PDA

View Full Version : Hvordan får man godkjent kufanger?

cath
02-17-2008, 16:03
Hvordan går man frem får å få "kufanger" i vognkortet.....

Er det fullstendig ulovlig eller kan jeg få dette godkjent?

Tom K
02-17-2008, 16:10
Det er nok for sent nå det gitt, tror fristen for å få til det var i mai i fjor;)

Tore Hansen
02-17-2008, 16:28
- gjelder dette også hvis fangeren er orginal?

knixen
02-17-2008, 16:39
Det gjelder dessverre uansett, med mindre noen produserer kufangere som tilfredstiller de nye kravene... se på cobra-sor.com, det står der hvilke som er mulig å godkjenne.

Tom K
02-17-2008, 16:40
jepp, kun biler over 7,5 ton som får godkjent nå, men hvorfor må det være godkjent da ?? er det så veldig viktig at alt skal være godkjent å stå i vognkortet ? husk da også på at ekstralys også har visse krav til form, plassering, lux og antall lys, wunderbaum i speilet er forbudt, gt ratt skal være tuf godkjent, trimming av motor er ikke lenger tillatt, det er forbudt å prate i tlf mens man kjører, det er forbudt å bryte fartsgrensene osv osv ..............skru på en kufanger du, men ha med verktøy i bilen så du kan ta den av HVIS du får problemer med bt, mangler som kan utbedres på stedet skal nemlig ikke skrives opp så da er det bare å kjøre hjem å sette den på igjen etterpå ;)

cath
02-17-2008, 17:47
jepp, kun biler over 7,5 ton som får godkjent nå, men hvorfor må det være godkjent da ?? er det så veldig viktig at alt skal være godkjent å stå i vognkortet ? husk da også på at ekstralys også har visse krav til form, plassering, lux og antall lys, wunderbaum i speilet er forbudt, gt ratt skal være tuf godkjent, trimming av motor er ikke lenger tillatt, det er forbudt å prate i tlf mens man kjører, det er forbudt å bryte fartsgrensene osv osv ..............skru på en kufanger du, men ha med verktøy i bilen så du kan ta den av HVIS du får problemer med bt, mangler som kan utbedres på stedet skal nemlig ikke skrives opp så da er det bare å kjøre hjem å sette den på igjen etterpå ;)

Får ha noe verktøy liggende i bilen da....
Jeg er jo ellers blond da......så jeg kjøpte den jo i god tro :rolleyes::rolleyes:

Tom K
02-17-2008, 18:01
Hehe håper ikke du blir stoppet av en kvinnelig betjent da ;)

cath
02-17-2008, 18:56
Hehe håper ikke du blir stoppet av en kvinnelig betjent da ;)

Ikke noe problem det da...
Jeg sjarmerer de fleste, hihi... ;)