PDA

View Full Version : Marilyn taka med bilen til Jarle

Wrangler94
04-17-2008, 17:53
Sjekk denne, Marilyn skulle kjøre Jarle på jobb. så nå er det ikke bare palle som har taka http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article575744.ece

Wrangler94
04-17-2008, 18:45
Ps alt er bra med henne, hun var alene i bilen. ble bare litt mørbanket. Kom ikke her og si at ikke Suzuki velter lett, dette er andre Suzukien som har taka i klubben ;-)

Tore Hansen
04-17-2008, 18:46
gikk det bra med jenta da??

truls t
04-17-2008, 21:03
kjør forsiktig....

j0lle
04-17-2008, 22:28
er det bare meg eller er det flere som lurer på hvordan det er mulig og take der? midt på en slette, ingen sving. så hvis noen har en god forklaring på hva som skjedde vil jeg gjerne høre.

Geared
04-17-2008, 22:48
Vitara? Delebil?

Godt jenta var uskadet da.

Bergum
04-17-2008, 22:56
Ok, det er litt forskjell på å take på en rett vei, og loddrett fjell.....
Hva om noen finner en mellomting og taker der?

Chevysub
04-18-2008, 00:16
Det er faktisk veldig lett å velte med litt fart, spesielt hvis man kommer utpå kanten og hjulene får feste eller man sklir litt utafor.

Jeg har klart det der, baklengs, i 70kmt, og det kan ikke anbefales noe sånn på det sterkeste egentlig. Endte med noen skikkelige rullinger ++ flatt tak og brukne støtdempere og alt var skækt og jævlig, til og med setet dro opp gulvet som en makrellboks.

så rulle kan man få til på rette sletter. Jeg sladda rundt på glatt føre da.

Ser ut som den der har vippa pent rund og lagt seg på taket. Men like kjipt uansett :eyemouth:

Bergum
04-18-2008, 08:31
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=13409

Hvorfor vi må ha kjøreområde?
http://www.fvn.no/multimedia/archive/00389/bil_h_v_g167_389805a.jpg
Slik går det når vi får abstinenser.... Veiskuldre uten regelmessig øvelse er farlig.....

Johansen
04-18-2008, 16:52
Vitara? Delebil?

Godt jenta var uskadet da.

Ja det kan godt være den blir til delebil. Må bare finne ut om den
er rammeskev, så sant ikke den er det så skal jeg prøve å fikse den opp så
godt jeg klarer.

Ja det ble hvertfall ikke noen langvarige skader.

Johansen
04-18-2008, 17:02
er det bare meg eller er det flere som lurer på hvordan det er mulig og take der? midt på en slette, ingen sving. så hvis noen har en god forklaring på hva som skjedde vil jeg gjerne høre.

ja jeg har er veldig god forklaring! det er ikke så vanskelig.
forresten marilyn her, jenta som taka. må skrive fra samboerens bruker konto for min virker ikke helt.

det som skjedde var at jeg kom fra et kryss, fra tømmerstø. så når jeg kom ut på sletta og lå i 35/40 km å skulle gire opp i 3gir mistet jeg hele veigrepet.
grunnen til at jeg mistet veigrepet er fordi det er en en bakhjulstrekk og vanvittig lett i raua, og fordi det var glatt.
det var tidlig på mårran og det var trafikk. jeg mistet som sagt veikrepet og prøvde å rette bilen opp, men da begynte den å seile over i motsatt kjørefelt mot en ann bil som kom i mot, jeg klarte på enn eller annen måte å komme meg over i mitt kjørefelt og var på vei inn mot kanten av veien da jeg fikk høyre forhjul over kanten å ned i grøfta så danset bilen litt rundt å landet på taket.

jeg klarte meg, kom unna med sjokk, hjernrystelse og slått muskelaturen i nakke og rygg.
sabla god bil å velte med, glad det var den, for de som lurer.
jeg hadde belte på for de som lurer på det også.:smile:

Bergum
04-18-2008, 19:44
Helt enig, bedre med grøfta en en bil i fronten....

Geared
04-18-2008, 21:34
Ramma tror jeg nok har klart seg bra, den tåler det. Mulig jeg kan hjelpe deg med noen deler hvis den går å reddes. jeg har "taket" til en cab liggende her, er skade på det også, men det er jo mulig at noe kan brukes.

Amund
04-18-2008, 21:59
Godt å høre at det gikk bra med sjåføren, og godt å høre at bilen var såpass solid... var det ståltak, eller cab? Sprøtt at det var så glatt plutselig... var vel ikke frost ? Men mye rare ting som kan skje med forskjellige typer asfalt når den blir våt og kald...

j0lle
04-18-2008, 22:26
oki da skjønner jeg vertfall hvordan det er mulig. Kjørte forbi der bare en halv time før deg, så jeg vet det var glatt, lå ganske sidelengs bortover der jeg oxo. Fin forklaring forresten.
og bra det gikk fint med deg.

Johansen
04-18-2008, 23:41
Godt å høre at det gikk bra med sjåføren, og godt å høre at bilen var såpass solid... var det ståltak, eller cab? Sprøtt at det var så glatt plutselig... var vel ikke frost ? Men mye rare ting som kan skje med forskjellige typer asfalt når den blir våt og kald...

det er cab.
kalesja fikk faktisk ikke ei eneste ripe i seg.

Johansen
04-18-2008, 23:45
Ramma tror jeg nok har klart seg bra, den tåler det. Mulig jeg kan hjelpe deg med noen deler hvis den går å reddes. jeg har "taket" til en cab liggende her, er skade på det også, men det er jo mulig at noe kan brukes.

Det høres bra ut.
Det som er av synlige skader er ikke så ille.
Trenger ei ny frontrute og få slått ut non bulker her og der.

Tommy
04-18-2008, 23:53
Jeg tipper det var rimelig isete der... har vært kaldt om nettene her..
Bar det gikk så bra som det gjorde...

Blesvik
04-19-2008, 00:04
Godt at det gikk bra!

Suzuki er jo en veldig sikker bil, har selv velta mange ganger med min og aldri fått ei skramme!:grinpimp:

Eneste var en gang jeg veltet forlengs da fikk jeg en strekk i tunga.
Kunne ikke snakke reint på ett par dager:rasta:

Håper du kommer deg i en Suzuki igjen snart Marilyn!

Geared
04-19-2008, 00:12
Eneste var en gang jeg veltet forlengs da fikk jeg en strekk i tunga.
Kunne ikke snakke reint på ett par dager:rasta:

Var jo en solid velt også det da Pål. Og såvidt jeg kan huske ble det vel noen timer med rep på bilen etterpå også...

MiniMette
04-22-2008, 07:33
Åååå, så det var deg det Marilyn som taka? Hadde jeg kommet ca 20 min senere på jobb hadde jeg oxo sett deg. Jeg jobber på Dvergsnes, så din tak-velt ble morgens snakkis her på Aker :smile:
Veldig godt å høre at du er like hel!!!

cath
04-22-2008, 09:04
Godt at du har det bra jenta :shaking::shaking:

linda marie
04-23-2008, 09:26
Traff på en lattermild broder av Marylin på Biltema. Han nevnte noe om at suki ikke fristet med det første igjen:question:

Godt det gikk bra med deg, vennen!