PDA

View Full Version : Trekkbil

Hilux
02-14-2008, 12:21
Fikk kjøpt meg trekkbil til Lille Piraten i går, måtte bytte privatbil litt fort pga problemer med Volvo`n. Så snubla jeg over en Caravelle multivan som kun har rusla 59000km og har 2tonns hengervekt. Hevetak med soveplass for to oppe, dobbeltseng nede, liten oppvaskkum, skap og bord muliggjør overnatting på treff o.l. I tillegg er bilen utstyrt med termostatstyrt Webasto dieselvarmer, ryggekamera når jeg skal huke på hengeren, markise i tilfelle regn eller sterk sol, 12/220v omformer ++

Mangler hengerfeste, men det er bestilt. Må vel ha en liten chip også, kanskje greit med et par hk til når henger`n skal på..

Ikke så spennende bil kanskje, men praktisk som person/trekkbil til turer og ferie..
http://i24.photobucket.com/albums/c7/Karbonizer/82_-652877476.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c7/Karbonizer/82_-1104222953.jpg

Rukus
02-14-2008, 15:36
Naijs! Utruli praktiske biler d dær :)
Har sykt lyst på en sånn av ny type me 174 hk tdi....men koste litt før mye :(

ShuDuck
02-14-2008, 16:31
Den så da riktig så genial ut :) hvilken motor sitter det i den?

Hilux
02-14-2008, 17:31
Har sykt lyst på en sånn av ny type me 174 hk tdi....men koste litt før mye

Det fant jeg ut også, den nye T5 koster fort fra kr 400.000 og oppover, men en vannvittig fin bil da. Har hørt at de chiper 174hk motoren til 190-200hk :eek:

hvilken motor sitter det i den?

Det sitter en 2,5TDi motor i den (102HK), går greit uten henger, men innbiller meg at det kan bli litt smått med et par tonn hengende etter ;)

Big_jack
02-14-2008, 23:03
Gatulerer med ny vogn....!

[QUOTE=Hilux;58361]Det fant jeg ut også, den nye T5 koster fort fra kr 400.000 og oppover, men en vannvittig fin bil da. Har hørt at de chiper 174hk motoren til 190-200hk :eek:

208hk faktisk, men da må du montere sportsanlegg... Vi har en T5 130hk sync på jobben... 1mnd gammel. Går som en kanonkule, å ennå ikke innkjørt. Gode biler å kjøre...

Hilux
02-15-2008, 07:53
208hk faktisk, men da må du montere sportsanlegg...

:eek:
Utrolig hva de får ut av små dieselmotorer om dagen. Er det 2.5L som sitter i de, eller er det 1.9TDi de drar så mye hk ut av?

massey
02-15-2008, 16:31
:eek:
Utrolig hva de får ut av små dieselmotorer om dagen. Er det 2.5L som sitter i de, eller er det 1.9TDi de drar så mye hk ut av?

det er 2,5.

Du får vel rundt 150 hk ut av den 102 hesteren med chip også

Hilux
02-18-2008, 13:07
Du får vel rundt 150 hk ut av den 102 hesteren med chip også

Kult, har sjekka litt på nettet og fant mange alternativer. Den ene lover økning fra 250NM til 320NM på maks og det hadde kommet godt med fremover..

Må bare finne ut hvilken dieselpumpe som sitter i øsa, det er vist noen forskjeller der :confused:

massey
02-18-2008, 18:53
Kult, har sjekka litt på nettet og fant mange alternativer. Den ene lover økning fra 250NM til 320NM på maks og det hadde kommet godt med fremover..

Må bare finne ut hvilken dieselpumpe som sitter i øsa, det er vist noen forskjeller der :confused:

Vær forsiktig....min erfaring er at VW produkter fort begynner å koste litt penger å vedlikeholde etter hvert. Er på min 3. firmabil fra den fabrikken nå.....

AMan
02-20-2008, 20:36
Sku akurat tell å si det sjøl. VW, e ikke akurat holdbart.

