PDA

View Full Version : Hylke 4wd Offtopic

Palle
04-19-2008, 14:52
Jeg laver lige en Hylke relateret Offtopic tråd.

Og vil gerne starte med, at berette om en meget lærerig studietur, vi har været på med "kortkklubben" her på stor bededag.
Turen gik til Refsvindinge bryggeri, hvor vi var inviteret til reception, i anledning af Bryggerens 50års fødselsdag:grinpimp::beer::beer::beer::beer::beer:

Det var en lidt underlig fornemmelse i starten, vi kendte ikke en levende sjæl af dem der var tilstede, inklusiv bryggeren John og hans søde kone Ellen.
Men vi fik os da præsenteret for dem, og blev modtaget meget meget venligt, med en lille historie om , bryggeriet og hvordan tingene hang sammen, i det store hele, alt mens vi fik besked om, at hvis der var noget vi syntes der så spændende ud, skulke vi bare hive toppen af og drikke det:smokin::beer:
Hvor han sluttede af med, at sige: Jeg har ikke stillet noget frem, i ikke må drikke:eyemouth::eyemouth:
Dertil skal lige siges, at arrangementet, blev holdt i lagerhallen på et bryggeri:bounce2::bounce2::bounce2::bounce2::beer: :beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::

Det er, må man sige, det største jeg har oplevet indenfor ølverdenen: At være med til tømme et BryghusThefinger

Det kan ikke beskrives med ord! Især ikke når Refsvindinge bryghus, laver mange specialøl, efter de helt rigtige idealer, nemlig ud fra kvalitet og hygge, helt nede på jorden, i øjenhøjde med os andre. Fantastisk!

Der skal jeg personlig over igen, på et tidspunkt, det er der ingen tvivl om!

Til udenfor stående er kortklubben bestående af 7mand, heriblandt Jimmi A, Kim T og mig, til dagens anledning, havde vi så hyret Krüger ind, som chauffør på bussen, som iøvrigt havde fået en fustage classic øl på fadølsanlægget, efterfulgt af traditionel dansk smørrebrød, og irish coffe.
alt i alt, en meget fornuftig herretur, med stil:smokin::smokin::smokin:

Tak for turen til de implicerede, især til dig Krüger for, at holde os ud, hele dagen/aftenen/natten:shaking:(og fordi du lige holdt ind i nødsporet:wink:)

Jimmi A
04-19-2008, 17:19
jeg kan kun sige at det var en god tur:beer::beer::beer: ( jeg har skallebank endnu :puke: )

krüger
04-20-2008, 18:31
nogen må tydeligvis have puttet noget i jeres drinksThefinger sikkert noget druckrape relateret:laughing:

tak for god ro og orden under køreturen... og dejlig smørrebrød:beer:

Palle
04-20-2008, 19:51
nogen må tydeligvis have puttet noget i jeres drinksThefinger sikkert noget druckrape relateret:laughing:

tak for god ro og orden under køreturen... og dejlig smørrebrød:beer:

Hehe, ja det kan da godt være, jeg følte mig faktisk lidt misbrugt, dagen derpå:(:puke:

Men vi lærte jo forresten også en anden vigtig ting:
ThefingerThefingerMan er ikke fuld, før man holder med at skvulpeThefingerThefinger

krüger
04-21-2008, 21:17
Hehe, ja det kan da godt være, jeg følte mig faktisk lidt misbrugt, dagen derpå:(:puke:

jae, men der var også noget med 4 voksne mænd i en pickup, og du nævnte noget om nogle ting der var i klemme hmm du sad jo nærmest oven på Jimmi A...Thefinger

Palle
04-22-2008, 04:50
Jaja. Den er god med digThefinger

Palle
05-15-2008, 20:09
HEHE. Gæt hvem der lige var forbi Bryggeriret Refsvininge i foregårsThefingerThefinger:beer:

Vi kom lige forbi, da vi var ovre ved Tommy(big blue) med en Actros 2553, der skulle males:grinpimp:

Palle
06-30-2008, 10:40
Hej boys

Vi har lige haft en off topic tur igen, i bussen.

Denne gang var det hele familien busk Jensen, med påhæng og børn, ialt 14 personer.

Pga. børn og ældre(TH:wink_animate:) kørte jeg med en lidt let speederfod, dvs. langsomme opstarter osv, march hastighed ca 80-85km/t, altså en hyggelig tur (hvor tingene blev stående på bordene) børnene malede/tegnede og legede hele vejen.

Men da vi kom hjem opdagede jeg en meget tankevækkende ting!!!
Vi havde kun brugt max 50l diesel på ca 190km:eyemouth::eyemouth:
Dvs. næsten 4km/l!! Det er ihvertfald rekorden indtil videre.

Det er da stof til eftertanke, hvis man kan spare halvdelen i brændstof, ved, at komme 1-2 timer senere frem:idea:
Jeg er godt klar over, at vi ikke havde traileren med, eller oppakningen for den sags skyld, men alligevel.

jan terje
06-30-2008, 15:26
Det er mye penger å spare på å legge seg 5-10km/t under det en pleier å kjøre. I tillegg sparer du dekk og bremser.
Og, uansett hvor du skal med buss i Danmark, så tror jeg ikke du kommer 2 timer senere frem om du kjører i 80 (firs) km/t, du pleier vel ikke å kjøre bussen i 240km/t????

Palle
06-30-2008, 20:06
Det jeg mener her er, at vi "normalt" kører 2km/l, til tider helt ned til 1km/l:eyemouth:

Så det er en halvering af forbruget!

EDIT: Med det forbrug burde den kunne køre 240km/tThefingerThefinger