PDA

View Full Version : RTH's Y60 goes to Sortland!

Kaare
04-13-2008, 00:38
The story:

Første møte, våren 2006 på tunet til Christian Austad:

18863

Den gang Trygve Haugs prosjekt Patrol: "Herbie"
3" OME heving, ARB i begge akslinger og 35" MT Baja Claw Radial. Registrert første gang i januar '92 på Jessheim. Vært en tur innom Drangedal i.flg. papirer jeg har liggende. Noen som kjenner til mer av bilens forhistorie: Kom med det!

Vi dro til Christian med min 35" Y61, fruens "familie" Y61 og en 300ZX BNH hadde inne.

18864

18865

18866

Litt moro. 3 av Patrolene i vårt eie samlet samtidig.
Min Y61 skulle få monter ARB-sperre forran + diverse med Christians hjelp. Herbie var klar for godkjenning på 35". (Jepp - det navnet har blitt hengende ved den)Han hadde bygd den opp samtidig med ikke helt ukjente "Reloaded"

18867

18868

Neste møte ble på 4x4 Drivers Norway's kjørefelt på Svarstad.

18869

Herbie fikk herja litt på Svarstad, men ikke mye. Ble fort stående stille mens breddere og vinsjrecivere ble anskaffet. Godkjenning gjennstod. Snorkel og bakseter ble montert, men bilen stod stille og ble ikke brukt.

Kaare
04-13-2008, 01:04
Vinteren '06/'07 var vi på jakt etter bil til husets tennåringsjente. Fruen hadde lyst på "bikkjebil" (3 Rottweilere her som stadig var på kurs) og jeg en offroader for litt røffere bruk enn hva jeg tillot lommeboka å bruke Y61'n til. Vi så på Toyota LJ70, 73 og kort Y60. Vurderte også en stund å ta inn en kort Y61 fra Frankrike. (Hadde funnet en del rimelige eksemplarer der.) Fikk på denne tiden tilbud om å kjøpe Herbie siden den stod stille og aldri ble brukt. Trengte en ny eier m.a.o. som kunne og hadde tid til å bruke den til det den var bygd opp for. Dessverre - ikke tale om jenta ville kjøre den der! OK... :(
Budsjettet ble lavere, siden vi måtte kjøpe en annen tennåringsbil. Vurderte Amunds LJ70 som var til salgs samtidig.

18870

Men Patrol er Patrol. Vekk med ville Toyota ideer!

Y61 fra samme treffet i Svinndal, påsken '07:

18871

Herbie ble etter hvert solgt til "Beowulf". Han fikk den godkjent og planene var store. Men skjedde det noe? Njet... en tur til Svarstad eller to, en til Svinndal. Nye batterier var alt. Ellers stod den stille og rusta fikk herje fritt på en bil som bare 2 år tidligere hadde fremstått som både pen og kompatibel.

Beowulf la bilen ut for salg etter å ha innsett at heller ikke han kom til å føre prosjektet videre. Jeg begynte å tenke igjen.

Nisse TT på Herstua 15/12 2007:
Lømo kommer med sin Y60 på 37".

18872

Lømo imponerer stort med kjøringa - og det uten sperrer! Dette ga inspirasjon!

Beowulf med Herbie klarer seg rimelig bra.

18873

18874

Jeg ser potensialet og et par dager etter sier jeg solgt! :beer:

knixen
04-13-2008, 01:07
Tøft som fy det her!!! Gleder meg til å følge med her!!! Blitt flink du:smile:

Kaare
04-13-2008, 01:11
Takker, men gjett hvem som kommer til å trenge hjelp med dette prosjektet fremover?

Har ikke skrudd bil siden jeg kjørte '75 Kadett...

Innen Arctic Trophy i Russland 2009 skal jeg klare å skru 75% av denne bilen selv :grinpimp:

lømo
04-13-2008, 18:55
Nå har jeg også sperrer :smile: eller det vil si arb fremme,baksperra blir montert neste helg. Også har jeg giret om transfer kassa så nå går bilen saakte. Vil anbefale dette som ditt neste prosjekt.

Kaare
04-13-2008, 19:08
Grattis Lømo! Nå blir du nær uslåelig :beer:

Nedgiring av transfer: Kan du beskrive litt mer? Fremgangsmåte, hvor har du fått delene fra. Har du bilder av jobben underveis også, hadde det vært helt Konge!

Annen ting jeg vil kopiere fra deg er ombygginga av AC til onboard air. 10 bar! Fikk jo ikke sett skikkelig på hvordan du hadde løst dette. Kan du legge ut noen bilder og en beskrivelse hadde det vært fler enn meg som hadde satt pris på det. Start gjerne eget emne.

lømo
04-14-2008, 16:54
Grattis Lømo! Nå blir du nær uslåelig :beer:

Nedgiring av transfer: Kan du beskrive litt mer? Fremgangsmåte, hvor har du fått delene fra. Har du bilder av jobben underveis også, hadde det vært helt Konge!

Annen ting jeg vil kopiere fra deg er ombygginga av AC til onboard air. 10 bar! Fikk jo ikke sett skikkelig på hvordan du hadde løst dette. Kan du legge ut noen bilder og en beskrivelse hadde det vært fler enn meg som hadde satt pris på det. Start gjerne eget emne.

Nedgiringen kjøpte jeg via Janne.den kommer fra et firma i Australia. www.marks4wd.com
Den girer om lavserien fra 2,02:1 til 3,75:1 eller ca 85%
Mitt 2nd gir er nå såvidt litt saktere enn standard 1 gir.
Det følger med alt du trenger i pakka og det følger med en detaljert monteringsanvisning. Krever litt maskinering med vinkelsliper i huset på kassa da drevsatsen er større enn originalt også må du ha en avdrager,til og dra av lagerene i kassa.
Tok desverre ikke noen bilder. Men får du med deg en mekaniker så gjør dere dette på en kveld. er ikke umulig dere rekker et par øl etterpå også.

Ac oplegget mitt er rimelig enkelt,en original ac kompressor og noen deler fra biltema. kan prøve og få tatt noen bilder i løpet av uka.

Kaare
04-14-2008, 18:45
Jøss - Janne ordner alt! Har vært mye innom de nettsidene. Blant annet studert portalakslene for Patrol. (Sikkle, sikkle...)

Dette høres jo utrolig bra ut. Kjørte ned "Brattbakken" på Rena i 1. og holdt veldig bra igjen. Tilsvarer dette nå 2. giret ditt betyr det jo veldig god kontroll. Testet klattre- og krypegenskapene etter byttet? Dette må jeg sette på lista. Kanskje tanken om dual-transfer blir overflødig?

Burde egentlig gjort dette på Y61 med automatkassa også. Den er alt for høyt gira i uttforkjøringer - må bruke bremsen og dermed forsvinner mye av kontrollen. Itillegg er den veldig masete i hastigheter fra 70 og oppover. Treffer liksom aldri riktig gir.

Alt er enkelt bare man vet hvordan :smile: Setter pris på om du får smekket inn noen bilder i løpet av uka av AC opplegget. Genial kompressorløsning er det. Dere kom jo til camp kun minutter før oss og innen vi hadde fått plugga inn Fini'n var dere ferdige til å dra(!) Samme løsningen på den røde 160'n? (Hvem eier den?)

knixen
04-14-2008, 18:58
Du girer bare om lavserien i transfer kassa, ikke høy serien. Så det ville ikke hatt innvirkning på det kjøring langs vei... Da kan du heller gire om diffenen:smile:

Hva koster det til nissan via janne???

Kaare
04-14-2008, 19:07
OK? Kan du forklare hvordan man girer om diffen?

knixen
04-14-2008, 19:13
OK? Kan du forklare hvordan man girer om diffen?

øh, ja.. du tar ut diffene og bytter giringen før du setter de på plass... Jeg har gjort det på min, "jeg" (ihvertfall inn og ut biten...)

Min har originalt 4,56 utveksling i diffene som er byttet til 5,29...

Kaare
04-14-2008, 19:22
Øh, ja... dette ble jeg jo veldig mye klokere av...

Trodde begge deler satt i girkassa her jeg? Men nå er jeg visst helt på bærtur å trenger å få dette inn med teskje av noen som kan norsk for førsteklassinger...

Girkassa består av en serie for høy og en for lav. Riktig? Hver av de har hvert sitt sett med tannhjul. Størelsen på de tannhjulene bestemmer utvekslingen? Dermed detter jeg ut når noen sier at lavserien ordnes i girkassa, mens høyserien ordnes i diffen.

Får si som Tore sa i en tråd: "Jeg bare kjører, jeg!" Men vil og trenger jeg lære mer her. Dvs gidder ikke spille alltvitende.

Teskjemetoden, please!

knixen
04-14-2008, 20:31
Øh, ja... dette ble jeg jo veldig mye klokere av...

Trodde begge deler satt i girkassa her jeg? Men nå er jeg visst helt på bærtur å trenger å få dette inn med teskje av noen som kan norsk for førsteklassinger...

Girkassa består av en serie for høy og en for lav. Riktig? Hver av de har hvert sitt sett med tannhjul. Størelsen på de tannhjulene bestemmer utvekslingen? Dermed detter jeg ut når noen sier at lavserien ordnes i girkassa, mens høyserien ordnes i diffen.

Får si som Tore sa i en tråd: "Jeg bare kjører, jeg!" Men vil og trenger jeg lære mer her. Dvs gidder ikke spille alltvitende.

Teskjemetoden, please!

Øverste bildet er en diff, nederste er en aksling

Ok, teskjemetoden er på vei:smile:

Først har vi motor som er koblet til girkassa via en clutch. I girkassa så har du x-antall gir forover og ett bakover. Den er så koblet til en transfer kasse som har høy og lavserie og noen biler kan koble inn og ut mellom 2wd og 4wd. Her kan man gire om lavserien, som det lages giringer til mange forskjellige transfer kasser. Så har man vel strengt tatt en fordelingskasse som er montert sammen med den som fordeler en aksling forover til drift av forhjulene og en til drift av bakhjulene. For de som monterer to transfer kasser så splittes de to siste delene og det settes en ekstra transfer kasse imellom.

På toyota så har du 2,28 som er std giring i transfer kasser (mulig det finnes andre giringer, men det vet ikke jeg) og så leveres det forskjellige varianter. Den vanligste som det blir byttet til er 4,7. Dette påvirker kun kjøring i lavserie hvilket er bra da det er der behovet er størst.

Hvis man har byttet til vesentlig større hjul enn standard så vil jo nødvendigvis 1 HØY gir og oppover ikke lengre være optimalt for kjøring innenfor det foretrukne arbeidsregisteret for motoren. Da vil det være behov for å bytte den generelle giringen på bilen som er i diffene. Std på min bil var 4,56 som jeg har fått byttet til 5,29. Dette gjør AT på alle sine ombygginger (ihvertfall fra 35" og opp). Diffene er jo i akslingene, som du sikkert har montert arb sperrer i. Altså de klumpene på midten av akslingene som du har en av foran og en av bak:D

Tja... godt nok???:smokin:

Kaare
04-14-2008, 20:38
Yes, Sir! Meget oppklarende og jeg lærte noe nytt idag også! Nå forstod jeg langt mer med en gang her og fikk sammenhengen. Takker og bukker :beer:

Kaare
04-16-2008, 23:38
Fortsetter historien...:

Vel hjemme på tunet fikk jeg endelig gått bilen nærmere i sømmene. Polstringa tøyt ut av førersetet og ble sittende skjevt så det holdt. Gummien på rattet hadde sluppet ringen og vrei seg i alle rettninger ved ratting. Hele understellet og godt opp i motorrommet var fremdeles fullt av gjørme, kongler, gress og ett par kreperte småfugler etter bilens siste lufting i Svinndal (3 mnd. tidligere!!! Ikke rart bila ruster?) Overflate rusta var jeg klar over før kjøp. Mye rust i nedkant av siderutene bak. Skjermbuene oppspist, men de skulle jo uansett kappes. Dvs overkommelig.

Første test med nyervervelsen måtte bli Romjuls TT på Herstua. Viie montere ett sett GY MTR 35x12.50R15 på MT Classic II som ble hasteinnkjøpt til Y61 i fjor sommer. (Var dessverre tomt for 37" der og da å jeg hadde to ødelagdte dekk etter kjøring på Island). Bedre med seipa MTR en useipa Baja Claw på holka, var tanken.

Men det gikk jo ikke. 16x8 med 0 i inpress kontra 15x10 med -52 i inpress.

19120

19121

Ikke noe plass til fleks... Her måtte det kappes og breddes. Romhjuls TT ble derfor kjørt på Baja Claw.

Har dessverre ingen bilder fra det treffet. Medusa tok mange som lå ute på No Fear, men de forsvant dessverre :(
Kan likevel si at Baja Claw dekka fungerte langt bedre enn forventet på holka som var i kjørefeltet. 1., 2. og 3. seksjon gikk prikkfritt. 4.: Subba merkebåndene (Patrolenes lange og høye panser er ikke bare +.. 5. seksjon: Var for feig på gassen, måtte rygge og presterte det glimrende kunststykket å rygge hele bilen forbi startstreken :shaking:
Havnet midt på treet ett poeng bak Hoel. (Å bli slått av Amund i en Jeep derimot var til å bli flau av :grinpimp:)

Iveren etter å få bort 90-tallspreget var også stort. Gikk løs på oppgaven med varmluftpistol og sitrus i 5 minus å brukte en formiddag per side. Hadde sikkert gått fortere hvis det hadde vært varmere i været. Gikk greit. Limet ble den største utfordringen, men fant ut at en sløv isskrape fungerte bra uten å skade lakken (neida - det er ikke så nøye med den på dette prosjektet, men da vet dere det dere som ER redd for lakken :wink:

19122

19123

19125

Amund
04-16-2008, 23:54
[QUOTE=Rett til himmels;71596

Havnet midt på treet ett poeng bak Hoel. (Å bli slått av Amund i en Jeep derimot var til å bli flau av :grinpimp:)

[/QUOTE]

Ingenting å skamme seg over det Kåre, vi bør heller konsentrere oss om at vi alle sammen ble slått av en dønn original Hilux!!! :biggrin:

Kaare
04-17-2008, 00:18
Bilen ble stående stille en stund. Hadde vært som å ratte en gammel Scania på Herstua med det digre rattet og førersetet skulle bare ut og det fort. Mente et ratt fra Sparco i Ø35 burde gå bra å kjøpte det. Seter ble det værre med. Ville i utgangspunktet ha Rally seter for fremtidig mulighet for 6 pkt seler, men de de hadde inne var enten for små eller for store. Medium str var selfølgelig utsolgt. Dermed ble det gatebilstoler med mulighet for 4 punkt seler. Målte og målte før jeg kjøpte og konkluderte med at de fikk plass. Men nei... Måtte hive ut konsolen mellem setene for å få de inn. "Ørelappene" tok plass!!!

Hadde på denne tiden fått det for meg at jeg på død og liv skulle Til Rena hvis det ble noe av. Fikk lagd til en festeanordning for de nye setene oppå originalfestene og ble sittende rimelig bra. Rattet i Ø35 derimot krevde muskler med 35". Skiftet fort til ett nytt i Ø38 og det var perfekt.

Men så da? Stolene er ute, gulvet fritt... Jepp - like greit å finne det ut med en gang. Rust i dørken på eldre biler med ramme er jo ikke et ukjent fenomen, ihvertfall ikke på Patrol. Ut med teppene - og Yes! Selvfølgelig var det høl tvers gjennom i begge hjulbrønnene forran + ett par steder bakover...

19130

19131

19132

19133

19134

Her måtte det sveises m.a.o. Enkelt og greit? Tja.. har du sveisa før så. Men det hadde aldri jeg. Tråla alt jeg fant av tråder i de fleste forum som omhandlet sveising. Type sveiseutstyr osv osv. Fikk meg til slutt et "sveisedemokurs" hos Tess i Ski. Enkelt jo! Kemppi Minarc Mig Adaptive 150 var som selgern sa: "Så enkelt at selv bestemor kan klare det". 5. forsøket og strøken sveis = solgt!

Kaare
04-17-2008, 00:21
Ingenting å skamme seg over det Kåre, vi bør heller konsentrere oss om at vi alle sammen ble slått av en dønn original Hilux!!! :biggrin:

Det er helt riktig Amund. Det sier en ting: Spiller ingen rolle hvor god redskap du har hvis du ikke kan kjøre den :shaking:

Eller skal vi heller si: Trenger ikke grov redskap hvis du KAN kjøre? Imponert ble vi ihvertfall. All honør!

Amund
04-17-2008, 00:43
Det er helt riktig Amund. Det sier en ting: Spiller ingen rolle hvor god redskap du har hvis du ikke kan kjøre den :shaking:

Eller skal vi heller si: Trenger ikke grov redskap hvis du KAN kjøre? Imponert ble vi ihvertfall. All honør!

Vet ikke helt, jeg liker å trøste meg selv med at den dagen hadde alle med piggdekk vinni... men jeg tror han som vant kjørte nedslitte all-terrain... så det er ingen unnskyldning det heller :)

4x4Norway
04-17-2008, 01:36
En av de mer berømte test kjørerne til Volvo sa no meget riktig en gang vi var på test bane, spelar ingen roll hur fin og sterk bil man har, om det sitter skit bak ratten,
han har nok mye rett i det :beer:

Kaare
04-17-2008, 19:19
En av de mer berømte test kjørerne til Volvo sa no meget riktig en gang vi var på test bane, spelar ingen roll hur fin og sterk bil man har, om det sitter skit bak ratten,
han har nok mye rett i det :beer:

Kreativt innspill, colormax. Får bare håpe vi slipper for mange av dem. Men bra du er enig i at bila er bra, da!

wazzza
04-18-2008, 20:02
Hei, har du fortsatt de 8x16-felgene?? Blei de brukt?? Er intr. i å kjøpe 8x16" om du eller andre har...

Kaare
04-18-2008, 22:59
Ja, de hjula er som du ser på første bildet enda. Bare felg du vil ha, eller dekka også?

wazzza
04-19-2008, 12:28
Er det de felgene på det øverste bildet i første post? Hva er innpresset på de? Pris?? Kan tas på PM om du vil.

Kaare
04-20-2008, 01:30
Ja, PWC felg. Fine og hele. Lite brukt tror jeg, men en knust senterkopp. Men det spiller jo ingen rolle hvis du vil ha enkel tilgang til frihjulsnavet.

Pris? Hva er sånt verd? 4000,- for felgene? Inpress er jeg ikke sikker på, men de ble brukt overfor BT da bilen ble godkjent og i vognkortet står det 8x16 med inpress 0. På Y60'n treffer dekksiden 100% med 35" og den ekstra plastbreddern du ser på bildene. Er bredden på 160 og Y60 lik?

wazzza
04-21-2008, 09:00
4000kr er mer enn jeg har tenkt å bruke på felger desverre.. Iværtfall når det er brukte felger, selv om de var fine :wink_animate:

Ang. bredde så tror jeg Y60`en er breiere enn 160... Har prøvd 8x16 med -6 i innpress med 285/75-16 dekk.. Gikk fint innafor de små bredderne jeg har på nå...

Kaare
04-21-2008, 15:00
Ikke så rart. Har vel priset meg helt utafor også?

Bestillte nye hjul av Amund idag. Irok Bias 36x13.50R15 på Rockcrawler.

Dvs. Baja Claw Radial hjulene i 315/75R16 er til salgs for 8000,- komplett + frakt. Dekka har knapt rullet noe og fremstår som nye. Produsert uke 35, 2005.
Kan evt selge dem hver for seg, men er en ypperlig kompinasjon av dekk/felg for de som vil ha Patrolen opp på 35" uten å bredde den med noe annet enn Nissans originale plastbreddere.

knixen
04-21-2008, 16:22
Ikke så rart. Har vel priset meg helt utafor også?

Bestillte nye hjul av Amund idag. Irok Bias 36x13.50R15 på Rockcrawler.

Dvs. Baja Claw Radial hjulene i 315/75R16 er til salgs for 8000,- komplett + frakt. Dekka har knapt rullet noe og fremstår som nye. Produsert uke 35, 2005.
Kan evt selge dem hver for seg, men er en ypperlig kompinasjon av dekk/felg for de som vil ha Patrolen opp på 35" uten å bredde den med noe annet enn Nissans originale plastbreddere.

Hadde de ikke dekk på lager??? VI VIL SE BILDER!!!!:beer:

Kaare
04-21-2008, 20:42
Nei, ikke 36" bias inne, men trodde det var på vei. Samme med felg i 15x10.
Hadde 37" og 36" radial. Men - godt med 39,5" bias inne. Det er bare å punktere, Knut!

Du får nøye deg med de bildene her så lenge:

19444

Tar med ett til Tommy også Thefinger

19445

Kaare
04-21-2008, 22:25
Noen bilder med div hjul:

Originalhjulet, 215/80R16

19458

Originalhjulet og Baja Claw 315/75R16

19459

GY MTR 37x12.50R15

19460

GY MTR 35x12.50R15

19461

GY MTR 37x12.50R15 (pigga og seipa vinterhjul) Tatt på Rena og viser hva vi stort sett drev med der... :smile:
19462

knixen
04-21-2008, 22:29
Noen bilder med div hjul:

Originalhjulet, 215/80R16

19458

Originalhjulet og Baja Claw 315/75R16

19459

GY MTR 37x12.50R15

19460

GY MTR 35x12.50R15

19461

GY MTR 37x12.50R15 (pigga og seipa vinterhjul) Tatt på Rena og viser hva vi stort sett drev med der... :smile:
19462

Lager du kø Kåre???Thefinger

(du må kanskje gjøre noe med den sorte lista på døra...)

Utrolig tøff bil!!! Bra finish også!!!:beer:

Kaare
04-21-2008, 22:35
Lager du kø Kåre???Thefinger

(du må kanskje gjøre noe med den sorte lista på døra...)

Utrolig tøff bil!!! Bra finish også!!!:beer:

Lager kø?! Vi vinsjer rundt på en Lada og en Runner! Se tråden til Blom fra Rena under Trails. Blom's kommentar: "Her er Ladaen Rett til Himmels vinsjet rundt hele Rena et par ganger"

Hva er galt med den sorte lista på døra?! Fin og praktisk når man parkerer Thefinger (...ja, ja... Skal tenke på det...)

Bilen er ikke så pen som den ser ut til på bildene. Mye smårust å fikse enda. Men skal bli bra og rustfri i størst mulig grad. Ingen vits å la den bli "spist opp".

knixen
04-21-2008, 22:46
Lager kø?! Vi vinsjer rundt på en Lada og en Runner! Se tråden til Blom fra Rena under Trails. Blom's kommentar: "Her er Ladaen Rett til Himmels vinsjet rundt hele Rena et par ganger"

Hva er galt med den sorte lista på døra?! Fin og praktisk når man parkerer Thefinger (...ja, ja... Skal tenke på det...)

Bilen er ikke så pen som den ser ut til på bildene. Mye smårust å fikse enda. Men skal bli bra og rustfri i størst mulig grad. Ingen vits å la den bli "spist opp".

He he, bildet lyger litt mao...:wink_animate:

(Øh, når du fikser den så kan du jo ta blinklyset på skjermen også....Thefinger)

Ja bruker å være sånt, min er underveis i planlegging til bobbing og lakking. Hos meg kommer form etter funksjon... :beer:

Tommy
04-21-2008, 22:47
Et usedvanlig flott merke...

Kaare
04-22-2008, 00:10
Et usedvanlig flott merke...

Nissanmerket? Ja - helt klart!

Kaare
05-04-2008, 01:29
Svart list fjerna! Skal bare lakkere litt her, så kommer det nye bilder :smokin:

hjallis
05-04-2008, 09:03
skal du bruke bias dekka til veikjøring eller bare til skogskjøring

Kaare
05-04-2008, 10:41
Hovedsaklig skogskjøring. Men håper de er OK nok på asfalten for kjøring til å fra treff.

Kaare
05-10-2008, 18:26
Nye hjul kom på plass igår. 2 gamle 37x12.50R15" GY MTR fra Y61 bak. 2 nye dekk forran og nye 15x10 Rockcrawler. Dette blir "veihjula"til å begynne med. Hadde bestillt 36x13.50R15 Irok Bias på 15x10 Rockcrawler men kom ikke før i juni og måtte ha noe annet enn piggdekk å kjøre på så lenge.

20698

20699

Gikk med litt lodd :eyemouth:

20700

20701

Fikk montert denne "snasne" ventilen også. Kjøpte ett sett Monster Valves på torsdag som var tiltenkt de hjula her. Kosta skjorta og var neppe verd det, men har man lyst på så har man lyst på :beer:
De ventilene her derimot har samme innvendige dim som Monster Valves (http://www.powertank.com/products/sfID1/15/productID/101) og litt av denne samme funksjonen. Ikke like "rafinert", men 50,-/stk er pris av en annen verden...

20702

20703

Irok hjula? Jeg sparer penger!!! Går nå for 36.13.50R17 isteden på Trail-Gear's beadlock felg (http://www.trail-gear.com/wheels.html). Innkjøpte Monster Valves spares til de isteden. Er nok høsten før jeg får tatt meg råd til denne investeringen, men gleder meg allerede :beer:

Imorgen blir det testtur til Svarstad :smokin:

knixen
05-10-2008, 20:38
Tøft!!! Bare ta bilder i morgen også, så er vi fornøyd!!!

Venter fortsatt på bilder og info om den andre bilen din... :smokin:

Kaare
05-11-2008, 23:30
Fin og kjapp liten testur til Svarstad idag. Første gangen jeg har kjørt Y60'n offroad på annet enn snø.
Den nye ventilløsningen var helt toppers. Kobla målern til den originale ventilen og slapp ut lufta av den nye. Tappa alle 4 hjula på under minutett :grinpimp: Prøvde med 7 PSI forran og 5 bak først. Ble for mye luft i den løse og tørre sanda som var idag. 2 bak og 3 forran ble = helt rå fremkommelighet.

Litt kjedelige bilder, men sånn blir det når man kjører alene. Lite oppmøte i dag. Fikk noen runder med Colormax, en tøff blå Chevy (trodde jeg fikk tatt bilder av den men...)

20837

20838

20839

20840

20841

Kom frem over alt så lenge sperrene funka, men et eller annet skjedde med ARB'n. Kompressoren går i ett uten at jeg kunne finne noen lekkasje noe sted. Noen som vet hva dette kan komme av?
Uansett. Idag fikk jeg bra trening i å kjøre uten bruk av sperrer (tyr nok litt for ofte til de, selv når det ikke er nødvendig). T.o.m. uten sperrer kom det seg lett frem uten problemer :beer: Patrol ruler!

Tror det er på tide å gjøre noe med eksosen... Var ikke mye igjen av denne da jeg kom hjem :eyemouth:

20842

Tommy
05-12-2008, 00:33
Den er fet den vogna di.... mangler litt piratedekor da... men det er jo bare bagateller...ThefingerThefinger

extremetoy
05-12-2008, 10:18
Arb`n lekker vel inni akseln da, er litt vanskli å få d tett med det lås clipset!

Kaare
05-12-2008, 11:32
Den er fet den vogna di.... mangler litt piratedekor da... men det er jo bare bagateller...ThefingerThefinger

Takker. Måtte få vekk den svarte gummilista på døra først, men i mellomtiden har merkene mine havna på en Islandsk 44" Patrol :eyemouth:
(Storry kommer!) Du får sende meg noen nye :idea:

Arb`n lekker vel inni akseln da, er litt vanskli å få d tett med det lås clipset!

Har vært med på den jobben der en gang og var redd det kunne være det som har skjedd... Skikkelig "fikkel" m.a.o....
Er ikke bare ARB'n som lekker på denne bilen:

20868

20869

20870

20871

20872

20873

20874

Som dere ser...: Litt å pussle med under lokket = for min del; himmla mye å lære!

Kaare
05-12-2008, 11:36
En utfordring til:
Tidligere eier fikk montert snorkelen, men å få koble det ihop var visst ikke like viktig :shaking:

20875

20876

knixen
05-12-2008, 12:56
snorkel kobling er jo kose jobb...:smile:

Godt at du også har litt å gjøre kåre!!!

Dessuten så tviler jeg på at det er i diffene siden det gjelder både foran og bak. Hadde det vært på en av dem så...

Kaare
05-12-2008, 17:00
Ikke spørr - idag fungerte ARB-kompressor og sperrer plutselig som de skulle igjen. Spøkelser?

Fikk brukt den litt idag også. Kjekk liten hagetraktor :beer:

20891

Kaare
05-12-2008, 21:39
...Kåre er nå iferd med å gjøre seg kjent under panseret på en Y60... :eyemouth:

Dvs har sålangt klart å finne ut hva som er hva til en viss grad. Jada! Her her jeg nær sagt blåst. Har ikke skrudd bil selv siden jeg eide en '75 Opel Kadett. Prøver å lokalisere kjølevæske lekkasjen. Ser ut til å være ventilen på toppen av slangen. Har skrudd til den, så får vi se.

Nå er jeg på jakt etter givern til kjølevannet, men hvor sitter den?! :confused: Kjøletemperaturmåleren har ikke virka mens jeg har eid bilen, på tide å fikse den nå. Har Haynes guiden for Y60 her men der står det ingen ting om RDT28 maskina :(

Er forøvrig også igang med å få inn den originale boksen til luftfilteret (fikk tak i en brukt en i vinter). Monterer den inntil jeg finner/får tak i det som fikser en luftfilterløsning som lar seg forene med snorkelen.

Bamsen
05-12-2008, 22:25
Har Haynes guiden for Y60 her men der står det ingen ting om RDT28 maskina :(

Kan anbefale Pitstop Bookshop på New Zealand. Kan ta litt tid med disse gamle bøkene, men god service og oppfølgning. Kjøpte selv hele Service Manual(vol 1 og 2) i tillegg til RD28T Supplement for en billig penge herfra. Bare søk på Y60 på siden deres.
RD28T supplementet kom rimelig kjapt(3 ukers tid). Her er det (http://www.pitstop.net.au/view/products/page/query/plu/3120/).:smokin:

Kaare
05-12-2008, 22:48
Takk! Her trengs alt av lesestoff og bruksanvisninger jeg kan komme over.

Ventilen jeg stramma til:
20932

Luftfilterboksen løst plassert så lenge. Må få tak i en slange Ø75mm
20933

Denne lekkasjen: Av med hele manifolden(?) og på med ny pakkning?
20934

Her var det værre. Mellom motor og girkassa. Her må jeg nok sette bort jobben...
20935

Mangler en bolt det jeg kan forstå. Itillegg lar ikke bolten lengst til høyre seg stramme.
Ødelagdte gjenger. Kan sånt fikses?
20936

Slangen inn på turbo (?) Stramma slangeklemma, men tviler på at det er alt som skal til.
Får vaske å se om det hjalp.
Ellers bytte slangen. Noe tettningsmiddel som er smart i tillegg?
20937

knixen
05-12-2008, 23:08
tror muligens turboen din har skylden for mye av lekasjen der, både på trykksiden av turboen og manifoilen. Mao... du trenger kanskje en ny turbo. Demonter luftslangen inn på turboen å sjekk hvor mye slakk det er. Ut og inn slakk er ikke så farlig, opp ned derimot... :(

Kaare
05-12-2008, 23:20
Hmm... OK... Vi får se :smile:

Amund
05-13-2008, 00:09
Jepp, vipp av slangen mellom turbo og innsug, er det mye olje der er det nok på tide å ringe GIK :) Men er det skikkelig galt burde du se at den ryker blått også, og bruker mye olje...

Vanntempgiver pleier å sitte inn i termostathuset, eller et sted på siden av toppen, cherokee'n har en helt bakerst på toppen rett over innsugsmanifolden, og en i termostathuset (1 til hjernen og 1 til instrumentpanelet)

Kaare
05-13-2008, 22:01
OK. Skal se på det imorgen. Den bruker hverken mye olje eller spyr ut blå røyk. Tok knekken på turboen på en 2003 Patrol jeg hadde. M.a.o. vet godt hva det er når turboen tar kvelden - DET RYKER!!! (og alle kreftene forsvinner). Motor fungerer og drar bra. Er det turboen kan den kanskje være på kanten av sammenbrudd, men gåen er den ikke enda.

knixen
05-13-2008, 22:03
OK. Skal se på det imorgen. Den bruker hverken mye olje eller spyr ut blå røyk. Tok knekken på turboen på en 2003 Patrol jeg hadde. M.a.o. vet godt hva det er når turboen tar kvelden - DET RYKER!!! (og alle kreftene forsvinner). Motor fungerer og drar bra. Er det turboen kan den kanskje være på kanten av sammenbrudd, men gåen er den ikke enda.

