PDA

View Full Version : VI trenger en klubbpresentassjon

Bergum
03-31-2008, 14:03
Har vi noen i klubben som alene eller sammen kunne tenke seg å lage en pressentasjon av klubben?
Tenker på følgende:

Hvem er vi
Hva gjør vi
hvorfor gjør vi det
Hvem kan vi hjelpe
(Hvordan ser det ut etter oss)

Ønsker da å få en pressentasjon som video, en som Powerpoint, og i brevs format.

Kan du ikke noen av disse, så har vi mange som kan hjelpe, bare du er kreativ.
Eller
er du ikke kreativ til å skrive, men elsker å dille med video, og powerpoint.
Da trenger vi din hjelp.
Ta kontakt med formann på formann@kristiansandoffroadklubb.no

sandviper
04-01-2008, 21:25
Kom igjen folkens, styret har flere områder som kan være aktuelle områder, men det kan ikke bli gjort noe før en skriftlig presentasjon av klubben er klar.

Du trenger ikke gjøre det aleine, en gruppe hadde egentlig vært det beste.

cath
04-02-2008, 07:17
Høres ut som en god ide med tanke på å ha en gruppe som kan jobbe med dette prosjektet.

Vet også at det er noen i klubben som er gode med videos....:smile:

Og siden vi begynner å bli en del jenter i klubben så vet jeg at dere og er kreative :smile:

sandviper
04-23-2008, 18:38
Er det virkelig ingen som hadde giddet å nedlegge en kvelds arbeid for klubben?

Hvis noen har noe de mener bør stå i presentasjonen skriv det her:smile:

sandviper
05-16-2008, 10:02
Styret jobber med en klubbpresentasjon.

skriv noen stikkord her eller på mail/PM til meg hvis du har noe som bør stå i presentasjonen. Så fort dette er på plass vil vi prøve å komme i dialog med kommunene for å finne et egnet området.

sandviper
05-16-2008, 10:04
Jeg kan begynne:

Kristiansand offroad klubb
En klubb for alle med 4x4 i Vest Agder

Noen andre som har noe?

j0lle
05-18-2008, 22:07
Jeg kan begynne:

Kristiansand offroad klubb
En klubb for alle med 4x4 i Vest Agder

Noen andre som har noe?

som ønsker og teste ut ferdigheter under kontrolerte former.

sandviper
05-19-2008, 09:55
Takker Jolle! Flere som har noe, noen fra styret?

gundersen
05-19-2008, 18:50
Har ikke noe spesielt nytt men ville kaskje skrevet det litt om

Kristiansand offroadklubb
En klubb og et møtested for alle med 4x4 på sørlandet
Som ønsker å teste ut både utstyr og ferdigheter under kontrolete former
Eller bare for en hyggelig samtale om bil med andre entusiaster.

Et sted hvor bilen står i fokus å du har mulighet til å prøve hva den vanelige til å fra jobb bilen egentlig er lagd får å klare.

Nå har vi hvertfall en begynnelse så da er det bare for alle andre å komme med innspill og tips om hva som burde være med eller endres.

Bergum
05-19-2008, 20:06
Få prøvet bilen i ekstreme situasjoner for å bedre mestre bilen i plutselige situasjoner.
Få hjelp til å få bilen helt frem til hytta, uansett føre.
Finne ut hvorfor bilen ikke kommer opp den siste kneika.

j0lle
05-19-2008, 20:53
Få prøvet bilen i ekstreme situasjoner for å bedre mestre bilen i plutselige situasjoner.
Få hjelp til å få bilen helt frem til hytta, uansett føre.
Finne ut hvorfor bilen ikke kommer opp den siste kneika.

for og få tips fra andre om akkurat hvordan komme over den siste kneika.

Lille lay (nico)
05-25-2008, 22:09
Dele erfaringer om div. utstyr, dekk, fjerder, dempere, vinsjer
Bli kjent med nye bil entusiaster, sosiale sammentreff,
Hjelpe andre i trafikken som feks trekke folk opp av vei grøfta på vinteren

offpist
05-26-2008, 18:03
det vil også være mulighet for å arrangskjere konkuranser som også vil skaffe turisme. det vil også bli s<atset på at ungdom skal interesere seg i offroad relatert sport som igjen vil forebygge problemet med ulovlig kjøring i skog og mark.

offpist
05-26-2008, 18:10
i søgne og sogndalen FrP har de vedtatt å se etter område hvor det kan opprettes et motorsenter for intereserte dette kan vi også henge oss på for å presse flere politikere til å finne et området som er passende, i mandal er det i ferd med å bli vedtatt i styret til FrP så her vil det nok bli en mulighet snart, der sitter det også en FrP ordfører. Når det snakkes om et motor senter er det ikke lagt noen begrensning på hvaslags motorsport som skal bedrives... hvis det er noe mer dere lurer på er det bare å ta kontakt så skal jeg hjelpe så godt jeg kan...

offpist
07-30-2008, 17:28
hva blir det til med denne presentasjonen? er dere kommet noe vei?

Bergum
07-31-2008, 11:21
Nei. Vi har kun fått de tilbakemeldingene som står i denne tråden. Så prosjektet med å søke om nye kjøreområder står litt i stampe....

sandviper
07-31-2008, 22:51
vet Helge har skrevet noen ord og jeg har også noen tanker, men det er sol sommer og sjø fortiden...

offpist
08-03-2008, 18:26
jeg foreslår at de som er villige til å hjelpe klubben med dette uavhengi av om man sitte i styret eller ikke kan møtes en gang snart å slenge noen ideer på bordet osv... troe det er lettere å få ting ned på papiret når man er flere som har ideer...

offpist
08-03-2008, 18:41
bare sånn helt uformelt over en kaffi eller noko attåt?

Lille lay (nico)
08-04-2008, 14:13
Den er jeg klar for! Mange offroad hoder tenker bedre enn et offroad hode! :-) :-):beer:

offpist
08-06-2008, 01:32
det er jo bare å finne tid og sted så er vi igang me noe...:smokin: er klar som ett egg jeg:bounce:

sandviper
08-06-2008, 17:50
Gå sammen et par stykker en kveld skriv ned noe som er sånn ca og send forslaget til styret.

offpist
08-07-2008, 23:02
det gjør jo ikke no om det er flere rundt bordet, og heller ikke om noen fra styret også er med...

gundersen
08-08-2008, 02:45
bare å si ifra når, har jeg tid blir jeg med

offpist
08-08-2008, 16:04
ja bare å finne en dato jeg er somregel ledig på lørdager...

Bergum
09-09-2008, 17:59
Det har kommet forslag om å samles på en plass for å skrive denne pressentasjonen.

Hvem vil være med på dette?
Vi må ha en ca antall på hvor mange som kunne tenke seg å være med, så vi kan finne et passende lokale.

Svar på innlegget her, så teller vi, ev send meg en PM.

sandviper
09-09-2008, 18:11
Jeg er med

offpist
09-09-2008, 20:48
jeg er med så lenge det passer...

Lille lay (nico)
09-10-2008, 21:51
Jeg også så lenge det passer

norwegian redneck
09-11-2008, 11:03
jeg skal prøve alt jeg kan å kunne være med på dette

offpist
09-24-2008, 18:52
ja hva blir det til? er det ikke like greit å slå det sammen med medlemsmøte, så er det iallefall noen som kan sette av et par timer.

status
10-24-2008, 12:40
Det har nå vært mye snakk om den klubbpresentasjonen.

Her kommer min.

Fint om dere kan komme med tilbakemeldinger.

----------------------------------

Kristiansand Offroad klubb hadde sitt første årsmøte i 2007, men navnet hadde blitt brukt en del før vi startet opp som en klubb. Det var etter flere kjøringer på Forsvaret sitt kjøre felt på Evjemoen i Hornes kommune , Vi så at det var på tide og starte, vi viste det lenge vært stille i byens offroad miljø, vi så fort at klubben kunne vokse raskt. Etter en del samtaler mellom Bjarne Bergum og Helge Andersen sommeren 2006 så ble klubben stiftet september samme år. men hadde ikke noe årsmøte før i februar året etter.

Klubben blir i dag drevet av et styre på 7 personer. Klubben blir drevet etter vedtekter som er blitt godkjent av årsmøtet. Vi og også registrert i Brønnøysund registrene.

Klubbens formål er og kunne samle personer som har offroad som inntresse. Arrangere treff, turer osv. Vi er en klubb som er åpen for alle type bil merker og modeller.

Vi har siden oppstarten i 2006, blitt en klubb i bra utvikling, vi er i dag godt over 30 medlemmer i klubben, Vi har medlemmer som er aktive innen for konkurranse kjøring, samt medlemmer som er med for den sosiale kjøringen, og sammenkomstene som klubben har. Våre medlemmer er og finne i begge Agder fylkene, Medlemmer våre er og finne i alle aldre samt kjønn. Du trenger heller ikke og ha offroad bil for og være medlem.

Klubben har gjennom noen år som innslag i byens borgertog på 17 mai, fått vist oss frem og på denne måten fått satt klubben på kartet. Vi har også vært til stede på biltreff , turer til utlandet osv.

Kristiansand Offroad Klubb er en forening som kan bidra med det meste.
Vi står i dag oppført på flere beredskap lister Agder, f.eks. brannvesenet i Vennesla.

Våre medlemmer har gjennom flere åres aktivitet utenfor veien fått en god erfaring hvordan en offroad bil kan brukes, f.eks. familie tur , eller kjøre utstyr ut ved for eks en leteaksjon. Norge er jo et land med mye skogbruk, og da finnes det også mange skogsveier. En offroad bil trenger ikke noe mer enn det. Eller finnes det ikke noe vei, så lager vi en. Vi har biler i klubben som er fra standard til ekstrem utbygget, med vinsj, sperrer osv.

Det finnes mange måter og behandle en bil på, men vi er av den gruppen bilbrukere som ønsker og bruke bilen vår også dagen etter, derfor er sikkerhet viktig for oss, både på og utenfor hovedveien.

Klubben kan i dag tilby flere medlems fordeler, rabatt på dekk, gode priser på deler, vinsje osv. Alt dette gjennom våre støttespillere.

Vi håper med denne klubb presentasjonen at du har fått litt innblikk hva klubben driver med.

Med vennlig hilsen
Styret i Kristiansand Offroad Klubb

status
11-14-2008, 11:00
"Takker for den gode tilbakemeldingen", men vi trenger forsatt den klubbpresentasjonen. Hva har skjedd med alle som var aktiv i denne tråden?

extremetoy
11-14-2008, 12:02
Her er en jeg laget for noen år siden får naf mr or!

http://video.google.com/videoplay?docid=-3739233253423240512

truls t
11-14-2008, 15:06
Her er en jeg laget for noen år siden får naf mr or!

http://video.google.com/videoplay?docid=-3739233253423240512

kjempefin...

darkblue
11-19-2008, 03:49
dds bra helge. hehe. på tide att noen gjorde dette. synt det måtte bli noen i styret da. dere har jo gjort så mye. syntes også det ikke er bra att medlemmene bruker så lang tid å fremdeles ikke får skrevet ned noen ord på papiret.

Men igjen døds bra helge :):):)

gundersen
11-19-2008, 22:59
Det vil snart bli gjort noe hvertfall, skal sende ut mail til alle medlemmer om når å hvor slik at de som har tid og lyst kan komme å være med men har vært mye jobb i det siste, best å ta det en dag jeg vet jeg kan komme sjøl.

linda marie
11-20-2008, 15:10
Bra skrevet, Status! Eneste jeg pirker litt på er dette: "Eller finnes det ikke noe vei, så lager vi en."

status
11-23-2008, 18:11
Det vil snart bli gjort noe hvertfall, skal sende ut mail til alle medlemmer om når å hvor slik at de som har tid og lyst kan komme å være med men har vært mye jobb i det siste, best å ta det en dag jeg vet jeg kan komme sjøl.

Tror ikke det hjelpe så mye og sende ut mail, denne saken har vært aktiv siden mars i år, det har også vært snakk om og treffes, men enda så er det ikke kommet inn så mye forsalg og tilbakemelding.

Det jeg skrev brukte jeg ca 30 min på.

Folk får heller komme med tips/ønsker om hva vi skal ha med, så tar styre på neste møte og lager en ferdig klubb presentasjonen med den infoen samt forslaget som ligger ute.

Vi har flere område som kan passe til kjøring, men saken kommer desverre ikke så mye videre, så lenge vi ikke har en ferdig presentasjonen.

Vi setter da fristen til neste styremøte som er 3 desember, og innen den fristen på alle forslag være inne.

Dere kan enten skrive inn forslag her på forumet, eller sende oss en email post(a)krsand-offroad.com

offpist
11-26-2008, 20:10
det er vel å bra med klubbpresentasjon men det som funker best er å finne områder gå sammen med grunn eier for deretter å gå direkte til politikere helst med fedig skrevet forslag til vedtak, da disse politikerne er late folk og kan stemme for et forslag som er ferdig og helst tilpasset det partiet de tilhører, Høyre og FrP er vel de mest velvillige til å stemme for en evt. omregulering derfor er det best å bearbeide disse først.

Jeg er sikker på at dere kan søke til krampa tar både dere og kommunen men det beste er å få saken opp til politisk behandling da har dere mulighet til å påvirke prosessen med å delta på gruppemøtene der det er mulighet for dette.

(det er ikke alle partiene som har åpne gruppemøter)

Bergum
11-26-2008, 20:56
Du glemmer en ting.
Du må først ha noe å komme med til en bonde.
I det du nevner bil og skog, er det ha det.

De må¨ha noe de kan sitte i ro og mak med, og lese i sitt eget tempo.

Amund
11-26-2008, 22:28
Bare et lite forslag:

Klubbpresentasjonen dere har til nå er jo 'kul' for oss offroadere. Men sett dere i grunneiers synsvinkel. Noen har lyst til å 'lage vei der det ikke er vei' i skogen hans. Lite attraktivt vil jeg tro.

Prøv heller noe annet, som f.eks. å foreslå for E-verket å drive rydding langs høyspenten (vi har prøvd, men politikerne nekta). Foreslå å reparere sauegjerder, slepe tømmer, rydde småskog evt. rydde fram gamle traktorveier, sånne ting. Tenk heller på det som en dugnad med kjøring som bonus, det kan bli starten på et godt forhold med en bonde, et e-verk eller lignende.

Videre så er jo beredskap og øvelser med brannvesen, redningstjeneste (ta kontakt med Viking o.l., selv har jeg vært med på to berginger av stjelte biler langt uti skauen, men det har vært tilfeldig at jeg fikk være med), de har ofte ikke utstyr selv til å komme seg fram i krattskog eller ulendt terreng.

Er medlem i Naf Romerike, de har vært veldig flinke med beredskapslister mtp brannvesen, og også forsvaret. Har vært med på tur i militært område med førstehjelpskurs, diverse kjøring, vinsjekurs og pølsegrilling... veldig hyggelig, man føler at man får både lært noe og gjort noe positivt for de man kjører hos, pluss at man kanskje, les kanskje greier å få folkene til å like dere og kanskje etter mye arbeid og mange tunge dugnader greier å få innpass både i kommune og hos grunneiere.

Bonus med disse tingene er at man får kjørt i områder 'ingen' får kjøre i ellers, og det blir litt mer mening med kjøringa enn bare å herje rundt. I tillegg jobber man opp klubbens rykte som hjelpsomme og fornuftige - og sist men ikke minst gjør slike 'jobber' at man faktisk har lov å kjøre på steder som er definert som utmark.

Andre ting som kan vurderes er å stille opp på diverse dager når det skjer noe i byen, tilby å stille ut biler, kanskje kjøre noen runder med barn, handikappede eller andre som har lyst, lage litt show og promotere klubben fra en god side.

Som sagt, bare et forslag, jeg har egentlig ikke peiling, men tror slike ting kan være lure.

offpist
11-28-2008, 14:40
Du glemmer en ting.
Du må først ha noe å komme med til en bonde.
I det du nevner bil og skog, er det ha det.

De må¨ha noe de kan sitte i ro og mak med, og lese i sitt eget tempo.

det er ikke alle skogeiere som er av den oppfatning, har vert i kontakt med et par jeg kjenner hvor det ikke har vert noe problem med selve kjøringen så lenge man kjører med haue og ikke ødelegger skogen som de har tenkt å tjene litt penger på en gang, det er der mange har en del sperrer... problemet ligger i lovverket som ikke gagner oss sånn som det er i dag. der er det bare politikerne som kan hjelpe oss. Vi har heller ikke så stor mulighet til å være selektiv på hvor området er tror det er lettere å få til et område innover i landet der det er større områder å "ta av".
Jeg har heller ikke sagt at man ikke skal ha en klubb presentasjon, jeg mener bare å påpeke at det er politikerne man må bearbeide for å kunne få gjennomslag for det vi ønsker...

truls t
11-28-2008, 15:02
i forbindelse med NBF og terreng touringen så trenger man ikke godkjenning fra politikere for å arrangere ett treff.. skriftelig godkjenning fra grunneier og en skriftelig godkjenning fra politiet. sende dette til NBF og vips så er du langt på vei.. aberet er att klubben som skal gjøre dette må være under NBF sine vinger og ha folk som har minimun løpsleder kurs før man får arrangør lisens i klubben.. god helg og god tur...

offpist
12-01-2008, 15:41
i forbindelse med NBF og terreng touringen så trenger man ikke godkjenning fra politikere for å arrangere ett treff.. skriftelig godkjenning fra grunneier og en skriftelig godkjenning fra politiet. sende dette til NBF og vips så er du langt på vei.. aberet er att klubben som skal gjøre dette må være under NBF sine vinger og ha folk som har minimun løpsleder kurs før man får arrangør lisens i klubben.. god helg og god tur...

det stemmer men klubben trenger et område der man kan boltre seg fritt også da kommer politikere inn i bildet for å regulere området til næring/motorsport osv. uten det kan vi ikke bare te en søndags tur uten å måtte planlegge litt i forkant.

truls t
12-01-2008, 17:52
uten en bedre grunn enn å leke seg på så tror jeg ikke klubben får noe område å leke seg på.. og om ikke det er noen aktivitet så dør klubben...