PDA

View Full Version : Team G-uttans Chili-G

Rossi
02-25-2008, 08:59
Da var det tid for prosjekttråd også for oss:)

Teamet består av Lundblad, Mercemann og meg, Rossi...

I år har vi som mål og delta og gjennomföre blandt annet Arctic Trophy i Russland.
Bilen vi kommer til å kjöre er en noe oppgradert Geländewagen-diesel årsmodell 83 som vi såvidt har begynnt å bygge opp for litt mer serriös offroad-aktivitet.

Utgangspunktet
15777

Litt kapping
15778

Sånn er Chili per idag
15779

Videre planer er 39.5" Irok, 3 sportstoler med 4-punktsbelter, 2x vinsj, fjernet interiör, bygge dieseltank, navigasjon, snorkel, ny eksos, turbo o s v

ShuDuck
02-25-2008, 09:14
Dette blir bra, hva er det på den nå? 35" ?
Og hvordan er det med utveksling å GW ? er det muligheter for å gire om, for det blir vel litt mye med 40" på orginal giring?

Mats Erik
02-25-2008, 10:23
Gleder meg til å sjå framgangen med denne bilen:)

mercemann
02-25-2008, 10:52
Vi skal prøve med 6,2 gearing i akslene. Det burde bli omentrent som orginale hjul på orginal utveksling. Det er også en ombygging av transferkassen på tgnebordet. I tillegg blir det jo automatgear. Noe som gjør at du kan styre krafta på en helt annen måte..

Lundblad
02-25-2008, 11:31
Vi skal prøve med 6,2 gearing i akslene. Det burde bli omentrent som orginale hjul på orginal utveksling. Det er også en ombygging av transferkassen på tgnebordet. I tillegg blir det jo automatgear. Noe som gjør at du kan styre krafta på en helt annen måte..

En oppjustert 617a med automatgear og 6,2 i utveksling burde drive 39,5 Irok uproblematisk.
Det aller meste har vi liggende/er på vei.
Får jeg det som jeg vil, blir det Cab Alà vinkelsliper crossboned
(Og nytt navn...)

Rossi
02-25-2008, 16:48
En oppjustert 617a med automatgear og 6,2 i utveksling burde drive 39,5 Irok uproblematisk.
Det aller meste har vi liggende/er på vei.
Får jeg det som jeg vil, blir det Cab Alà vinkelsliper crossboned
(Og nytt navn...)
Du er vel döpt Lundblad eller? Ellers må du nok melde fra til diverse myndigheter om navneendring.........:rolleyes:

Shu Duck: Bilen ruller akkurat nå på 35" Pro Comp MT-dekk men det var bare for og få testet bilen litt, kommer som sagt större og bedre gummi på bilen etter hvert;)

Mats Erik: Det kan du väre helt sikker på att vi og gjörcrossboned

Har vel håp om att vi på litt sikt ska få til en bedre giring i transfern sånn som Mercemann er inne på men som dere ser av bildene har vi bitte-litt jobb för vi kommer så langt.......

hiluxturbo
03-30-2008, 11:22
har dåkker mesta mote?

hiluxturbo
05-08-2008, 19:17
ja oppdatering.
e litt stille hær i fra?

Rossi
07-06-2008, 21:27
fikk plutselig Team G-uttan arbeideslyst:smile: Med fyllenerver og store verktøy gikk vi løs på Chili, som etter en times tid hadde fått ett helt nytt lydbilde......... Echo-echo-echo:laughing:

Bilen er det perfekte utgangsobjektet for våre videre planer viste det seg:smokin:
Nesten ingen rust i gulvet og faktisk i grei stand ellers og virker det som:wink_animate:

24304

24305

24306