PDA

View Full Version : Kjørt tom for diesel

norwegian redneck
02-15-2008, 00:33
kjørte bilen tom for diesel så sto den der et par dager, nå får jeg ikke den igang igjen. noe spes sted det pleier å sette seg luft?? hmmmm

har prøvd å lufte litt og taue den igang og the works.

men den vil bare ikke.

Tommy
02-15-2008, 07:06
blir litt sånn fingeren i lufte her siden jeg ikke kjenner bilen spesialt godt, men er vel en håndpumpe ved eller på pumpa og en liftenippel, så da er det bare å åpne og pumpe i vei.. kan ta en stund det, på min bil kan jeg fort bruke 20 minutter...

knixen
02-15-2008, 09:06
handpumpe på dieselfilteret, prøv den...

norwegian redneck
02-15-2008, 09:12
det er ingen manuel pumpe på diesel filteret. Men det er en nede ved ja hva skal vi kalle det?? Diesel fordeleren. hehe. Så har jeg luftet oppe ved diesel filteret.. Kom ut masse luft men ikke nok tydligvis. Er redd for at det kan ha fryst oppi der et sted.

Lundblad
02-15-2008, 09:47
:p
det er ingen manuel pumpe på diesel filteret. Men det er en nede ved ja hva skal vi kalle det?? Diesel fordeleren. hehe. Så har jeg luftet oppe ved diesel filteret.. Kom ut masse luft men ikke nok tydligvis. Er redd for at det kan ha fryst oppi der et sted.

Luftinga står på matepumpa.
Skru ut den hvite "mutteren" og trekk den opp.
Nå kommer den artige delen! Pump til du ser mannen med ljåen!
Når du hører en "ptsj" lyd og du har en del motstand når du pumper er du ferdig. Slangene inn og ut på dieselpumpa er gjennomsiktige, så man ser fort om det er noe form for luft i disse.
Fryst? Neppe.. Bare pump du!
Har stått mine halvtimer i 10 blå og bannet pga den jævla diesel luftinga!:)

cath
02-15-2008, 10:29
kjørte bilen tom for diesel så sto den der et par dager, nå får jeg ikke den igang igjen. noe spes sted det pleier å sette seg luft?? hmmmm

har prøvd å lufte litt og taue den igang og the works.

men den vil bare ikke.

Har du prøvd å ta med deg ei kanne med diesel og fylle opp tanken:rolleyes::rolleyes:

norwegian redneck
02-15-2008, 11:14
ja har fylt på diesel igjen, men ok da fortsetter jeg bare med å pumpe :)

Lundblad
02-15-2008, 11:20
Gjør det du! :)
Jeg napper av slangen og sugder fram diesel fra tanken fram til forfilteret. Sparer meg for mye pumping.
Smaker forjævlig, men du slipper å få såre fingrer!

Bergum
02-15-2008, 11:32
Da hadde det vel hjulpet med en boks med vacum.... Thefinger

norwegian redneck
02-15-2008, 12:02
Har diesel frem til forfilteret. Og gjennom diesel pumpa. så håper detikke er så langt igjen.

Lundblad
02-15-2008, 13:24
Da hadde det vel hjulpet med en boks med vacum.... Thefinger

Hehe, hadde vært greit ja!

Lundblad
02-15-2008, 13:24
Har diesel frem til forfilteret. Og gjennom diesel pumpa. så håper detikke er så langt igjen.

Neida, da er det ikke så aaaaalt før langt igjen!
Ser du noe luft i røra som går ut av dieselpumpa?
De som ligger "under" dieselfilteret

christiant
02-15-2008, 13:55
Kan du ikke gjøre som vi gjorde på riskokeren? Trykk i tanken, åpne før pumpa, stenge når all luft er ute, åpne et av rørene inn på dysene, og pumpe?

norwegian redneck
02-15-2008, 15:14
det er neste steg Christian. Problemet er at en kammerat lånte min kompressor og han låste garasjen sin i går og dro til Florida. Det er litt langt unna for å låne nøkkelen å få den tilbake. Så blir nok å stå pumpe den mannuelt fra klokken 1700 eller noe. hvis ikke du plutselig skulle dukke opp så tyvlåner jeg kompressoren fra din garage som er 2 meter fra Min MB! hehe

Men får se. jeg får bare lufte å herje videre når jeg kommer hjem fra jobb.

Lundblad: Jeg vet erligtalt ikke. var sykt kaldt og mørkt når jeg holdt på med det i går kveld. Så skal se når jeg kommer hjem nå som det er lyst.

norwegian redneck
02-15-2008, 17:40
Lada batteriet menst jeg var på jobb i dag. Pumpet tre kanger hørte det kom luft. Skrudde igjen etter fjerde pump. Satt meg i bilen og startet den. :p

Finken
02-16-2008, 10:47
Sånn til seinere engang så kan det væra til go hjelp og løsne på dyserøra og lufte der også, ihvertfall når du har fått diesel fram i filteret og skal ha det videre.