PDA

View Full Version : Geilo 15/3

fastfoot
03-15-2008, 15:57
Ole Geir og Arne klare til dyst

Arne
03-16-2008, 22:29
Vi stilte med 3 biler til showkjøring på Geilo Motorfestval; det var Ole Geir i Panzerwagen, Roar i Thunderbolt og meg selv i Lightfoot.
Dere finner noen bilder på www.formulaoffroad.no
Direkte link: http://www.formulaoffroad.no/Geilo_150308/index.html

Vi hadde det utrolig gøy i snøen, men både Roar og jeg måtte stå over kjøringen i bakken på grunn av teknsike problemer. Ole Geir ga likevel de oppmøtte skikkelig valuta for pengene og ladet det bilen gikk.

På formiddagen kjørte vi en rundbane og var ikke så altfor langt bak snøskutere, ATVer og crosssykler med langpigg. Beste snøscooter kjørte banen på 37,5 sek, beste MC kjørte 40.2 og ATV 42,1.
Ole Geir var mye ute i løssnøen og brukte drøyt 50 sekunder, Roar traff litt bedre og kjørte inn på 46,7. Jeg fikk til en kjemperunde og landet på 42,0.

Vi hadde bedre aksellerasjon en de aller fleste scootere til tross for at disse hadde gummiert startplate. Problemet vår var å holde svingene uten å drifte alt for langt ut.
Styggelig moro var det uansett og vi må få til et løp i snø neste år og invitere Offroad Sport klassen.

KJELLIS
03-16-2008, 22:36
Ja det ser virkelig gøy ut:p:p

Blesvik
03-16-2008, 22:38
Så gøy ut!!
Kommer det noe video?:)
Bilene ble flotte med nye farger Arne & Roar!

Arne
03-16-2008, 22:51
Så gøy ut!!
Kommer det noe video?:)
Bilene ble flotte med nye farger Arne & Roar!

Alt ble filmet for Geilo Fjellandsby, vi får en kopi når den er redigert.

Tore Hansen
03-16-2008, 22:59
- kjente nesten ikke igjen den nye looken på bilene,flotte biler i nye farger... og så ut til at dere virkelig har hatt det morro på geilocrossbonedcrossboned

toma
03-17-2008, 07:45
vill takke formula offroad gutta for eit uroligt bra show. var utrolig synd med dei to biler som stoppet men.

Giljar
03-17-2008, 22:48
Flott kjøring av gutta.....artig å se reaksjonen på folk som ikke kjenner kapasiteten i vognene deres:grinpimp:

Siden været var bra, løperne fornøyde og lokalavisa skriver positivt må jeg innrømme at det snuses litt på muligheten for en gjentagelse......

Tror vi i organisasjons komiteen har mer å gå på......og med mer planlegging kan vi lage baner som passer dere bedre;)

Jeg har foresten et lite tips: dersom dere vil ha ett løp på snø er det helt sikkert mulig å låne ett brattere anlegg først i mai når skiløperene er borte og snøen fortsat ligger nesten like fin...:wink:

Takk for insatsen!

Mvh Giljar

Arne
03-17-2008, 22:54
Jeg har foresten et lite tips: dersom dere vil ha ett løp på snø er det helt sikkert mulig å låne ett brattere anlegg først i mai når skiløperene er borte og snøen fortsat ligger nesten like fin...:wink:

Kalenderen for 2009 ligger åpen. Start forarbeidet :eyemouth:

Giljar
03-17-2008, 22:54
En liten ting til.

Dersom noen har bilder de vil dele med meg blir jeg mer en lykkelig, bare mail i vei! (blei liksom ikke tid til å ta noen selv)

Giljar
03-17-2008, 22:57
Kalenderen for 2009 ligger åpen. Start forarbeidet :eyemouth:

Hehe....har du en stor hemmelig funksjonærliste jeg kan låne:biggrin:

Thunderbolt
03-18-2008, 18:48
Dritmoro å kjøre på snø, men synd at motoren min plutselig fikk dårlig oljetrykk.....

3 bærelager på veiva var skrot, men resten hadde stort sett klart seg.....så det var i og for seg bra at jeg hadde vett til å gi meg...........

Grunnen til at lagrene var skrot finner jeg ikke ut av og det er nesten det værste når man ikke vet hvorfor:(
Blokk og veiv er allerede levert inn på motorverksted for kontroll så får vi se om noe er skjevt.

Geared
03-18-2008, 19:37
Får jo virkelig håpe dere finner grunnen motor raset da. Ikke mye gøy å sette sammen en motor man ikke er 100% sikker på om vil holde.

Er jo ikke så lenge til første løp heller nå.

Giljar
03-18-2008, 20:13
Her (http://www.geilofjellandsby.no/Galleri/gfalbum.html) er litt bilder!

Velg galeriet som heter Geilo motorfestival 08

fastfoot
03-19-2008, 19:23
Kort video:
http://www.youtube.com/watch?v=2GLlaOWAi_0

Amund
03-20-2008, 02:15
Wow, dere må seriøst få til en cuprunde i snø! Det må være litt spesielt å kjøre på? Svensker og dansker og islendinger kommer ikke til å skjønne en dritt. Eneste gang jeg har sett noen kjøre padler i snø var Jare i en bratt bakke, funka skikkelig bra! Blir sikkert veldig moro for deltagerne, og ikke minst for vi publikum!!!! :beer:

Tommy
03-20-2008, 08:54
hmmmm om ikke noen får ut fingeren blir det speed trial neste vinter i Gjerstad... he he kunne vært morsomt, om noen hadde giddet å ta jobben med et slikt arrangement. Et lite men... er at jeg vet flere har slitt på kalde gjerstad-sladd dager med temperaturen på lystgassen....

Jare
03-23-2008, 08:59
Wow, dere må seriøst få til en cuprunde i snø! Det må være litt spesielt å kjøre på? Svensker og dansker og islendinger kommer ikke til å skjønne en dritt. Eneste gang jeg har sett noen kjøre padler i snø var Jare i en bratt bakke, funka skikkelig bra! Blir sikkert veldig moro for deltagerne, og ikke minst for vi publikum!!!! :beer:

Yes I have tested couple of times going up a ski hill and that was fun. First time snow was more hard and packed, so that was actually better until you got stuck.

Next year it was really powder snow so basically Willyster was chewing it's way through the snow to the bottom. Maybe more spactacular since there was much more snow in the air, but at the same time the snow was also inside the car:(

I have few clips of it on my computer. So if someone wants to see them just send me mail and I send them to you.

fastfoot
03-23-2008, 09:05
I have few clips of it on my computer. So if someone wants to see them just send me mail and I send them to you.

Hi Jare

Put them out here on the forum :smile::smile::smile:

Amund
03-23-2008, 10:31
I can put them on my home page, then post the links here... amundster at gmail.com

Jare
03-24-2008, 19:03
I can put them on my home page, then post the links here... amundster at gmail.com

At the moment I'm sending you 2 mails. So hope they gets through.

Amund
03-24-2008, 22:41
At the moment I'm sending you 2 mails. So hope they gets through.

Here are the vids:

http://amund.bilbygging.no/coppermine/thumbnails.php?album=38

Hope they play OK on everybody's computers. Otherwise click 'download' below the player.

Tore Hansen
03-24-2008, 23:08
- nice videos,Jare.. and thanks to Amund,who fixed this...
- looks like you had a lot of fun in the snow:smokin::smokin::smokin: