PDA

View Full Version : Vanskelig SJ410

Annnte
03-03-2008, 15:25
Hei igjen!
Jeg har skrevet en tråd her i forumet ang vann i tanken. http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=11365
Men etter å ha tømt og tørka tanken, tørka benisnpumpe og forgasser, kjøpt ny yforvarmerslange + at jeg isolerte den ekstra med stålull uten at bilen er det spor bedre har jeg nå godt tom for idéer. Har testa med 2 forgassere, og 2 bensinpumer uten at det hjalp nå særlig.
Når motoren møter motstand i 3 og 4 gir virker det som om den mister all kraft og den begynner bare å gå på 2-3 sylindrer. Tråkker jeg inn klutsjen samtidig som jeg holder gassen inne når det skjer får jeg fult turtall. Har også bytta plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotort, coil, kondensator, stift....
Jeg fikk en tanke om at kanskje en eksos(?) ventil kanskje ikke klarer å stenge ordentlig. Grunnen til mistanken er at det er oljesøl, eller sort bensinsøl fra enden av slangen til luftfiltret. Rett før den går i forgassern. Kan det være noe å sjekke ut??? Eller er jeg helt på villspor? Kan det være at begge pumpene og forgasserne er ødelagt???? Hjeeeelp :confused:

Skjalg
03-03-2008, 22:21
Har du sjekket bensinfilter luftfilter etc..
Du kan med fordel ha på kondensfjerner. (rødsprit)
En kompresjonstest vil avklare det med ventilene.
Har vært ute for at nye plugger ikke virker tilfredstillende.
Sjekk registerreim timing og tenningstidspunkt.

Skjer dette sporadisk eller er det hele tiden?