PDA

View Full Version : Kättilstorp 13-15 juli

lømo
03-09-2007, 19:51
Vi er en gjeng fra hedmark som drar til kättilstorp treffet i Sverige.
ligger endel info på www.swedenoffroad.com under kalender
30 års jubileum. blir min første tur men har hørt snakk om flere hundre biler.
Dette må jo bare bli bra.

Rambalder
03-12-2007, 11:22
Treffet arrangeres på militært kjøreområde i Skövde, og har hovedsaklig sand/leireholdig jord uten stein + endel vannhull - passer fint for tilnærmet originale biler også. Om kvelden pleier de å ha underholdning i campen ca 3 mil unna kjørefeltet.

Hadde vært artig med Offroad kolonne fra Norge nedover!:cool:

I tillegg hadde endel av oss tenkt å slenge innom SOT på veien nordover igjen - bare hive seg med!

Absolut Offroad
03-13-2007, 14:20
Har selv vært der. Må derfor komme med en liten advarsel. Sanden i området er fint som hvetemel. Så der det kommer inn vann vil det også komme inn sand, vannet og sanden er blandet til en fin tyntflytende velling. Hva som skjedde med min bil: crossboned Radiatoren grodde helt igjen, sanda ble skikkelig hard når den tørket. Bilen koket på vei tilbake til campen, måtte skru ut radiator og reingjøre før turen kunne fortsette crossboned Vinsjen sluttet etterhvert å virke, full av sand. crossboned Starteren sluttet å virke, full av sand. Nedre simering på motor begynte å lekke olje. Fram og bakaksel begynte å lekke i de fleste pakninger. Så advarselen er,nono IKKE BAD BILEN I VELLINGA slik jeg gjorde om du vil slippe de samme problemene. Et gøyalt treff. Det kuleste med hele treffet syntes jeg var nattrunden i terrenget rundt campingen. Hadde det ikke vært for båtlivet skulle jeg ha slengt meg med. God tur.

Rambalder
03-14-2007, 13:55
He, he...... :o

sikkert ikke bilen sin skyld at den ble full av velling.....

Vet ikke hva slags bil det var jeg, men har kjørt i "slik velling" mange ganger med bilene mine, og aldri hatt problemer med noen av de....

går jo sikkert an å begrense badingen litt kanskje???? hadde bilen din så store problemer det miljøet der, tror jeg du ikke bør reise på rena og kjøre de værste myrløypene der, for da koker bilen din før framhjula blir møkkete til felgkanten:D , vinsjen streiker før du reiser ut fra camp og du personlig psyker ut før du har reist hjemmefra:p :p :p

Ikke for å være spydig eller noe.....

eneste jeg prøver å formidle er at hvis folk vet hva ei fettpresse er og hva forebyggende vedlikehold går ut på er ikke Kjättilstorp noe problem med mindre du har tenkt å ta svømmeknappen med bil som rager kun 1,5m over bakken (med luft i hjula)....

å vite sine egne og utstyrets begrensning er ingen ulempe

Absolut Offroad
03-15-2007, 12:28
De to stedene kan ikke sammenlignes. Sanden der nedde blir nesten en slags sparkel når den tørker. Suppa i myra er en organisk blanding med for det meste planterester. Der nede var det vann og sand som igjen blir til en fin slipepasta. Har selv vært på Rena 6 ganger å virkelig bada bilene. Har vært der med to forskjellige hilux, 4Runner og Range Rover. Men ikke fått de samme problemene. Bilen jeg var i Sverige med var en Lux. Solgte bilen ca et halvt år etter treffet. Bilen gikk desverre bare noen uker etter dette, motor havari. Den nye eieren fant sand i bunnpanna. Mulig at peilepinnen hadde glidd opp? Men får all del, bad i vei. Ville bare nevne det.:) Har du forresten selv vært på Ketillstorp?

