ZukiJack
03-05-2008, 08:58
Jeg sitter og kikker på NBF-lisensene vi bruker i TT'ene våre.
Når man ser bak på lisens-slippen står det:
"Du er gjennom llisensen kollektivt ulykkes-forsikret for skade du eventuellt pådrar deg i forbindelse med konkurranse."
Dette står bak på både førerlisens og vognlisensen.
*Når man kjører registrert bil og bare har førerlisens..
Hvordan dekkes da det du evnt. skader av annenmanns eiendom eller annen person,
da det bare står skrevet om skade på deg selv på lisensen...???
Er det da bilens vanlige ansvarsforsikring som brukes, eller funker heller ikke den under noen omstendighet under slik kjøring?
*Dekkes under noen omstendighet bilen din oppe i dette?
En vanlig kaskoforsikring gjelder vel ikke under slik kjøring?
*Hva mer dekker vogn-lisensen enn bare fører-lisensen?
Jeg vet at fører-lisens er inkludert i vogn-lisensen, men siden det står det samme bak på både fører-. og vogn-lisens hva er da foskjellen på de foruten prisen?
*Er jeg på noen måte forsikret gjennom NBF-brikken min for løpsleder og teknisk kontrollant?
*Ut i fra vår klubbs tolkning av reglene nå i 2008 trenger man ikke lenger å løse lisens for passasjer/co driver. Det holder med en fører-lisens pr. bil.
Stemmer dette?
*Finnes det noen helårs fører-lisens? Hva koster i såfall denne?
*Hva er den utvidede førerlisens jeg har fått giro på i posten nå? Koster 420,-
Er det et tilbud på et tillegg til en helårs fører-lisens eller engangs fører-lisens, eller erstatter den en vanlig fører-lisensen?
Hva koster en helårs vogn-lisens?
Blei mange spørsmål på en gang, men håper det er mulig å få noen klare svar på dette.....
MVH
Terje Normann
Sekretær i NAF Motorsport Romerike Off Roaders.
Når man ser bak på lisens-slippen står det:
"Du er gjennom llisensen kollektivt ulykkes-forsikret for skade du eventuellt pådrar deg i forbindelse med konkurranse."
Dette står bak på både førerlisens og vognlisensen.
*Når man kjører registrert bil og bare har førerlisens..
Hvordan dekkes da det du evnt. skader av annenmanns eiendom eller annen person,
da det bare står skrevet om skade på deg selv på lisensen...???
Er det da bilens vanlige ansvarsforsikring som brukes, eller funker heller ikke den under noen omstendighet under slik kjøring?
*Dekkes under noen omstendighet bilen din oppe i dette?
En vanlig kaskoforsikring gjelder vel ikke under slik kjøring?
*Hva mer dekker vogn-lisensen enn bare fører-lisensen?
Jeg vet at fører-lisens er inkludert i vogn-lisensen, men siden det står det samme bak på både fører-. og vogn-lisens hva er da foskjellen på de foruten prisen?
*Er jeg på noen måte forsikret gjennom NBF-brikken min for løpsleder og teknisk kontrollant?
*Ut i fra vår klubbs tolkning av reglene nå i 2008 trenger man ikke lenger å løse lisens for passasjer/co driver. Det holder med en fører-lisens pr. bil.
Stemmer dette?
*Finnes det noen helårs fører-lisens? Hva koster i såfall denne?
*Hva er den utvidede førerlisens jeg har fått giro på i posten nå? Koster 420,-
Er det et tilbud på et tillegg til en helårs fører-lisens eller engangs fører-lisens, eller erstatter den en vanlig fører-lisensen?
Hva koster en helårs vogn-lisens?
Blei mange spørsmål på en gang, men håper det er mulig å få noen klare svar på dette.....
MVH
Terje Normann
Sekretær i NAF Motorsport Romerike Off Roaders.