PDA

View Full Version : Dyseproblemer

velox
03-30-2008, 14:46
Det jeg sliter med nå er at ting ikke er tett i dysene. Det siver ut diesel på de tre bakerste dysene.

Tyter det ut hvis det er for mye trykk? Når jeg pumper diesel frem med håndpumpa så siver det ut!! Alt av pakninger er nye!

Har det noe å si om jeg strammer for hardt på mutterne?

velox
03-30-2008, 15:07
Jeg må ha stramma for mye til! Pakningene har blitt ødelagte muligens. For det lekker som faen. Brukte jo ikke moment. Er sjeldent jeg gjør det! :P

Andreas
03-30-2008, 16:31
Du har bytta både pakningen under dysen og på returen? Kopperpakningen kan glødes og brukes igjen om du åpner opp.
Har vært utfor at skinnen som returen ligger på har vært sprukket, da det er glemt å holdt igjen når dyser er dratt til eller løsnet.

Eller er det greit å vite at de pakningene til returen finnes i forskjellige varianter med forskjellig diameter som må passe overens med skinnen....

velox
03-30-2008, 16:48
skal prøve å varme opp kopperringene og snu dem for deretter bruke riktig moment der. Men de returskivene er jo henta fra Mitsubishi og tell min motor, tell min topp! Så de er jo riktige. Er også samme skivene som stod fra før. Men det kan være lekasje i returskinna. Der røra går inn i hver enkelt mutter som ligger over dysa. At det er gått hull akkurat i skjøten der kanskje. For det er kun de tre bakerste som lekker. Den fremste er helt fin!

velox
03-30-2008, 16:48
skal i tilleff drefse på med hold tite. Tåler 350bars trøkk. Legge det i gjengene og på returen der. Bare ikke foran de returhulla i skivene selvfølgelig!

velox
04-01-2008, 22:29
fikk start i dag. Alt fungerer nå med ny returskinne.. :)