PDA

View Full Version : Lundblads G-arasje

Pages : [1] 2

Lundblad
03-08-2008, 17:34
Tja, etter en del oppfordringer fra venner og bekjente har jeg da tatt til mot og fått laget meg en garasjetråd.

Bilen: 1985 Mercedes Benz Geländewagen W460 LWB
OM617 og 5trinns manuellkasse. Sportsbilen!
Helt standar da jeg overtok den.
Bilen har gått som buss (derav lakken) i ei eller annen vik i Troms kommune i sin tidligere tid.
Har rullet 190000km og alt av service er tatt.

Lundblad
03-08-2008, 17:36
Her er vidunderet

knixen
03-08-2008, 17:42
På tide!!! Oppdaterte bilder takk ;)

Lundblad
03-08-2008, 17:47
Har alltid hatt en forkjærlighet for store 4x4 biler med gromme hjul osv.
Tok ikke lange tiden etter jeg hadde kjøpt bilen til jeg begynte å tråle internett sider etter folk med samme bil og interesse.
Jeg fikk se div. bilder av bilene til andre og fikk bunntennting på offroad!
Meldte meg inn i TLRK og fikk kontakt med offroadere her i Tromsø.
Førstegang jeg stillte var bilen helt orginal. Sier vel seg selv at jeg ikke kom meg langt! :)

Heldigvis fantes Mattis (Mercemann her på forumet) som var villig til å låne med et sett med 33 BF Mud neste gang vi skulle kjøre!
Resultate var som dag og natt.

Lundblad
03-08-2008, 17:53
Så var det prøvekjøring med nye dekk og "ny" bil!
Jeg hadde gangsperre i ansiket etter all glisinga den dagen!

Lundblad
03-08-2008, 18:02
Søndagen etterpå var det igjen klar for litt kjøring. Jeg var med!

hiluxturbo
03-08-2008, 18:09
så nu blir d mye skru bilda.ThefingerThefingerThefinger

Lundblad
03-08-2008, 18:10
En del ting skjedde med bilen før neste store offroad event.
Kjøpte felger, egene 33" og 40mm hevefjærer fra orc.de.
Jeg er ikke så flink til å ta me kamera når jeg skrur osv, prøver og få gjort mest mulig isteden for å dille med kamera :P

Lundblad
03-08-2008, 18:16
Sånn ble bilen med 33/12.5x15, nye felger, winch(lånt) og bredere.

Tommy
03-08-2008, 18:45
Kul sticker....crossbonedcrossboned

Lundblad
03-08-2008, 18:48
Kul sticker....crossbonedcrossboned

;)

knixen
03-08-2008, 18:52
Det er bare å fortsette historia... ;)

Lundblad
03-08-2008, 18:53
Fant med tiden ut at 33" blei for små dekk, så jeg gikk til innkjøp av et sett 35/12.5x15 Cooper Discoverer S/T
Blei mye dårligere flex og oppoverbakker prøvde jeg og unngå :P
88 elleville ponnier på en 2,3 tonns bil skodd på 35" dekk var ikke akkurat det som gikk fortest!
Meeeen, medisin mot dette kom ;)

Lundblad
03-08-2008, 18:55
Det er bare å fortsette historia... ;)

Jobber med saken ;)

Lundblad
03-08-2008, 19:01
Har ingen bilder av jobben, men turbo ble montert.
Nye manifoiler, modifisert oljefilterhus så man fikk smøring til turboen, borra opp bunnpanna for å lage retur fra turbo og nytt "eksosrør" ble laga.
Et 20 cm 3" rør ut fra turbo er alt som er. Fiiiiin lyd :D

Resulterte i en del sprekere motor og lekasje mellom motor og girkasse.
Tror tetteringen fikk sjokk etter og komme i kontakt med frisk luft etter 22 år i oljebad!
Ny ring ble skiftet.
Kort tid etter var det tid for og prøve dekka.

Lundblad
03-08-2008, 19:14
Bodylift ble montert.
Måtte forlenge hendler til sperrene, snu radiatorfestene, forlenge dieselpåfyllinga (Dette ble gjort etter jeg hadde fylt tanken med dritt å måtte plukke den ned for og reingjøre den....) og justere stag til gearkassa.

Lundblad
03-08-2008, 19:26
En gammel W123 300TD blei kjøpt inn.
Motor og gearkasse ble fort innstalert i min kjære G (Etter en go del oppjustering såklart crossboned)
Bilen går nå som en kule! Utrolig artig og kunne akselere opp de bratteste bakkene i Tromsø!

Nye dekk er og kjøpt. 35/12.5x15 BF Mud Terrain.

Prøveturen med nye dekk, motor og gear gikk smertefritt.
Jeg og to kompiser hadde oss en fin men kort fjelltur!

Lundblad
03-08-2008, 19:34
Framtidlige planer er en go del rustsveising, omlakkering, lage en plate som beskytter girkassa, skifting av et 2-3 pakninger til dieselpumpa og div småting.
Lakkering og rustsveisinga blir tatt på sommeren, siden garasjen ikke er så alt for stor. Er litt problematisk og bevege seg med lakksprøyta inni der..

Rossi
03-08-2008, 20:15
Endelig:)

Flott tråd Lundbladcrossboned Masse bra bilder du har gått å holdt tilbake fra oss:rolleyes:

Lundblad
03-09-2008, 13:36
Takk takk :)
Har enda en go del bilder jeg ikke har vist fram, må bare ha tid til og oppdatere!

Virker som starteren synger på siste vers. Er jævla bakfull nå, så det blir dårlig med skruing idag!
Får se på det i morgen etter jobb.

Rossi
03-09-2008, 14:17
E DU bakfull en Söndag:eek:

Det va noe helt nytt for megThefinger

Du har vel starter liggende hos Mattis vel? Ska bytte min og snart........ Burde värt gjort for LENGE siden:o

Lundblad
03-09-2008, 14:41
Ka faen mene du med det? Thefinger

Ja, har starter hos Mattis. Blir nok å skifte børster i den som står i. Kjekt og ha en ekstra :)

Rossi
03-09-2008, 15:28
Att du er fyllsyk hver Söndag.............nono
Hvor mye tar dem for nye börster??

knixen
03-09-2008, 16:01
Lundblad prøvde å plante bilen!!! Må jo ha vært det som var planen siden han ikke fulgte anvisningene som han fikk... ThefingerThefinger

Lundblad
03-09-2008, 16:14
Jeg prøvde bare på det samme som deg jeg!Thefinger

Lundblad
03-09-2008, 16:16
Att du er fyllsyk hver Söndag.............nono
Hvor mye tar dem for nye börster??

Aner ikke. Skal høre med NorDiesel i morgen..

Rossi
03-09-2008, 17:57

Hahahahahahahaha! Bra svar Lundblad:)

knixen
03-09-2008, 22:12

Bra svar ja!!! Thefinger

Bra bilde også, endelig loggført rassen på nett!!! Thefinger

Kan vel legge til forskjellen på de to plassen også da... var gjørme til litt over midten av et 33" dekk mot over felgen på et 36"... Tja... :p:p:p

Skal vi legge til at du ikke fikk prøve deg der??? hi hi...

Rossi
03-10-2008, 07:15
å for en rass det er;)

På bildene ser det ut til å väre gjörme omtrent like höyt opp på felgene men det er vel ikke bestandig att bilder sier sannheten:confused:

Jeg som kjörer Mercedes vil ikke ha gjörme på bilen:eek: Liker meg best på asfalt jeg:)

Lundblad
03-10-2008, 07:17
Hehehe!
Kjørte jo et godt stykke opp der da! Og ned igjen! Er jo tilogmed på film! :D
Var endel forskjell på kvaliteten på dekka og da :)

glennnr
03-10-2008, 13:42
D der over va jo bare sånn oppvarming..

Det blei jo mer doggy-style lengre ut på dagen....ThefingerThefingerThefinger

Godt over felgkanten her oxo.. bare øvre del:cool:

knixen
03-10-2008, 16:04
He he!!! Enda et bra svar!!! Du kommer dæ!!Thefinger

Æ legg ut bilda av da du kjørte over her seinere... :eek::eek::eek: Mulig æ tar feil, men det ser ut som at du har valgt et ainna spor??? Skimte jo bussen på asfalten bak der:p:p:p

Og alle de andreThefingerThefingerThefinger

Lundblad
03-10-2008, 16:18
Hehe!
Du brukte så satans lang tid på å krøke dæ over dær, så æ måtte jo kjøre rundt :P

Men du va vel den eneste med snorkel da? Eneste som va rigga te å kjøre over en sølepytt som det dær :)

Æ syns æ va godt kamuflert bak buska ;)

Lundblad
03-10-2008, 16:22
Virker som om etter sist tur i skogen har jeg fått vann inn i starteren.
Kassa er åpen inn til flexiplate og converter. Starter fint i mildvær (Prøvde idag etter jobb) og må bankes på når det har vært minus. Får la bilen stå inne i garasjen i helga med 3,3KW vifta på. Så får jeg gå i gang med og lage et deksel som dekker for åpninga inn til kassa. Faen om jeg gidder det her vær vinter!

knixen
03-10-2008, 16:45
Hehe!
Du brukte så satans lang tid på å krøke dæ over dær, så æ måtte jo kjøre rundt :P

Men du va vel den eneste med snorkel da? Eneste som va rigga te å kjøre over en sølepytt som det dær :)

Æ syns æ va godt kamuflert bak buska ;)

For ikke å snakke om den eneste som fikk bilen FULL av gjørme vann... ThefingerThefingerThefinger (note to self, ha redningsbil stående klar neste gang:eek:)

Rossi
03-10-2008, 18:31
Stakkars Knixen................. La seg lokke ut i gjörma av en liten rosa pinne:p Va det fargen eller pinnen som lokket:confused:

16583

Lurer forresten litt på hvem det er som står med videokamera og foreviger rassen(som du så uskyldig kaller den) din:rolleyes:

knixen
03-10-2008, 20:07
Det er co-piloten min... så har seansen på video!:p Mao, rassen er på film også!

glennnr
03-10-2008, 20:33
Nei, han e min, min, min.. din står forran:p

knixen
03-10-2008, 21:16
Veldig fornøyd med takluke der ihvertfall!!!:)

Lundblad
03-11-2008, 13:15
Da var ny toppdekselpakning hentet.
Må vel hive på meg finstasen idag og skru!
Har også fått slangene til snorkelen, så det blir vel snart prøve tur for å finne ut om det blir tett eller ikke ;)

Lundblad
03-11-2008, 13:18
Nye endeledd er og bestillt. De som står på er bare sorgen. Fikk endel juling etter jeg sist hadde styrestage av..
Skal og montere skidplata, er andre styrestag jeg bøyer pga latskap :rolleyes:

Lundblad
03-12-2008, 08:03
Fikk utretta en funky el-feil i går.
Hadde 0 strøm over sikring 12 (Skiltlys, temperaturmåler, dieselmengde, oljetrykkslampa sperreindikatorer osv) før jeg trødde på bremsepedalen. Da målte jeg 11,somethingsomething.

Så ingenting av de overnemnte fungerte før jeg brukte pedalen. Litt kjipt å måtte bremse litt hver gang man skulle bruke blinklysa!

Tok ut sikringsholderen, hadde oppe alt av kontakter og sprayet på el-spray, tok av jordingspunk på støtfanger bak, pussa med smergel og satt på og vips, feilen var borte.

Rossi
03-16-2008, 15:25
Skjer det noe nå?
Så du hadde bestilt en del deler.....
Lurer på hvor du fant slange til snorkelmonteringen??
Har letet litt men ikke funnet noe brukbart enda:rolleyes:

Lundblad
03-24-2008, 00:49
Får henta endeledda tirsdagen, så jeg skifter alt samtidig.
Styrestaget må jeg nok rette opp, ettersom det ser ut som en hestesko :P
Toppdekselpakning og pakninga til fødepumpa tar jeg samtidig som endeledda.

Skal samtidig trekke nye kabler til steroen, har jordoverslag en eller annen plass, så spilleren oppfører seg funky :|

Lundblad
03-24-2008, 00:50
Slanger henta jeg på Tess og Dunlopettelleranna, holder til over Autovulk..

velox
04-08-2008, 13:42
Liiite bilder på deg kømpis! Skal jeg begynne ta litt når jeg er innom?

Lundblad
04-08-2008, 16:08
Tja, kan jo se om jeg finner kabelen til mobilen så får jeg lagt inn noen bilder.

Lundblad
04-16-2008, 12:44
Har kjørt girkassa til helvete.
Den har vært vanskelig å få i gir til tider, men nå sto den helt stille,samma faen hva jeg gjore.
Jeg tenkte jeg skulle skifte olje på den. Når jeg skrudde ut dreneringspluggen var det svart grøt som kom ut :P

Plukka ned bunnpanna og filter samtidig. Bunnpanna var full av spon og filteret tett av spon og fieber fra lamellene.
Står på en utrulig ukurrant plass akkurat nå, men må bare bite i det sure eplet og gå ut i sørpa og skru!

knixen
04-16-2008, 12:48
Toyota neste mao... Thefinger (ps, kjedelig det der...:()

Rossi
04-16-2008, 12:49
Uff da:(
Ikke göy Lundblad:shaking:

Lundblad
04-16-2008, 13:13
Toyota neste mao... Thefinger (ps, kjedelig det der...:()

Suzuki SJ!

Lundblad
04-16-2008, 13:15
Uff da:(
Ikke göy Lundblad:shaking:

Nei, finnes ikke gøy.
Men har fått ordnet meg verksted, så jeg får skru i 20 grader og på tørt golv isteden før 3 grader og sørpe, så det går nok bra! :)
Har ordnet med slepehjelp til verkstedet og. Får håpe Toyotaen holder den her gangen, og ikke sprenger eksosmanifoilpakninger som sist den slepte rundt på en 4x4 Thefinger

hiluxturbo
04-16-2008, 14:34
jaja sånn e d og lappe i hop en bil av ting og tang. men men.
kjedelig e d uansett:crybaby2:

Lundblad
04-16-2008, 19:18
jaja sånn e d og lappe i hop en bil av ting og tang. men men.
kjedelig e d uansett:crybaby2:

Ja, spelle liten rolle om det e en Toyota me smallblock å TH750 eller GD med W123 motor å gir. E sikker på at probleman vi alle har hatt ikkje hadde eksistert m vi hadde kjørt orginalt!

Lundblad
04-17-2008, 19:11
Da var motor og girkasse ute av bilen.
Har delt girkassa fra motoren og skrudd av mellomaksling.
Tok til en forandring bilder den her gangen, men får ikke lagt de ut før jeg er hjemme!

I morgen skal motorrom og motor vaskes GRUNDIG! Skal omså gå over med oppvaskbørste om nødvendig :P
Må også nappe av converteren og få kasta kassa.
Nå som motoren er ute skal jeg skifte en del pakninger som jeg har liggende, trekke kabel fra dynamo slik at jeg får turteller, trekke nye slanger til sperre både i front og i ræva. Mye mye lettere og jobbe når halve bilen står på gulvet vedsiden av! :smokin:

Rossi
04-18-2008, 08:01
Da var motor og girkasse ute av bilen.
Har delt girkassa fra motoren og skrudd av mellomaksling.
Tok til en forandring bilder den her gangen, men får ikke lagt de ut før jeg er hjemme!

I morgen skal motorrom og motor vaskes GRUNDIG! Skal omså gå over med oppvaskbørste om nødvendig :P
Må også nappe av converteren og få kasta kassa.
Nå som motoren er ute skal jeg skifte en del pakninger som jeg har liggende, trekke kabel fra dynamo slik at jeg får turteller, trekke nye slanger til sperre både i front og i ræva. Mye mye lettere og jobbe når halve bilen står på gulvet vedsiden av! :smokin:

Bra jobbet Lundblad! Fint att du endelig tar deg tid til alle di småtingan du har planlagt i månedsvis:smile:
Henter du kasse i Håköybotten eller??

Lundblad
04-18-2008, 09:02
Bra jobbet Lundblad! Fint att du endelig tar deg tid til alle di småtingan du har planlagt i månedsvis:smile:
Henter du kasse i Håköybotten eller??

Takk :)

Arbeidslysta er på topp nå, det vanskelige var bare å starte igrunn.
Jeg fant og grunnen til lekasje! Godset rundt det øverste feste på fødepumpa var knekt rett av!:shy: Så jeg må flytte over ventilene fra den som er knekt til den som har slappe ventiler.

