PDA

View Full Version : TUV papirer?

jan terje
03-10-2007, 09:54
Sjekker litt rundt på noen (milde) hevesett.
Har funnet ett som hever 1 tomme+++. Det vil man vel knapt merke, men spørsmålet er mere generelt:
Vil Biltilsynet godta ett heve sett bare det har TUV papirer?
Er det bare å montere, og vise papirene ved visning?
Eller bare holde kjeft?
Eller går det mest på om man treffer den "rette"?

lyx
03-10-2007, 16:24
vess du har tuv papir ska døm godkjenn d.men d går sekkert bra å ji fan å.e montert et hevesett på en pajero e hadd for ej ti t bake, å for å skull få d inskreve i vognkort men fikk beskjed om at d itj va nødvendi for d va et forstærningssætt å ikke hævesætt.d va et old man emu sett.

Mad Max
03-10-2007, 17:02
Hmmm gutter, jeg er ganske interissert i svaret som du gir Lyx men problemet mitt er at jeg har litt dysleksi og har store problemer med å lese hva du skriver, tenk også på våre Skandinaviske venner som også har problemer når dere skriver dialekt osv...

sven
03-10-2007, 20:05
enhver endring av kjøretøyet skal godkjennes BT... til og med slikt som felgbytte skal egentelig vises...

og om man har med tilstrekkelig dokumentasjon KAN de godkjenne ombyggingen... med andre ord, en biltilsynsmann trenger ikke godkjenne en modifisert bil selv om du har med TUV papirer, de er kun en anbefaling om at det du har montert på din bil ikke gjør bilen farlig, eller at det oppfyller visse krav...

men de pleier å godta TUV papirer som dokumentasjon, og godkjenner ifølge det...

Geir
03-11-2007, 13:57
HUSK å skaffe norske TUV papirer da... det henger de seg og opp i newburn