PDA

View Full Version : Locker,sperre osv.

Oddimann
03-22-2007, 20:42
Har lest her inn nå om Locker,sperre,ESAB og ARB.Ettersom jeg leser så kan du styre noe av dette selv,på ARBen,men hvordan er det med de andre?Er det konstant sperre eller??Og som jeg har sagt før,jeg er vel ikke den som kommer til å hoppe ut i skogen med det første,så asfalten er mitt felt lissom.Hva er det som er best for meg?Det er vel helst om vinteren jeg kan få bruk for noe av dette her.Men så tenker jeg jo på,at hvis jeg selger bilen en gang,(ro dere helt ned,det blir lenge til) :D så er det vel bra og ha litt "fete" saker? Som lokkemat ihvertfall.
Hadde vert fint med en forklaring hva de forskjellige typene er god for.
Mye spørsmål nå, men.........

Knut G
03-22-2007, 20:52
Står endel i denne tråden:

http://www.pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=943

Oddimann
03-22-2007, 23:37
Takk for den linken Knut.fikk jo vite det meste der ja.På min K-5 -86 mod,så er det en 12 bolter bak.Oppe på klokka,(tror det er oppå) er på jobb så jeg får ikke sjekka,men der kommer det en liten "luftslange" ut,på ca.40 cm.I enden av den slangen så er det en propp.Jeg lurte på hva denne kan vere til?

Red_Baron
03-22-2007, 23:41
Det er til utlufting av overtrykk i kardangen fikk jeg beskjed om. Hvis du ikke hadde hatt den der ville olja bli pressa ut av simringene. Trodde først jeg var så heldig at jeg kanskje hadde ARB eller noe på mine uten at jeg fant no bryter, men det var ikke tilfelle...

Oddimann
03-23-2007, 07:45
Jeg tenkte det samme Redbaron,"Dæven,ka flaks,jeg har sikkert en sånn fet sak" tenkte jeg,helt til du kom inn i bildet Thefinger :D :D Nei vi får nok grave i pengepungen en gang i framtiden.

Red_Baron
03-23-2007, 15:49
Jeg tenkte det samme Redbaron,"Dæven,ka flaks,jeg har sikkert en sånn fet sak" tenkte jeg,helt til du kom inn i bildet Thefinger :D :D Nei vi får nok grave i pengepungen en gang i framtiden.

hehe... Thefinger Thefinger Thefinger

Vi får kjøpe fra statene sammen så sparer vi penger da vet du! :p

Oddimann
03-23-2007, 21:00
Skal prøve å kjøpe meg en delebil først,kan jo vere svinheldig og finne noe rart på den??:eek: :eek: Nei,det er vel letter å vinne i lotto sikkert:D :D