PDA

View Full Version : Kjøpe GD

drinking
03-27-2008, 18:53
Hei. Jeg er ny på forumet her. Det har i den siste tiden gått opp for meg at det å kjøre rundt i en peugeot begynner på bli kjedelig.:shaking: Fattern har en 230gd kort cab, som jeg elsker å kjøre med. Men den er så jævla sliten(stått i ro i 5 år) + at det er bensin. Det jeg ønsker er en lang gd med turbo diesel, ikke for mye rust og som ikke er rassert. Ett par spørsmål må stilles. Hva skal jeg betale for en "grei" gd? Hvor mye må regnes i drifts kostnader? Billig forsikring? Koss e gd miljøe i Trondhjæm. Og sist men ikke minst hva skal jeg være obs på når jeg evt ser på biler tilsalgs. Bør nevnes at bilen kommer ikke til å brukes i knall hard offroad virksomhet. Mer som familie tanks!!!!!:smile: En liten tur av veien blir det sikkert :) På forhånd takk!!

mercemann
03-27-2008, 23:10
Hei. Jeg er ny på forumet her. Det har i den siste tiden gått opp for meg at det å kjøre rundt i en peugeot begynner på bli kjedelig.:shaking: Fattern har en 230gd kort cab, som jeg elsker å kjøre med. Men den er så jævla sliten(stått i ro i 5 år) + at det er bensin. Det jeg ønsker er en lang gd med turbo diesel, ikke for mye rust og som ikke er rassert. Ett par spørsmål må stilles. Hva skal jeg betale for en "grei" gd? Hvor mye må regnes i drifts kostnader? Billig forsikring? Koss e gd miljøe i Trondhjæm. Og sist men ikke minst hva skal jeg være obs på når jeg evt ser på biler tilsalgs. Bør nevnes at bilen kommer ikke til å brukes i knall hard offroad virksomhet. Mer som familie tanks!!!!!:smile: En liten tur av veien blir det sikkert :) På forhånd takk!!

Sjekk rust i bakhjørner og dører, Rust i støtdemperfester bak. Hjulager. Ulyd eller ikke fungerende vifte. Slakk i viskersystem. Vindusheiser. Vibrasjoner/ulyd i driverk. Knaking i framaksel. Grei pris for et bra eksemplar ligger fra 40k til 60k For en som er totalt oppusset noe mer. for en utslitt mye mindre.

drinking
03-27-2008, 23:56
http://finn.no/finn/car/object?finnkode=12511357

Så grei ut den her?

mercemann
03-28-2008, 00:01
http://finn.no/finn/car/object?finnkode=12511357

Så grei ut den her?

Den så veldig fin ut ja. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til nylakka bil. Men du kan jo sjekke den ekstra godt for å se hvordan jobben er gjort. Og sjekk for all del det tekniske. Det koster fort MYE penger å overhale feks framaksel.

Rossi
03-28-2008, 13:11
Velkommen til Pirate4x4:eyemouth:

Mercemann har svart på spörsmålene dine allerede ser jeg......

Vär nöye når du går over bilen, er ganske mange deler som koster store penger hvis di er utslitt. Finner du en G i bra stand og du fortsetter å ta vare på den er det en billig bil å eie etter min mening, nesten ikke noe verditap, enkel teknikk gjör att du kan reparere det aller meste selv, forsikringen er i det närmeste gratis, GD300 drar vel fra 1liter/mil og oppover, alt etter kjörestil, störrelse på hjul o s v.

Lykke til med kjöp! Finner du rett G får du en bil du kommer til å ha veldig mye glede av i lang tid fremover:smile:

drinking
03-28-2008, 13:25
Vedrørende forbruk er jeg ikke så opptatt av.
Men det må sies at jeg er veldig intrisert i biodiesel. Min tilgang på frityrolje er tilnærmet uendelig. Jobber i resturant næringa. Bør nevnes at enkelte leverer ubrukt/ny frityr olje billiger pr liter en dagens diesel pris???
Men hvordan funker dette. Sett at jeg går for en GD STT. Kan jeg blande diesel og filtrert frityrolje, tut og kjør? Har hørt så mange meninger om saken.

mercemann
03-28-2008, 14:19
Vedrørende forbruk er jeg ikke så opptatt av.
Men det må sies at jeg er veldig intrisert i biodiesel. Min tilgang på frityrolje er tilnærmet uendelig. Jobber i resturant næringa. Bør nevnes at enkelte leverer ubrukt/ny frityr olje billiger pr liter en dagens diesel pris???
Men hvordan funker dette. Sett at jeg går for en GD STT. Kan jeg blande diesel og filtrert frityrolje, tut og kjør? Har hørt så mange meninger om saken.

Dette er ingen problem.
Har kjørt på 50/50 frityrolje og diesel. Det som er viktig er at olja er ordentlig filtrert. Denne blandingen holder helt fint ned mot 0 grader.

MB 300 GD swb
03-28-2008, 18:17

G-miljøet er ikke størst i Trondheim. Men JEG er her. Har en 300 GD SWB. Med 33". Skal sette inn 300 TD (617A) motor nå snart, skal bare fikse IC og litt anet stærsj. Ser du har en 230 GE ikke GD. E eller D står for Innsprøytning eller Diesel. Bare ta kontakt hvis du er int i å dele erfaringer. Er egentlig Nordlening men biter ikke.

Rossi
04-02-2008, 13:50
Hvordan går det for deg? Finner du drömmebilen din?:smile:

drinking
04-02-2008, 20:26
Hvordan går det for deg? Finner du drömmebilen din?:smile:

Det går jævla dårlig. Par ting som stopper meg. De GD som selges i nærheten av trondheim ser ut som dass. Dårlig holdt rustne dass til uhørte priser. De som er andre steder i landet kommer jeg meg aldri avgårde for å se på.
Jobber 6-7 dager som regel 10-12 timer av gangen. + snøbrøyting, kjærring og unge. Jadda. Slutt på brøytinga for i år da. Fant en blå kort gd (ombygd) i harstad. Ligger på finn. Noen syns punkter. Prisen ligger LITT over det jeg kunne tenkt meg å bruke!
Når det gjelder fattern sin så er den til salgs. Pris???? Bud er vell tingen. Skal i løpet av uka ta bilder å sende ut. De som er intrisert kan sende pm med mail adresse!
PREKAS

Rossi
04-02-2008, 22:02
Det går jævla dårlig. Par ting som stopper meg. De GD som selges i nærheten av trondheim ser ut som dass. Dårlig holdt rustne dass til uhørte priser. De som er andre steder i landet kommer jeg meg aldri avgårde for å se på.
Jobber 6-7 dager som regel 10-12 timer av gangen. + snøbrøyting, kjærring og unge. Jadda. Slutt på brøytinga for i år da. Fant en blå kort gd (ombygd) i harstad. Ligger på finn. Noen syns punkter. Prisen ligger LITT over det jeg kunne tenkt meg å bruke!
Når det gjelder fattern sin så er den til salgs. Pris???? Bud er vell tingen. Skal i løpet av uka ta bilder å sende ut. De som er intrisert kan sende pm med mail adresse!
PREKAS

Regner med det er denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12912739&sid=xz8ref-Y4kl411002&WT.svl=Link du vurderer??
Pen bil som det er lagt mye penger i ser det ut for:smile:
Kan ikke si noe om bilens tekniske stand siden jeg ikke kan prövekjöre den men på bildene ser den jo veldig ok ut........
Pröv å finn ut om det er den nyere typen akslinger som sitter på den, var ett skille rundt 83 der di nye akslingene fikk litt kraftigere hjullager.....
Er litt usikker på om 5trinns manuellkassen er samme som på den "gamle" typen motor? D v s den med 5 sylindrer......... Hvis det er samme kasse har den rykte for å väre litt svak til Geländewagen med power i motoren:(

Tror nok han får problemer med å få ut 85000kr for en så gammel bil men man vet jo aldrig:shaking:

Sjekk bilen for vibrasjoner i forskjellige hastigheter, hvis det rister mye kan det bli dyrt, hvis det ikke rister i det hele tatt er det stor mulighet for att bilen er i bra stand:smile:

Iver460
04-03-2008, 12:43
Holder til i Trondheim jeg også, men GDn min står parkert hjemme på Østlandet desverre.

Den Rossi omtaler på finn.no ble nettopp solgt, man kan jo undre seg på hvorfor den har havnet for salg igjen!

Den caben som faren din har, er det den grå som har stått på Stavne en god stund? Var borte og tittet litt på den og forhørte meg med noen da jeg hadde en bekjent som var ute etter et cab-prosjekt.

Sjekk bilen for vibrasjoner i forskjellige hastigheter, hvis det rister mye kan det bli dyrt, hvis det ikke rister i det hele tatt er det stor mulighet for att bilen er i bra stand....eller hvis det ikke rister i det hele tatt er det stor mulighet for at bilen har stor ny styredemper:smokin:

drinking
04-03-2008, 19:33
Heller mørk den "grå" fargen. Men, ja den som sto/står på stavne. Vi måtte gjemme den litt da det lå ann til litt klåfingring av diverse folk. Rart det at en GD ikke kan få stå i fred uten at folk kommer på kvelds tid å sjekker om dørene er låst!!!!???? Sikkert ikke alle som har de beste intensjonene.

Iver460
04-03-2008, 23:34
Håper dere ikke har gjemt den for meg, vel har jeg vært og sett på den noen ganger, men aldri vært klåfingret:smile:. Hva er galt med caben? Hvilken årsmodell er det? Så ut som en bil med brukbart potensiale i mine øyne.

drinking
04-04-2008, 21:21
http://s297.photobucket.com/albums/mm233/drinking2104/?action=view&current=04042008205.jpgFlott og flott fru Blom!
Bildan vart tatt i dag og de e ikke endra på. Tatt med nokia N95. Syns sjøl den så tørr og fin ut under. Sett bort i fra tanken. Men den må jo uansett byttes hvis det ska monteres innsprøyting eller diesel. Hvis du ser på demper festan og ramma ser det rimelig bra ut.
Inne e en anna historie. Stolan e veldig go å sitt i. God side støtte. Fører setet e rimelig slitent! Men ellers hel og grei. Cabben e skada da det har vært innbrudd i bila. Gudene veit ka det e å stjæl! Hard toppen e fin. Bakruta mangle riktig nok. Orginale BBS felga. Rustne white spoke på vinter. De dekkan e ikke nå å samle på. Panser har en liten skade midt på. Nokka "blæra" i lakken på karroseri.
http://s297.photobucket.com/albums/mm233/drinking2104/?action=view&current=04042008208.jpg

Rossi
04-04-2008, 22:31
....eller hvis det ikke rister i det hele tatt er det stor mulighet for at bilen har stor ny styredemper:smokin:

Kan man montere styredemper på mellomakslingene for å forhindre vibrasjoner:question::question:

Det bare MÅ pröves tror jeg:wink:

Göy å se att du er innom og skriver litt på Pirate Iver:smile:
Har du fått med deg det nye amerikanske forumet som Dutch fra P3 startet? Virker som om det kan bli veldig bra:smile:
http://www.mercedesbenz4x4.org/mercedes-g-class-f17/

Iver460
04-05-2008, 12:20
Flott var vel ikke akkurat ordet jeg lette etter, men et bra objekt for å få en cab vil jeg hevde. Er vel fra mellom '79 og 81 en gang?

Kan man montere styredemper på mellomakslingene for å forhindre vibrasjoner

Det bare MÅ pröves tror jeg

Trodde du mente vibrasjoner i forstilling, der kan man gjemme bort endel med en stooor demper. Det finnes visst en fra Maybach som fugerer bra!:idea:

Har registrert meg på nye forumet, ser det litt ann, da jeg egentlig er veldig fornøyd med P3.

Har desverre ikke noen gode tips for å sjekke ut nærmere nå, drinking, lite interessant i din prisklasse på finn.no og autodb nå om dagen!

Rossi
04-05-2008, 12:29
Flott var vel ikke akkurat ordet jeg lette etter, men et bra objekt for å få en cab vil jeg hevde. Er vel fra mellom '79 og 81 en gang?

Trodde du mente vibrasjoner i forstilling, der kan man gjemme bort endel med en stooor demper. Det finnes visst en fra Maybach som fugerer bra!:idea:

Har registrert meg på nye forumet, ser det litt ann, da jeg egentlig er veldig fornøyd med P3.

Har desverre ikke noen gode tips for å sjekke ut nærmere nå, drinking, lite interessant i din prisklasse på finn.no og autodb nå om dagen!

Joda, jeg skjönte jo det da.........:smile:
Jeg har ikke styredemper i det hele tatt etter ett lite uhell da jeg var og prövekjörte bilen:redface: Har tross det null vibrasjoner i forstillingen:smile:

Jeg er og veldig fornöyd med P3 men trodde forumet skulle legges ned innen snar fremtid?? Har jeg missforstått hele greia kanskje.......?

Hvilken er egentlig prisklassen din drinking:question: Er jo en god del biler for mindre en 50K men kanskje ikke akkurat i Trondheim:question:

drinking
04-06-2008, 21:00
[QUOTE

Hvilken er egentlig prisklassen din drinking:question: Er jo en god del biler for mindre en 50K men kanskje ikke akkurat i Trondheim:question:[/QUOTE]

Næsj. Sånn rundt femti. Men det skal sies at jeg er ut etter en "skikkelig" så hvis jeg kommer over en kurrant en til overkommelig pris kan jeg strekke meg lengre. Dog, de aller fleste pengen er bundet opp i hus og heim her. Så blir det langt over femti så blir jeg vel nødt til å i det minste ringe banken. Går vell greit. Som du sier så er det en god del "greie" til 49999,- rundt omkring:smile:

Rambalder
04-07-2008, 09:44
Driver og funderer sterkt på å kjøpe "drømmebilen" min om dagen, og da kommer Nazi nöff til å bli lagt ut for salg - har søkt BOS og biltilsynet om ombygging til V8, men det er de ikke interessert i å høre noe om, og langt mindre interessert i å godkjenne........

bilen er en GD300 fra -83 og før meg er det 2 eiere. første eier hadde den til sin død, og andremann hadde den et snaut halvår - andremann synes det gikk for dårlig og kjøpte patrol til å trekke henger/ campingvogn med istedet.

Har ettermontert turbo (original 300TD) ++++

prisen kommer alt an på utstyr/ deler

Alt i alt er bilen i gjennomgående god stand, registrert for 5 og har minimalt med rust.

TLF 93483276

drinking
04-09-2008, 01:17
Tøft.
Har du flere bilder? Over, under og inni. Gått langt?
Kan sende bilder til martin@ibmas.no

Rossi
04-09-2008, 12:00
Her er vel litt mere info og noen bilder av bilen........:smile:
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=11534

Veldig stilig bil!

Rambalder
04-09-2008, 21:29
Tja... skar'n si da???

Bilen har gått ca 350' men bærer ikke akkurat preg av det. sånn ca så rustfri en gammel GD kan bli. Skiftet pinion og diff lagre sammen med utvekslinger for ca 8000km siden, alt mekanisk fungerer 98%(eneste som er litt slitt er mellomakselen mellom hovedkasse og transfer, men denne har jeg ekstra fra bil som er gått 60'

Har en litt irriterende vannlekkasje på sjåførsiden jeg ikke finner årsaken til, og varmeapparatsvifta gneldrer litt på temperaturer rundt 0->-5 grader.

Ny frontrute og nye reflektorer, bremser rund baut og fastmontert Walkie i høst, samt ny toppdekselpakning (og nyjusterte ventiler for 2000' siden)

Bilen står på 35x12,5-16 hjul, men kan selges med nesten nye 31X10,5-15BF AT istedet.....

vurderer fryktelig V8'r om dagen.... ikke helt det samme med 5 sylindre:shaking:

skal se om jeg får tatt bilder en dag og slengt inn

Rossi
04-18-2008, 11:39
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13141581&sid=xz4cab7pL0Z341416&WT.svl=Link
Denne så jo bra ut:smile:

drinking
04-18-2008, 19:49
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13141581&sid=xz4cab7pL0Z341416&WT.svl=Link
Denne så jo bra ut:smile:

HAHA. Satt akkurat å så på den!!! Skulle til å legge den ut sjøl!

Rossi
04-19-2008, 10:57
HAHA. Satt akkurat å så på den!!! Skulle til å legge den ut sjøl!

Den ser jo veldig bra ut men den bör väre helt fantastisk for att prislappen skall väre grei:smile:
Er jo ikke så veldig langt unna heller...........
Nesten så jeg syns du sku ta en liten telefon og snakke med eier:question:

drinking
04-19-2008, 19:44
Den ser jo veldig bra ut men den bör väre helt fantastisk for att prislappen skall väre grei:smile:
Er jo ikke så veldig langt unna heller...........
Nesten så jeg syns du sku ta en liten telefon og snakke med eier:question:

Eier? Står til forhandler. Men ser på kartet at Autosenter fjellstad ligger 30min unna. Kan stikk innom der å få en tilstands rapport??

Rossi
04-20-2008, 12:13
Eier? Står til forhandler. Men ser på kartet at Autosenter fjellstad ligger 30min unna. Kan stikk innom der å få en tilstands rapport??

Joda, så jo det da men mente selvfölgelig att du sku kontakte "selger" og se hva han/hun/den/det/ har og fortelle om bilen:smile:

Rossi
04-24-2008, 10:22
Synd att denne er bensin............. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13205735 ser ellers ut å väre en helt grei pris for den:smile:

Lundblad
04-24-2008, 14:48
Om den bilen er så "strøken" som bildene tilsier hadde jeg glatt brukt 25000 på den!
Og heller kjøpt meg en 123TD og montert i etterhvert.

Sikkert greit å kunne ha 6000RPM gjennom myra :P

Rossi
04-24-2008, 20:16
Om den bilen er så "strøken" som bildene tilsier hadde jeg glatt brukt 25000 på den!
Og heller kjøpt meg en 123TD og montert i etterhvert.

Sikkert greit å kunne ha 6000RPM gjennom myra :P

Edit: Den er dessverre solgt allerede:(

Nettop:smile:

Jeg har faktisk begynnt å vurdere bensin-G nå som dieselprisen har gått opp så mye............

Lundblad
04-25-2008, 08:07
Har tenkt på det jeg og, men man kjører nok endel lengere på en tank diesel enn en tank bensin, 280 er jo ganske grov i forbruk.
230 er vel et rimeligere alternativ, men vet ikke hvor lett den drar 35" dekk..

Jeg har jo en 280 motor liggende du skal få for en billig penge ;)

mercemann
04-25-2008, 09:51
Har tenkt på det jeg og, men man kjører nok endel lengere på en tank diesel enn en tank bensin, 280 er jo ganske grov i forbruk.
230 er vel et rimeligere alternativ, men vet ikke hvor lett den drar 35" dekk..

Jeg har jo en 280 motor liggende du skal få for en billig penge ;)

300e 24v på 220hk e jo et greit alternativ. Med turbo 320hk. Kjøp deretter en chip som gjør at du kan kjøre bioetanol. Da snakker vi 360hk kansje og drivstoffpris på 8 kr/l

Bare en tanke.....

Rossi
04-25-2008, 13:01
300e 24v på 220hk e jo et greit alternativ. Med turbo 320hk. Kjøp deretter en chip som gjør at du kan kjøre bioetanol. Da snakker vi 360hk kansje og drivstoffpris på 8 kr/l

Bare en tanke.....

Ä e me på den:laughing:

Når starter vi?????

Rossi
07-07-2008, 19:22
Denne er en flott bil! http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14002776&sid=xz9sedixlZw224517&WT.svl=Bilde Ikke turbo men OM603-motor og 5-trinnskasse.......... Hm, kom akkurat til å tenke på att du ville ha automat vel?? Da kanskje den ikke er så intressant??

drinking
07-07-2008, 22:51
Ikke turbo? Det står STT bak. Rett over det lækre feltet som er malt svart med bengalakk:) Ska det bli nå uttav herre så må det fires på krava virke det som. Ellers så virka den ganske påkosta. xenon og webasto osv. Fine stola va det å!

drinking
07-07-2008, 22:53
litt i dyrast laget kansje?
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13772058

Rossi
07-08-2008, 23:03
Ikke turbo? Det står STT bak. Rett over det lækre feltet som er malt svart med bengalakk:) Ska det bli nå uttav herre så må det fires på krava virke det som. Ellers så virka den ganske påkosta. xenon og webasto osv. Fine stola va det å!

Det var STT før han byttet motor i den, nå er det en OM603 uten Turbo med 5-trinnskasse fra 124 chassi-Mercedes som sitter montert i den.....:smile:
Synes selv det er en meget bra G:smile:
Fire på kravene er dumt, det finnes meget bra Gelændewagen i Norge

Lundblad
07-08-2008, 23:29
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14077359&sid=xz6cba0nO8r357155&WT.svl=Bilde :biggrin:

drinking
07-09-2008, 00:36
Det var STT før han byttet motor i den, nå er det en OM603 uten Turbo med 5-trinnskasse fra 124 chassi-Mercedes som sitter montert i den.....:smile:
Synes selv det er en meget bra G:smile:
Fire på kravene er dumt, det finnes meget bra Gelændewagen i Norge

OK! Godt å vite. MEN det jeg er ute etter er jo en med automat. Siden motoren er fra 124, kan jeg da montere automat kasse fra 124? Hvordan går den om603 motoren i forhold til stt? Mer, eller mindre POWER. I den grad det kalles det!!

Rossi
07-12-2008, 09:28
Denne er jo dessverre manuell men jeg måtte linke til den når jeg leste "skinninteriør" i annonseteksten :shaking:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14110358&sid=xz8rcaGxcdZ347123&WT.svl=Bilde

drinking
08-21-2008, 21:22
Lei av venting og leting nå! MÅ handle bil snart, men vil helst ikke inngå så my kompromis! Har "dere" noen syns punkter om denne? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13772058
Kansje det er noen som holder til i nærheten og gidder å ta en titt på den?
På det ene bildet får jeg inntrykk av at bilen står "skrått" Hmmm?
:question::question::question::question::question: :question::question::question:

Rossi
08-21-2008, 23:37
Ja det har "vi":wink_animate:

Ser ut som en grei bil på overflaten iallefall. Er VELDIG vanlig att Geländewagen lener seg i en eller annen retning, ofte lavere på förersiden som denne...
Kommer sansynligvis opp Norge om en ukes tid, hvis det passer og du fortsatt vil kan jeg kanskje kike litt på bilen for deg da..........

Rossi
08-27-2008, 11:10
Synes du ska drite i alle dine "krav" og kjöpe denne Drinking:smokin:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14533905&sid=xz5cab-fJRZ121283&WT.svl=Bilde

Nyyyyydelig bil!!

Rossi
09-07-2008, 22:57
Her er bilen for deg Drinking!!!!!!

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14701927&sid=xz7cab8hs4u786681&WT.svl=Link

knixen
09-07-2008, 23:04
Her er bilen for deg Drinking!!!!!!

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14701927&sid=xz7cab8hs4u786681&WT.svl=Link

den var jævli fin!!!

Rossi
09-08-2008, 00:58
Ikke sant!!

Bare håper att Drinking ser den i tid............:smile:

Iver460
09-08-2008, 10:26
Ja, denne hadde faren min fra 1990 til 2006. I armlenet på venstre bakdør er det en dump etter albuen min! Var en bra bil da den ble solgt, dessuten har den omgirede differensialer sånn at den cruiser veldig behagelig, 3000 o/min i 100 km/t.

Iver460
09-08-2008, 13:40
Forresten, angivelig har bilen rygget 84.000 km på 2 år. Da den forlot vår familie hadde den gått 357.000 km, 317.000 av de i løpet av de årene vi hadde den. Fjeldstad bør ha mye dokumentasjon på dette, de har hatt det aller meste av ombygginger og vedlikehold. Her er annonsen fra 2006: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8240202

16"-felgene er nok solgt av forige eier.

Rossi
09-08-2008, 13:46
Forresten, angivelig har bilen rygget 84.000 km på 2 år. Da den forlot vår familie hadde den gått 357.000 km, 317.000 av de i løpet av de årene vi hadde den. Fjeldstad bør ha mye dokumentasjon på dette, de har hatt det aller meste av ombygginger og vedlikehold. Her er annonsen fra 2006: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8240202

16"-felgene er nok solgt av forige eier.

Bra med info Iver460!

drinking
09-08-2008, 14:14
Jeg har sett den! Og ja, jeg synes den var kjempe fin! Men diesel er og blir ett anke punkt. Spesielt etter Rossi sitt åpenhjertige regnestykke på offroad.no
Gassdrift på 280? er det mulig og økonomisk forsvarlig?

Iver460
09-08-2008, 17:30
Den bilen er perfekt å sette en dieselmotor i. En OM606 med 24V og 136 hk hadde vært mitt førstevalg, eller en OM603 med turbo. Utvekslingen gjør den helt ideel!

drinking
09-08-2008, 17:39
Vi må snart se å få skiftet navn på den tråden her. Til alt som kan ha med gd å gjøre:smile:
Uansett så har jeg trålt diverse forum for å få litt info om ombygging fra bensin til diesel. Mulig jeg er litt lat men det virker som litt arbeid.:puke:
Ikke sånn at jeg kan kjøre på bensin på vei til barnehagen og på diesel når jeg henter dattern i huset:shaking: Iver dukker opp på nesten alle forum og gir gode råd. Hva om du bare flytter inn i sokkel leiligheten min. Du kan skru for husleia. hahaha.

Iver460
09-08-2008, 19:13
Jeg bor allerede meget godt like bak Leutenhaven:smokin:
Men skulle du rote deg opp i DF22021 så kjenner jeg den inn og ut, så litt skruhjelp skal du ikke se bort i fra! Kupevifte, dempere, fjærer, tank, radiator osv er byttet, drivverket var i utmerket stand og vibrasjonsfritt, sånn sett den beste 460 jeg har kjørt! Om det ikke er gjort de siste årene så tror jeg den trenger nye hjullager foran og bak, muligens også styre/paralellstag. Bakdøra var ny i 2003.

Får alliere oss med Bilkar og Subbman, da smeller vel en diesel inn på en helg. Mellomakselen slipper du å kødde til med denne, siden det er 6er med automat.

Rossi
09-09-2008, 08:48
Vi må snart se å få skiftet navn på den tråden her. Til alt som kan ha med gd å gjøre:smile:
Uansett så har jeg trålt diverse forum for å få litt info om ombygging fra bensin til diesel. Mulig jeg er litt lat men det virker som litt arbeid.:puke:
Ikke sånn at jeg kan kjøre på bensin på vei til barnehagen og på diesel når jeg henter dattern i huset:shaking: Iver dukker opp på nesten alle forum og gir gode råd. Hva om du bare flytter inn i sokkel leiligheten min. Du kan skru for husleia. hahaha.
Tror helt klart dette er den lengste kjøpe "GD-tråden" jeg har sett:smile:
Men sånn helt serriøst tror jeg den bien kan være helt rett for deg Drinking! Spesiellt siden Iver460 har god kjennskap til den fra før....... Såvidt jeg forstår det er det en grei jobb å skifte fra 280 til 300Turbodiesel på denne, girkassen passer rett på så da er det bare å få tak i en BRA dieselmotor og gå igang. Mulig du må få tak i motorfester til en GD300 men det MÅ jo være en smal sak siden den er så vanlig:smile:

Får alliere oss med Bilkar og Subbman, da smeller vel en diesel inn på en helg. Mellomakselen slipper du å kødde til med denne, siden det er 6er med automat.
Fikk akkurat en helt ny forståelse for uttrykket "Dream-team"............:smokin:

Med Iver460,Subbman og Bilkar på laget er du i GANSKE så trygge G-hender vil jeg tro Drinking:wink_animate: