PDA

View Full Version : hjælp til pajero fra 87 søges ... Need some help to a pajero from 87

xollow
03-09-2008, 15:47
jeg har fået et problem med min pajero fra 1987

når jeg smider den i 4x4 høj eller lav trækker den udenmærket når man køre lige ud men drejer man til venstre låser venstre baghjul den er med Auto friløbs nav

and in english ( gonna try my best )

I got a problem whit my pajero from 1987

when i put it in 4x4 high or low It uses 4 weeldrive whit no problem
aslong as i go straigt or right but when i turn left it says funny noices and then left backweel blockes but right back wheel dosnt

håber nogen kan hjælpe med hvad problemet er

hope some can help me whit what the problem can be

Tommy
03-10-2008, 08:29
Vi har en liten feil med forumet så skal du rette klikker du på "advanced edit" så får du rettet.

Merkelig problem, skjer det samme i 2wd? skjer det også når du rygger?

xollow
03-10-2008, 10:06
nej det sker kun i 4W og kun når jeg drejer mod venstre ... 2W og 4W virker perfekt undtagen i 4W mod venstre så blokere baghjulet og det sker både i frem og bak

Maylinn
03-12-2008, 08:30
Noe nytt......
Har kjørt pajero i seks år og vært borti de fleste problemer,men aldri hørt noe
liknende av dette...

har du forsøkt at sette bilen på bukker og la den gå på høy speed...skjer der noe når du da svinger og det ikke er belastning på noen hjul..
kan være en måte at lokalisere om problemet ligger i foraxling eller om det er belastning av bakhjulet som blokkere det..

skulle tro problemet ligger enten i akslingene eller fordelingskassen...???

xollow
03-12-2008, 19:19
Ja har haft den oppe og den gør det også selv om der ikke er belastning på dækene

Maylinn
03-12-2008, 20:17
dette er meget merkelig... stiftet venstre fremhjul også eller snurrer dette rundt.. da dette skjer når bilen er ubelastet ville jeg tatt ut høyre drivknute for det må skje noe galt her.. denne skal være grei å ta ut,selv uten å ta av dekket...

Tommy
03-13-2008, 06:43
Prøv å ta av mellomakselen fremover og gjør det samme da..
Dette må være et av de merkligste problemene jeg også har hørt om

xollow
03-13-2008, 09:51
jeg vil teste det i weekenden

Tommy
03-20-2008, 22:59
Kommet noe nærmere....??

velox
03-21-2008, 11:46
høres jo nesten ut som om det er bremsene som styrer no fælt? Det går trykk bakover eller no som står i klem. Han har ikke no løst på håndbrekkvaiern bakover heller.. Sykt rart da.. Spesielt at bakhjulet låser seg. Hadde skjønt det hvis det var et fremhjul.. Men ikke bakhjulet! Det står jo på en måte helt i ro. Det svinger jo ikke.