PDA

View Full Version : Rattgirproblem Subbe 1993

Lipton
03-11-2007, 12:53
Girspaken (rattgir) har løsnet slik at den nå subber borti nøkkel ved skifte av gir. Har vært litt løs fra før men i går kjente jeg "noe" glapp over og nå er det på grensen til at det er mulig å gire... Når jeg dra den til meg for girskifte er det nå millimetre om å gjøre før tenningslåsen er i veien. :eek:

Skjedd med noen andre? Tips for fiksing? Stor jobb? grnpirate

Chevysub
03-11-2007, 20:20
Er den slærkete frem og tilbake ? (ikke opp og ned ved girskift)

Da kan det være fjæra inni der som har ryki. Det er et ikke ukjent fenomen.

Lipton
03-11-2007, 20:40
Er den slærkete frem og tilbake ?

Jepp... Veeeeldig... :(

Mye jobb å fikse?

Chevysub
03-11-2007, 21:25
Næh. For den som ikke har gjort er det visst litt ugreit, men han på US Car Service i Flateby tok den der kjapt hvis jeg ikke husker helt feil.

Her har du tlf nr, fyren heter Gabrielsen.
U S Car Service AS
Brusev. 8 B, 1911 Flateby
64 92 96 60

Kart: http://kart.gulesider.no/kart/map.c?id=c_Z001UA4M

Hjemmeside : http://www.uscarservice.no/

Chevysub
03-11-2007, 21:27
Det kan jo være noe annet selvfølgelig. Men hvis den er helt løs, og nesten detter mot rattet kan det være fjæra. :)

Chevy-Sheriff
03-12-2007, 09:02
Det er garantert returfjøra i rattstammen.
Hvis du ser der selve stanga går inn i stammen, sitter stanga fast med en liten "bolt". Press denne bolten ut, og stanga er løs.
Det største problemet jeg har hatt, er å få ut knekte deler av den gamle fjøra.
Har den vært slarkete en stund, tyder det på at den har vært knekt en stund. Så knekker den på ett nytt sted, så blir den ennå mer slarkete.

Grei jobb å bytte, bare du får ut alle restene.....lag deg en krok av spiker, ståltråd, ect, så får du nok ut alle delene....

Lipton
03-13-2007, 19:22
Takker for gode tips gutter!! Skal prøve å gjøre noe med det i helgen eller kanskje jeg drøyer det hele til jeg evt bestiller ny girveksler i aluminium... Er litt jålete noen av de settene som kan kjøpes rundt om kring...
:cool: :cool: :cool: :D

Chevy-Sheriff
03-13-2007, 22:08
Takker for gode tips gutter!! Skal prøve å gjøre noe med det i helgen eller kanskje jeg drøyer det hele til jeg evt bestiller ny girveksler i aluminium... Er litt jålete noen av de settene som kan kjøpes rundt om kring...
:cool: :cool: :cool: :D

Jepp! har sjøl en BM shifter, ny i eske - kjøpt brukt....kan brukes til både 3 og 4 trinns kasser. Med brytere for startsperre og ryggelys....:)