PDA

View Full Version : Har lyst på Cherokee

Tom K
03-12-2008, 20:04
Hvor mye har man lov til å dra med en Cherokee? lurte på å kjøpe en til rundt 20 000,- å heller fikse litt selv, hva får man for 20 lapper egentlig?

kan skru og er ikke kresen ;)

Amund
03-12-2008, 22:58
Du får masse fint for 20k, med litt flaks. Kjøp 4.0 HO, fra midt 1990 og nyere, de går best og bruker minst.

På de bilene får du også et papir som kan regge dem opp til 3 eller 3,5 t hengervekt! men jeg har kjørt litt over 2 en gang, det føltes ikke helt riktig, så jeg tror 3,5 er rimelig scary... 1500-2000 kg er mer passe... er forskjell på hva som er lov og hva som er seift :)

martin
03-12-2008, 23:38
Tja vet ikke om h.o bruker noe mindre akurattnono og så veldig mye bedre går dem heller ikke...er vel ikke bøtte vis med mer gamp i en h.o

Amund
03-13-2008, 09:11
Tja vet ikke om h.o bruker noe mindre akurattnono og så veldig mye bedre går dem heller ikke...er vel ikke bøtte vis med mer gamp i en h.o

Hører dere maser om detta... min gamle røde gjorde 0-100 på 8,2 sek på 31", brukte 1,2 pr mil på 31" og 1,3 på 33". Den siste jeg hadde brukte mellom 1,1 og 1,2 støtt (original). Gikk litt dårligere men.

sivrt
03-13-2008, 10:13
Er ikke bare forbruk og krefter som gjør HO motoren bedre. HO motoren er også mye mer pålitelig og holdbar.

Tror ikke du får en 4.0 HO for 20 lapper hvis du ikke kommer over et kupp so to speak..
Men rundt 30-40 burde du finne et greit utgangspunkt.. Lykke til..

Ta deg en tur innom www.jeepclubnorway.no og se på markedet der, mulig du finner noe av interesse..

Geir
03-13-2008, 15:17
Nå er jeg ingen jeep ekspert men har litt meninger likevel :rolleyes:

Jeg kjøpte en 88' 4.0 No output for 2 år siden ( takk til Amund som så på den for meg ) og var meget fornøyd.
-man får en følelse av å kjøre personbil og ikke traktor, er min erfaring!

gamle typen motor , men gikk støtt den til jeg solgte den.
- etter hva jeg forsto på andre jeep folk , så skal den type girkasse som sitter på disse være mer driftsikre enn de som står på 4.0 HO 'ene.

dro i overkant av 2 tonn med denne noen ganger (ca 50 mil på lengste turene) og gikk bra.-> forbruket var da formidabelt hehe

bilene har en USofA type galvanisering som gjør at du kan være heldig å finne en gammel modell med lite rust på, min hadde litt i bakant på kanalene.

Anyway- > mitt poeng tror jeg er at du vil bli fornøyd med begge utgaver uansett , jeg savner "min" enda ....

Amund
03-14-2008, 12:14
Sivrt, den gamle 4-literen er ikke noe dårligere såvidt jeg vet, mekanisk er den stort sett lik med unntak av topp og kam (?) Det som ofte (nesten alltid!) ryker på den gamle er sensoren på spjeldhuset (TPS), denne ryker på noen HO'er og, men ikke fullt så ofte har jeg inntrykk av.

Automatkassa på gammel og ny 4.0 cherokee er dønn lik, Aisin Warner AW4, veldig fin kasse, elektronisk styrt.