PDA

View Full Version : General Chit-Chat

jan terje
03-17-2007, 17:49
Generell Hard Core offroad debatt, åpen for det meste.
Skriv gjerne på Engelsk-Svensk-Dansk.
Så holder vi resten litt mere om tekniske ting.

Ok, hvem starter???crossboned crossboned crossboned

General Hard Core offroad discusion.

Ok, who starts?crossboned crossboned crossboned

Geir
03-21-2007, 22:02
kommer det noen nye formula offroad biler i år ? nye team ?
(vet det er en egen formula offroad bås ja -men men )

-is there any new built formula offroad cars this year ? new teams?

Lyst å reise til Skien i september - virker som det er uendelig langt opp til toppen!

hvis ikke spørsmålet passer her , flytt det .

Sheba
04-16-2007, 22:23
lurte litt på de start nr som vi har hatt en stund fra offroad. ser dette nr dukker opp i flere innbydelser og lurer på hvor man får tak i disse. forrige eier hadde dette og det er vel en ting som er kjekt å ha :)

jan terje
04-18-2007, 12:32
Startnummer får du på førermøte eller påmelding til biltrial løp.
1-2-3 er de tre som tok de tre sammenlagt pall plassene året før, resten blir delt ut fortløpende.

Geir
11-15-2007, 14:30
DETTE TAR JO HELT AV !!!!!!!!!!!!!!!

ROE DERE NED , IKKE ALLE PÅ EN GANG HER ----> blir helt forvirret av alle innleggende som strømmer på her.

:eek::eek::eek:

Amund
11-15-2007, 18:21
Slappa Geir, resten av norge har ikke så kjapt internett som dere bori Sokndal. Eller er det klokka deres som går litt fort? Thefinger

Geir
11-15-2007, 21:38
Amund , du er jo ikke bare en guru på jeep , men også unimog blant annet .

har du noen tips/linker m.m. så jeg etterhvert kan finne ut mer om drivverket på Mokken jeg kjøpte ?

jeg vet ikke noe særlig om Mokken , men men

Amund
11-16-2007, 00:06
pirate4x4.com (mercedes)
rockymountainmoggers.com
benzworld.org
primeportal.net
http://www.unimog-community.de/ (tysk :mad:)
Google, wikipedia osv

Hvilken mog har du? BildeR? Jeg begynner å kunne en del på rams også, hvertfall når det gjelder mine mogger.

Geir
11-16-2007, 09:18
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?p=43393#post43393

vet egentlig ikke hvilken type det er ....Mokken står det på den :)

Amund
11-16-2007, 15:12
Dette er enten samme aksler som jeg har (406/416/en serie mb-track) eller de som er hakket smalere, muligens de vier har? 411/401/421 fra en viss periode. Er de like mine har de ca 180 cm mellom annleggsflater. Ser de er hjemmebygd fra trommel til skiver (2 store bolter nede er til bremsesko, mens portalene for originale skiver har ører på sidene av portalen for calippere). Er det maken til mine er det ca 6,5:1 i total utveksling, trykkluftsperrer. Hva lurer du på? Tipper de har brukt original unimog girkasse siden akslene er hengt opp som originalt med momentrøret.

Geir
11-16-2007, 16:12
jeg skal nok få målt litt på den når jeg endelig får den hjem etterhvert.

unimogkasse står på ( bare fordelingskasse? )

vet kun at det er en V6 ford,med adapter til volvogorkasse ...mer vet jeg ikke

Amund
11-16-2007, 17:52
Unimogkassa er en hel klump såvidt jeg veit, fordelings, høy lav lavere og enda lavere, kraftuttak og firehjulstrekk osv osv, og den er et beist siden den holder begge akslene på plass. Men, veit også at finnene pleier å fjerne det de ikke trenger på et eller annet vis og sette v8 og automat foran. Så det er tydeligvis mulig, og kanskje det danskene også har gjort? Tøff bil forresten, få litt maling og noen ordentlige dekk på så har du en kul protobil, kanskje den kan senkes litt, noe a la slåttkjærs gamle jeep, den lå på gummi bumpstops på flatmark, tror det er bra for stabiliteten. Så kanskje du kan konkurrere mot speiderne.... :)

Geir
11-16-2007, 18:00
da tror jeg det er ford,volvo så hele uniklumpen som står å her... og det blir vel GANSKE mye nedgiring vil jeg tro hehe

Slåttekjærs proto var en av de siste protobiler i norge spør du meg ....

Amund
11-19-2007, 18:01
Slåttekjærs proto var en av de siste protobiler i norge spør du meg ....

Jaha? Blir min den første da? Thefinger

Geir
11-19-2007, 20:15
mye muligt Amund !

det er bare det at jeg savner STORE protobiler med STORE motorer hehe .....

Jeg håper at når alle blir lei Spider biler , begynner å bygge "finske" protobiler !!!

Amund
11-19-2007, 23:20
Hva med laange protobiler med laaange motorer, er jo det jeg bygger.

Spider er best, det er derfor alle har det. Det hadde jeg også bygd, hvis jeg hadde hatt råd til volvoportaler da jeg begynte! Men tror jeg får det like moro med denna. Ikke like bra resultater kanskje, men den skal jo uansett gå mest hjemme i skauen og sandtaket...

Geir
11-20-2007, 10:49
Hva med laange protobiler med laaange motorer, er jo det jeg bygger.

Spider er best, det er derfor alle har det. Det hadde jeg også bygd, hvis jeg hadde hatt råd til volvoportaler da jeg begynte! Men tror jeg får det like moro med denna. Ikke like bra resultater kanskje, men den skal jo uansett gå mest hjemme i skauen og sandtaket...

Jeg har stor tro på at din bil blir tøff Amund !

Jeg er ikke helt enig med resten du skriver.
- virker som Spider biler er best på løypene i Proto som nå er tilpasset Spiderbilene .....

man vil jo ikke kunne se en protoløype som går oppoverbakke lengre, siden bilene nå ikke har ork å komme seg opp.

forsto løypene for 2008 sesongen har max høydeforskjell fra start til mål på 2,3-2,4 meter crossboned

Chevy-Sheriff
11-20-2007, 11:14
forsto løypene for 2008 sesongen har max høydeforskjell fra start til mål på 2,3-2,4 meter crossboned

.....ikke stort høyere enn Pride'n altså.......:D :D :D

Geir
11-20-2007, 15:28
Pride'n er jo ultratøff ... kanskje protobil-byggerne burde tatt en nærmere studie av den før neste bygg crossboned

Amund
11-20-2007, 16:27
Måtte teste rørbilhjula på unimogen... blir litt i trangeste laget er jeg redd.

http://amund.bilbygging.no/coppermine/albums/userpics/10062/normal_Bild014.jpg

Geir
11-20-2007, 16:29
har du ikke noe hevesettgreier til Jeep du kan sette på Unimogen da ?
- virker som de i USofA bruker det ......

det der er jo en nydelig mog' du har fått deg , så litt bilder inne på andresiden din !

Chevy-Sheriff
11-20-2007, 16:31
Tøfft! crossboned

Vinkelsliper!!!!

Geir
11-20-2007, 16:37
http://www.pirate4x4.no/forum/showthread.php?p=44236&posted=1#post44236

Her la jeg en ny tråd , bare så forvirringen her inne skal bli komplett hehe

ShuDuck
11-20-2007, 16:41
Tøfft! crossboned

Vinkelsliper!!!!

Helt enig! litt frisering i framkant av skjermen og bumpstops så får du hvertfall litt innflex

kan du ikke sette på alle dekka sånn at vi kan se hvor tøft det blir, og du innser at du er nødt til å gjøre det? pleeease :D

Amund
11-20-2007, 17:30
har du ikke noe hevesettgreier til Jeep du kan sette på Unimogen da ?
- virker som de i USofA bruker det ......

det der er jo en nydelig mog' du har fått deg , så litt bilder inne på andresiden din !

Tøfft! crossboned

Vinkelsliper!!!!

Den er et smykke! Og det gjør vondt i magan bare jeg tenker på å få riper i lakken... vinkelslipern sitter langt inne på den her. :( Noen som vil bytte den i en shabby en og masse penger???

ShuDuck
11-20-2007, 17:55
pyttsann det tar ikke livet av deg, men kanskje han som pussa den opp gjør Thefinger men det hadde jo gjort seg med et bilde av dekka på rørbilen, hadde det ikke? :)

Amund
11-20-2007, 18:32
men det hadde jo gjort seg med et bilde av dekka på rørbilen, hadde det ikke? :)

Jo, vet du hvem som selger 11 mil lange hjulbolter til Unimog? Thefinger

Geir
11-21-2007, 10:21
Amund , husker du hvilke fjærer og dempere fra Jeep de satte på unimogene ?

mener å huske det var 'endeltommers hevesett de satte over ?

Amund
11-21-2007, 13:20
Ja, det var 6" fjærer til TJ. Men det var jo på en 404... den har en liten bensinmotor.. og er vel et tonn lettere enn 406'en tror jeg. Regner ikke med at fjærene går om hverandre heller.

Holten
04-23-2008, 19:17
http://www.pirat4x4.no/

Hvorfor er denne oppe enda?? Hvorfor vil de reklamere for konkurentene sine?:shaking::shaking::shaking:

hosthosttaperehosthost

ShuDuck
04-23-2008, 23:22
jeg føler meg opplyst :grinpimp: