PDA

View Full Version : Min søster trenger hjelp med cherokeen hennes...

knixen
04-12-2008, 18:59
Får ikke gnist, går utifra hun trenger ny(ere) coil. Hun er en 4L (low output:eyemouth:)

Noen som har liggende?

Knut 98899369

Amund
04-12-2008, 19:34
Vedder trusa mi på at det ikke er coilen, men CPS, crank position sensor, sitter inn i converterhuset på øverst på venstre side. De pleier å ta kvelden brått og uten grunn... mulig det går an å sjekke den før man kjøper ny, sikkert noen eksperter som vet hvordan (ohmmeter?)

knixen
04-12-2008, 19:38
Peiling på hva det koster for en ny og om noen kan ha liggende en sånn brukt?

dynna
04-12-2008, 19:49
får de på aarnes.no. tror de koster 650kr. Bå inn på offroad.no og søk på CPS så får du masse linker/hjelp.

sivrt
04-12-2008, 19:55
Mener man finner måten å teste disse på i Haynes eller Chilton manualene..

Evnt kan du gå inn her og kanskje finne det.. http://greatlakesxj.com/tech.html

Her ligger ihvertfall factory service manual til endel årganger av XJ

Trude
04-12-2008, 20:41
Heisann å takk for nyttig info. etc.etc.
Knixen (brodern) er så snill å hjelper meg med div. problemer og spørsmål, men jeg er ikke like kunnskapsrik innen "faget" som han & dere andre:wink_animate: Hva er symptomene på CPS? Samme som en defect coil?
Må uansett bare si takk å atter takk for alle tips!:blush2:

Trude
04-14-2008, 16:34
BILEN STARTER IGJEN!!:bounce: Så over ledninger og lokaliserte CPS sensor mm, da jeg igjen prøvde så startet den altså. Har hatt tilfeller da motoren har stoppet i fart -i bakker & skråninger og med lavt turtall, samt gradvis brukt lengre tid på å tenne når jeg starter.. Kan det fortsatt være coil eller CPS som er problemet? :confused:

dynna
04-15-2008, 08:26
det mest "vanlige" er vel at det er CPS som går. skal litt till for at Coilen skal ryke. Men jeg er ikke sikker:smile: Sliter med det samme sjøl.. En motor vask var det jeg gjorde nå sist, og det hev funket en stund. Byttet CPS for ca et ar siden.

Trude
04-16-2008, 12:45
Om det er CPS som er problemet, kan det da -som i mitt tilfelle- slå inn å ut? Altså kan symptomene forsvinne for så å komme tilbake? :question:

dynna
04-19-2008, 21:00
Jepp. ledningene smelter, ligger rett ved eksosen..

Amund
04-20-2008, 00:20
Om det er CPS som er problemet, kan det da -som i mitt tilfelle- slå inn å ut? Altså kan symptomene forsvinne for så å komme tilbake? :question:

Ja, har hørt flere rapporter om at den virker kald, dør når varm... og sånne ting.