PDA

View Full Version : 4.0 XJ Fjusking.

jangunnar
04-21-2008, 11:27
Dere experter her inne kan sikkert hjelpe meg med et problem.

Ved kraftig pådrag så smeller det noe hinsides i potta ved girskift.
Jeg har manuell kasse, så hvis jeg gir full gass på 1.gir...girer over i andre og gir gass så kommer eksplosjonen. Da revner potta rett og slett.:shaking:

Hvilken sensor tror dere er gåen?
Map?
CPS?
TPS?
Eller noe helt annet, noen som har hatt lignende symptomer?
Alle tenningsdeler er "nye"

Takker for alle svar.:smile:

sandviper
04-21-2008, 12:50
Er det noen jaging på turtall eller kunn feil tenning? På wrangleren min var det TPS sensoren, men jeg hadde feiltenning fra lave turtall.

Høres ut som om den får for mye bensin i skiftet, ville ha prøvd øvre O2 sensor først.
Vet ikke hvordan det er på XJ, men på Wrangleren kan en hente frem feilkoder ved å vri tenninga på, av, på, av, på. Les av tallene i km teller displayet evt tell antall ganger motor kontroll lampa blinker.

Finner du ikke ut av det bli med her: http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,2600.0.html

jangunnar
04-21-2008, 13:18
Er det noen jaging på turtall eller kunn feil tenning? På wrangleren min var det TPS sensoren, men jeg hadde feiltenning fra lave turtall.

Høres ut som om den får for mye bensin i skiftet, ville ha prøvd øvre O2 sensor først.
Vet ikke hvordan det er på XJ, men på Wrangleren kan en hente frem feilkoder ved å vri tenninga på, av, på, av, på. Les av tallene i km teller displayet evt tell antall ganger motor kontroll lampa blinker.

Finner du ikke ut av det bli med her: http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,2600.0.html

Kan ikke lese av koder på denne gamle Renixen.
Hvor ligger øvre O2 sensor?

sivrt
04-21-2008, 16:56
Eksen hadde en Honda Civic en gang som smalt så potta revnet et par ganger på rad.. Der var det feil tenning. Noen minutter med lampa så var den som ny..

jangunnar
04-22-2008, 07:31
Eksen hadde en Honda Civic en gang som smalt så potta revnet et par ganger på rad.. Der var det feil tenning. Noen minutter med lampa så var den som ny..

Skal prøve meg med lampa ikveld jeg, Takk for alle forslag:smile: