PDA

View Full Version : Nazi Nöff begynner å ta form...

Rambalder
02-25-2008, 09:50
Den lille feite nazisten begynner å få ting på G..... mangler bare motor... mye motor + snorkel.....

Noen som veit om V8'er til G-wagen til salgs.... en som ønsker seg sterkt.....

Nytter ikke med 300TD og 35".... selv med 1,4Bar pustehjelp og 5,33:1 i akslene blir det her litt tamt....(sikkert bare bortskjemmt men...)

mercemann
02-25-2008, 10:48
Du må bare gi mere diesel så burde 300 td holde ;)

Nydelig bil forsten.
Hvilke utbyggere er et du har?

Rossi
02-25-2008, 11:01
Göy med prosjekt:)

Ser veldig bra ut syns jeg! Spesiellt navn har du og gitt den...........

Hva er planen for denne bilen? Veibruk eller kjörer du noe offroad med den??

Rambalder
02-26-2008, 09:03
Takker og bukker... men 300TD er ikke nok...

er såpass oppjustert at jeg har 0,3 bar trykk uten gasspådrag i nedoverbakker over 2000rpm pga oppjustert regulator, mengde, større dyser med 145bar holdetrykk++++ pumpa er fysiskt ikke istand til å levere mer.

Bilen brukes den, hovedsaklig i skogen.

Kjørt flere TT og TTT konkurranser med den + har lyst på Artic Challenge til høsten igjen.

Bredderene er fra Artic Trucks, felgene er bredda orginalfelger og dekka er Maxxis Creepy Crawler diagonal i 35x12,5-16.

lukter litt på 420 bensiner fra 1990.... evt bytte til annen motorfabrikannt... mercedesmotorene går forsåvidt greit(fra 2500-> rpm), men eier ikke bunndrag

mercemann
02-26-2008, 11:23

er såpass oppjustert at jeg har 0,3 bar trykk uten gasspådrag i nedoverbakker over 2000rpm pga oppjustert regulator, mengde, større dyser med 145bar holdetrykk++++ pumpa er fysiskt ikke istand til å levere mer.

Kjørt flere TT og TTT konkurranser med den + har lyst på Artic Challenge til høsten igjen.

Bredderene er fra Artic Trucks, felgene er bredda orginalfelger og dekka er Maxxis Creepy Crawler diagonal i 35x12,5-16.

lukter litt på 420 bensiner fra 1990.... evt bytte til annen motorfabrikannt... mercedesmotorene går forsåvidt greit(fra 2500-> rpm), men eier ikke bunndrag

Motoren som står i 500E er kansje et alternativ? Men ikke så lett å få tak i....

Tom K
02-26-2008, 12:03
Joda, 500 motoren er helt kurant å få tak i...det tok 20 sekunder å finne denne på Finn;)

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12349738&sid=xz9seaGS_sA256832&WT.svl=Link

Tom K
02-26-2008, 12:05
Eller denne i Sverige
http://www.blocket.se/vi/15194563.htm?ca=11_s

mercemann
02-26-2008, 13:24
Eller denne i Sverige
http://www.blocket.se/vi/15194563.htm?ca=11_s

Men disse er bare 250hk ikke 325....

edit: faktisk bare 231 :(

mercemann
02-26-2008, 13:30
Denne derimot er en bra pakke....

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12112976&sid=xz1cabpLcm1488026&WT.svl=Link

Rambalder
02-26-2008, 14:32
har en akkurat maken på hånda fra 1988/89

420E med auto

Rambalder
02-26-2008, 14:34
problemet er at de har ganske dårlig dreiemoment alle sammen

420 har knapt mer dreiemoment enn en 2002 nissan king cab med 2,5 liter
og 500 sec det samme som 3L patrol....

stusselig!!!!

Rossi
02-26-2008, 15:01

Du har alltså deltatt i Arctic Challenge? Var det noe du mener "alle" burde gjöre eller var det bortkastet tid og penger?
Er bredderene laget til G eller hvilken bil kommer di fra?

Regner med og få se flere bilder av Nöffen snart forresten:)

Rambalder
02-27-2008, 13:18
Hei!

Jeg har ikke deltatt, men kunne godt tenkt meg å kjøre Arctic trophy!

Bredderene er til GD og passer jo på bilen de - måtte modde bakbredderene litt for at de ikke skal stikke nedenfor støtfangeren bak.

Når det gjelder hva som er bortkastet av tid og penger regner jeg med at det var trophyet du snakket om eller var det breddere/ hjul osv???

Synes ikke det er bortkasta tid eller penger noenting som helst jeg så leng man har det gøy!!!!

når det gjelder oppgraderinger jeg er mest fornøyd med så er det 5,33 utvekslinger og støtfanger foran - fikk spacerene mine til å endre boltsirkel i går - slik at jeg får 5x5,5 med pinnebolter (lettere å få på hjul, og gulle godt med muttere istedenfor bolter når gjengene skal entres)

rent estetisk er jo bredderene en kjempeoppgradering og ikke minst ser man ut av siderutene foran ettersom de ikke er gørra ned med skit!

Skal avgårde å se på V8 og gearkasse fra 420SEC en dag - en bekjennt av meg som hadde kjøpt et vrak og egentlig ikke har noe plan for powerpack'n

såe.... kanskje OM617+5t getrag får vike plass for ordenlig motor!!!!hvem veit??

mercemann
02-27-2008, 14:54
Da forstår jeg at du er missfornøyd. Turbomotoren har ingenting på manuell kasse å gjøre. Med automat ville du hatt en helt annen bil. Men tror ikke det blir noe dårlig alternativ med den 420en du....

Rossi
02-27-2008, 20:05
Flott bil:cool:

Mente nok trophyet ja:)

Kan aldrig kaste bort penger på en Geländewagen................:rolleyes:

Hvor kommer fangeren fra? Du kanskje har bygget den selv? Så veldig bra ut:)

Jeg og to andre tullinger har som sagt planer om å delta i Arctic Trophy i år http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=11533
Er visst en gjeng sörpå som og har planer om deltagelse i år, forsto det som att dem mente vi sku hive oss med dem.....

Hvordan ser det ut? Blir det bensinmotor i bilen eller?? Er enig med Mercemann i att du heller burde selge Getragen og kjöpe automat, vi har 4trinns manuellkasse i Chili og det er jo helt grusomt å kjöre med i naturen:eek:
Automat står HÖYT opp på lista over ting og forbedrecrossboned

rocky4x4
02-27-2008, 20:27
går en g wagen me chevy 350 og 350 aut oppi trøndelag stort potensiale me det oppsettet da crossboned

Rossi
02-27-2008, 20:52
går en g wagen me chevy 350 og 350 aut oppi trøndelag stort potensiale me det oppsettet da crossboned

Subbmanns G du mener?? Kul bil isåfallcrossboned

søderberg
02-27-2008, 22:34
Vi ses i russland. Førbered dere på en flott ferie. Men pass dere før bjørn. Morsomt att det blir flere med dit. Bare att ta kontakt viss dere lurer på ngnting.

Hilsen Jonas

Rossi
02-28-2008, 09:45
Vi ses i russland. Førbered dere på en flott ferie. Men pass dere før bjørn. Morsomt att det blir flere med dit. Bare att ta kontakt viss dere lurer på ngnting.

Hilsen Jonas

Hei Jonas:)
Lurer litt på hvem du er? Regner nesten med du er i samme gjeng som Mengele??

Vi er VELDIG forventningsfulle, det kan jeg garantere degcrossboned

Blir litt skeptisk når du skriver: pass dere for björn, da jeg sitter inne med en av Norges verste björnefobier:eek:

Rambalder
02-28-2008, 10:36
Hepp - har laga fangeren sjøl ja....

har komplett 300TD med automat lett tilgjengelig

litt skeptisk til å dytte inn automat uten overdrive.... sikkert bare å bruke dobbelt hørselværn

mercemann
02-28-2008, 11:20
Bare bygg deg litt stereo du så funker det greit.

Litt høyt turtall med 5,33 og 35. Men synes det fungerer helt greit.

søderberg
02-28-2008, 12:02
Jeg kommer att sitte på med Knut i år. Kjørte en defender 90 førre året. Pga familje førøkelse så kommer jeg ikke att kjøre i år men løpe med wire før Knut. Den ene norske bilen såg bjørn føran bilen i løypa førre året så om du sliter med bjørn fobi så blir det lite søvn, jeg gruer mig mest till myggen. Kul att vi blir flere.

Mvh Jonas

Lundblad
02-28-2008, 12:36
Jeg kommer att sitte på med Knut i år. Kjørte en defender 90 førre året. Pga familje førøkelse så kommer jeg ikke att kjøre i år men løpe med wire før Knut. Den ene norske bilen såg bjørn føran bilen i løypa førre året så om du sliter med bjørn fobi så blir det lite søvn, jeg gruer mig mest till myggen. Kul att vi blir flere.

Mvh Jonas

Har det vært reportasje om deg/Defenderen i Vimenn engang?
Mener jeg leste om en par nordmenn som stillte med en GD og en Defender...

EKJ
02-28-2008, 18:48
Så nå å slenge inn en automat så du har overtykk konstant, hvor ofte ligger du å peiser i 100 med denne børsa? Er jo 70 mellom Elverum og mykleThefinger

Rossi
02-28-2008, 22:28

Mvh Jonas

Hmm........ Familieforökelse ja, selv blir jeg pappa i Juli er det tenkt:rolleyes:
Var det mye mygg der eller? Sliter vel egentlig ikke med björn, sålenge di ikke er der jeg er:cool:

Hvor mange blir vi da? Göy å väre en bra gjeng deltagere:)

Rambalder kanskje å burde hive seg med til Russland??

Rossi
02-28-2008, 22:34
Hepp - har laga fangeren sjøl ja....

har komplett 300TD med automat lett tilgjengelig

litt skeptisk til å dytte inn automat uten overdrive.... sikkert bare å bruke dobbelt hørselværn

Fangeren ser meget bra ut:)

Syns ikke det bråker så mye med automat men jeg kjörer jo med 4:88-giring på akslingene og 35"MT/R..... Kjörer nesten aldrig over 90Km/h heller forsåvidt:rolleyes:
Du trenger vel en kortere mellomaksling fra girkassen til transferkassen hvis du bytter fra 5trinns manuell til Automat, det gjorde iallefall Lundblad når han skiftet, det var ca 5cm forskjell på akslingene. Vil huske att automatkasseakslingen var 25cm og manuellakslingen 30cm.

søderberg
02-29-2008, 19:24
Ja det er min defender 90 i repotagen i vi menn, den vite panzerwagen er Knuts gamle bil. Calle som satt på med mig tog bilderne og en kille i fra vi menn skrev artikeln, det resulterade i bra bilder og en ræva artikel (dessverre).
Vi hadde ikke så mye mygg men dem var tillstede. Med dere så blir vi ca 5-10 norske biler. I 2007 var det 8 biler som skulle dra og 6 som tillslut kjørte, som jeg syns er bra. I dag så er det ca 8-10 eventuelle biler, så det blir spennende att se hur mange vi blir till slutt. Det ser ut som ni får en meget rå bil. Det er bare att gledje sig till en morsom tur. Vi ses i Gurba Gurba land.Thefinger

Mvh Jonas

Rossi
03-01-2008, 04:24
Ja det er min defender 90 i repotagen i vi menn, den vite panzerwagen er Knuts gamle bil. Calle som satt på med mig tog bilderne og en kille i fra vi menn skrev artikeln, det resulterade i bra bilder og en ræva artikel (dessverre).
Vi hadde ikke så mye mygg men dem var tillstede. Med dere så blir vi ca 5-10 norske biler. I 2007 var det 8 biler som skulle dra og 6 som tillslut kjørte, som jeg syns er bra. I dag så er det ca 8-10 eventuelle biler, så det blir spennende att se hur mange vi blir till slutt. Det ser ut som ni får en meget rå bil. Det er bare att gledje sig till en morsom tur. Vi ses i Gurba Gurba land.Thefinger

Mvh Jonas

Veldig töffe biler! Har du enda Defendern din? Vet noen hvor jeg får tak i dette nr av ViMenn?
5-10 biler er jo flott! Hvor mange er det totalt som deltar?
Mygg derimot er noe helt annetnewburn

Vet ikke hva Gurba Gurba betyr:confused: men det höres ut som noe göy:)

MB 300 GD swb
03-01-2008, 10:16
Gå inn på vimenn.no og søk etter arctic trophy. Da kommer reportasjen om turen i 07 frem. Det ligger en biledserie der også, sammen med reportasjen.

Brynjar
03-01-2008, 10:30
Det hadde ikke vært mulig med en lastebilmotor da? Kjører 15 tonn mercedes med 330 sekser i og den har både kraft og moment. Riktignok er den helt ny, men det finnes da eldre modeller.. Tror det skal være mulig å finne no slikt til en anstendig penge.. Om det kan brukes i en GW vet jeg ikkeno om.

Rambalder
03-06-2008, 08:04
Det hadde ikke vært mulig med en lastebilmotor da? Kjører 15 tonn mercedes med 330 sekser i og den har både kraft og moment. Riktignok er den helt ny, men det finnes da eldre modeller.. Tror det skal være mulig å finne no slikt til en anstendig penge.. Om det kan brukes i en GW vet jeg ikkeno om.

tja..... fått svar fra Bertel O Steen nå....

de godtar ikke motorbytte av noe slag som avviker fra det bilen er levert med - jævla kålhuer!

makan til ansvarsfraskrivelse har jeg ikke vært borti før....

Tore Hansen
03-06-2008, 10:13
- typisk norsk!!newburnnewburn

Rossi
03-07-2008, 17:30
Det skall rett og slett ikke väre mulig å skade seg i dagens Norgenewburn

søderberg
05-08-2008, 13:09
Oppdateringer?

Mvh Jonas

knut e
05-08-2008, 15:49
så bilen din inne på terningmoen da jeg var bura inne der en liten stund, den så heftigre ut enn noen annen g-vogn jeg har sett og ikke minst sammenlignet med de slappe kamo wagene, jobber du i leiren der eller?

Rambalder
05-09-2008, 17:44
Jobber i Forsvaret, men ikke inne på Terningmoen.

Jobber på Test & Verifikasjonskonntoret til FLO, holder til på Grindalsmoen

Rambalder
06-11-2008, 07:33
:laughing:

Rossi
06-11-2008, 14:19
Nazien blir bare bedre og bedre Rambalder:smile:

EKJ
06-11-2008, 18:59
Ser fortsatt ut som den får for lite luft, selv med "ramair".... det var ikke vanskelig å se at høyre pedal klasket i torpedoveggen i lyskrysset ved BastThefinger

Rambalder
06-13-2008, 20:40
Jau - blir litt mye å svelge unna under 1500rpm..... blir veldig fort borte når turtallet bikker 2000.... da er det ingen sorte får som forlater svinet;)

Hadde selvfølgelig ikke vært noe sånn hvis man kunne kjørt vinkeljern uten bondefuel vettu...... diesel lukter bonde og soter som krematoriene i auschwits i magen til gamle nazister...:shaking::shaking::shaking: