PDA

View Full Version : STOREMYR Garasjen

FBK4x4
03-28-2008, 20:45
Her er bilen jeg bygger og litt om det. Bilen er en SJ 410 som jeg fikk for 1500 og så var deti gang..

Vannvittig artig og blir gøy og få den i gang..:beer:

FBK4x4
03-28-2008, 21:09
Litt fler bilder.. noen av ksoekroken vi gutta tar kaffen i også..:smile:

epa b loco
03-28-2008, 21:39
Ser jo ut som litt av et kupp den zukien der, litt slitent interiør bare:grinpimp:

Var du forresten på wolfroad i en pajero med 33"?

ShuDuck
03-28-2008, 22:34
Detta ser bra ut, litt av en svisejobb du har gjort baki :beer:

FBK4x4
03-28-2008, 22:56
Ser jo ut som litt av et kupp den zukien der, litt slitent interiør bare:grinpimp:

Var du forresten på wolfroad i en pajero med 33"?

Ja zukien er grei den.. Mye rust men ellers god..

Jada var på Rena med pajero og 33" jeg vettu..:smile: Gode saker..

FBK4x4
03-28-2008, 22:59
Detta ser bra ut, litt av en svisejobb du har gjort baki :beer:

Ikke ferdig sveisa enn men er tilpasset og klart.. Bare laget nye hjulkasser innvendig og ny bunnplate.. Ikke noe hokus pokus.. Er jo bare en skogsbil..:smile:

ShuDuck
03-28-2008, 23:42
Ok, ser uansett bedre ut enn de fleste skogs-suzukier :smile:

sven
03-29-2008, 00:09
synes jeg drar kjensel på en og annen bit der jeg gittThefinger

skulle nesten fått tatt meg en liten tur ut til dere en dag...

Bare sånn for å spionere litt

FBK4x4
03-29-2008, 17:56
synes jeg drar kjensel på en og annen bit der jeg gittThefinger

skulle nesten fått tatt meg en liten tur ut til dere en dag...

Bare sånn for å spionere litt

Bare å komme det Sven her er det nokmen bit eller noe du kan kjenne igjen ja..
Donor vindusramme? :smile: Alltid gøy med besøk å må få rydda litt å da når formann kommer..:eyemouth::beer:

FBK4x4
03-31-2008, 16:49
Liten ute update:beer: Mangler en del høye men det kommer..:grinpimp:

ShuDuck
04-01-2008, 01:51
looking good. Hva skal du gjøre med den fremover?

FBK4x4
04-01-2008, 18:37
looking good. Hva skal du gjøre med den fremover?

Jo takk for det.. De mest umiddelbare planer er et strøk med lakk til i kveld, så
må jeg få SPOA hevet og sveise sperre bak så blir det bur etter å ha sveiset ferdig gulvet, foran på begge sider og bak..

På litt lenger sikt har jeg begynt og spare opp deler til toyota konvertering av drivline.

Lurer på volvo motor og gear

Steinkrypekasse

Og om alt er med på lag spiralfjører og link oppheng..

Men du har kanskje litt tips om bur du??:beer::question:

FBK4x4
04-01-2008, 19:05
Ops tok litt feil der Shu.. Du har jo tak du..:idea: Blander navna deres..:beer:

FBK4x4
04-06-2008, 11:54
Fy flate blir så inponert av alle de kule bilene som finnes rundt at jag blir helt matt av å sitte å bla igjennom.. Håper at muligens en eller annen gang går det ann for en vanlig slamp å få til noe sånt også..:beer::eyemouth:

knixen
04-06-2008, 12:27
Fy flate blir så inponert av alle de kule bilene som finnes rundt at jag blir helt matt av å sitte å bla igjennom.. Håper at muligens en eller annen gang går det ann for en vanlig slamp å få til noe sånt også..:beer::eyemouth:

Du har en kul bil du også! Flink ser det ut som også! Bare stå på! Her er vi slamper alle mann... evt pirater da...:smokin:

FBK4x4
04-06-2008, 16:36
Du har en kul bil du også! Flink ser det ut som også! Bare stå på! Her er vi slamper alle mann... evt pirater da...:smokin:

Tusen takk.. Er jo helt i startgropa her da men med tid og timer kan det jo hende den blir kjøranes..:beer: Men det er det første prosjektet da så kommer jo ikke innunder noe reglemang så langt..:grinpimp:

FBK4x4
04-15-2008, 22:06
Ja da var det på tide med en liten oppdatering.. Har ikke skjedd så mye men litt har det blitt..

Skjert av kanalen sveiset i en hjulkasse og hjulbuene er utvidet foran og bak.. og videre rustsveising er under pågang..:grinpimp:

FBK4x4
04-17-2008, 19:15
Så begynt på den største jobben RUST!!! Må få gjort unna litt.. Tidligere har jeg jo skjært vekk endel å nå har det blitt ny kanal slik at jeg harnoe å feste gulvet i..
Svieset innerkanal og skrådd ytterkanal..:grinpimp:

FBK4x4
04-20-2008, 22:39
Fått holt på litt med rustsveisinga mi i dag igjen da.. Å laget deksel til blinkys..:smokin: Fikk også laget noe hjørne beskyttere bak av dørkaluminium..

Fortsetter med rustsveising i morra å vel.. Thefinger Har jo bare 80% igjen å bilen skal jo være sånn ca klar første mai.. uten bur da..Thefinger

FBK4x4
04-22-2008, 16:57
Ja da har det vært en kveld i verkstedet i går kveld..

Fikk gjort litt..

Sveist i hjulkasse venstre bak.
Ny inner og ytterkanal venstre side
Nesta nytt gulv h.foran

Gjenstår:

Sveise tett kanal endene
Fuge litt her og der
Sveise h.gulv foran
Venstre hjulbue foran (etter beskjering)
Grunne lakke og små stasj invendig

Det jeg ikke rekker før 1 mai:
Spoa
Sveise sperre bak
Bur..
:shaking::shaking::shaking::shaking::shaking::shak ing::shaking::shaking::

FBK4x4
04-25-2008, 17:49
Litt uppdate på bilen.. rustsveising for fullt.. begynner å ligne bil igjen.:grinpimp:

FBK4x4
05-01-2008, 20:36
Første turen.. Vårmønstring i sarpsborg..ThefingerThefinger

FBK4x4
08-21-2008, 18:50
Ja ja kanskje på tide å blåse litt liv i denna tråden igjen å? Får begynne å tusle litt med GRINCHEN igjen vel etter en laber satsing i vår og sommer.. :shaking: men er jo fortsatt litt igjen før den må parkeres for videre utbygging.
:eyemouth:

FBK4x4
08-25-2008, 22:36
Jaja da har jeg fått kjøpt meg rørbøyer så nå vet vi ikke hvordan dette ender men.:smile: Skal nå prøve å få laget meg et bur å bygge litt videre på godbilen.

Gleder meg til bøyeren kommer.:beer:

FBK4x4
09-23-2008, 22:06
Da var det i gang med å prøve å lage krypekasse :) Så om noen har et ferdig maskinert drev er jeg interresert... Har resten selv..:)

FBK4x4
10-05-2008, 10:37
Yess da var endelig rørbøyeren i hus å mulig rør kommer på mandag.:)

Da får jeg håpe det blir litt fart i sakene. Ikke fått gjort mer med krypkassa siden jeg ikke vet om noen ennå som kan maskinere dem for meg. Vil ha det skikkelig gjort å da er ikke jeg rette mannen..

Har lyst på en tur til Svinndal til helga så da er det ikke alverdens som kan pelles i fra hverandre men kunne godt tenkt meg å få sviset diffen bak å laget noe bur. (ikke ferdig men påbegynt i allefall) Har forsåvidt tenkt på å bygge utvendig bur som går over mesteparten av bilen.

FBK4x4
10-10-2008, 20:59
Ja ja da har det blitt bur å belter på GRINCHEN også til slutt :beer: Får se hvordan det funker i svindal i morra. Får se om vi får lagt ut noen bilder etter det.. Thefinger

FBK4x4
10-17-2008, 20:35
Sånn ble det med bur. Her var vi på treff i Svinndal.:)

FBK4x4
10-19-2008, 21:06
Jaja får oppdatere litt for meg selv her inne da.Thefinger
Opptaget en del ting jeg vil forbedre på zukien når vi var i svinndal.

Beltene skle ned fra skuldrene pga sete så jeg er nødt for å få skjært hull oppe ved nakkestøttene å da lager jeg omtrent som en tauleder til vinsj i dørk alu.. Legger ut bilder når jeg er ferdig..

Et annet problem er at hjula for store sånn at det subber mye.. Er nødt for å få SPOA hevet The GRINCH..:grinpimp:

Å det siste problemet er som for de fleste med original transfer er at den går for fort på lav serien.. Der er 413 kasse demonter og 410 kassa står jo i bilen så bare å få pellt det ned å få maskinert drev. Har tillgang til både dreibenk og sveis men lurer på å sette detta bort om det ikke koster skjorta..ThefingerThefinger

sven
10-19-2008, 23:52
du får gi en lyd da, om du får han maskinisten til å lage til et drev eller to...

FBK4x4
10-20-2008, 07:21
Lyd skal bli Sven.. :) Har du fått gått over skadene på el-nettet på den store gule enda da? :idea:

FBK4x4
10-22-2008, 21:59
jada da var det meg igjen da.Thefinger I dag har jeg fått løst et lite problem i allefall jeg fikk laget nye "nakkestøtter" i alu med hull til beltene. Ble helt greit det nå sitter i allefall beltene fast.. :beer: Bilder kommer i morra..

FBK4x4
10-23-2008, 22:29
Ja da skulle jeg ha lagt ut noen bilder men får jo ikke den #=/€%€# mobilen til å funke opp mot dataen.:pissed: Får prøve å få til noe med kamera i stedet. Thefinger

sven
10-23-2008, 22:58
el feilen er fiksa...

var en kabel med litt skader...

FBK4x4
10-24-2008, 21:08
Så fint at feilen er fiksa Sven.:) Du får gi lyd når dere skal ut og kruse litt igjen så henger jeg sikkert med.:smile: Skulle gjerne vært å sett på eventyret til Dracan den 5 men usikker på om jeg får tid...:smokin:

sven
10-24-2008, 22:12
mulig det blir en tur til sverige neste helg....

hør med morgan, han sitter inne med mer info...

onsdag den 5. han skal vise bilder og fortelle... da kan jeg desverre ikke komme jeg heller...

FBK4x4
10-25-2008, 21:07
Ja vi får se ang neste helg. lurer på om ikke ho mor har jobbe helg å da er jeg hjemmepappa..:wink_animate: Men det finner vi fort ut. Vi skulle hatt et nytt fint kjøreområde her i traktene.. Et som ikke er like krevende som Svinndal. For å trekke fler medlemmer tenker jeg da. :smile:

FBK4x4
11-12-2008, 18:48
På tide med en liten update her å vel..Thefinger Kjekt å ha til senere i allefall.
noen bilder er også tatt:

Som dere ser er tak kommet på å belter fikset så de sitter der de skal..:beer:Thefinger

FBK4x4
11-12-2008, 18:50
OPS.. Ble litt møkkete etter prøveturen..ThefingerThefinger

FBK4x4
11-22-2008, 00:18
Ja ja kommet hjem fra en ukes tid i grønt(millitæret)
Er det noen som kan gi meg litt feedback på om jeg er på eller helt på jordet med denne bilen?? Litt usikker på hva jeg skal gjøre med den fremmover så har lyst på litt inspill. ThefingerThefinger

Huyndai
11-22-2008, 11:27
Du kan jo montere Toyota aksler og større motor
Kliner du til med sperrer og større hjul har du
plutselig en fin modifisert trailbil.

STÅ PÅ

FBK4x4
11-24-2008, 18:01
Du kan jo montere Toyota aksler og større motor
Kliner du til med sperrer og større hjul har du
plutselig en fin modifisert trailbil.

STÅ PÅ
Jo takk tanken å drømmen er der den ikke noe å si på det.:smile:
Har fått tak i en toyota bakaksel så det er tenkt på.:beer:
så hadde jeg fått tak i en framme også som går over ens hadde jeg vært nærmere. men har ennå til gode å få denna i godform når vi er på tur så vi har ikke så mye midler å bruke ennå. Desverre.. Men takker for konstruktiv feedback.:grinpimp:

sven
11-24-2008, 19:51
synes du har begynt svært riktig jeg, med veltebur og skikkelige stoler og belter...

nå har du en sikker bil som tåøer en støyt, så kan du heller skaffe og fikle deg til annen motor , og aksler, og slikt etterhvert...

FBK4x4
11-25-2008, 01:41
synes du har begynt svært riktig jeg, med veltebur og skikkelige stoler og belter...

nå har du en sikker bil som tåøer en støyt, så kan du heller skaffe og fikle deg til annen motor , og aksler, og slikt etterhvert...

Takker for det Sven.. Håper å få gjort litt mer av det etter hvert da. Må utbedre noen småting. Men som du sier er det kanskje greit å ta det litt etter hvert å kose seg med den så lenge.:beer:

Huyndai
11-26-2008, 00:06
Rydda litt garagen i dag og fant en for og en bakaksel til Hilux
Fant også en nesten komplett Volvo B19 med M45 girkasse.
Kan bli ditt for et par lapper

Skal etter hvert selge unna nesten alt av Hilux biler og deler.

FBK4x4
11-26-2008, 09:17
Rydda litt garagen i dag og fant en for og en bakaksel til Hilux
Fant også en nesten komplett Volvo B19 med M45 girkasse.
Kan bli ditt for et par lapper

Skal etter hvert selge unna nesten alt av Hilux biler og deler.

Hey!! alt sammen for 2000? I så fall tror jeg det er solgt kommer å henter det jeg da. :smile::smile::beer:

Huyndai
11-26-2008, 16:22
Fint det,er å treffe på Tlf 90646144 så vi kan få avtalt henting.

FBK4x4
12-03-2008, 21:29
Litt om hva jeg holder på med.. Litt avsporing da men..

FBK4x4
12-09-2008, 22:53
Ja da har skifte av clutch startet så vidt..:) Skal jo ut å kjøre den 28 desember så da må ting være på stell.. Vi har jo også hatt guttekveld med gløgg å kos..Så skal jeg prøve å få handlet aksler å motor slik at det ligger klart til modifisering..

FBK4x4
12-11-2008, 22:36
jaja da var 413 transfer demontert og 410 kassa tatt ut av bilen og hovedkassa er løs og forsøkt tatt ut.. :) Men noen har vært der før meg å skrudd litt.. :) Festene til kassa er sveiset om så må ta meg litt tid å skjære ut kassa.. Så videre er å skjære ut kassa å ta av bakaksel må nemlig ha nye fjærfester også gitt det ene er knekt. :)

FBK4x4
12-20-2008, 02:06
ja da er kveldens økt over, akkurat kommet inn fra garasjenThefinger
nå ligger bakakselen på gulvet med ferdig sveiset diff. gearkassa har vært ute og forsøkt å skifte clutch men fått feil.Fant ut hva som var feil med den gamle så prøver å få den til å holde på herstua. :eyemouth: Nå gjenstår det å få sveiset nye fester til bakakselen å så hadde det vært innmari moro med litt lavere utveksling men må se hva jeg rekker..:eyemouth::eyemouth: Tross alt jul.:smile:

FBK4x4
12-23-2008, 22:37
HO HO HO... GOD JUL ALLLE SAMMEN.. Måtte nissen vise dere nåde å gi dere harde pakker alle sammen..:beer::beer:

FBK4x4
12-29-2008, 19:14
I går var det en helt topp tur på herstua..:) Bilen holdt å altvar greit som bare det.. Takk til alle som var der og arrangerte.. Skikkelig morsomme løyper å god stemning hele dagen.:):beer::beer::beer:

FBK4x4
01-01-2009, 02:17
godt Nytt år!!!!

Mikael
01-01-2009, 13:57
Godt nyttår ja !
Bilen din er kjempetøff.

God innflex har du også - du har ikke SPOA heving nå ?

FBK4x4
01-02-2009, 10:21
Godt nyttår ja !
Bilen din er kjempetøff.

God innflex har du også - du har ikke SPOA heving nå ?

Takk skal du ha Mikael..:) Fjæringa er fortsatt original foran bare nye fester bak med ørlitt lenger sjakler. Foreløpig ikke SPOA mulig jeg venter litt men det og går direkte for toy aksler og volvo motor. Time vil show..:)

Mikael
01-02-2009, 12:37
Jeg ville nok venta på andre aksler, fjærer og motor.
SPOA ombygging blir fort vekk vinglete, med de smale akslene til Suzuki, og i tillegg må du bygge om demperfester osv. osv.

Gå for Toy aksler og B23E, det er en fin oppskrift :beer:

FBK4x4
01-03-2009, 10:17
Jeg ville nok venta på andre aksler, fjærer og motor.
SPOA ombygging blir fort vekk vinglete, med de smale akslene til Suzuki, og i tillegg må du bygge om demperfester osv. osv.

Ganske enig med deg der altså.. Å så er det ganske moro foreløpig å se hvordan det tar seg frem. :) Men skal prøve å få skaffet meg aksler å motor for å prøve å gjøre litt med de samtidig som bilen er kjørbar.. Blir mer inspirert på den måten.. Å her inne på forumet får man jo lett inspirasjon med så utrolig mange gode bygger. :)

Hilux
01-03-2009, 12:37

Og med servomontering i tillegg får dere en skikkelig bøs bil :beer:

Servo var en av de tingene jeg virkelig satte pris på etter ombygning på gamlebilen. Spesielt på to dagers kjøretreff..

FBK4x4
01-03-2009, 17:42
Og med servomontering i tillegg får dere en skikkelig bøs bil :beer:

Servo var en av de tingene jeg virkelig satte pris på etter ombygning på gamlebilen. Spesielt på to dagers kjøretreff..

OJ moro at du er innom å titter her.:) Det er jo din bil som startet hele zuki interessen for min del.. :) Din zuki er den råeste jeg har sett.. Er stort sett innom tråden din hver dag å tittær se. Servo er helt klart noe jeg har tenkt på Har et par pumper liggende så det kommer nok.. Mest tia det skorter på.. Ideene er der de.. He he..

FBK4x4
01-10-2009, 18:37
Ja ja holder på å spekulere på å montere ekstralys på zukien men må bøye noen rør å få montert dem tror jeg ..

FBK4x4
01-15-2009, 19:19
Ja ja en liten oppdatering her å kanskje?? Har vært litt stille om dagen da et annet prosjekt har opptatt noe tid. L300 4x4 bilen min har rast en motor så da er det overhaling på den som gjelder for tia.. Pr nå står en stk ribbet blokk type 4D56t ",5 liter å tørker etter et strøk maling. Så blir det nye veiv og rådelager en stk ny råde. Ventiltetninger skal byttes Mulig ventilene skal slipes også før alt blir montert sammen igjen og i bilen bærer det.. Men mye tid før det da.:)

FBK4x4
01-17-2009, 00:24
Ja da tror jeg jeg tar kvelden for i dag jeg å gitt Motor fra L300 nesten ute.
Blokka har fått nytt støk maling
Vasket og malt noe småtteri..:beer:
Nå er det natta..

Larser`n
01-17-2009, 12:13
Flink du! :-)

FBK4x4
01-17-2009, 15:05
Flink du! :-)
Se der ja der er jo kompisen kommet seg inn her å..:)
Er vel ikke lenge før den karen har en garasje et eller annet sted også tenker jeg??:)
Hva syntes du om toppdekselet jeg sendte deg bilder av i går da??

FBK4x4
01-17-2009, 16:46
litt detaljer må til:) Mest for å ergre en kollega som syntes det er altfor mye arbeid å legge ned i en gammel bil.. Thefinger

FBK4x4
01-22-2009, 18:13
Var tangt å få ut den gamle motoren av bilen..;) Gikk uten å ta av døra da..

Å siden jeg kunne bruke den gamle veiva (gått 260 000 uten at jeg kunne spore noen som helst slitasje) Så da kommer det nye lager å pakninger,simmerringer og stempelringer samt ny clutch å lager til den i morra.
I dag blir det slipt ventiler ventilseter blir frest, deksler blir lakkert å alt grunndig vasket.

Per
01-22-2009, 18:27
Vi pleide å ta av døra for å få bedre plass når jeg jobba på Mitsu.
Triveligere å jobbe med....

Benytt anledningen til å vaske motorrommet mens alt er ute, da er alt triveligere under monteringen og etterpå... (Er en nesten umulig bil å vaske motorrommet mens motoren er i....)

FBK4x4
01-22-2009, 18:48
Vi pleide å ta av døra for å få bedre plass når jeg jobba på Mitsu.
Triveligere å jobbe med....

Benytt anledningen til å vaske motorrommet mens alt er ute, da er alt triveligere under monteringen og etterpå... (Er en nesten umulig bil å vaske motorrommet mens motoren er i....)

Takk skal du ha.. :) valgte å ikke ta av døra da jeg ikke kan la bilen stå inne på verkstedet hele tiden mens jeg overhaler motoren.. Jobber på mitsu selv jeg så hyggelig å finne andre som også har gjort det. Har ca 10 år i konsernet nå å trives der.. Hvur har du havnet da?? Deilig å ha endel spes verktøy når en skal gjøre en jobb av dette kaliberet..:beer::beer:
Har nok tenkt til å gjøre endel småtteri i motorrummet ja med det samme jeg kommer til ligger noen br.rør som trenger litt ettersyn o.l

FBK4x4
01-25-2009, 11:00
Ja holder jo på med denna motoren jeg da:) Her er litt bilder av det som er under bearbeiding.. Topp med nye ventiltetninger å slikt..

FBK4x4
01-29-2009, 16:57
Så var det denna motoren da. :) oppdatert med nye simmerringer å pakninger å greier. Nå er jo alt på vei i sammen igjenn da..:) Bare legg merke til de høyglans polerte ventilene :) :) :)

Larser`n
03-02-2009, 21:12
Den ble veldig flott den motoren din du!:wink: Treffes vel i morgen eller?

Nissan
03-02-2009, 21:18
Hei, hva brukte du til å rense og polere de ventilene?

FBK4x4
03-03-2009, 23:07
Skrapte bort det meste med kniv og resten tok jeg med smergelpapir finere og finere og til slutt polerte jeg dem med krompolish.. :) :)

FBK4x4
04-07-2009, 22:49
Oj oj oj altfor lenge siden det har skjedd noe her inne i grunn.. :) Men nå vet jeg ikke om jeg har forgrepet meg på noe.. Thefinger Men har begynt på noe så får vi se om det blir kult etter hvert..

FBK4x4
02-15-2010, 12:15
SELGER denne for HBO 6000

Brukes desverre altfor lite og har kjøpt meg ATV med skilt i stedet...

FBK4x4
04-22-2010, 11:15
Hei hei fortsatt tillsalgs.. :smile::smile:

FBK4x4
05-01-2010, 14:45
HMMMMM etter en tur ute på OBS i tune å hilste på gutta i offroadklubben ble jeg nå i veeeldig tvil om det er zukien som får bli å ATV,en som får vike.. ;) Nå fikk jeg veldig lyst til å ta frem suzukien igjen..

FBK4x4
10-11-2010, 19:41
Selges til H.B.O 3000 Denne bir solgt nå.. Siden den ikke er blitt brukt siden sistgang jeg lurte på å selge.. Starter og går.. :smile: Treffes på tlf: 90051491

sven
10-12-2010, 22:11
HVA?!? selge nå, som det kommer til å bli litt kjøring igjen i nærheten av deg, vi har fått muligheten til å bruke et rett regulert område litt vettu:)