvdel Johan var representant fra teamet,så regner med at det blir ålreite baner til helga...crossboned crossboned

(nå braker det løs med -07 sesongen til helga altså,ventetiden er over,tiden er kommet)Thefinger Thefinger Thefinger

supersvein
04-09-2007, 23:44
Banene tror jeg blir veldig bra.
Sjekk planen: http://www.arendaloffroadklubb.com/bilder/kjorefelt/roed_f.jpg