Vi har en på jobb (æ jobba på nordlandssykehuset) bilen e kun finkjørt av personell på teknisk i mella 2 hovedbygg. Den e snart gådd 150 tusen, å ALT e feil på. Clutchen e gåen, girkassa e slitt å har gåen synkronisering, motorn e tungstarta å må glødes i det uendelige, instrumentan i dashen funka anna kvær dag, å ellers så skrangla alt som e i bilen av døra interiør osv osv. Føruten dette e det en av dem trangeste kassebilan æ har sotte i. Det siste e kanskje nåkka som kun vi over 185 slit me.

Hadde en hunday h1 i forige jobben, me samme kjørelengde, dette føltes som en mye bedre å solid bil.

VW e sekkert vel å bra, men sammenligna me spesiellt Hiace, både gammel å ny utgave, så hold det ikke mål i mine øya. grett nokk at VW e bedre motorisert (effektmessig) å har meire personbilstasj.... Men ka hjelp dette når bilen rammla sund????

Hilux
02-21-2008, 13:07
Sukk ja, VW har vel ikke de beste produktene når det gjelder kvalitet, men komforen utrangerer Hiacen glatt. Forrige Hiacen min (minibuss) hadde rusla 480.000km når jeg solgte den for to år siden uten problemer og den er fortsatt i drift her ute :eek:

Toyota har desverre ikke samme løsningen med delvis camping innredning heller, hadde de hatt det, hadde det nok vært en Hiace som hadde stått på tunet her..

Har snakka med et par som har chippa VW`ene sine og de er fornøyd, eneste de anbefaler er å kjøpe en justerbar og ikke stille den på maks :mad:

AMan
02-22-2008, 13:25
Sukk ja, VW har vel ikke de beste produktene når det gjelder kvalitet, men komforen utrangerer Hiacen glatt. Forrige Hiacen min (minibuss) hadde rusla 480.000km når jeg solgte den for to år siden uten problemer og den er fortsatt i drift her ute :eek:

Toyota har desverre ikke samme løsningen med delvis camping innredning heller, hadde de hatt det, hadde det nok vært en Hiace som hadde stått på tunet her..

Har snakka med et par som har chippa VW`ene sine og de er fornøyd, eneste de anbefaler er å kjøpe en justerbar og ikke stille den på maks :mad:

Kan nån, en eller anna gang førklar mæ kofør eller ka det e i VW som e meire komfort en i en hiace??

Æ e 188 høy, æ e klar over at dette har mye å si før kordan æ opplev en bil, å VW e myyye trangar i kabinen en det en hiace e, men dem e bedre i baksetan faktisk. Nåkka som naturlig nokk har en sammeheng me at det e trangar forran.

Men ka e det som e bedre i en VW, æ har kjørt både gamle bussa, å nye VW, finn ingenteng som e bedre. Skrangla vørre, spesiellt når dem har gådd litt, setan e mindre, kjørekomforten å kordan den oppleves på veien e slettes ikke beire.

KAKAKA??

Dersom du har behov før camping grett nokk, det har ikke hiace, å det e dumt.

Hilux
02-22-2008, 22:13
Åhh, det er mye. Jeg har hatt 3 Hiacer opp igjennom åra som jeg har lagt mange km på og som sagt strålende fornøyd med kvaliteten. Men komforen er for meg kort og godt langt bedere i Caravellen. Støy, seter, stabilitet når det blåser (der sliter Hiacen litt), fremkomlighet på vinterføre (der sliter den ikke bare litt ;)) utstyr som klima o.l..

Men for all del hvis du trives best i en Hiace så er jo det gull, da får du jo suveren kvalitet på kjøpet også. Hvordan en bil oppleves komformessig er vel litt inviduelt? Noen trives i harde stoler, andre i sofaer osv. I en varebil vil du nok merke en tragnere kupe, men her er det ikke snakk om varebil og med hevetaket er den høyere i kupeen en Hiacen og stolen går laaaangt bakover..

Men jevnt over får Caravellen skryt for fremkomlight og komfor, og etter å ha kjørt begge deler, får den helt klart det fra meg og. Og med 59.000km på teller`n og en bruker er jeg slettes ikke redd for at øsa bare faller isund..