Vi kan ta en titt når jeg kommer nedover... :D

Kaare
05-13-2008, 22:07
Ser ut som jeg skal klare å lure deg sørover, ja! (Eller lengter du bare tilbake til sommerværet i Osloregionen som du opplevde under din korte "studietur") :beer:

knixen
05-13-2008, 22:27
Ser ut som jeg skal klare å lure deg sørover, ja! (Eller lengter du bare tilbake til sommerværet i Osloregionen som du opplevde under din korte "studietur") :beer:

en kombinasjon går jeg utifra... svigers kommer muligens til helga, hadde passet fint å være en annen plass da... :grinpimp:

Kaare
05-13-2008, 22:32
:grinpimp: 17. mai! Stakkars, Knut!!!

Kaare
05-16-2008, 22:21
Nedgiringen kjøpte jeg via Janne.den kommer fra et firma i Australia. www.marks4wd.com
Den girer om lavserien fra 2,02:1 til 3,75:1 eller ca 85%
Mitt 2nd gir er nå såvidt litt saktere enn standard 1 gir.
Det følger med alt du trenger i pakka og det følger med en detaljert monteringsanvisning. Krever litt maskinering med vinkelsliper i huset på kassa da drevsatsen er større enn originalt også må du ha en avdrager,til og dra av lagerene i kassa.
Tok desverre ikke noen bilder. Men får du med deg en mekaniker så gjør dere dette på en kveld. er ikke umulig dere rekker et par øl etterpå også.

Ac oplegget mitt er rimelig enkelt,en original ac kompressor og noen deler fra biltema. kan prøve og få tatt noen bilder i løpet av uka.

Hepp, lømo?! Jeg er igang med nedgiringsprosjektet. men har du funnet igjen kamaraet ditt?!

Kaare
05-19-2008, 00:05
Ny dag og nye spørsmål :smile:

Hva er dette?! Ser ut som om slangen skulle vært innpå røret, men slangen er for kort:

21416

Har tatt en motorvask i dag så alt er nå rent. Tanken er lettere å se hva som er eksisterende lekkasjer og hva som er gamle.
Her, turboen. Det er det svarte røret lengst til høyre inn på turbo dere mener jeg skal ta av for å sjekke?

21417

Begynte med eksosen også. Hvordan få løs denne 3 kant flensen fra turbo uten å ødelegge alt som er? Skrø løs de boltene her kan jeg bare glemme.

21418

Er det et alternativ å kappe røret lenger ned og sette på en overgang for 2,5" til 3" der å bygge derfra?

Kaare
05-19-2008, 00:27
Fikk et tips på sms nå vedr løssning av 3 kant flensen. Kan være veldig vanskelig, men: Varm opp evt med gass. Bank forsiktig med en liten hammer. Etterhvert vil boltene løsne. OK - får prøve det :smile:

Kaare
05-19-2008, 23:43
I påvente av avklaring rundt eksosen (venter på pris på komplett 3" anlegg fra Island - fant en produsent der som lager det for Patrol. Se: Eksos: 2", 2,5" el 3"? (http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=13385)) + at jeg klør litt i hodet på om jeg skal oppgradere maskin noen hakk fyller jeg på med litt mer av forhistorien:

Innvendig:
Rust i dørken kappa bort:

21504

21505

21506

Nye plater kappet til. La de med litt overlapp å punkta

21507

21508

21509

Grunning og Würths karosserikit på over og underside = ikke "lekkert", men tett

21510

21511

Kaare
05-20-2008, 00:20
Neste steg var utvendig bredding. Deilig å få fjerne rusta i hjulbuene!!!
(Bilder med 315/75R16 dvs 35")

21512

21513

Og det ble plass til 37" :beer:
Må åpne hull i dørken og innerskjermene bak var det lite fristende å kjøre av sted på jakt
etter et sted å sjekke fleksmulighetene...

21514

21515

21516

Deretter punkta jeg inn plater over de største hullene i innerskjermene bak.
De tynneste sprekkene limte/fuga jeg sammen. Vurderte å klemme de sammen og sveise,
men da hadde formen på karosseriet blitt feil.

21517

21520

21518

Var heldig med en snøfattig vinter i utendørsgarasjen.
Dette er i februar...

21519

Kaare
05-20-2008, 00:31
Litt annen rust utvendig å fikse i samme slengen før breddere kunne monteres...

21521

21522

21523

21524

21525

21526

21527

Kaare
05-20-2008, 01:02
Og dermed var det grunning, lim/fug og 3 strøk karosserikit før det endelig var
klart for montering av bredderne.

21528

21529

21530

21531

Endelig klart fort montering av de første bredderne!

21532

21537

Ble litt tilpassningsjobb rundt snorkelen med Fein saga og vinkelsliper med slipeskive

21534

Og dermed var 35" Baja Claw hjula på 8x16 alt for små og med alt for lite negativt innpress

21535

Her syns det tydelig hvor god plass det ble

21536

Kaare
07-21-2008, 23:38
Stått stille med denne bilen en stund nå... Men like greit er det!

Etter Lappland Trophy vet jeg endelig hva som må til :beer:

Har vært både i Frankrike og Finnland i ferien å fått en haug med nye ideer og inspirasjon. Må bare redigere litt bilder her av løsninger og ideer så skal jeg legge de inn.

Mest av alt har ideen gått på rocksliders og rørløsninger forran og bak. Vinsjplasseringer også. Nå irriterer jeg meg skikkelig over at drivstofftanken på Patrolen sitter der den gjør. Ødelegger for en genial vinsjplasseringenside bak :(

At teppene skal og må ut er det heller ingen tvil om. Alt som suger vann skal vekk.

Portaler og dual-transfer står høyt på ønskelista, men om førstnevnte kommer på dette prosjektet er jeg mer usikker på, Vi får se :smokin:

1911
08-13-2008, 11:08
Hva med en egenprodusert tank bak i bilen som ligger oppå dørken, bak baksetet? Ellers så har du jo mulighet til å lage multi mount på bilen også da.

Blir nok snart produksjon av flyttbar på 303'en min.

Ps på det andre forumet er bilen med i foto konkuransen... værver stemmer jeg:smile:

Øystein
08-13-2008, 17:27
Ny dag og nye spørsmål :smile:

Hva er dette?! Ser ut som om slangen skulle vært innpå røret, men slangen er for kort:
Hvor går slangen og røret?

21416

Har tatt en motorvask i dag så alt er nå rent. Tanken er lettere å se hva som er eksisterende lekkasjer og hva som er gamle.
Her, turboen. Det er det svarte røret lengst til høyre inn på turbo dere mener jeg skal ta av for å sjekke?
Ta av den grove slangen som går inn på kompressorhuset, ta et bilde av det som er inne i der. Hvis du får tak på mutteren på "vifta", så kjenn om det er slakk, ut-inn og opp-ned, at det er litt opp-ned er ok.

21417

Begynte med eksosen også. Hvordan få løs denne 3 kant flensen fra turbo uten å ødelegge alt som er? Skrø løs de boltene her kan jeg bare glemme.
Du mener vel mutterene? Varm de til de blir mørkrøde og skru de av:smile:

21418

Er det et alternativ å kappe røret lenger ned og sette på en overgang for 2,5" til 3" der å bygge derfra?
Det beste er å ha full størelse helt fra turbo for å få så lite motstand som mulig.

Øystein
08-13-2008, 17:32
Ta av denne:

Kaare
08-14-2008, 21:13
Hva med en egenprodusert tank bak i bilen som ligger oppå dørken, bak baksetet? Ellers så har du jo mulighet til å lage multi mount på bilen også da.
QUOTE]

Har Multi Mount feste i hekken, men vinsjen stikker så langt ut = hekter seg opp i alt mulig å ødelegger frigangsvinkelen. Tror jeg monterer den i dørken inne i bilen. Får heller leve med at bakluka må stå åpen ved vinsjing. Tanken inn i bilen er uaktuellt. trenger den plassen for reservehjul og deler ++.

[QUOTE=Øystein;92791]Ta av denne:

Takk! Fikk endelig tatt en rundtur med bilen ikveld (stått stille leeenge) Ikke dårlig å få start på første forsøket etter 2 mnd... :eyemouth:

Kaare
09-30-2008, 00:38
Etter ytterligere 2 mnd uten at noe har skjedd har jeg fått på nytt luftfilter!!! :beer:

Green filter, bestillt via Norsk Offroad Teknikk. 75mm inn/ut.
Gjorde først noen forsøk med kun bruk av slanger, men fikk det selvfølgelig ikke tett og stivt nok (slangeklemmer rundt myke rør = bare krøll...) Kjøpte derfor inn en 90 graders bend + et kort rakt rør med rustfri 3" eksos. Det ble porno?! (Jada - må bytte et par slangeklemmer som ble litt for store)

28939

28941

28943

Etter montering var det klart for testtur. Bilen må jo få rulle litt også...?
Syntes det virket som om bremsene tok en smule ujevnt og bestemte meg for en real bremsetest på ei slette omgitt av åkre. 80km/t og full brems endte 15 meter ut i åker'n! Selvfølgelig i den eneste åker'n som ikke var treske anda også! :eyemouth:
Rygga greit ut med fronten full av havre og kunne konstatere at høyre skive bak var fin å rusten enda etter å ha stått en stund... Kan det være dette som er årsaken, kanskje?
28944

knixen
09-30-2008, 00:47
Det der er ikke bremserør, de er skrudd sammen. Høyt trykk i bremsesystem vettu... :smile:

knixen
09-30-2008, 00:48
ser ut som girkassa di, det der... må være noe vakum greier til den!

Kaare
09-30-2008, 00:55
Hehe - da er det enda mer å finne ut av her! :biggrin:

fullgass
09-30-2008, 19:36
noen y60`r har jo originalt sperre bak som er drevet av vakum
kansje den har noe med det?

lømo
09-30-2008, 21:06
lufting på kassa..

Kaare
09-30-2008, 22:05
noen y60`r har jo originalt sperre bak som er drevet av vakum
kansje den har noe med det?

Niks. Denne har ARB-sperrer forran og bak.

Lømo: Skal det den være sånn eller skal slange å rør kobles sammen?

Kaare
10-12-2008, 01:31
Har konkludert med at bremsene mangler smøring pga lite bruk. Hva smører man bremser med (skiver/kalipre) og how to?!

knixen
10-12-2008, 22:52
Har konkludert med at bremsene mangler smøring pga lite bruk. Hva smører man bremser med (skiver/kalipre) og how to?!

Man smører ikke bremser... det virker mot sin hensikt...

Du må enten ut å bruke de, eller så må kalipere og sylindere overhalles/byttes...

Kaare
10-13-2008, 08:15
Får hjelp med dette om 14 dager, så da lærer jeg meg vel det også :beer:

Kaare
11-08-2008, 22:12
Nå er "partyteltet" rigga opp her, Y60'n nyspylt i alle krinker og kroker og deler bestillt fra Janne. Sveise ramma i bakkant, skifte bremserskiver og klosser bak, bytte et par destruerte stabstag bak, noen nye foringer forran, smøre opp hjullagre, montere eksos, bytte fra 37" til 35", skru av IPF-lampene, koble til hornet og huske å legge inn en varseltrekant. Da blir den EU-godkjent gitt!!! :beer:

Kaare
11-15-2008, 18:47
Nye bremseskiver og klosser ankommet fra Janne. Imorgen starter prosjektet med å demontere drivstofftanken så jeg får sveisa ramma. Jeg gruer meg! Alle gode tips om hva man bør tenke på når man demonterer tanken mottas med stor takk!

MPS
11-15-2008, 22:51
Vel. Ingen overdreven røyking og tukling med fyrstikker er vel et godt tips:beer:

Turbolux
11-26-2008, 10:02
Bare pass på å dekk til godt rundt, du får det sikkert flott uansett :D
Blitt skikkelig kul den bilen din altså, kunne tenkt meg en slik :D
Du får si i fra når du skal selge :P

Er det bare meg som er treig, eller har du solgt den andre patrolen? :S

Kaare
11-26-2008, 19:33
Begge er her enda, men begge vurderes også solgt.
Har bare ikke bestemt meg. Selge den grå? Selge den hvite? Selge begge? Beholde begge? Er i tenkeboksen og endrer meg hele tiden :confused:

Kaare
12-22-2008, 21:56
Har vært i tenkeboksen og bestemt meg! :beer:

Jeg beholder ihvertfall Y61, men kommer nok til å bygge den om noe igjen :eyemouth: Afrika er drømmen - kanskje med Blom?:wink:

1911
12-25-2008, 20:15
Har du solgt den hvite y60 en? Om du ikke har solgt enda send meg et pm...

Kaare
12-25-2008, 22:14
Nope - ikke solgt. (Ikke prøvd heller) Har levert inn skiltene dens for oppbevaring hos BT til jeg får surra meg til å få gjort det som skal til for å få den gjennom EU-kontrollen.