Rambalder
03-15-2007, 12:46
Joa - vært på Kjättilstorp selv ja..... og bader ikke mer enn jeg må - selv om bilen jeg kjører nå har vært under vann med mer enn 90% av seg

Vært der med patrol - samme patrolen har badet i samme type velling du beskriver på Helgelandsmoen utallige ganger og tilogmed kjørt den til vannlås.... (i de gamle kjøreløypene der). bilen hadde gått 680' km og av de nesten 40'km etter kjättilstorp uten sand i motoren eller havari på noenting som helst:o :o er jo vanlig prosedyre å vaske bil etter treff?? selvfølgelig er det forskjell på konsistensen på myr og leireholdig sand, men pakker man inn radiatoren med greia der, (leire el myr), blir det ikke mye kjøling lell

Får kose deg med båt, og holde deg unna stranda slik at du ikke drar inn unødige mengder sand!

Absolut Offroad
03-16-2007, 22:52
Beklager advarselen min. Den var vist helt grunnløs. Det var tydeligvis bare luxen min og bilen til han jeg kjørte i følge med som ikke tålte det. Da er det jo bare å snorkle i vei da.

patroger
03-21-2007, 06:47
Jeg er av de som skal nedover og ut ifra det jeg har hørt er det vist ganske mye bil og en hel haug med gale svensker (positivt) skal nok tenke meg litt om for jeg kjører i de dypeste hull ( ikke at jeg er redd for det) men tross alt er det nesten 50 mil hjem og da er det kjett og henge i en slepe stropp.. gleder meg til å dra nedover , forventningene er på topp .

lømo
06-14-2007, 10:24
program klippet fra www.offroaderskattilstorp.se

30 års jubileum

Program för 30 års festen.

Fredag 13/7
12:00 grindarna öppnas till träffområdet, mat finns att köpa från kl 16:00
20:30 information från scenvagnen om kvällens och helgens körningar.
20:45 Nattsafari, lättare runda med några stopp för tävlingskontroller, alla skall kunna åka med, ett eget svårare spår till de som vill ha lite större utmaning den sista km.
Lördag 14/7
07:00 Frukost säljs fram till kl 09:00
09:00 Uppställning av fordon för gemensam karavan till körområdet, Löfvings lilla volvo sugga tar täten.
09:15 Karavanen avgår.
09:30-16:00 körning på körområdet efter egen förmåga, tipsrunda, välsorterade kiosker med korv, hamburgare, dricka, kaffe, åter till Kättilstorp när andan faller på.
10:00, 12:00 och 14:00 Chalenge uppvisning med spektakulära moment.
17:00- 01:00 Kotletter, potatissallad, hamburgare, korv, dricka finns att köpa vid stora tältet.
20:00 Prisutdelning och tävlingar vid scenvagnen, resten av kvällen live musik och dans i tältet.
Priser att vinna: bästa Klubb/gänget i Crazy games, 6 st deltagare i varje lag, sätt ihop ett lag och anmäl er redan nu. Max antalet lag är 8 st.
Vem har mest jubileums grejer?
Vem har mest olika träff t-shirtar?
Vem har mest träff märken på bilen?
Äldsta träffbilen?
Vem som har varit på flest träffar?
Längst bort ifrån pris.
Värsta raset.
Vi kommer även att lotta ut en offroad bil.
Söndag 15/7
08:00-11:00 frukost säljs vid tältet.
10:00-13:00 Fri körning vid träffområdet ( ett mindre område med varierande terräng och utmaningar)
30 års jubileet är över, och vi hoppas det har varit trevligt, välkomna åter nästa år.

OBS programmet kan komma att justeras om förutsättningarna ändras.

Lasse suzicán
06-14-2007, 10:44
Beklager advarselen min. Den var vist helt grunnløs. Det var tydeligvis bare luxen min og bilen til han jeg kjørte i følge med som ikke tålte det. Da er det jo bare å snorkle i vei da.
Dom som INTE tar din varning på allvar, kommer att få problem....
Vattenvällingen i stora "surhålet" ÄR rena rama slippastan... Den tar livet av några motorer varje år, samt axlar, växellådor, bromsar och så vidare....
Jag brukar åka upp till Häggumaträffen (samma område i Augusti) så jag vet....
För dom som vill se några bilder så..... Häggumaträffen 2001 (http://www.offroad.se/rep/ha0108.asp) , Häggumaträffen 2003 (http://www.offroad.se/rep/ha0308.asp)....
2003 dog bland annat motorn i den blå valpen (bild 2+3) samt motorn i min (det är jag som står mitt i vattnet med en Skåneflagga på bilen)....