Kabelen fra dynamoen er trekt og etter jeg har vaska motoren skifter jeg toppdekselpakninga

Rossi
04-18-2008, 09:31
Takk :)

Arbeidslysta er på topp nå, det vanskelige var bare å starte igrunn.
Jeg fant og grunnen til lekasje! Godset rundt det øverste feste på fødepumpa var knekt rett av!:shy: Så jeg må flytte over ventilene fra den som er knekt til den som har slappe ventiler.

Kabelen fra dynamoen er trekt og etter jeg har vaska motoren skifter jeg toppdekselpakninga
Bra du har en skikkelig plan! Blir så mye enklere å få noe gjort da..........:smile:

Bussen blir helt sikkert og fungere Kongebra nå!!

Lundblad
04-18-2008, 14:15
Da var motor, motorrom og frontaksel vasket. Fødepumpa overhalt (glemte såklart pakninga som skal ligge mellom fødepumpa å dieselpumpa hjemme på kjøkkenet, så den får jeg ikke montert før i morgen) og toppdekselpakninga skifta. Har laga meg et rør fra veivhusventilasjonen inn til turbo. Nå skal jeg angripe kaffekoppen før jeg starter med å trekke nye rør til sperrene.

mercemann
04-18-2008, 14:47
Da var motor, motorrom og frontaksel vasket. Fødepumpa overhalt (glemte såklart pakninga som skal ligge mellom fødepumpa å dieselpumpa hjemme på kjøkkenet, så den får jeg ikke montert før i morgen) og toppdekselpakninga skifta. Har laga meg et rør fra veivhusventilasjonen inn til turbo. Nå skal jeg angripe kaffekoppen før jeg starter med å trekke nye rør til sperrene.

Dæven du e effektiv. Stå på mann så blir det bra igjen:beer:

Lundblad
04-18-2008, 19:19
Da var turteller montert, nye slanger til sperrer på plass å nye ledninger til CD spiller + høytalere trekt. Nå må jeg bare komme meg til Håkøybotn teknisk senter for å hente girkassa!
Fant en funky banjokopling på baksiden av manifoilen. Tok en kjapp tif til G Guru Mercemann og fikk vite at den tilhørte ALDA ventilen. Dette er nok grunnen til at bilen ikke går så godt som den i teorien skal! Ny slange ble montert 2 sekunder etter jeg var ferdig i telefonen. Gleder meg litt til å se resultatet..

Herregud det skal bli godt me en pils eller to i kveld!:beer:

velox
04-19-2008, 10:36
Bra å se at du har fått pågangsmot! Du har vært mye lamme mæ veit du. Nu skjønne du at man må stå på! :-P Jævli kjipt at æ e utenbys akkurat når du skrur. Sku jo vært md!! Nt gjenstår bare lakkering snart! :-)

Lundblad
04-19-2008, 12:15
Min japanske slekning!

Lundblad
04-19-2008, 12:17
Motor på tur ut.
Bildene er tatt med mobil, så ikke den beste kvaliteten..

Lundblad
04-19-2008, 12:29
Motorvask. Lettest når motoren er ute :)

Lundblad
04-19-2008, 12:35
Skifte av toppdekselpakning.

Lundblad
04-19-2008, 12:38
Overhalt fødepumpa. Gadd ikke ta bilder når jeg gjore jobben. Alle kan skifte O-ringer og noen ventiler!

Lundblad
04-19-2008, 12:40
Bra å se at du har fått pågangsmot! Du har vært mye lamme mæ veit du. Nu skjønne du at man må stå på! :-P Jævli kjipt at æ e utenbys akkurat når du skrur. Sku jo vært md!! Nt gjenstår bare lakkering snart! :-)

Stå på?!
Æ har faen ikkje gjort anna enn å skru Pajero å komme å slepe dæ når du ikkje får start sia du kjøpte biln! :P
"lakkhallen" e førsåvit klar, æ må bare fløtte Stratusen min ut (når det blir mindre sny) sånn at det e plass te to bila dær.

velox
04-19-2008, 15:53
Jææ! Du drømme! Æ e aldri i nød! Hah... Du må forresten komme te mæ neste helg og gi mæ startstrøm!

Lundblad
04-19-2008, 17:58
Dagen idag gikk mest til å skru på en Charade.
Men jeg fikk skifta bunnpanne pakninger(pakningsgugge) og trekt resten av ledningene idag.

velox
04-20-2008, 11:06
Æ har løst å kjøre over bilen te Eirik! Hehe... Ka dåkker skrudde? Faen æ vil hjem og skru!

Lundblad
04-20-2008, 21:30
Eksosanlegg!
Handler noen rør og ei potte i morgen, så jeg slipper det jææævla bråket fra bilen. Kanskje man kan køre til hytta uten å bli ape gal i hodet!
Dette blir da prioritert etter motor og girkasse er tilbake i bilen.

Lundblad
04-22-2008, 09:08
Da var "ny" kassa på plass. Jeg har såklart ikke en lang 27 kopp, så jeg får ikke flensen av den andre kassa og over på den nye. Må nok en tur på Biltema etterpå å handle kopp og noen liter motorolje.

Rossi
04-22-2008, 16:37
Da var "ny" kassa på plass. Jeg har såklart ikke en lang 27 kopp, så jeg får ikke flensen av den andre kassa og over på den nye. Må nok en tur på Biltema etterpå å handle kopp og noen liter motorolje.

Du regner med å bli ferdig i löpet av mårradagen eller?? Er som sagt storimponert over byggetempet ditt denne gangen Lundblad:smile:

knixen
04-22-2008, 16:58
Du regner med å bli ferdig i löpet av mårradagen eller?? Er som sagt storimponert over byggetempet ditt denne gangen Lundblad:smile:

Han jobber jo ikkje... :smokin:

Og du Rossi er jo blitt så positiv!!!??? Snakker vi øl fra frokost av eller prozac nation??? Thefinger:beer::beer::beer:

Rossi
04-22-2008, 17:05
Han jobber jo ikkje... :smokin:

Og du Rossi er jo blitt så positiv!!!??? Snakker vi øl fra frokost av eller prozac nation??? Thefinger:beer::beer::beer:

Ja, selvfølgelig endre ting sæ! sånn e livet... at ball-genser blir moderne igjen e helt usannsynlig, hvit skrift ut på dekkan vil ALLTID være kjipt, nån farga i hjemmet blir ALLTID å være stygt! Bonderød og furu-kjøkken er JÆVLIG!!!

He he, du får starte trenden...

Du har en fantastisk bil Knut:)

Se der va man trendsetter igjen.........

Lundblad: Du har å en fantastisk bil:)

Har du allerede glemt denne diskusjonen?????

Lundblad
04-22-2008, 17:10

Ja, regner med å ha motoren tilbake på plass i morgen.
Men er ikke ferdig!
Var å handla noen 3" rør og bøyer samt en potte idag, så blir vel litt bygging av eksosanlegg og i morgen.
Tar med en annen sub ut i morgen og, får bygge meg en custom kasse som tar begge 12" mine og som passer perfekt baki. Trakk strøm og RCA kabelen bak, under matta. Var faktisk en helvetes jobb :| Må vel få henta bakruta og skifta denne og endag. Nok å gjøre værtfall:eyemouth:

Lundblad
04-22-2008, 17:15
Ja, selvfølgelig endre ting sæ! sånn e livet... at ball-genser blir moderne igjen e helt usannsynlig, hvit skrift ut på dekkan vil ALLTID være kjipt, nån farga i hjemmet blir ALLTID å være stygt! Bonderød og furu-kjøkken er JÆVLIG!!!

Knut e ut!
Æ har best bil Thefinger

knixen
04-22-2008, 17:16

Overhodet ikkje... Men at positiviteten fortsatt holdt seg er imponerende... blir du ikke sliten??? :grinpimp:

Stå på Christian! Bra jobba!!!

Lundblad
04-22-2008, 17:25
Overhodet ikkje... Men at positiviteten fortsatt holdt seg er imponerende... blir du ikke sliten??? :grinpimp:

Stå på Christian! Bra jobba!!!

Takk, hjelper alltid på med positiv respons fra kompiser :)

Lundblad
04-23-2008, 10:43
Måtte lage eget verktøy til å få av flensen.
Kjøpte en lang 27 kraftkopp og en 30 vanlig kopp, delte 30 koppen og sveisa den på 27 koppen. Flensen er av og på den nye kassa. Er med andre ord klar for å løfte motoren inn i bilen. De som jobber her bruker talja, så jeg må vente en liten time før jeg kan starte med å løfte den på plass. Får imellomtiden montere stereo :)

Andreas
04-23-2008, 20:11
Heisann. Den der pajeroen, står den i Tromsø en plass? Aldri sett at tromsbuss hadde noe sånt...

hiluxturbo
04-23-2008, 20:49
Heisann. Den der pajeroen, står den i Tromsø en plass? Aldri sett at tromsbuss hadde noe sånt...

dn e flat på høggern

Lundblad
04-23-2008, 20:57

Hei. Jeg tror den gikk som service vogn eller noe. I motsetning til min som faktisk var brukt som buss!
Sist jeg så den sto den utfør Tromsø Bildelesenter, så teeeemelig taka ut :grinpimp:

Så det stemmer nok som Hiluxturbo sier, flat på huggeriet.

Lundblad
04-23-2008, 20:58
Motoren er forresten på plass :D

velox
04-23-2008, 21:47
Hadde dt ikje vært for GDen, ville Lundblad sotte kvardags på Ølhallen og førtælt røverhistoria!

Lundblad
04-23-2008, 22:29
Ikke minn meg på det!

Lundblad
04-24-2008, 13:44
Da var alt montert, bortsett fra radiatoren.
Tar denne samt eksosen i morgen, så får jeg forhåpentligvis kjørt meg en prøvetur!

Rossi
04-24-2008, 19:18
Kongebra Lundblad!!!!

Håper ting funker bedre denne gangen:smile:

Lundblad
04-25-2008, 10:54
Da var radiator montert, 3" eksos fra turbo lagt (mangler enda litt rør, har ikke fått plass til potta enda) servo, girkasse osv fått olje. Må kun fylle radiatoren med kjølevæske, så er jeg good to go! :)

Lundblad
04-25-2008, 11:02
Vanskelig å få mobilen opp dær! Bildene ble ikke så bra, men dere ser nå!

Lundblad
04-25-2008, 11:04
Etter jeg fikk på slange fra innsugsmanifoilen til ALDA'en var bilen helt anderledes og kjøre. Nå kjente man faktisk momente drege på lavt turtall!

Jeg er kanonfornøyd, men ikke helt ferdig enda :)

Rossi
04-25-2008, 11:59
Bussen er nesten oppe og går igjen alltså:smile:

Fine ting!!

Lundblad
04-25-2008, 12:45
Jepp! :D

Nå er fronten montert og radiator fylt.
Tar den ikke med hjem før jeg får bakruta. Da er den vel ferdig :)

knixen
04-25-2008, 12:50
Jepp! :D

Nå er fronten montert og radiator fylt.
Tar den ikke med hjem før jeg får bakruta. Da er den vel ferdig :)

Grattis!!! Kjempejobb!!! godt å høre at du får bussen på veien igjen! :smile:

Lundblad
04-26-2008, 20:28
Fant ut grunnen til at sperra framme ikke slår inn!

Lundblad
04-26-2008, 20:30
Velox og jeg var ute å lekte litt i fin været :)

Lundblad
04-26-2008, 20:41
Tatt av Velox!

hiluxturbo
04-27-2008, 08:44
så nu e du klar før og kjøre dg fast i gjen??Thefinger

velox
04-27-2008, 11:07
I Dag!!!!

Lundblad
04-27-2008, 17:23
Ja, da var frontsperra fiksa. Siden skruen som holder sperrestaget var knekt brukte jeg en helt vanlig bolt. Fordel = Sperra fungerer! Ulempe = Jeg vil ikke få indikatoren til å lyse, siden jeg ikke har den spissen som går inn i bryteren.
Men men.. Får handle en sånn senere. Og da kjøper jeg likesågreit et overhalings sett til sperra og tar det samtidig.

Lundblad
04-30-2008, 09:47
Var ute å lekte oss litt i går.
Dyp sne var ingen hindring!

velox
04-30-2008, 10:27
Kjørte forresten ned en skråning på det nest siste bilde der. Ca 1m med snø! :P

knixen
04-30-2008, 11:01
Kjørte forresten ned en skråning på det nest siste bilde der. Ca 1m med snø! :P

ser ut som at DET var en hindring... Thefinger

Lundblad
04-30-2008, 15:36
Snakket for meg selv! :P
Kjørte jo opp der og henta Pajeroen ned trossalt!

hiluxturbo
04-30-2008, 17:23
men du klarte ikke og ha alle hjulan på fælganThefingerThefingerThefingerThefingerThefinge rThefingerThefinger

Lundblad
04-30-2008, 21:10
Faen ska man me dekkan på felgan når man kan ha dæm på utsia?!Thefinger

velox
05-01-2008, 08:38
Huske de her radiostyrte bilan sleit også med at dekkan ramla av! ThefingerThefinger

hiluxturbo
05-01-2008, 08:43
hehehe mobbing på høyt plan

Rossi
05-01-2008, 19:33
Endelig kan ho väre med på tur igjen:smile:

20004

Lundblad
05-01-2008, 19:36
Gøy var det!

hiluxturbo
05-01-2008, 21:07
eneste bilde som alle dækkan va på fælgan også heheheheThefingerThefingerThefinger

Lundblad
05-02-2008, 09:08
Ikkje så tøff nu! Vi to kjørte av like mange dekk Thefinger

hiluxturbo
05-02-2008, 15:52
eeeeh nei.
æ kjørte av 1 gang. og kor mange gang va du og lånte hiliften???????

Lundblad
05-02-2008, 16:27
Dekke vrengtes bare av en gang, så jekk dæ ned Thefinger

knixen
05-02-2008, 16:41
he he, noen som har glemt å gå av hi-liften???Thefinger

Rossi
05-02-2008, 19:20
he he, noen som har glemt å gå av hi-liften???Thefinger

Haha:laughing:

hiluxturbo
05-03-2008, 17:54
Dekke vrengtes bare av en gang, så jekk dæ ned Thefinger

åja bar en gang....... trurd va flere. synest og huske du hadde avkjørt dæk sammtidig som mg. da holt du på og vase med en garage jekk og nåkka bokka. og da va du og lånte hi liften 1 gang. også da su sku taue han espen i gang d va gang nr 2??? hmmmmmmmmm

Lundblad
05-03-2008, 20:05
Det hadde vrengtes om æ hadde kjørt opp av det holle æ sto i første gang æ lånte hiliften. Andre gang vrengtes det.
Slit du me å innse at vi kjørte av et dekk vær eller?!

velox
05-04-2008, 14:07
Dåkker e begge hjærneskada!

hiluxturbo
05-04-2008, 19:10
Det hadde vrengtes om æ hadde kjørt opp av det holle æ sto i første gang æ lånte hiliften. Andre gang vrengtes det.
Slit du me å innse at vi kjørte av et dekk vær eller?!

hehehehe ka du da suttra før at du måtte låne hi liften før da?????????? ThefingerThefingerThefingerThefingerThefingerThefi ngerThefinger

hiluxturbo
05-04-2008, 19:10

jepp:beer::beer::beer:

Lundblad
05-04-2008, 19:15

Vi tar etter dæ!

Har kjøpt meg sandblåser og 25kg sand, nå skal rusa vekk!
Får handle meg noen karosseriplater på mandag så jeg får sveisa litt og.
Sukk, jeg hater rustarbeid :(

hiluxturbo
05-04-2008, 19:41
Vi tar etter dæ!

hehe:shaking::shaking:

ja rust e nåkka dritt:pissed::pissed:

Lundblad
05-05-2008, 13:53
Da var 2x1 meter med karosseriplater kjøpt inn, nå skal det bli rustfritt (så å si Thefinger)

velox
05-06-2008, 02:34
Nå skal det bli mindre synlig rust! :P

Helium
05-07-2008, 13:35
Vi tar etter dæ!

Koss`n blåser kjøpte du ?
Legger du inn 1 mm elle 1,2 mm ferske stålplater ?

Jørn

Lundblad
05-07-2008, 15:15
Koss`n blåser kjøpte du ?
Legger du inn 1 mm elle 1,2 mm ferske stålplater ?

Jørn

Kjøpte en punktblåser og en vanlig blåser fra Biltema.
Bruke 1mm plate å legg inn.
Fikk forresten blinklysbeskytteran på mandag, kanon stilig! :)

Helium
05-07-2008, 15:24
Kjøpte en punktblåser og en vanlig blåser fra Biltema.
Bruke 1mm plate å legg inn.
Fikk forresten blinklysbeskytteran på mandag, kanon stilig! :)

Fint at du likte de. Husk nå å legge noe gummi mellom så du ikke skader lakken / rusta.:smile:

velox
05-19-2008, 04:32
I dag har jeg planer om å skru igjen!
Må få fiksa baksperra (Er disse laget av lakris båter eller er jeg for brutal? Syntes de ryker i eningen!), er ikke noe artig å kun ha trekk på 3 dekk!
Pluss jeg skal begynne å pirke rust. Ser ut som det blir jævla bra vær ute idag, så det kan fort bli kos å stå ute med sandblåser :)

velox
05-19-2008, 04:33
Forresten Lundblad som sitter på Velox sin pc Thefinger

Rossi
05-19-2008, 07:39
Ka i verden gjör du oppe så tidlig:question: Eller, förresten, du har selvfölgelig ikke lagt deg enda:shaking::beer:

Lundblad
05-19-2008, 09:46
Hehe, nei har nok ikke lagt meg enda. Våker over, i et lite håp om å få døgnrytmen min tilbake. En onsdagsfylle var alt som skulle til før å sette rytmen ut av spill!

Har fått fiksa baksperra. Lurer på om man kan få noe forsterka bolter til sperrene? Begge boltene mine var knekt på samme plass :shaking:

velox
05-19-2008, 09:57
Begge? Djiiis.-. KJøp pajero. Så slipp du ha sperre. Det e jo nokka jåss!! Katti e du ferdig der ute? Ring mæ!

Lundblad
05-19-2008, 10:32
Ja, samme bolt bak som framme var knekt.
Uten sperre hadde du vel enda stått fast div plasser, med tanke på at jeg hadde kjørt meg fast samme plassen :)
Nei, beholder Govogna, med fordelene og bakdelene som den kommer med!
Var en liiiiiiten tur på fjellet i sta, måtte et stykke opp for å finne sne :grinpimp:

hiluxturbo
05-19-2008, 19:54
toyota sir ikke mer.ThefingerThefinger

Lundblad
05-19-2008, 20:58
:shaking:

hiluxturbo
05-19-2008, 21:29
hehehehehehe.
dæm dætt nu sund dæm også:laughing::laughing:

Lundblad
05-20-2008, 16:10
Det meste gjør det ;)

velox
05-21-2008, 17:43
ikje PAJJA

Rossi
05-21-2008, 18:25
ikje PAJJA

Ikke den du har hentet deler fra nei................ Den du kjörer derimot:shaking:

Lundblad
05-30-2008, 04:19
Om noen vet hvor man får kjøpt arbeidslyst, gi meg beskjed...

velox
06-02-2008, 20:37
hihihihihihihih i

Lundblad
06-05-2008, 13:55
Har handla lakk nå.
Etter rustsveising og lakkjobben tror jeg bilen går ut for salg..

Lundblad
06-18-2008, 11:35
Sitter og venter på at spakkel skal stivne mens jeg henger over kaffekoppen..
Helvetes kjedelig jobb det her!

Lundblad
06-18-2008, 11:39
Trenger sårt lengere dempere! Har enda 7-10 cm igjen med innflex før dempere er strekt og jeg har hjulløft på et dekk :(:(

Andreas
06-18-2008, 12:25
har du fått tak i Tromsbuss sine orginale farger? hehe...

mercemann
06-18-2008, 12:38
Vess du sette på lengre dempera så ramle fjærene dine ut gutt... åsså slit du sund bremseslangan... å luftingen.

Så du har nok litt meir enn som så å jobbe med før du har bruk førr lenger demper.:eyemouth:

Lundblad
06-18-2008, 14:08
har du fått tak i Tromsbuss sine orginale farger? hehe...

Haha!

Lakkes hvit, inntil rusta e borte å matt svart fargen står på borde :)

Lundblad
06-18-2008, 14:12
Vess du sette på lengre dempera så ramle fjærene dine ut gutt... åsså slit du sund bremseslangan... å luftingen.

Så du har nok litt meir enn som så å jobbe med før du har bruk førr lenger demper.:eyemouth:

Men faen..
Om æ lage mæ 2" skåle under fjærn å førlenge bremseslanga å luftinge burde det jo gå?
Uansett så har heldigvis mye anna å bruke tid å penga på enn lengere dempera!

Rossi
06-18-2008, 17:35
Er dritgöy med slipe/spakkle/lakkejobb Lundblad:laughing:

Holder på med samme kosejobben selv vet du............:pissed:
Det kjipe er jo dessverre att Maxim og Bussen blir i samme farge:( Heldigvis finnes det videre planer for min del:smokin:

ufattelig elendig att regnet kom akkurat idag, når jeg sku ut og starte grundlakkingen, nå ble det bare full fart og dårlig resultat:shaking:

velox
06-18-2008, 18:39
du e ei næpa Lundblad! Rustkiller over hele bilen og så tectylø..

Lundblad
06-18-2008, 18:59
Er dritgöy med slipe/spakkle/lakkejobb Lundblad:laughing:

Holder på med samme kosejobben selv vet du............:pissed:
Det kjipe er jo dessverre att Maxim og Bussen blir i samme farge:( Heldigvis finnes det videre planer for min del:smokin:

ufattelig elendig att regnet kom akkurat idag, når jeg sku ut og starte grundlakkingen, nå ble det bare full fart og dårlig resultat:shaking:

Men så har jeg HULL i karosseriet pga rust, så jeg må sveise!
Det slipper du, så ikke syt Thefinger

Har og en del planer vidre for biln etter den er blitt svart, men tviler sterkt på at bilene blir lik i det hele ;)

Lundblad
06-18-2008, 19:01
du e ei næpa Lundblad! Rustkiller over hele bilen og så tectylø..

Ikkje alle e like sugen på å ha en bil som e ønska ihop, som Pajeroen!

Rossi
06-18-2008, 22:45
Men så har jeg HULL i karosseriet pga rust, så jeg må sveise!
Det slipper du, så ikke syt Thefinger

Har og en del planer vidre for biln etter den er blitt svart, men tviler sterkt på at bilene blir lik i det hele ;)

Njaaa......... Har kanskje värt litt for rask med rusthullfribilskrytet ser det ut for:( Har å ett par hull som må repareres dessverre.........

Blir vel muligens en tur til Håköybotten imorgen for fortsatt pussejobb.....

Höres jo bra ut att G-wognene i Tromsö fortsatt blir forskjellige!

mercemann
06-18-2008, 23:19
Njaaa......... Har kanskje värt litt for rask med rusthullfribilskrytet ser det ut for:( Har å ett par hull som må repareres dessverre.........

Blir vel muligens en tur til Håköybotten imorgen for fortsatt pussejobb.....

Höres jo bra ut att G-wognene i Tromsö fortsatt blir forskjellige!

Klart de blir forskjellige... Noen bli STORE andre bare små og grå... (nei svart var det vist)

Lundblad
06-19-2008, 07:15
Hihi!

Katti e du hjemme igjen Mattis?

knixen
06-19-2008, 08:27
Sitter og venter på at spakkel skal stivne mens jeg henger over kaffekoppen..
Helvetes kjedelig jobb det her!

Den fangeren der trenger mer enn sparkel... ThefingerThefingerThefinger

har liggende dempere... :wink_animate:

Lundblad
06-19-2008, 08:47
Den fangeren har sett bedre tide, ja! :smokin:
Blir nok og lage meg en winch fanger med tiden. Noe gromt, no! :D

De demperene med 14" travel?

Lundblad
06-19-2008, 09:03
Ny 4x4 bil forresten!

knixen
06-19-2008, 09:23
Den fangeren har sett bedre tide, ja! :smokin:
Blir nok og lage meg en winch fanger med tiden. Noe gromt, no! :D

De demperene med 14" travel?

Med 10" travel, bilstein.

Ny 4x4 bil forresten!

Din???

Når skal du lære deg å kjøpe Toyota??? Du jobber jo der!!!!:shaking::shaking::grinpimp:

Rossi
06-19-2008, 10:05
Klart de blir forskjellige... Noen bli STORE andre bare små og grå... (nei svart var det vist)

Noen HAR store andre HAR små og grå.......(nei bleikrosa var det vist):laughing:

Lundblad: Fangeren er nöyaktig som fangere skal väre på skikkelige offroadbiler! Det ligger vel forresten en fanger med slepefeste i Håköybotten?? Den er i bedre stand en din iallefall............

Knixen: Lundblad jobber vel ikke i det hele tatt såvitt jeg husker?? Dessuten er Toyota kun brukbare til en ting, kjöre langt og feilfritt med og hvor göy er det på skalan:shaking:
Audi er ikke brukbare til noe som helst..............

knixen
06-19-2008, 10:09
Knixen: Lundblad jobber vel ikke i det hele tatt såvitt jeg husker?? Dessuten er Toyota kun brukbare til en ting, kjöre langt og feilfritt med og hvor göy er det på skalan:shaking:
Audi er ikke brukbare til noe som helst..............

Nå er det ikke mange dager igjen til han begynner der igjen... Thefinger

Tja, vil jo si at enkelte ganger så kan det nok være vel GØY å kjøre G-vogn... G(øy)-vogn eller G(ay)-vogn... You decide... ThefingerThefinger

Men du er jo så positiv at du er sikkert helt enig med meg nå også.... :grinpimp:

Rossi
06-19-2008, 12:51
Nå er det ikke mange dager igjen til han begynner der igjen... Thefinger

Tja, vil jo si at enkelte ganger så kan det nok være vel GØY å kjøre G-vogn... G(øy)-vogn eller G(ay)-vogn... You decide... ThefingerThefinger

Men du er jo så positiv at du er sikkert helt enig med meg nå også.... :grinpimp:

Ok, var ikke klar over det.........:smile: Fikk ikke Lundblad stakkar lov til å komme til militäret? Skjönner jeg veldig godt...........:laughing:

Nå snakker du om to forskjellige ting Knixen, Göy-wogn er det G-utter kjörer, Gay-vogn er det du kjörer:wink_animate:

Enig med deg om???
Det å väre positiv er ett MUST når man kjörer G, dessverre:(

Lundblad
06-19-2008, 12:51
Knut: Ja, er min.
Toyota har ingen 4x4stv utenom Corolla, en bil jeg ikke syntes så alt for mye om.. Ergo blei det Audi :)
Litt kjipt at 1.8T er utenfor min økonomiske rekkevidde, så det blei kun en 1.8 :(

Hvor mye skal du ha for demperene da?

Rossi: Ja, jeg har jobbet hardt og lenge før å få fangeren slik den er :D
Hvor er fangeren med slepefeste?? Trenger den så jeg kan begynne med å lage winch-krybbe! :smokin:

Lundblad
06-19-2008, 12:52
Ok, var ikke klar over det.........:smile: Fikk ikke Lundblad stakkar lov til å komme til militäret? Skjönner jeg veldig godt...........:laughing:

Nå snakker du om to forskjellige ting Knixen, Göy-wogn er det G-utter kjörer, Gay-vogn er det du kjörer:wink_animate:

Enig med deg om???

Klart jeg skal inn i militæret!
Er jo for faen meg masse reservedeler der å hente! :grinpimp:

Rossi
06-19-2008, 12:54
Toyota har ingen 4x4stv utenom Corolla, en bil jeg ikke syntes så alt for mye om.. Ergo blei det Audi :)
Litt kjipt at 1.8T er utenfor min økonomiske rekkevidde, så det blei kun en 1.8 :(

Rossi: Ja, jeg har jobbet hardt og lenge før å få fangeren slik den er :D
Hvor er fangeren med slepefeste?? Trenger den så jeg kan begynne med å lage winch-krybbe! :smokin:

Har du handlet deg Audi:puke::puke::puke:

Aner ikke hvor den er........

Rossi
06-19-2008, 12:54
Klart jeg skal inn i militæret!
Er jo for faen meg masse reservedeler der å hente! :grinpimp:

Du trenger ikke reservedeler når du har Audi, du trenger en annen bil.................

Lundblad
06-19-2008, 12:59
Du trenger ikke reservedeler når du har Audi, du trenger en annen bil.................

Trenger reservedeler til Merca!

knixen
06-19-2008, 13:01

Enig med deg om???

Du, jeg kjører penis-forlenger... ikke penis inntrenger... ThefingerThefinger

Har jo en, eh hadde jo nettopp en corolla 4x4 1,8 og den er jo kjappere enn audien... Thefinger

Demperne blir vi sikkert enige om! Du kan jo stikke nasen innom.

HA HA!!! Burn!!! :laughing::laughing: Enda godt du ikke nevnte g(ay)-vogna... så du trenger en bil til mao... :laughing::laughing:

Lundblad
06-19-2008, 13:08
Du, jeg kjører penis-forlenger... ikke penis inntrenger... ThefingerThefinger

Har jo en, eh hadde jo nettopp en corolla 4x4 1,8 og den er jo kjappere enn audien... Thefinger

Demperne blir vi sikkert enige om! Du kan jo stikke nasen innom.

HA HA!!! Burn!!! :laughing::laughing: Enda godt du ikke nevnte g(ay)-vogna... så du trenger en bil til mao... :laughing::laughing:

Ja, Audien er langt fra no fartsmaskin! Men er rimelig på forbruk og er BEHAGELIG å kjøre!

Japp, skal svinge innom en dag :)

Å nei, jeg skal ikke har fler biler. Har 4 biler...

Mercedes GO-wogn!
Opel Vectra 4x4 2.0
Audi A4 4x4 1.8
Crystler Stratus 2.0
Kanskje man skulle kvitte seg med en eller to?

knixen
06-19-2008, 13:23
Ja, Audien er langt fra no fartsmaskin! Men er rimelig på forbruk og er BEHAGELIG å kjøre!

Mercedes GO-wogn!
Opel Vectra 4x4 2.0
Audi A4 4x4 1.8
Crystler Stratus 2.0

He he, reinspikka kvalitet du samle på! Du vet at du e ikkje streit som om du har en Chrysler Streitus!

Lundblad
06-19-2008, 13:31
He he, reinspikka kvalitet du samle på! Du vet at du e ikkje streit som om du har en Chrysler Streitus!

Thefinger

Rossi
06-19-2008, 15:41

Mercedes GO-wogn!
Opel Vectra 4x4 2.0
Audi A4 4x4 1.8
Crystler Stratus 2.0

Eller tre.............

velox
06-19-2008, 16:08
tsk tsk

Lundblad
06-20-2008, 12:34
Og bare sitte igjen med Audien tenker du på?
Kanskje ikke så dumt! :p

Har fått lakka a-stolpen etter sveisinga og spakklinga.
Blei okish.. Er ikke noe flink med spraybokser.
Bilder kommer.

Rossi
06-21-2008, 05:15
Kanskje ikke så dumt i din verden nei men for oss andre virker det lite smart:smile:

Lundblad
06-24-2008, 17:51
Må vel karre meg ut til garasjen snart så jeg får sveisa litt, samt jeg har mye klarlakk og pusse ned før jeg lakker.. sukk..

Lundblad
06-29-2008, 18:55
Er blitt virkelig sugen på V8 i Gvogna..
Men det er vel bare og glemme å få noe sånt godkjent? :(

velox
06-29-2008, 19:36
Hepp!

Rossi
06-29-2008, 22:10
Er blitt virkelig sugen på V8 i Gvogna..
Men det er vel bare og glemme å få noe sånt godkjent? :(

Hør med Rambalder hvor enkelt det er:(

Lundblad
06-29-2008, 22:17
Får selge noen familimedlemmer og kjøpe meg G55 AMG :grinpimp:

velox
06-30-2008, 16:23
Kor mye skal du ha for søstra di?

Rossi
06-30-2008, 23:12
Du har vel ikke tenkt å betale for noe med nesten samme gener med Lundblad???:shaking:

Lundblad
06-30-2008, 23:21
Velox: 2 stk G55 AMG

Lundblad
07-01-2008, 09:38
Har bestillt nytt hjørne bak på venstresia, var alt for mye rust der for at det kunne berges :(

velox
07-01-2008, 21:40
Du har vel ikke tenkt å betale for noe med nesten samme gener med Lundblad???:shaking:

Jaha, e det liksom nåkka galt med han Lundblad nu? Han e sexy!

velox
07-02-2008, 18:53
Når bilen ikke fungerer, finner man andre måter å kjøre offroad på!

Rossi
07-02-2008, 21:59
Jaha, e det liksom nåkka galt med han Lundblad nu? Han e sexy!
HAHAHAHAHAHA

Når bilen ikke fungerer, finner man andre måter å kjøre offroad på!
HAHAHAHAHAHA:laughing:

Lundblad
07-02-2008, 23:23
Auda...:beer: :beer: :beer:

Lundblad
07-02-2008, 23:26
HAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHA:laughing:

Forresten, det er din smak på mannfolk det er noe galt med, ikke meg!
Like greit igrunn, skalla halvsvensker holder jeg meg langt unna uansett Thefinger

Lundblad
07-02-2008, 23:37
Har jo å fått begynt med lakkinga!

Lundblad
07-08-2008, 08:37
Nå har bakhjørnet mitt kommet til teknisk bereau, men får ikke henta det før torsdagen (lønningsdag:beer:). Etter det har jeg faktisk en 99,7% rustfri bil. Kun små steinsprang sår som har begynt og ruste igjen som blir pusset bort når jeg matter ned lakken.

Må se om jeg får overhalt dysene også..

knixen
07-08-2008, 11:52
så nå er det ikke lenge før den leveres på tromsbuss for lakking??? Oppdaterte firmafarger og logo venter vel der!!! ThefingerThefingerThefinger

Lundblad
07-08-2008, 12:24
Er lei av at folk viser fingeren til meg når jeg ikke stopper for de når jeg kjører forbi buss stopp,så jeg skifter til svart :p

Lundblad
07-10-2008, 08:26
Da var venstre bakdel hentet. Skal sveise med en gang jeg kommer hjem fra jobb.
Skal prøve og huske å få tatt noen bilder :grinpimp:

Rossi
07-10-2008, 20:20
Da var venstre bakdel hentet. :grinpimp:

Mistet du den på byen i helgen eller:question: :laughing:

Lundblad
07-10-2008, 21:23
Blir vel bra til slutt..
Bakdøra var forresten jævla tung :p

Rossi
07-10-2008, 22:56
Ser faktisk mye bedre ut allerede:smile:

Blir flott når du får lakket og shinet den!!

Lundblad
07-11-2008, 08:12
Skal pusse vekk alt dårlig metall som befinnerseg bak der, og behandle det med alittle sumthin'sumthin'. Skal også sveise igjen det jææævla hullet fra bakskjermen, har null funksjon og er rota til mye ondt!

Så kan jeg starte og pusse ned mer av bilen. Selv om karosseriarbeid er dritkjedelig, er det faktisk fint til en forandring. Ikke KUN skru motor o.l! :)

Rossi
07-16-2008, 23:48
Hva skjer her om dagen?

Lundblad
07-17-2008, 07:13
Masse nytt metall! :grinpimp:

Har fått sveisa i bakhjørnet, men trenger enn eller annen til og hjelpe meg med og løfte bakdøra på plass og holde den der mens man får justert den.. Får lure med meg noen idag.

Ellers har jeg tatt forstillingskontroll på Audien. Viste seg at fyren som har hatt bilen før meg har skiftet begge endeledda selv og gitt seg blanke faen i å få forstillinga justert etterpå.

Lundblad
07-17-2008, 19:52
Kjekt med forstillingsbukk når man har Audi :biggrin:

Har som sagt fått sveisa i bakhjørnet. Ble no' kødd oppe i venstre hjørne, men det er fiksa på nå, har bare ikke fått tatt bilde av det enda.

Da er det kun et hull på 3cm igjen av rust å ta :smokin:

Lundblad
07-25-2008, 13:13
Da var bakluke på plass, bakhjørnet ferdig spakklet og grunnet og klar for en skvett lakk.
Panser er pusset ned, gjennstår kun å demontere + vaske det før lakk.
Skrur ut dysene iløpet av helgen og overhaler de her på jobb siden vi har utstyr for det :biggrin:. Håper på bedre effekt, lettere oppstart og at hun bakker lettere.

Lekker gearkasseolje fra rørene inn/ut fra gearkassa til oljekjøler + kjølevæske fra dreneringspluggen på radiator, men disse ringene har jeg liggende, så det er ingen stress.

Noen som vet om det finnes sett med ringene til dysesetene m/tilbehør?
Jævla surt og ikke få det tett igjen etter man har hatt dysene ute..

Rossi
07-26-2008, 12:26
Flink G-utt Lundiz:smile:

Jeg får av en eller annen merkelig grunn ikke gjort noe som helst med Maxim om dagen............:wink_animate: tenkte ta en tur ut og montere skjermutbyggerne og litt småting for att Frøken Lager ska slippe å skjemmes når Moren hennes kommer opp på Tirsdag..........:laughing:

Lundblad
07-26-2008, 15:55
Hehe, ja. Bilen med og uten skjermbredere er som dag og natt.

Skal se om ikke jeg får sendt en bestilling til ORC snart.
De har så mye snadder som jeg og har lyst på! :biggrin:

Lundblad
07-27-2008, 16:21
Da var dysene ute. Fy faaaaen som de satt!

Lundblad
07-28-2008, 17:38
Noen bilder.
Jobben var ganske så grei, selv om jeg ikke har skiftet noe. Kun slipt ned dyse setene og holderen til dysespissen. Disse har en tendens til og tæres ned.

Alle dysene hadde et åpningstrykk på 140-150 bar, noe som er 15-20 bar mer enn de skal ha ny:eek:
Har chimset de ned til 122-125 bar. Får se hva som ser. Regner med jeg blir å bytte dysespissene til neste månede, når lønninga kommer.

Rossi
07-28-2008, 20:23
Flotte ting Lundblad!
Regner med att du tar mine dyser når du er ferdig med dine:wink_animate:

Lundblad
07-28-2008, 23:42
Om du skrur de ut, skal jeg nok klare det :)

Vurderer og å plukke av bodyliften, og bare kappe plass i skjermer til 35" dekka. Og heller hive på bodyliften når/om større dekk kommer på plass. Vil beholde et lavere tyngdepunkt, og ha bilen "lovlig" til en viss grad.
Ettersom det blir en del pendling med bilen framover på veier som det ofte er kontroll på, er det greit å ha ting på stell!

Rossi
07-29-2008, 01:05
Om du skrur de ut, skal jeg nok klare det :)

Vurderer og å plukke av bodyliften, og bare kappe plass i skjermer til 35" dekka. Og heller hive på bodyliften når/om større dekk kommer på plass. Vil beholde et lavere tyngdepunkt, og ha bilen "lovlig" til en viss grad.
Ettersom det blir en del pendling med bilen framover på veier som det ofte er kontroll på, er det greit å ha ting på stell!

Elendig verksted:shaking:

Har og planer om å ta vekk en del av BL, regner med att det bør holde med 30mm eller noe sånt. Vil jo egentlig ha hevefjærer istedenfor BL på bilen men det blir ikke idag og mest sansynelig ikke imorgen heller.........:(
Jaja, vi får se hva som skjer:smile:

Lundblad
07-29-2008, 07:13
Hehe, ja. Lundblad A/S er ikke kjent for sin kundeservice! :smokin:

Rossi, jeg må få låne et sett av bredderene dine, for å bruke som mal når jeg skal kappe :)

Rossi
07-29-2008, 11:31
Kom å hent breddere, er ikke hjemme på dagtid idag men imorgen kan du stikke innom hvis du vil. :smile:

Lundblad
07-29-2008, 11:43
Storbra, da snakkes vi i morgen! :)

Lundblad
07-29-2008, 19:28
Da var de "nye" dysene på plass. Resultatet = Kanon!
Lettstarta og hun 'hoster' ikke på tomgang. Effekt og forbruk har jeg ikke fått sett noe til, ettersom jeg har ca 2 liter diesel på tanken.. Må ta med jerrykanna hjem i dag og fylle i morgen :)

Lundblad
07-31-2008, 08:07
Lakkboksen blir stadig lagt på hylla. Nå er det godkjenning av hevefjærer og bodylift som er prioritert.
Tar av mine 50mm klosser på fredag og får en kompis til å dreie av 10mm, sånn at de er like høy som papirene tilsier de skal være. Problemet blir vel å få godkjent kombinert bodylift og hevefjærer..

wazzza
08-03-2008, 21:55
5 dyse bare?? Kor e dn siste??ThefingerThefinger

Mn e d mye stress å overhale dyse? Æ har laga mæ dysetester no, så æ må bare få knødd mæ t å sjekke mine...

Lundblad
08-04-2008, 10:35
Haha, hør på han :P

Overhale dysen e en utrulig simpel jobb, så lenge du har utstyr før det. Det viktigste e vel å slipe ned kontaktplaten inni dær, så du ikkje kjøre trykket ut i selve dysa å gjennom returen isteden før ned te dysespissen..
Kreve slipepasta å ei helt rein å bein flata.

Ellers e det plankekjøring :)

Lundblad
09-23-2008, 23:25
Her skjer det litt..

Rossi
09-24-2008, 07:28
Flott!

Mattsvart er konge på G-wogn:smokin:

Forresten, når tar vi forstilingskontroll på Maximen?? Han spiser forhjul både til frokost, lunsj og middag:(

Lundblad
09-24-2008, 11:03
Man får vel ikke justert annet enn spissing på biler med stiv foraksling?
Sikker på at du har jevnt og høyt nok lufttrykk i dekk osv?

Rossi
09-24-2008, 14:26
Man får vel ikke justert annet enn spissing på biler med stiv foraksling?
Sikker på at du har jevnt og høyt nok lufttrykk i dekk osv?

Da må spissingen justeres, selvfølgelig har jeg nok lufttrykk i dekkene! Er jo offroad-dekk så 0.5bar er vel nok:wink_animate::wink_animate:
Maxim spiser ytterkantene ca 3cm inn på fremhjulene og det null gøy

knixen
09-24-2008, 14:33
Du kan jo prøve å måle litt ørjan? foran og bak på dekket og se ca hva status er...

Jævlig bra jobbet Christian! Gleder meg til å se bussen på veien igjen;)

velox
09-24-2008, 15:14
Dette er Christian sin tråd! Den skal bare brukes til Christian sine biler! Ikke til dere andre!!! Sjerp dere!

- Velox har talt!

Rossi
09-24-2008, 15:42
Dette er Christian sin tråd! Den skal bare brukes til Christian sine biler! Ikke til dere andre!!! Sjerp dere!

- Velox har talt!

Hvis det er ett problem for Lundblad så kan vel for he---te Lundblad si det selv Velox, eller trur du ikke han tørr:pissed::question:

Lundblad
09-24-2008, 22:32
Takk Knut! :beer:

Helt greit for meg at folk snakker om egne biler her, dette er jo et bil(traktor)forum.

Og at folk trenger hjelp til div jeg kan hjelpe med er bare koselig. Er et helvete å sitte på all den visdommen uten å få brukt den Thefinger

Har forresten fått tak i winchrulle, så nå startes produksjon av winchkrybbe etter jeg er 100% ferdig med lakkinga.

Rossi
09-25-2008, 07:49
Flott att du har fått tilbake inspirasjon&arbeidslyst igjen Lundblad!! Bussen fortjener en god porsjon TLC etter alt du har utsatt den for:smile:

Rettet du opp den fangeren du fikk for å smi vinsjfeste av den eller ska du bygge helt egen løsning ala ORC:question:
Gleder meg mye til å se G-wogna på veien og ikke minst i naturen igjen:smokin:

Lundblad
09-25-2008, 16:56
Den gamle fangeren blir nok rettet opp og tilpasset for å stå bak, med hurtigfeste til winchkrybba regner jeg med.
Får se med tiden, mye mulig jeg bare skroter den :)

Lundblad
10-13-2008, 13:51
Da var de savnede m10x160 boltene mine endelig kommet fram til meg.
Dvs at jeg hiver meg rundt og monterer bodylift snarest.

Blir full service nå og. Har bestillt luftfilter,oljefilter og dieselfilter fra jobb. Må få bestillt filter til kassa også.
Skal få lånt meg fettpresse og smøre kryss og ha en dæsj fett i pokalene.

knixen
10-13-2008, 15:13
har fettpresse...

godt å høre at du gjør litt med bilen...:beer:

Rossi
10-13-2008, 15:34
Da var de savnede m10x160 boltene mine endelig kommet fram til meg.
Dvs at jeg hiver meg rundt og monterer bodylift snarest.

Blir full service nå og. Har bestillt luftfilter,oljefilter og dieselfilter fra jobb. Må få bestillt filter til kassa også.
Skal få lånt meg fettpresse og smøre kryss og ha en dæsj fett i pokalene.

Bra jobbet Lundblad!
Hvor fikk du tak i bolter? Pris? Jeg må vel ha meg et sett sånne og etterhvert..........
En dæsj høres jo ikke så mye ut men det ska to 400-gramspatroner i hvert knokkelhus hvis det ikke er noe der fra før:smile:

Lundblad
10-13-2008, 17:27
Bra jobbet Lundblad!
Hvor fikk du tak i bolter? Pris? Jeg må vel ha meg et sett sånne og etterhvert..........
En dæsj høres jo ikke så mye ut men det ska to 400-gramspatroner i hvert knokkelhus hvis det ikke er noe der fra før:smile:

Måtte bestilles fra Maskinforetninga.
600,- for 8 bolter med den bruddstyrken.
Er fullstendig klar over hvor mye fett som skal inn i pokalene, takk ;)

Lundblad
10-25-2008, 18:40
har fettpresse...

godt å høre at du gjør litt med bilen...:beer:

Har du fettpresse før koniske fettnippla.. Sånne som går innover,isteden før ut?

knixen
10-25-2008, 18:43
Har du fettpresse før koniske fettnippla.. Sånne som går innover,isteden før ut?

fettpresse med utovertiss istedenfor innovertiss??? nei... min har bare innovertiss... og takler da bare de med (hold deg fast) utovertiss...Thefinger

Lundblad
10-25-2008, 18:44
Har montert på bodyliften igjen, med M10x160 12.9
Pluss montert noe bling bling :)

Lundblad
10-25-2008, 18:48
fettpresse med utovertiss istedenfor innovertiss??? nei... min har bare innovertiss... og takler da bare de med (hold deg fast) utovertiss...Thefinger

Hehehehe

Holten
10-25-2008, 19:10
Oi, fet naziwagon! :smokin:

Lundblad
10-25-2008, 19:17
Oi, fet naziwagon! :smokin:

Mange takk :beer:

Rossi
10-25-2008, 19:51
Vil ikke høre EN lyd om bling-bling på min GThefinger

Ser veldig bra ut Lundblad:smokin:

knixen
10-26-2008, 00:30
Veldig bra Christian!!! :beer::beer::beer:

Lundblad
10-26-2008, 12:28
Vil ikke høre EN lyd om bling-bling på min GThefinger

Ser veldig bra ut Lundblad:smokin:

Haha! :laughing:

Lundblad
10-26-2008, 12:28
Veldig bra Christian!!! :beer::beer::beer:

:beer::beer:

Roy HP
10-26-2008, 14:24
Du Lundblad,, e G-vogna di litt for høy? Æ lurte no bare siden du ikke har lakkert taket på bussen eller mangla du "FINN FORLENGER"?:laughing:

Lundblad
10-26-2008, 15:21
Du Lundblad,, e G-vogna di litt for høy? Æ lurte no bare siden du ikke har lakkert taket på bussen eller mangla du "FINN FORLENGER"?:laughing:

1)Før høy
2) Ikkje mer lakk
3) Mangel på arbeidslyst
:smokin:

Roy HP
10-26-2008, 15:43
I tillfwelle du lure på ka en FINN FORLENGER e for nokka så e det gardin trapp, vi som e fjellfinna må ha en sånn tilgjengelig til enhvær tid.Thefinger

Lundblad
10-26-2008, 21:30
I tillfwelle du lure på ka en FINN FORLENGER e for nokka så e det gardin trapp, vi som e fjellfinna må ha en sånn tilgjengelig til enhvær tid.Thefinger

Hehe, fullstendig klar over ka en finnførlenger e ;)
Har kjøpt mer lakk, men har så mye anna å gjøre me biln, at take e liksom ikkje det viktigste..

Roy HP
10-26-2008, 22:38
Det e godt å høre att dokker byfinna i tromsø e klar over ka ting blir kalt i litt mindre urbane strøk.

Lundblad
10-27-2008, 00:09
Hahaha :beer:

mercemann
10-27-2008, 08:00
Kanonbra Lundiz.

Men e ikkje matt svart litt ut førr tia? Trudde det sku være matt rød :grinpimp:

Lundblad
10-27-2008, 13:18
Takk Mattis :beer:
Men alt e vel bedre enn bussfargan?:smokin: