PDA

View Full Version : NC #6 flyttes fra Egersund:

jan terje
04-01-2008, 12:08
NMK Egersund sliter med arrangementet og har vært i kontakt med Tommy om mulighet for avlysning.
Sammen har de istedet fått KNA Haugesund til å overta runden.
Vier har, som den resursperson han er, tatt på seg ansvaret for runden som går 27 september.
Runden vil bli kjørt i Etne i ett stort grustak. Sosialt blir det i tillegg, stor fest lørdag kveld på Old River Saloon.
http://www.etne.kommune.no/KOMMUNE/navsys/frameset.html
http://www.espenmills.com/zoom/etne.htm

Mere info kommer.

Se innlegg 2. april kl 00.12 :)

Berge-Olsen
04-01-2008, 12:15
:grinpimp:

Jørgen
04-01-2008, 12:18
nmk arendal har også vært i kontakt med kna haugesund ang siste sørlandscup.. dette har de også sagt ja til. så da blir det heldigvis 5 runder i sc i år:smokin:

supersvein
04-01-2008, 12:30
Kjempebra greier!!
Hvem skulle trodd at vi plutselig skulle stå med 2 NC-runder i Hordaland i år!!?
...er ikke mulig å ta gjerstadsladden der også da Tommy???? :grinpimp: :grinpimp:

Arne
04-01-2008, 12:35
Husk at NBF skal godkjenne slike bytter.
Dersom en klubb ikke kan arrangere som avtalt, skal dette meddeles NBF snarest.
En klubb som ønsker å overta arrangementet sender søknad om approbasjon på vanlig måte.

jan terje
04-01-2008, 12:39
Husk at NBF skal godkjenne slike bytter.
Dersom en klubb ikke kan arrangere som avtalt, skal dette meddeles NBF snarest.
En klubb som ønsker å overta arrangementet sender søknad om approbasjon på vanlig måte.

Går ut i fra att Tommy har tråden i det med NBF, vil tro det er avklart mellom ham og Janne Brondal.

Mats Erik
04-01-2008, 13:58
Detta kan jo bli bra viss det blir ein runde her i etne.:D:D:D:D Bur jo likeved grustaket herThefinger

supersvein
04-01-2008, 14:05
Jeg forstod på Vier at det planlegges å kjøre gjennom elva der også.
Da er det bare å bruke portene som dem bruker i kajak-konkurransene der - dette blir en skikkelig høydare!!

Mats Erik
04-01-2008, 14:11
Detta bør ikkje vær ein dårlig april spøk!!

Monster Teddy
04-01-2008, 14:48
da stikker jeg ned til deg Mats :)

jan terje
04-01-2008, 14:51
Nei, dette er (dessverre) ikke det.
Nå skal det legges til att Etne er kortere for østlendingene å kjøre til enn Egersund. Regner med trønderne også får det gunstigere. Og Etne er en fin plass, husker jeg og Åge flere ganger dagdrømte om NC/SC der.

Jeg ble tidlig spurt om muligheten for å ta det i Sokndal igjen. Det var ikke aktuelt. Denne bygda skal aldri mere få hjelp av undertegnede for å trekke en turist hit.
Var til og med i møte med Kultursjefen og Ordføreren, som lovet både praktisk og økonomisk hjelp om jeg og andre ville.
SOKNDAL SUCK'S!!!!!!!!!!!
:pissed::pissed::pissed::pissed::pissed::pissed:

jan terje
04-01-2008, 15:01
http://lupez.tronder.net/Filmer/4x4/Norge%20Rundt.wmv
På den tiden var det gøy med offroad, til og med i Sokndal.

Mats Erik
04-01-2008, 16:01
Etne er ein fin plass de ja:) Har budd her snart ett år. Salooen er konge! Skikkelig country style:smokin::beer:

Men koffor ikkje dagdrømme om NC/SC på valen. Det er jo bare 20 min ekstra med ferje:) Men grustaket i etne kan by på nok utfordringer det:D Been there, done thatThefinger

Blesvik
04-01-2008, 16:02
Var til og med i møte med Kultursjefen og Ordføreren, som lovet både praktisk og økonomisk hjelp om jeg og andre ville.

Ja, dette suger..

Tore Hansen
04-01-2008, 16:43
- hvor lang tid går det fra arendal til haugesund da?? nærmere bestemt Etne?

jan terje
04-01-2008, 16:47

Tipper 1,5time fra Haukeli.

Mats Erik
04-01-2008, 16:48
Når me sku til SC5 i risør i høst begynte vi i etne kl 16, 16,30 og var i Risør på kjørefeltet der i 23, 2330 tiden, men då hadde me kjørt oss litt bort og...

Tommy
04-01-2008, 17:23
:pissed::pissed::pissed::pissed:
Hei hei hei...
Dette var ikke det vi ble enig om.. jeg har godkjent flytting til UTNE ikke til ETNE.

Janne Bronndal
04-01-2008, 17:27
Etter samtale med Arne Johannessen har vi i ferdighetsseksjonen etter en grundig gjennomgang besluttet at NC #6 ikke flyttes men avlyses i sin helhet. Dette pga altfor mye turbulens rundt denne runden. Dette kan vi ikke være bekjent av.

Janne Bronndal

Mats Erik
04-01-2008, 17:32
Hvorfor avlyse??:( Det er jo null stress å få til noko slikt her i etne, dessuten er det ikkje så langt å kjøre heller for andre..

Arne
04-01-2008, 17:42
Hvorfor avlyse??:( Det er jo null stress å få til noko slikt her i etne, dessuten er det ikkje så langt å kjøre heller for andre..

Dette har blitt en prinsippsak for meg, skal Norgescupen bli tatt seriøst er vi nødt til å bli kvitt den stadige tvilen om hvor en runde skal gå og ikke minst hvem som er ansvarlig for gjennomføringen.
Saken må selvfølgelig behandles formelt i FS og vi tar et hastemøte i morgen, siden Janne likevel skal til Oslo.

Mats Erik
04-01-2008, 17:55
Forståelig, Men det kommer jo et år til neste år og:smile:

Dette har blitt en prinsippsak for meg, skal Norgescupen bli tatt seriøst er vi nødt til å bli kvitt den stadige tvilen om hvor en runde skal gå og ikke minst hvem som er ansvarlig for gjennomføringen.

jan terje
04-01-2008, 18:39
Etter samtale med Arne Johannessen har vi i ferdighetsseksjonen etter en grundig gjennomgang besluttet at NC #6 ikke flyttes men avlyses i sin helhet. Dette pga altfor mye turbulens rundt denne runden. Dette kan vi ikke være bekjent av.

Janne Bronndal

Synes det er dårlig av NBFs representanter Janne & Arne å snu i saken nå!
Ikke minst for de som er i gang å forberede runden i Etne.
Desuten får det konsekvenser for SC runden, tviler på att noen kjører til Etne for siste runde i SC.
Ta hensyn til att både NMK Egersund og KNA Haugaland er uerfarne, og dere kan ikke være så konsekvente i avgjørelsene.
Hvem gidder tilslutt å arrangere noenting i dette landet?

Arne
04-01-2008, 18:57
Synes det er dårlig av NBFs representanter Janne & Arne å snu i saken nå!
Ikke minst for de som er i gang å forberede runden i Etne.
Desuten får det konsekvenser for SC runden, tviler på att noen kjører til Etne for siste runde i SC.
Ta hensyn til att både NMK Egersund og KNA Haugaland er uerfarne, og dere kan ikke være så konsekvente i avgjørelsene.

Klarer ikke å forstå hva du vil frem til med denne uttalelsen om å snu i saken.
Det jeg skriver er at vi må ha et formelt vedtak på dette.

jan terje
04-01-2008, 19:17
Dette minner om den årlige ProMod regel debatten.
Alle ser att det kreves ett formelt vedtak, men jeg hadde håp om att det var takhøyde for att klubber kan gjøre formelle feil i sin iver.
De burde få anledning til å prøve å få det formelle i orden, gjerne innen en kort tidsfrist gitt av NBF, før NBF avlyser runden.
Føler Arne og Janne virker maktsyke med en så konsekvent avgjørelse!

supersvein
04-01-2008, 19:28
Det går ca 4,5t om en kjører gjevnt og uten stopp (og ikke kjører feil).
Bør fort regne time til for pisse- og sight-seeing stopp :wink:
Om jeg ikke husker feil, så er det ca 33mil.

:pissed::pissed::pissed::pissed:
Hei hei hei...
Dette var ikke det vi ble enig om.. jeg har godkjent flytting til UTNE ikke til ETNE.
Utne ja, genialt. Den som velter, er ute - i fjorden :jeep1:

AOK vel... :D:D:D:D

Forøvrig er jeg ganske enig med Arne.
Sporten er ikke tjent med at det stadig endres i terminlisten.
Med langsiktig og god planlegging hos klubbene, bør det ikke være et stort problem.

Mats Erik
04-01-2008, 19:55
Men det er jo og flott at Arne og janne tar eit haste møte på dette då:smile:

Arne
04-01-2008, 23:12
Men det er jo og flott at Arne og janne tar eit haste møte på dette då:smile:

Klokken er 2. april:smokin: og det nevnte hastemøtet er avholdt.

Beslutningen er at det ses bort fra alle innlegg i denne tråden:laughing:

Tommy
04-01-2008, 23:13
he he synes dette var en god spøk...:D:D:D

Vier
04-01-2008, 23:40
:laughing::laughing::laughing:

Gi Gass
04-01-2008, 23:58
Og Mats Erik var vel den mest lettlurte!! ThefingerThefinger

Arne
04-02-2008, 08:42
Og Mats Erik var vel den mest lettlurte!! ThefingerThefinger

Å, det var like før jeg gikk på for fullt også da..........

Men når det er sagt;
Det er faktisk viktig at vi begynner å ta NC mer seriøst med tanke på innmelding av løp og endring av terminlisten.
For neste år vil vi forholde oss til de tidsfrister som er gitt og kun løp som er innmeldt på riktig måte vil bli vurdert som aktuelle i NC 2009.

Mats Erik
04-02-2008, 09:45
:pissed::pissed::pissed::pissed::pissed::pissed::p issed:

Mr Webergen
04-02-2008, 10:35
dårlig spøk:P eg gjekk vertfall på an:P

Vier
04-02-2008, 15:28
Hehe, du gikk virkelig i det med begge beina først Mats Erik Thefinger

Å, det var like før jeg gikk på for fullt også da..........

Men når det er sagt;
Det er faktisk viktig at vi begynner å ta NC mer seriøst med tanke på innmelding av løp og endring av terminlisten.
For neste år vil vi forholde oss til de tidsfrister som er gitt og kun løp som er innmeldt på riktig måte vil bli vurdert som aktuelle i NC 2009.

Det er lett å være enig med deg der Arne. Sånn off-topic er det kanskje på tide å tenke landsdelcup'er med Norgesmesterskap til slutt?
Men hva vet vel jeg? :eyemouth:

Mats Erik
04-02-2008, 17:02
Eg e ein meget seriøs person:D

Eg og har tenkt på landsdelcup. Har jekla lust te å få te ein vestlandscup.