PDA

View Full Version : Bare Litt Forvirret , men kommer seg

Geir
03-14-2008, 11:45
så gjennom innbydelsen til SC#1 , deretter linken til SC reglementet.

"5 Forklaring på prikksystem

Om en høyere prikkblastning fører direkte til en lavere prikkbelastning, skal den lavere belastningen strykes."

Kan noen enkelt forklare meg hva som menes med dette ?
- et eksempel på hvordan dette virker ?

Chevy-Sheriff
03-14-2008, 12:03
Jeg tolker dette slik:

Hvis du rygger, og kommer borti merkebåndet, er det merkebondets prikkbelastning som skal gjelde. Du skal da IKKE få belstning for ryggingen.

Geir
03-14-2008, 12:06
ok , da så !

takker for svar Chevy-Sheriff , mulig jeg ikke tenker så raskt i dag pga Freddan :rolleyes:

Tommy
03-14-2008, 12:13
Dette viser hvor vanskelig det kan være, regner med at gutta bak kommer kjapt på banen, men sånn som Sheriffen skriver vil man få både for rygg og merkebånd... men om man toucher en pinne før man knekker den så få man kun for knekt pinne.... sånn mener jeg at det er...

Chevy-Sheriff
03-14-2008, 12:17
Ja, da så......:rolleyes:...... ikke lett med regler.....:rolleyes:

Drit i regla Geir, kjør som faen og smil til dommer'n........:):):)

Tommy; er ikke knekkt pinne brudt, og brudt er uansett høyeste prikkbelastning, såsant man har møtt opp?

supersvein
03-14-2008, 12:42
Tommy; er ikke knekkt pinne brudt, og brudt er uansett høyeste prikkbelastning, såsant man har møtt opp?

Etter sørlandscup reglementet så er det lov å legge ned pinner - eller dvs. du får 25 prikker, men ihvertfall ikke brutt seksjon.

Jeg ville også tolket det slik som Tommy beskriver.
Denne måten å kjøre på krever nok litt mere nøye planlegging i forkant, og gir noen flere ting å ha i bakhodet mens en kjører og eventuelt må finne alternative løsninger. Veldig moro!!

Detaljer for hva du kan belastes ved passering av portene:
6 Berøring av port = 5 prikker
Berøring av egen og/eller andres port blir belastet med 5 prikker. Dette gjelder ikke ved indirekte berøring som f.eks. sand eller stein.

7 Passering gjennom andres port = 5 prikker
Det tillates bruk av andre klasser sine porter som transport til egen port. Disse prikkene vil være i tillegg til evt. Berøring/ knekking av porten.

8 Berøring av merkebånd/siktelinjen/pinne eller tre for merkebånd = 5 prikker
Indirekte berøring regnes ikke.

9 Kjøre ned en port eller et tre/pinne for merkebånd = 25 prikker
- menes når en port/pinne berører bakken med minimum to punkter.
- menes når en port er kjørt over med et hjul, eller at et hjul er på utsiden av porten
- menes når en port/pinne er synlig brukket.
Minimum, et hjul må hvære på insiden av porten for godkjent passering
Om en port er berørt/brukket, og deretter brutt seksjon uten å ha passert porten, skal det ikke ilegges 25 prikker, men 50 prikker for ikke passert port.

10 Ikke passert port = 50 prikker (gjelder også start og målport)
For hver port som ikke er passert, skal det ilegges 50 prikker.

Sven Arne
03-15-2008, 16:29
så gjennom innbydelsen til SC#1 , deretter linken til SC reglementet.

"5 Forklaring på prikksystem

Om en høyere prikkblastning fører direkte til en lavere prikkbelastning, skal den lavere belastningen strykes."

Kan noen enkelt forklare meg hva som menes med dette ?
- et eksempel på hvordan dette virker ?

Om du f.eks først får 5 prikker for å berøre en pinne, og deretter knekker den samme pinnen, får du kun 25 prikker for å knekke en pinne, og ikke 5+25.

Rygge inn i et merkebånd gir prikker både for rygg og berøring.

Kom gjerne med forslag på hvordan ting kan skrives om slik at det ikke blir misforståelser. Det ble sagt på årsmøtet at endringer i teksten måtte gjøres, men ingen har enda kommet med forslag. Det er vanskelig for meg å skrive om en tekst som jeg selv forstår :) derfor trenger jeg forslag.

Sven Arne

ToyLux
03-15-2008, 21:04
Når blir det NC møte?

supersvein
03-15-2008, 21:35
Når blir det NC møte?

Antar at du sikter til arrangørkonferanse..(?)
....jeg har forstått det slik at det kommer info om det ganske fort etter påsken. Håper ihvertfall det :)