PDA

View Full Version : YJ kontra CJ7

ZukiJack
02-22-2008, 22:41
YJ er vel Wrangler og CJ7...er det Renegade?

Er det stor forskjell på disse to bilene, og hvilken av de kommer best ut av det sånn teknisk og kvalitetsmessig..?

Etter min tur til Filippinene fikk jeg for første gang i mitt liv sitte i en YJ..og det likte jeg faktisk veldig bra.
Nå fremover så er jeg ikke lenger så avhengig av en bil som skal være så økonomisk og konfortabel å kjøre 40.000km i året med...så da begynner lysten på en mer morsom enn praktisk bil å sive inn over meg.

Bilen til min nye kamerat i Filippinene

15679

rocky4x4
02-23-2008, 01:02
STØRSTE FORSJELLEN ER VEL KJØREKOMFORT DEN ER VEL BEST HOS YJ PERSONLIG SÅ SYNES JEG AT CJ7 HAR DET TØFFESTE UTSENDE AV DE TO MEN DET ER VEL DELTE MENINGER OM DETTE TEMAET:eek:

Thunderbolt
02-23-2008, 08:41
Både CJ og YJ ble levert som Renegade modeller. Renegade er en utstyrspakke, samme som Laredo og Limited.
Wrangler navnet dukket opp på YJ i '86 og ble aldri brukt på CJ.

Bilene er veldig like, men YJ er litt mer "moderne".
CJ fikk man med V8 originalmontert frem til '81.

YJ ble kun levert med høvelbenk (rekke 6) og fourbanger (4 cyl).....

Ettermontering av V8 er kurant på begge og relativt greit å få godkjent på BT.

ZukiJack
02-28-2008, 07:21
Ingen flere ting å nevne rundt forskjellen på disse to bilene...?

sivrt
02-28-2008, 19:57
YJ får du med 4.0 High output motoren. Denne får du ikke til CJ. HO motoren er en mye sprekere og mer pålitelig motor enn den gamle 4.2 literen. Er vel rundt 80hk mer i en HO motor enn 4.2

Hvis du går for motor og kjørekomfort ville jeg nok gått for YJ. Utseende messig kanskje CJ.

sandviper
03-03-2008, 12:11
Hvis du går for motor og kjørekomfort ville jeg nok gått for YJ. Utseende messig kanskje CJ.
Eller gjøre som Kathrine YJ med CJ utsende, det beste av to verdener. http://www.jeepclubnorway.no/index.php?option=com_content&task=view&id=335&Itemid=29

Jo king
03-03-2008, 19:13
Disse bilene har vel ikke blitt mer "heavy duty" med årene. Mer alu og plast erstatter stål, bla i fordelingskassa. Mer elektronkk gjør ikke underverker i myra heller.

ZukiJack
03-06-2008, 11:53
Hvordan er det med YJ på vinterstid?
Er det godt varmeapparat og blir den tett nok med kalesje, eller bør man ha på hard top da.?

Jo king
03-06-2008, 20:09
Hvordan er det med YJ på vinterstid?
Er det godt varmeapparat og blir den tett nok med kalesje, eller bør man ha på hard top da.?

Du kan jo 7ern min en dag så får du se!
Kalesje går greit, men 15 kalde blir det mer bil med ht.

Størst forskjell er støyen. Med HT "muse stille", med plastpose et "rotterace" over 70 km. HT blir bil, pose blir lek.

sandviper
03-07-2008, 14:59
Disse bilene har vel ikke blitt mer "heavy duty" med årene. Mer elektronkk gjør ikke underverker i myra heller.
Er nok ikke alverdens med elektronikk i en YJ eller en TJ. Ikke noe i forbindelse med drivverk uannsett.

Jo king
03-07-2008, 15:19
Er nok ikke alverdens med elektronikk i en YJ eller en TJ. Ikke noe i forbindelse med drivverk uannsett.

Motorstyingen er vel elektronisk på noe av dette skulle jeg mene!

sandviper
03-10-2008, 11:31
Hvis du dypper YJ`en så mye i myra att motorstyring og tennings system står under vann er nok ikke elektronikken det største problemet men fremkomeligheten. CJ`ens tenning sliter nok også hvis det blir så dypt.

En YJ av litt nyere dato har innsprøytning fremfor forgasser en stor fordel når det blir bratt.