Men det är ett kul område...

lømo
06-14-2007, 23:32
Og til de som har såpass vedlikehold på bilene sine at de tør og krysse kommunegrensa uten og være redd for og måtte taue dritten hjem igjen, tror jeg faktisk dette treffet er mitt i blinken.
Masse folk og biler + div kvelds aktiviteter.crossboned

Alt med måte, det går selvfølgelig an og styre unna de værste vannhullene. må jo tenke på at det er langt hjem men at motor,gir,akseler ++++++++ skal ryke på grunn av litt bading ? næææ

detta blir nok helt kongeThefinger

zimmer410
06-16-2007, 20:44
Hei

Har vært der mange ganger, utolig morro og sosialt, store områder og et surhål hvor du kan drukne bilen, hvis ikke får du hjelp av andre som passerer i motsatt retning, testet det...
ikke så langt inn i Sverige også.

Mads

Roadkill
07-02-2007, 08:40
Hejsan

Vi från Offroaders Kättilstorp vill meddela att idag måndagen den 2 Juli så fick vi tillstånd av försvaret att köra på P4 Kråkberget på våran Kättilstorpträff (Vi har haft lite myndighetsproblemnewburn). Kolla gärna våran site för mer info. Sprid detta gärna vidare.

Mvh Roadkill (Morgan) / Offroaders Kättilstorp
http://offroaderskattilstorp.se

Ps. Vi kommer till Pirate4x4 Jamboree 5-8 Juli, med bilar från vår klubb. Leta efter ""Roadkill OffRodden" om ni vill ha mer info!!!!

LennieP
07-02-2007, 08:50
Nu var ju du snabb :)

Tommy
07-02-2007, 08:56
Velkomne både hit på forumet og på Jamboree....
Kättisltorp kan virkelig anbefales.. desverre får jeg ikke tid til å reise dit i år...

Roadkill
07-02-2007, 13:15
Nu var ju du snabb :)

HaHa... jag är snabb, men bara ibland!!!

Roadkill
07-02-2007, 13:19
Velkomne både hit på forumet og på Jamboree....
Kättisltorp kan virkelig anbefales.. desverre får jeg ikke tid til å reise dit i år...

Tack Tommy!!!!

Rambalder
07-05-2007, 07:07
For de som er interessert i å kjøre i samlet flokk til Kjättilstorp, kommer det til å være felles avreise Norsk Skogmuseum i elverum kl 1000 fredag 13 juli!

Still opp med full tank, full kaffekopp/ brus/ vannflaske og tom blære...... her blir det offroad-kolonne!

til nå er det ca 15 biler med sjåfører som har varslet ankommst.

Vel møtt!

Rambalder
07-06-2007, 10:23
Avreise Er 0900!!!!

Svimmel Tastaturfører Er årsaken!!!!

Gi Beskjed Til De Som Evt Ikke Har Lest Dette Slik At De Ikke Kommer For Seint!!!

Roadkill
07-10-2007, 20:47
Kul att många verkar komma från Norge! Det kommer att bli fullfart med både lera och fest!!!!
Mvh. Roadkill

patroger
07-11-2007, 00:16
ny tid for avreise.. starter opp kl 07,00. spre dette videre

lømo
07-20-2007, 00:15
dette var et konge treff. kommer garantert tilbake neste år.
ps alle bilene går visst ennå Thefinger

Roadkill
08-10-2007, 16:40
Då är ni välkommna igen, vi hoppas på lika många nästa år. Nästan 500 besökare 2007. Phuu mycket jobb men riktigt trevligt....
Missa inte High Capparall i slutet på denna månad. Vi siktar på fler än 500 bilar och mängder med aktiviteter...
Mvh. Roadkill