PDA

View Full Version : cherokee 2,1td som fjusker..

snofly
02-27-2008, 18:16
har en JEEP cherokee 2,1TD 87MOD som fjusker. når jeg belaster motor så gjir den seg på turtall mer og mer til den stopper. så må jeg kjinne den en stund på startern før den starter på nytt... da går den greit i ca 1min så samme regla på nytt. går fint på tomgang den stopper ikke da.. har byttet dieselfilter/lufta systeme. noen som veit hva der har seg???? takker får alle svar:)

martin
02-27-2008, 22:15
har ikke greie på diesel men det høres ut som den får alt for mye diesel

Amund
02-28-2008, 11:29
Har du sett på røret mellom pumpa og filteret, hva som skjer når den stopper? Er det diesel der, eller bobler, eller bare luft? Det høres jo ut som den ikke får diesel av en eller annen grunn... kan det være tett i tanken, et rør som er klemt i stykker under bilen så det blir trang passasje f.eks. ?

Har motsatt problem på min, den er treg og starte, luftbobler i røret, men går helt fint når jeg først har fått fyr. Har ikke bytta dieselfilter, bare alt i motoren... skal bytte filter og.

Finken
02-28-2008, 15:45
Høres ut som den suger filteret tom for diesel, bytt filter og sjekk at det ikke er tett bakover, bare og suge litt så kjenner du om det er tett, melk fjerner ettersmaken. he he

snofly
02-28-2008, 17:40
Høres ut som den suger filteret tom for diesel, bytt filter og sjekk at det ikke er tett bakover, bare og suge litt så kjenner du om det er tett, melk fjerner ettersmaken. he he.

hehe:p duger med cola å;)

Finken
02-28-2008, 21:50
Hjalp det og bytte filter? Kan bare bruke en rørstump og koble deg utenom filteret for og sjekke om det er der problemet ligger.

snofly
02-28-2008, 23:16
samme nå etter filter bytte. lufta den en go del på dysene i dag så nå fjusker den ikke men får litte turtall i oppover bakke.. så vil vise seg om det blir bra nå;) viss ikke drar den falsk luft en plass:(