Har en deal med "advance", men den avhenger av at han får solgt sin 37" D22.

Men II: Jeg har jo ikke lyst til å selge :( Jeg vil fullføre prosjektet, men (der kommer Men #III inn...)

Hmm... F...!

Kaare
08-13-2009, 23:38
Det har skjedd noe!!!
Har fått demontert bremsene bak for å skifte klosser og skiver, men ser jeg trenger nye calipre også. Noen som leverer brukte, overhalte calipre?

Alf
08-14-2009, 06:11
Bilekstra, Mekonomen eller Romnes f.eks. Di koster vel en 17-1800 pr styk.
Men overhalingssettet koster bare 258 hos mekonomen.

Tormody61
11-26-2009, 21:54
Tøft prosjekt. Skal du sveise mer rust på kjerra så ikke legg overlapp, eneste som duger er sveise kant i kant.Legger du overlapp får du ei skikkelig rustfelle igjen..

Kaare
11-26-2009, 23:09
Tøft prosjekt. Skal du sveise mer rust på kjerra så ikke legg overlapp, eneste som duger er sveise kant i kant.Legger du overlapp får du ei skikkelig rustfelle igjen..

Takk! Det der har jeg lurt på lenge... Men går kant i kant særlig bra ved sveising av tynnplater?

Men nå skal denne selges. Jeg har ikke tid til å følge den opp. Må dessverre bare innse det :(

Tormody61
11-27-2009, 14:27
Takk! Det der har jeg lurt på lenge... Men går kant i kant særlig bra ved sveising av tynnplater?

Men nå skal denne selges. Jeg har ikke tid til å følge den opp. Må dessverre bare innse det :(

Ja funker helt fint det,men viktig med et bra apparat som du kan få justert skikkelig, deretter bare punkte rundt så du får festa det.Banke til etterhvert slik at plata ligger kant i kant hele veien. Bare drar på korte sveisefuger, slik at det ikke slår seg så mye.
Synd at du må avslutte, hverfall når du er så godt på vei med kjerra..

Kaare
11-27-2009, 22:42
Ja funker helt fint det,men viktig med et bra apparat som du kan få justert skikkelig, deretter bare punkte rundt så du får festa det.Banke til etterhvert slik at plata ligger kant i kant hele veien. Bare drar på korte sveisefuger, slik at det ikke slår seg så mye.
Synd at du må avslutte, hverfall når du er så godt på vei med kjerra..

Takk og ja. men går det som jeg tror og håper får den et langt bedre liv videre. Blir spennende å se.

Men imorgen blir det Svarstad tur med Y61! På tide - lenge siden sist :smile:

hugger
12-06-2009, 11:02
det der er din udluftning fra gearkassen hvis ikke jeg taget fejl og hvis det er den så skal den også side sammen med røret ellers får du vand i gearkassen nå du køre i sø eller elv :smile:

Kaare
12-06-2009, 15:42
det der er din udluftning fra gearkassen hvis ikke jeg taget fejl og hvis det er den så skal den også side sammen med røret ellers får du vand i gearkassen nå du køre i sø eller elv :smile:

Takk! Jaggu bra bilen ikke har vært ute på tur!

Kaare
01-25-2010, 21:05
...dette kommer jeg aldri imål med... Noen som vil overta prosjektet?

knixen
01-25-2010, 21:15

du kan jo sende den hit, overtar den gjerne nå som du er såpass generøs at du gir den vekk:grinpimp:

stefanvp
01-25-2010, 22:21

Gir du opp offroad og går over til drifting eller?

Kaare
01-25-2010, 22:52
du kan jo sende den hit, overtar den gjerne nå som du er såpass generøs at du gir den vekk:grinpimp:

Hehe - "gi bort" er vel litt overdrevet. Nei, men jeg selger til en god pris.

Gir du opp offroad og går over til drifting eller?

Jeg gir ikke opp, men tar nok en pause. Hvor lang den pausen blir får vi se på. Den kan bli alt fra noen uker til noen år.
Y60'n har stått stille i over et år nå, både pga mangel av tid og kompetanse til å holde den i drift. Da er det bedre at noen andre kjøper den og fortsetter prosjektet. Bilen er godkjent på 35" med den hevinga den har og tåler 37" med kun litt subbing på innerskjermen bak ved full fleks (snakker om på 3 hjul) og real råtass som ikke fortejener å stå her å ruste bort.

Ghosterix
01-26-2010, 23:20
Hva slags pris ser du for deg da?

Kaare
01-27-2010, 09:09
Hva slags pris ser du for deg da?

60.000,- er en ide.

4x4Norway
01-28-2010, 02:22
Når Kniksen kjøper patrol, da står ikke væra tel påske .

knixen
01-28-2010, 04:04

når knixen kjøper Patrol av DEG står ikke verden til påskeThefinger

Kaare
02-04-2010, 21:57

når knixen kjøper Patrol av DEG står ikke verden til påskeThefinger

2 imponerende kjekklefanter der to Thefinger

Kaare
03-02-2010, 23:47
Nå har Ghosterix fikset bremser her, ett nytt batteri måtte anskaffes og Herbie startet på første forsøk lett som fy :beer:

Imorgen kan dere gratulere ham med ny bil og stå med flagg langs veien fra Ski til Sortland.
Skal bli spennende å se hvordan denne utvikler seg med ham som eier :smile:

Ghosterix
03-07-2010, 20:46
det ble jo en noe interessant tur nordover også :)..
Jeg er også spent på hvordan veien videre blir. Men det er jo ingen tvil om det første pri er å stoppe rusten som har begynt å ta tak.

Kaare
03-07-2010, 23:01
Ble litt tur ja :smile:

Var kjedelig med dieselfilteret som tok kvelden på Dovre, men du fikk god hjelp i Oppdal når du endelig kom deg over Dovrefjell det jeg forstod. Samtidig; bra det ikke var noe annet som sviktet.

Rust, ja: Tror nok du overtar nærmest i siste liten nå. Ingen biler har godt av å stå stille... Håper du får reddet denne nå og får den i drift igjen i god skikk uten altfor store utfordringer.

Lykke til! :beer:

Kaare
04-10-2010, 21:49
"Feil" forum, men flott garasjetråd!

Ghosterix's Patrol garasje (http://www.offroad.no/forum/Ghosterix-s-Patrol-garasj-t110695.html)

Dette ser lovende ut

Kaare
05-05-2010, 23:37
..., men nå i riktig forum! :smokin:

Følg med: Ghosterix's Patrol Y60 (http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=35213)